Zelf aan- en uitkleden.
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Zelf aan- en uitkleden.
Mijn zoon trekt nog niet zelf z'n shirt of blouse aan en uit. Ik wil hem dit graag leren aangezien hij na de vakantie naar de basisschool gaat maar hij weigert dit. Hij zegt dat hij het echt niet kan maar wilt het ook niet proberen. Ik heb al gezegd dat het niet uitmaakt als het niet lukt en dat ik gewoon help maar dan wordt hij woest en verdrietig.
Iemand enig idee hoe ik dit aan kan pakken? En hoe oud zijn de meeste kinderen voordat ze dit helemaal zelf doen?
Iemand enig idee hoe ik dit aan kan pakken? En hoe oud zijn de meeste kinderen voordat ze dit helemaal zelf doen?
Gast- Gast
Re: Zelf aan- en uitkleden.
ik zou denken dat dit geen kwestie is van nog moeten leren maar 'koppigheid' van je zoontje. Maar goed dat is meer zoals ik het interpreteer als ik het lees. (komt misschient anders beetje lullig over)
indy kon zich met 2,5 al compleet aan het uit kleden, heb daar weinig voor/mee gedaan. Alleen soms even corrigeren rondom het plaatje moet achter o.i.d. Merle is pas 19 maanden maar ook zij helpt al mee met aan en uitkleden. Sokken en broek uit doen kan ze prima zelf en met aandoen probeert ze van alles en ik stuur daarin wat.
Ik leg voor Indy 's avonds kleding klaar en als ze wakker is dan zeg ik altijd kleed je maar om zie ik je zo... misschien hem gewoon even een tijdje aan laten modderen? (en die boze buien ken ik wel hoor, maar indy deed dat als ze geen zin had om het te doen bijv...)
indy kon zich met 2,5 al compleet aan het uit kleden, heb daar weinig voor/mee gedaan. Alleen soms even corrigeren rondom het plaatje moet achter o.i.d. Merle is pas 19 maanden maar ook zij helpt al mee met aan en uitkleden. Sokken en broek uit doen kan ze prima zelf en met aandoen probeert ze van alles en ik stuur daarin wat.
Ik leg voor Indy 's avonds kleding klaar en als ze wakker is dan zeg ik altijd kleed je maar om zie ik je zo... misschien hem gewoon even een tijdje aan laten modderen? (en die boze buien ken ik wel hoor, maar indy deed dat als ze geen zin had om het te doen bijv...)
Gast- Gast
Hier doet mijn middelste van bijna 5 zijn shirt wel aan maar uit vind hij moeilijk ivm zn arm.
Ik zou er niet te veel aandacht aan besteden. Hij gaat op school vanzelf wel merken dat hij t zelf moet gaan doen bij de gym etc.
Heb je er al wel is een spelletje van gemaak? Zo van wie het eerste zn shirt aan heeft!!!
Ik zou er niet te veel aandacht aan besteden. Hij gaat op school vanzelf wel merken dat hij t zelf moet gaan doen bij de gym etc.
Heb je er al wel is een spelletje van gemaak? Zo van wie het eerste zn shirt aan heeft!!!
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Rick vertikte het dus ook. Hij kon het wel maar deed het gewoon niet. We hebben toen tegen hem gezegd dat als papa vakantie kreeg dat hij zich voortaan zelf moest aan en uitkleden. Eerste 2 dagen was het wat drama maar daarna geen gemopper meer.
Lisa is 26 maanden en probeert al een tijdje zichzelf aan en uit te kleden, wat meestal niet lukt
Lisa is 26 maanden en probeert al een tijdje zichzelf aan en uit te kleden, wat meestal niet lukt
Sjonno- Fluisteraar
- Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10
hahaha je ziet al wel weer dat meiden er sneller interesse in hebben.
Mamsie- Ratel
Ik heb het meeste al wel geprobeerd denk ik. Het kan heel goed koppigheid zijn hoor, maar dan houdt hij dat wel erg lang vol
Hij ziet op het kdv dat zn vriendjes het, over het algemeen, wel zelf doen. Maar ook dat stimuleert hem tot nu toe niet.
Mamsie, wordt daar op school niet moeilijk over gedaan? Want daar ben ik dus bang voor.
Hij ziet op het kdv dat zn vriendjes het, over het algemeen, wel zelf doen. Maar ook dat stimuleert hem tot nu toe niet.
Mamsie, wordt daar op school niet moeilijk over gedaan? Want daar ben ik dus bang voor.
Gast- Gast
Vind het niet meteen koppigheid, hoor. Heeft hij dit vaker bij dingen die hij moeilijk vindt of nieuw zijn? Kan het angst zijn of schaamte? Als in faalangst?
Je geeft hem al de ruimte, zoals ik lees. Lukt de rest van het aan- en uitkleden wel?
Je geeft hem al de ruimte, zoals ik lees. Lukt de rest van het aan- en uitkleden wel?
Gast- Gast
Elodie schreef:Ik heb het meeste al wel geprobeerd denk ik. Het kan heel goed koppigheid zijn hoor, maar dan houdt hij dat wel erg lang vol
Hier niet echt, zeker niet in groep 1. Kijk als ze niks zelf kunnen vinden ze dat wel lastig natuurlijk. Maar hier helpen de oudste kleuters vaak de andere. Ik weet van mijn middelste dat hij altijd iemand vraagt om zn shirt over zn hoofd te trekken haha.
Mamsie- Ratel
Hopelijk gaat dat hier dan op school ook zo. Ik vind het eigenlijk best spannend dat ie naar school gaat .
Ik denk dat het echt met koppigheid te maken kan hebben hoor, maar ook dat hij weinig rust heeft om dingen te proberen. Hij schiet heel snel in de stress als iets niet lukt. Zo ook met zijn sokken aantrekken. Ik wil het hem ook niet opdringen, maar heb nu voor mijn gevoel al lang zat er relaxt over gedaan. Ik weet namelijk dat hij het wel gewoon kan.
Ik denk dat het echt met koppigheid te maken kan hebben hoor, maar ook dat hij weinig rust heeft om dingen te proberen. Hij schiet heel snel in de stress als iets niet lukt. Zo ook met zijn sokken aantrekken. Ik wil het hem ook niet opdringen, maar heb nu voor mijn gevoel al lang zat er relaxt over gedaan. Ik weet namelijk dat hij het wel gewoon kan.
Gast- Gast
Elodie schreef:Hopelijk gaat dat hier dan op school ook zo. Ik vind het eigenlijk best spannend dat ie naar school gaat . het is ook heel spannend! indy mag per 22 aug en ik sta aan de ene kant te springen maar aan de andere kant kan ik wel janken haha... ze worden zo snel groot he!!
Gast- Gast
Yes ik ben niet de enige Denk dat ik ga janken, sow! Hij gaat ook vanaf 22 aug, op zn verjaardag.
Gast- Gast
haha ja. Hij is er zelf alleen op een leuke manier mee bezig :-). Maar aangezien hij nu nog steeds wel eens moeite heeft als ik weg ga bij het kdv, ben ik heel benieuwd hoe het op school gaat.Smikkell schreef:Het is ook spannend en een grote stap, voorál voor de ouders..
Gast- Gast
BeeGee schreef:Elodie schreef:Hopelijk gaat dat hier dan op school ook zo. Ik vind het eigenlijk best spannend dat ie naar school gaat . het is ook heel spannend! indy mag per 22 aug en ik sta aan de ene kant te springen maar aan de andere kant kan ik wel janken haha... ze worden zo snel groot he!!
Rick gaat ' pas ' in november en ik kan daar nu al om janken . Ik ben hem nog lang niet ' beu ' thuis.
