Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Is dit normaal op een KDV?

+14
Lejow
juffie001
ekjir@M
**_pearl_**
Printje
Chelle
PiP
Liadan
pindaatje
Coco
PapillonRose
Supertalentje
Flower_L
Rumble
18 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Is dit normaal op een KDV? - Pagina 3 Empty Re: Is dit normaal op een KDV?

Bericht  LMCurious wo 27 jul 2011 - 19:44

jeetje, wat een gedoe allemaal zeg. Ik vind dit eigenlijk hele normale eisen. En zeker bij het proefdraaien denk ik altijd dat alles juist extra in de gaten gehouden moet worden, dan moet toch het vertrouwen echt worden bij de ouders. Natuurlijk moet altijd alles gewoon goed gaan, maar ik denk als ik leidster zou zijn ik die proefdagen extra op zou letten ofzo. Een eerste indruk kun je maar 1x maken toch?!

Ben als ik dit zo lees ook wel heel blij dat wij nog nooit klachten gehad hebben. Wij zijn dus echt altijd nog tevreden geweest. Elke leidster stelt zich netjes voor, als ze me 1x gezien hebben en dan lang niet zelfs 2 of 3 x Very Happy Joris komt altijd netjes schoon thuis (hooguit zand in zijn kleding/haar, maar geen snottebellen, vieze luiers etc.), ze hadden zelfs zijn nagels vast geknipt omdat het die dag toch rustig was! smile Joris is altijd blij als hij daarheen gaat. Toen hij naar de peutergoep ging had hij wat moeite met wennen, maar waren ze altijd eerlijk als hij veel had moeten huilen en probeerden ze hem ook echt gerust te stellen. Eerst wisten ze niet waardoor hij moest huilen, en zei hij thuis ook niets. De 3e dag bleek dat soms oudere kindjes wat schreeuwden in hun spel, en dat hij daar dan van schrok. Toen hebben ze hem dus ook echt even apart genomen om rustig te vragen wat er dan was dat hij moest huilen, en vervolgens zijn ze samen naar de andere kindjes gegaan om uit te leggen dat Joris dat eng vond en om te vragen of ze rekening met hem wilden houden. Kan natuurlijk niet altijd rustig blijven, maar ze doen dus wel hun best! Soms word er wel eens iets verwisseld in kleding ofzo. laatst hadden we 2 melkpoederbusjes (toen hadden mn schoonouders hem opgehaald en dus niet opgelet). Toen kwam een leidster het 2e poederbakje halen, want het kindje waar dat van was ging ergens anders heen en had dat dus nodig. Dat vond ik ook echt supernetjes, wij wonen niet superdichtbij, maar ze regelden het wel voor die andere ouders!

Dus wilde even aangeven dat het ook echt anders kan! hoop voor TO dat het vlug beter gaat of dat ze ergens anders terecht kan.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast wo 27 jul 2011 - 21:33

Ik werk zelf op een verticale groep, en zoals al aangegeven zijn die dingen die fout zijn gegaan niet best, dit is nu eenmaal ons werk. Ouders leveren hun kostbaarste bezit bij ons af, en wij horen er goed voor te zorgen en de kids daarna weer blij, tevreden en schoon bij de ouders af te leveren. Serieus, complimenten van ouders aan het einde van de dag zijn echt heel erg fijn, geeft je wel een oppepper. Net als kindjes die naar je toe komen rennen, jouw naam schreeuwen als ze wakker zijn zin bed, gewoon al die simpele dingetjes.

Fijn dat het bij een heleboel moeders dus wél goed gaat!

Gast
Gast

Bericht  Joontjuh wo 27 jul 2011 - 21:53

De klachten ten aanzien van je kinderdagverblijf kunnen echt niet. Alleen ben ik het niet eens met de meiden die vinden dat kinderen bij een gastouder niet sociaal worden. Een gastouder mag namelijk evenveel kinderen opvangen als één leidster in de kinderopvang. Kortom een kind kan bij een gastouder net zo goed sociaal opgevoed worden als op een kinderdagverblijf. Ik vind die reactie dus ook overdreven, maar dat is mijn mening.
Joontjuh
Joontjuh
Prater
Prater

Aantal berichten : 649
Punten : 755
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.jonisbadeendjes.nl

Bericht  JD do 28 jul 2011 - 0:13

Jada schreef:Voor mij een reden op mijn kids later niet naar zo'n achterlijk kdv te brengen, zoals Happykids, schijnt ook zo slecht te zijn, heb eens een middag meegemaakt en het enige wat die kids doen is janken, vechten en elkaar treiteren. Terwijl die stomme, domme, luie jonge wijven van 17-25 in de zon zaten te bakken, maakten die kids elkaar het leven zuur.

Nee, mijn lieve ouders en schoonouders hebben aangeboden om op te passen en ik ga een dagje minder werken later. Neem nog liever een gastouder.

Hoor heel veel klachten over kdv's, maar vooral over Happykids.
Sorry hoor,maar waar baseer jij in godsnaam je stomme opmerkingen op??

Je zegt al "schijnt" slecht te zijn,dit heb je dus al via via, en dan "die stomme luie wijven" . Ik voel me nogal aangesproken (niet dat ik lui of stom ben,maar wel omdat ik in de kinderopvang werk), en ik zou zeggen: kom eens een dagje bij me werken.

Dan zie je dat het werk als pedagogisch medewerker alles behalve lui is, mag verdorie al blij zijn als je 1 minuut met de kindjes bij de zandbak kunt spelen. En genieten van het zonnetje? Ja dat doe ik, in mijn pauze welteverstaan! Echt zo ontzettend dom en ondoodracht, wat je hier allemaal uitkraamt. Maar goed, bij deze ben je uitgenodigd!

En dan even ot: ik vind het echt erg wat er in 2 weken tijd al is misgegaan zeg! Zeker een gesprek aangaan met lewidsters en anders leidinggevende.
Wat diue rode billetje betreft, hebben ze daar misschien een ander merk luiers waar hij op reageert?
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Annemie do 28 jul 2011 - 0:18

Ik ben ook superblij met mijn kdv, mijn zoontje is altijd schoon, mochten zijn kleertjes erg vies worden, dan worden ze daar meteen gewassen, heeft hij rode billetjes dan doen ze er sudocreme op, hij heeft altijd een schone luier als ik hem ophaal en hij is is altijd vrolijk als hij daar is, dus ik heb niks te klagen en de leidsters zijn ook ontzettend aardig!

TO, ik vind dat wel erg slecht hoe ze daar met je kindje omgaan en zou er zeker wat van zeggen!
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Rumble do 28 jul 2011 - 4:00

*Marietje* schreef:
Jada schreef:
.

En dan even ot: ik vind het echt erg wat er in 2 weken tijd al is misgegaan zeg! Zeker een gesprek aangaan met lewidsters en anders leidinggevende.
Wat diue rode billetje betreft, hebben ze daar misschien een ander merk luiers waar hij op reageert?

Het gesprek komt er sowieso, ik ga ze morgen aanspreken. Hij heeft daar Pampers, die heb ik ook af en toe en dan is er niets aan de hand. (voornamelijk Kruitvat luiers, maar Pampers als ze een goede aanbieding hebben)
Dus dat kan het ook al niet zien.

Iedereen heel erg bedankt voor de reacties!
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast do 28 jul 2011 - 6:22

Nucia schreef:
@Heartbeat: "Fijn" (ja, in hoeverre is dat fijn) dat je mijn verhaal herkent. Dan voel ik me iig niet zo'n zeikmoeder haha. Wel prettig dat je nu een ander KDV hebt gevonden. Moest je daar lang op de wachtlijst? En als je daar nu al een prettiger gevoel bij hebt dan laat je hem veel rustiger daar achter. Ik zie nu al zo op tegen morgen..

Ik woon in Rotterdam, daar zijn de wachtlijsten echt nihil, er is hier zoveel kinderopvang te vinden smile maar ben er wel 6 langs geweest voordat ik een beslissing nam. De vorige keer is me zo tegen gevallen dat ik er nu wel de tijd voor heb genomen.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 28 jul 2011 - 6:25

Printje schreef:
HeartBeat schreef:
Printje schreef:
HeartBeat schreef:Eigenlijk zat ik me echt heel erg te ergeren aan zo een domme opmerking/mening, maar ga er wijselijk niet op in.
hahaha ik kon het even niet laten. Er zijn ook heel veel goede verhalen, ik mopper ook weleens maar dat doen denk ik alle ouders. Je kunt het nooit allemaal goed doen, ouders blijven ouders en die hebben altijd iets. Dat is gewoon zo dus is op een dagverblijf maar ook in de klas. Dat is ook normaal het is je alles wat je bij vreemden laat maar om nu te zeggen dat het overal slecht is...daar ben ik het echt niet mee eens.

+1!

Ik snapte het punt vooral van luie domme wijven niet echt.... Wink
Nee idd, ik doe het ze echt niet na hoor. De hele dag met een groep babytjes petje af hoor.
Bij ons zijn het stuk voor stuk hardwerkende meiden die alles voor ons ventje doen.

en als ze dat niet doen sluit hij ze gewoon op in een hok Laughing ahhahaa. De leidster vertelde laatst dat ons R toen zij in een hok stond heel hard de deur dichtgooide en ook ervoor ging staan en steeds bleef zeggen DIG DIG (dicht)

Haha heerlijk! Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Printje do 28 jul 2011 - 6:27

haha ja ons ventje heeft een voorliefde om alles dicht te maken. Het inladen van de boodschappen in de koelkast is hier ook echt een wereldsport, R staat de hele tijd tegen de koelkast te duwen DIG DIG en ik zit er dan tussen haha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gast do 28 jul 2011 - 6:30

Hahaha hier moet elk kastje altijd open Wink zet ze samen en het is oorlog Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast do 28 jul 2011 - 6:33

Joh, laat Jada lekker in haar sop gaarkoken, die kickt volgens mij op rellen en domme opmerkingen maken.

Ontopic: ik vind zeker niet dat je overdrijft en ik zou ook zeker overwegen om je kindje naar een ander kinderdagverblijf te brengen. Zeker omdat hij er pas 2 weken is!

Gast
Gast

Bericht  Printje do 28 jul 2011 - 6:34

HeartBeat schreef:Hahaha hier moet elk kastje altijd open Wink zet ze samen en het is oorlog Wink

hahahaha ja dat denk ik dan wel ja, maar hij is ook dol op met auto's rijden missschien vindt jouw mannetje dat ook leuk;)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gast do 28 jul 2011 - 6:38

Printje schreef:
HeartBeat schreef:Hahaha hier moet elk kastje altijd open Wink zet ze samen en het is oorlog Wink

hahahaha ja dat denk ik dan wel ja, maar hij is ook dol op met auto's rijden missschien vindt jouw mannetje dat ook leuk;)

Dat dan weer wel, des te groter de auto, des te mooier Wink

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: