Is dit normaal op een KDV?
+14
Lejow
juffie001
ekjir@M
**_pearl_**
Printje
Chelle
PiP
Liadan
pindaatje
Coco
PapillonRose
Supertalentje
Flower_L
Rumble
18 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Is dit normaal op een KDV?
Ik weet niet, dan zou je moeten bellen, daar heb ik echt geen zicht op... Gaat allemaal via kantoor. Maar op welke dagen komt hij? Ik kan het wel een beetje inschatten op mijn groep (we hebben nog twee andere babygroepen en één verticale), maar daar kun je ook geen rechten aan ontlenen. Heb geen zicht erop hoeveel kinderen er op welke dagen nog bij gaan komen, de komende tijd...
Gast- Gast
poeh zeg! Ik heb afgelopen week met heel veel tegenzin mijn dochter naar het kdv gebracht om te wennen. Als dit mij zo was overkomen zou ik haar daar niet meer heen brengen. Ik ben zo blij dat deze kdv super goed is!
Ik vind echt niet dat je overdrijft. Het gaat hier wel om jouw kostbaarste bezit...
Ik vind echt niet dat je overdrijft. Het gaat hier wel om jouw kostbaarste bezit...
Chelle- Prater
- Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10
@Maple: Oh, dan bel ik van de week nog wel even als het niet veranderd. Y. komt op ma / woe / vrij, als je het een beetje kan inschatten, graag!
@Chelle: Ja, ik snap dat je er moeite mee hebt. Je brengt je kind toch naar een vreemde. Ik had het al moeilijk toen hij de eerste keer naar opa en oma ging (en dat was maar voor een paar uurtjes haha) en dat zijn dan nog bekenden! Fijn dat jouw KDV wel goed is. Ik bedoel ook niet gelijk te zeggen dat mijn KDV superslecht is maar het zijn wel dingen waardoor ik even achter mijn oren ging krabben.
@Chelle: Ja, ik snap dat je er moeite mee hebt. Je brengt je kind toch naar een vreemde. Ik had het al moeilijk toen hij de eerste keer naar opa en oma ging (en dat was maar voor een paar uurtjes haha) en dat zijn dan nog bekenden! Fijn dat jouw KDV wel goed is. Ik bedoel ook niet gelijk te zeggen dat mijn KDV superslecht is maar het zijn wel dingen waardoor ik even achter mijn oren ging krabben.
Rumble- Prater
- Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10
Oeh, eigenlijk ga ik nu even mijn boekje te buiten, want eigenlijk mag ik hier geen uitlatingen over doen, puur omdat dit misschien vasle hoop kan geven Woe/vrij zouden momenteel een optie kúnnen zijn. De maandag is helaas druk... Maargoed, dat is momenteel, ik weet niet hoe de toekomst eruit ziet. Y moet natuurlijk niet alleen nu plek hebben bij ons op de groep (of überhaupt andere babygroep), maar de komende 2 jaar Ik heb sowieso geen idee hoe die plaatsingen werken, kantoor heeft daar een behoorlijk ingewikkeld systeem voor.
Ik weet dat de babygroep naast de mijne het trouwens iets rustiger heeft, maarja, daar werk ík natuurlijk niet
Ik weet dat de babygroep naast de mijne het trouwens iets rustiger heeft, maarja, daar werk ík natuurlijk niet
Gast- Gast
Maple schreef:Oeh, eigenlijk ga ik nu even mijn boekje te buiten, want eigenlijk mag ik hier geen uitlatingen over doen, puur omdat dit misschien vasle hoop kan geven Woe/vrij zouden momenteel een optie kúnnen zijn. De maandag is helaas druk... Maargoed, dat is momenteel, ik weet niet hoe de toekomst eruit ziet. Y moet natuurlijk niet alleen nu plek hebben bij ons op de groep (of überhaupt andere babygroep), maar de komende 2 jaar Ik heb sowieso geen idee hoe die plaatsingen werken, kantoor heeft daar een behoorlijk ingewikkeld systeem voor.
Foei!
Nouja, ik zal het nog even aankijken maar als het niet verbetert zal ik het hoofdkantoor eens bellen om te kijken of hij naar jouw KDV kan. Mag ik dan ook nog een voorkeursgroep aangeven of dat niet?
Rumble- Prater
Hij is ziek en het snot zat hem vandaag letterlijk in zijn haren en omdat ie zo verkouden is kwijlt hij ook heel erg. Ik had gevraagd of ze regelmatig zijn shirtje ff konden verschonen maar toen ik hem ophaalde had hij hetzelfde shirt aan. Zelfs zijn hele hemd was doorweekt. Hij had ook echt onwijs vieze kleren maar ze waren buiten aan het spelen dus dat vind ik dan nog niet eens zo erg.
Ik zou gewoon een gesprek aanvragen (en dan ergens waar je zonder kinderen kunt praten zodat ze niet zo gauw afgeleid zijn) en dan melden dat je er zelfs aan denkt om hem over te plaatsen. Eerlijkheid duurt het langst en dan kun je zien hoe ze het oppakken. Misschien gaat het dan wel goed. Foutjes worden gemaakt maar overvolle luiers is gewoon niet nodig.
Ik zou gewoon een gesprek aanvragen (en dan ergens waar je zonder kinderen kunt praten zodat ze niet zo gauw afgeleid zijn) en dan melden dat je er zelfs aan denkt om hem over te plaatsen. Eerlijkheid duurt het langst en dan kun je zien hoe ze het oppakken. Misschien gaat het dan wel goed. Foutjes worden gemaakt maar overvolle luiers is gewoon niet nodig.
Gast- Gast
Je verhaal is heeeeel herkenbaar Nucia En daarom ben ik ook weg gegaan bij het kdv waar mijn zoontje zat, we hadden elke week wel 3 klachten en het interesseerde hun echt helemaal niets!
Het kdv waar hij per september naar toe gaat heb ik een veel beter gevoel bij, hopen dat mijn gevoel ook klopt!
Ik zou het zeker bespreekbaar maken met het locatiehoofd en kijken of er daaruit verandering ontstaat!
Het kdv waar hij per september naar toe gaat heb ik een veel beter gevoel bij, hopen dat mijn gevoel ook klopt!
Ik zou het zeker bespreekbaar maken met het locatiehoofd en kijken of er daaruit verandering ontstaat!
Gast- Gast
Voor mij een reden op mijn kids later niet naar zo'n achterlijk kdv te brengen, zoals Happykids, schijnt ook zo slecht te zijn, heb eens een middag meegemaakt en het enige wat die kids doen is janken, vechten en elkaar treiteren. Terwijl die stomme, domme, luie jonge wijven van 17-25 in de zon zaten te bakken, maakten die kids elkaar het leven zuur.
Nee, mijn lieve ouders en schoonouders hebben aangeboden om op te passen en ik ga een dagje minder werken later. Neem nog liever een gastouder.
Hoor heel veel klachten over kdv's, maar vooral over Happykids.
Nee, mijn lieve ouders en schoonouders hebben aangeboden om op te passen en ik ga een dagje minder werken later. Neem nog liever een gastouder.
Gast- Gast
Jada schreef:Voor mij een reden op mijn kids later niet naar zo'n achterlijk kdv te brengen, zoals Happykids, schijnt ook zo slecht te zijn, heb eens een middag meegemaakt en het enige wat die kids doen is janken, vechten en elkaar treiteren. Terwijl die stomme, domme, luie jonge wijven van 17-25 in de zon zaten te bakken, maakten die kids elkaar het leven zuur.
Dat is wel erg kort door de bocht Er zijn genoeg kdv's waar wel goed met kinderen word omgegaan.
Daarintegen vind ik een kdv vele malen beter voor de ontwikkeling en sociale contacten dan een (schoon)moeder of gastouder
Gast- Gast
Ik vind een achterlijk kdv wel een beetje te om te zeggen, bovendien gaat het ook echt niet op alle kdv zo zoals dat hier omschreven wordt. Een dagverblijf kan voor kinderen ook leuk zijn, wij hebben ook wle wat dingetjes gehad met ons dagverblijf maar dat hou je toch. Ik sta voor de klas en je kunt het toch nooit 100% goeddoen voor de ouders, je werkt wel met de meest kostbare bezittingen van een ouder.
En bij ons is het dus totaal niet zo dat er veel ruzie gemaakt wordt, wanneer ik ons ventje kom halen is het altijd gezellig, rustig en staat er een muziekje op.
Ik was ook altijd 'tegen'' een dagverblijf maar zie nu ook echt wel goede dingen, er zijn ook heel veel meiden die er werken en hun stinkende best doen.
En bij ons is het dus totaal niet zo dat er veel ruzie gemaakt wordt, wanneer ik ons ventje kom halen is het altijd gezellig, rustig en staat er een muziekje op.
Ik was ook altijd 'tegen'' een dagverblijf maar zie nu ook echt wel goede dingen, er zijn ook heel veel meiden die er werken en hun stinkende best doen.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
+1HeartBeat schreef:Jada schreef:Voor mij een reden op mijn kids later niet naar zo'n achterlijk kdv te brengen, zoals Happykids, schijnt ook zo slecht te zijn, heb eens een middag meegemaakt en het enige wat die kids doen is janken, vechten en elkaar treiteren. Terwijl die stomme, domme, luie jonge wijven van 17-25 in de zon zaten te bakken, maakten die kids elkaar het leven zuur.
Dat is wel erg kort door de bocht Er zijn genoeg kdv's waar wel goed met kinderen word omgegaan.
Daarintegen vind ik een kdv vele malen beter voor de ontwikkeling en sociale contacten dan een (schoon)moeder of gastouder
Printje- Lady Post-a-lot
Eigenlijk zat ik me echt heel erg te ergeren aan zo een domme opmerking/mening, maar ga er wijselijk niet op in.
Gast- Gast
hoi hoi
ik werk zelf op een kdv en wat jij beschrijft is niet normaal ......
over de volle luiers bij ons is het zo dat er vaste verschoon rondes zijn
na het fruit na het eten voor het slapen na het slapen na het middag hapje en voor dat ze naar huis gaan . dit zijn vast rondes . tussen door worden de kindjes waar we van weten die veel plassen of de kinderen die gepoept hebben verschoont zo vaak dit nodig is .
bij ons gaat er ook wel eens iets stuk of is iets heel erg vies dit hou je met kinderen maar dit melden we altijd netjes aan de ouders .
is er iets over een shirt geknoeit spoelen we het vast een keer uit om de ergste vlekke te kunnen verwijderen .
verder vind ik dat ze niet echt netjes met jou spullen omgaan .
zomaar spullen kwijt raken of je kleintje geen speen geven als hij dat gewoon heel erg nodig heeft .
wij proberen het ook zonder speen maar als die speen toch de troost is van dat kind op dat moment ga je dat toch niet weigeren .
ik zou het gewoon nog 1 keer proberen heb je dan weer klachten dan zou ik naar de teamleider gaan .
succes
ik werk zelf op een kdv en wat jij beschrijft is niet normaal ......
over de volle luiers bij ons is het zo dat er vaste verschoon rondes zijn
na het fruit na het eten voor het slapen na het slapen na het middag hapje en voor dat ze naar huis gaan . dit zijn vast rondes . tussen door worden de kindjes waar we van weten die veel plassen of de kinderen die gepoept hebben verschoont zo vaak dit nodig is .
bij ons gaat er ook wel eens iets stuk of is iets heel erg vies dit hou je met kinderen maar dit melden we altijd netjes aan de ouders .
is er iets over een shirt geknoeit spoelen we het vast een keer uit om de ergste vlekke te kunnen verwijderen .
verder vind ik dat ze niet echt netjes met jou spullen omgaan .
zomaar spullen kwijt raken of je kleintje geen speen geven als hij dat gewoon heel erg nodig heeft .
wij proberen het ook zonder speen maar als die speen toch de troost is van dat kind op dat moment ga je dat toch niet weigeren .
ik zou het gewoon nog 1 keer proberen heb je dan weer klachten dan zou ik naar de teamleider gaan .
succes
**_pearl_**- Fluisteraar
- Aantal berichten : 219
Punten : 271
Registratiedatum : 27-12-10
hahaha ik kon het even niet laten. Er zijn ook heel veel goede verhalen, ik mopper ook weleens maar dat doen denk ik alle ouders. Je kunt het nooit allemaal goed doen, ouders blijven ouders en die hebben altijd iets. Dat is gewoon zo dus is op een dagverblijf maar ook in de klas. Dat is ook normaal het is je alles wat je bij vreemden laat maar om nu te zeggen dat het overal slecht is...daar ben ik het echt niet mee eens.HeartBeat schreef:Eigenlijk zat ik me echt heel erg te ergeren aan zo een domme opmerking/mening, maar ga er wijselijk niet op in.
Printje- Lady Post-a-lot
kleine toevoeging
de meeste meiden op een kdv werken kei hard om goed voor jou kind te willen zorgen .
en zitten echt niet altijd op zijn luie kont in de zon .
maar blijven ondanks dat er soms 4 kinderen huilen 3 kinderen verschoont moeten worden en de rest zit te eten toch super lief en zorgzaam voor iemands anders zijn kinderen .
een kdv heeft ook heel veel goeds
de meeste meiden op een kdv werken kei hard om goed voor jou kind te willen zorgen .
en zitten echt niet altijd op zijn luie kont in de zon .
maar blijven ondanks dat er soms 4 kinderen huilen 3 kinderen verschoont moeten worden en de rest zit te eten toch super lief en zorgzaam voor iemands anders zijn kinderen .
een kdv heeft ook heel veel goeds
**_pearl_**- Fluisteraar
- Aantal berichten : 219
Punten : 271
Registratiedatum : 27-12-10
Printje schreef:+1HeartBeat schreef:Jada schreef:Voor mij een reden op mijn kids later niet naar zo'n achterlijk kdv te brengen, zoals Happykids, schijnt ook zo slecht te zijn, heb eens een middag meegemaakt en het enige wat die kids doen is janken, vechten en elkaar treiteren. Terwijl die stomme, domme, luie jonge wijven van 17-25 in de zon zaten te bakken, maakten die kids elkaar het leven zuur.
+1 Bij ons op het kdv herken ik niks van al deze klachten. Hij krijg netjes schone kleren aan wanneer ze vies zijn en wanneer het echt vies is wassen ze het ook nog zodat ze het ´s middags weer droog hebben en eventueel nog aan kunnen trekken mocht het reserve goed vies zijn. Wordt het ´s middags vies wordt het netjes in een sopje gedaan en krijg je het nat in een plastic zak mee naar huis zodat de vlekken niet ´indrogen´. Als hij kapotte billetjes heeft wordt dit ook gemeld aan het einde van de dag. Als er wat is, laatst had hij uitslag van de antibiotica, dan wordt ik ook gebeld om te vragen wat het zou kunnen zijn en hoe te handelen.
Ik vind het juist heel goed voor kinderen om naar een kdv te gaan. Ze leren om samen te spelen en te delen met andere kinderen. Daarnaast merk ik ook dat kinderen die naar een kdv gaan toch iets verder zijn in hun ontwikkeling dan kinderen die naar opa en oma gaan.
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Printje schreef:hahaha ik kon het even niet laten. Er zijn ook heel veel goede verhalen, ik mopper ook weleens maar dat doen denk ik alle ouders. Je kunt het nooit allemaal goed doen, ouders blijven ouders en die hebben altijd iets. Dat is gewoon zo dus is op een dagverblijf maar ook in de klas. Dat is ook normaal het is je alles wat je bij vreemden laat maar om nu te zeggen dat het overal slecht is...daar ben ik het echt niet mee eens.HeartBeat schreef:Eigenlijk zat ik me echt heel erg te ergeren aan zo een domme opmerking/mening, maar ga er wijselijk niet op in.
+1!
Ik snapte het punt vooral van luie domme wijven niet echt....
Gast- Gast
Nee idd, ik doe het ze echt niet na hoor. De hele dag met een groep babytjes petje af hoor.HeartBeat schreef:Printje schreef:hahaha ik kon het even niet laten. Er zijn ook heel veel goede verhalen, ik mopper ook weleens maar dat doen denk ik alle ouders. Je kunt het nooit allemaal goed doen, ouders blijven ouders en die hebben altijd iets. Dat is gewoon zo dus is op een dagverblijf maar ook in de klas. Dat is ook normaal het is je alles wat je bij vreemden laat maar om nu te zeggen dat het overal slecht is...daar ben ik het echt niet mee eens.HeartBeat schreef:Eigenlijk zat ik me echt heel erg te ergeren aan zo een domme opmerking/mening, maar ga er wijselijk niet op in.
+1!
Bij ons zijn het stuk voor stuk hardwerkende meiden die alles voor ons ventje doen.
en als ze dat niet doen sluit hij ze gewoon op in een hok ahhahaa. De leidster vertelde laatst dat ons R toen zij in een hok stond heel hard de deur dichtgooide en ook ervoor ging staan en steeds bleef zeggen DIG DIG (dicht)
Printje- Lady Post-a-lot
HeartBeat schreef:Printje schreef:hahaha ik kon het even niet laten. Er zijn ook heel veel goede verhalen, ik mopper ook weleens maar dat doen denk ik alle ouders. Je kunt het nooit allemaal goed doen, ouders blijven ouders en die hebben altijd iets. Dat is gewoon zo dus is op een dagverblijf maar ook in de klas. Dat is ook normaal het is je alles wat je bij vreemden laat maar om nu te zeggen dat het overal slecht is...daar ben ik het echt niet mee eens.HeartBeat schreef:Eigenlijk zat ik me echt heel erg te ergeren aan zo een domme opmerking/mening, maar ga er wijselijk niet op in.
+1!
Dat vond ik ook een beetje een rare opmerking en ook een beetje onterrecht. Ga zelf maar eens op een groep van 15 kinderen staan, kijken we aan het einde van de dag even wie er nou lui is...
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
`Jada schreef:Voor mij een reden op mijn kids later niet naar zo'n achterlijk kdv te brengen, zoals Happykids, schijnt ook zo slecht te zijn, heb eens een middag meegemaakt en het enige wat die kids doen is janken, vechten en elkaar treiteren. Terwijl die stomme, domme, luie jonge wijven van 17-25 in de zon zaten te bakken, maakten die kids elkaar het leven zuur.
juffie001- Fluisteraar
- Aantal berichten : 467
Punten : 543
@Yvonne: Ah bah, wat vervelend zeg! En zeker omdat je het nog gevraagd hebt van dat shirtje. Heb je er nog wat van gezegd? Zo ja, hoe reageerden ze?
@Heartbeat: "Fijn" (ja, in hoeverre is dat fijn) dat je mijn verhaal herkent. Dan voel ik me iig niet zo'n zeikmoeder haha. Wel prettig dat je nu een ander KDV hebt gevonden. Moest je daar lang op de wachtlijst? En als je daar nu al een prettiger gevoel bij hebt dan laat je hem veel rustiger daar achter. Ik zie nu al zo op tegen morgen..
@Printje: Ik verwacht ook niet dat ze het 100 procent goed doen. Ik maak ook fouten op mijn werk maar dit zijn zoveel dingen die een opeenstapeling vormen in een zeer korte tijd en ook dingen (zoals een veel te volle luier) die in mijn ogen écht niet kunnen als je de verantwoordelijkheid hebt over zeer jonge kindjes.
Ik moest wel lachen om die dichte-deur-actie van je ventje zeg! Prachtig!
@Pearl: waarom proberen jullie het eerst zonder speen? Ook als de ouders aangeven dat hij gewoon een speentje mag op elk moment van de dag? Mijn zoontje mag (op deze leeftijd) nog altijd de speen als hij daar behoefte aan heeft hoor. Het is al een vreemde omgeving voor hem, vreemde mensen en dan zou hij het eerst maar moeten proberen zonder speen? Nee hoor, laat hem maar lekker zijn speentje krijgen.
@Jada: Happykids ken ik niet maar zo is het vast niet op alle KDV's, geen reden dus om je kind nóóit op een KDV achter te laten dus...
@Heartbeat: "Fijn" (ja, in hoeverre is dat fijn) dat je mijn verhaal herkent. Dan voel ik me iig niet zo'n zeikmoeder haha. Wel prettig dat je nu een ander KDV hebt gevonden. Moest je daar lang op de wachtlijst? En als je daar nu al een prettiger gevoel bij hebt dan laat je hem veel rustiger daar achter. Ik zie nu al zo op tegen morgen..
@Printje: Ik verwacht ook niet dat ze het 100 procent goed doen. Ik maak ook fouten op mijn werk maar dit zijn zoveel dingen die een opeenstapeling vormen in een zeer korte tijd en ook dingen (zoals een veel te volle luier) die in mijn ogen écht niet kunnen als je de verantwoordelijkheid hebt over zeer jonge kindjes.
Ik moest wel lachen om die dichte-deur-actie van je ventje zeg! Prachtig!
@Pearl: waarom proberen jullie het eerst zonder speen? Ook als de ouders aangeven dat hij gewoon een speentje mag op elk moment van de dag? Mijn zoontje mag (op deze leeftijd) nog altijd de speen als hij daar behoefte aan heeft hoor. Het is al een vreemde omgeving voor hem, vreemde mensen en dan zou hij het eerst maar moeten proberen zonder speen? Nee hoor, laat hem maar lekker zijn speentje krijgen.
@Jada: Happykids ken ik niet maar zo is het vast niet op alle KDV's, geen reden dus om je kind nóóit op een KDV achter te laten dus...
Rumble- Prater
Jada, wat ben jij een kortzichtig persoon.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Jada, hier passen ook beide oma's op maar ik heb ook vaak genoeg wat op te merken over mijn schoonmoeder..
Gast- Gast
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Cervixslijm..normaal?
» Meegroeibed of 'normaal' bed?
» Is dit normaal?
» Krampjes, wat is normaal?
» Ik zie er anders uit dan normaal!
» Meegroeibed of 'normaal' bed?
» Is dit normaal?
» Krampjes, wat is normaal?
» Ik zie er anders uit dan normaal!