Sjonno- Fluisteraar
- Aantal berichten : 468
Punten : 487
Ch.ristianwilde zich ook niet zelf aankleden, ben er vorig jaar in de vakantie intensief mee begonnen omdat hij na de vakantie naar school zou gaan, net als bij jou. Hij vind het gewoon een gedoe, en wil het zo snel mogelijk achter de rug hebben en zegt dan ook vaak dat hij het niet kan! Maar ik stuur hem nog steeds een beetje erin, lipje achter enzo. Hij kan ook kwaad worden als het niet snel genoeg gaat...
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Blijven stimuleren en zelf laten proberen. Zo doe ik het op het kdv met de kinderen ook. En anders belonen met een sticker of zo. Al is dat bij ons eigenlijk niet nodig. Soms kunnen ze al meer dan ze zelf denken. En ja natuurlijk als het echt niet lukt dan samen doen/helpen.
Ik hoop dat hij het gauw zelf doet
Ik hoop dat hij het gauw zelf doet
Gast- Gast
Ik help mijn kleuters altijd wel. Op 1 voorwaarde: dat ze het eerst zelf geprobeerd hebben (dit geldt niet alleen voor aan/uitkleden, maar voor alles). En heel vaak, als ze het zelf proberen, lukt het ze ineens wel en hebben ze mij helemaal niet meer nodig!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Als ik zeg dat hij het eerst zelf moet proberen, dan wordt hij woest. Maar denk dat ie dat van een juffrouw -hopelijk- eerder aanneemt en niet zo fel reageert.
Gast- Gast
Nou hier ook hoor, nu nog steeds vooral met schoenen aan doen, dat vertikt hij gewoon soms. Maar hij kan het wel, dus moet hij het zelf doen, als ik dan zie dat ht echt nietlukt help ik hem. Maar hij word ook wost, als het snel genoeg gaat..
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
met 2,5 al helemaal zelf aan en uitkleden ja? Wow!
Joris is wel bezig met helpen en proberen, maar hij komt nog niet zo heel ver, haha. Hij kan wel uitkleden op zijn shirt na. (hemd gaat dan weer wel). Aankleden vind ie lastiger, wat moet waar enzo. En z'n schoenen lukken niet, maar zijn sandalen al wel. Er blijft vooruitgang in zitten. Z'n shirt helpt ie wel altijd mee over z'n hoofd heen trekken enzo. En z'n onderbroek probeert ie ook, vandaag toevallig voor het eerst ook de elastiek van z'n boxershort helemaal goed. Vaak trekt ie maar wat, en zit het helemaal opgedraaid en opgetrokken. Charming!
TO, lijkt me inderdaad wel lastig als ze al naar school gaan en het gewoon vertikken hoor! Maar ik zou goede hoop hebben dat een juf goede invloed heeft en anders z'n vriendjes dadelijk. Als de rest het zelf kan en hij niet zal hij toch wel willen lijkt me zo.
Joris is wel bezig met helpen en proberen, maar hij komt nog niet zo heel ver, haha. Hij kan wel uitkleden op zijn shirt na. (hemd gaat dan weer wel). Aankleden vind ie lastiger, wat moet waar enzo. En z'n schoenen lukken niet, maar zijn sandalen al wel. Er blijft vooruitgang in zitten. Z'n shirt helpt ie wel altijd mee over z'n hoofd heen trekken enzo. En z'n onderbroek probeert ie ook, vandaag toevallig voor het eerst ook de elastiek van z'n boxershort helemaal goed. Vaak trekt ie maar wat, en zit het helemaal opgedraaid en opgetrokken. Charming!
TO, lijkt me inderdaad wel lastig als ze al naar school gaan en het gewoon vertikken hoor! Maar ik zou goede hoop hebben dat een juf goede invloed heeft en anders z'n vriendjes dadelijk. Als de rest het zelf kan en hij niet zal hij toch wel willen lijkt me zo.
LMCurious- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: