zomaar iets bakken, of voor gelegenheden?
+10
SparklingEyes
sanne-84
Angela_1986
Kabouter
PiP
Suus
SarahKey
duckie
Lejow
Flower_L
14 plaatsers
Pagina 1 van 1
zomaar iets bakken, of voor gelegenheden?
bakken jullie weleens iets 'zomaar' ? Of altijd voor gelegenheden?
Ik heb nu cakejes in de oven staan voor mijn schoonouders die morgen oppassen. Keer leuk om te geven.
Rest doe ik in de vriezer.
Bakken jullie weleens iets omdat je je verveelt? Of vaak toch voor gelegenheden?
Ik heb nu cakejes in de oven staan voor mijn schoonouders die morgen oppassen. Keer leuk om te geven.
Rest doe ik in de vriezer.
Bakken jullie weleens iets omdat je je verveelt? Of vaak toch voor gelegenheden?
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Re: zomaar iets bakken, of voor gelegenheden?
Soms als ik me verveel, om wat te oefenen.
Het meeste is in mijn geval wel in opdracht, soms zoveel dat ik geen zin meer heb om voor mezelf te bakken haha
Het meeste is in mijn geval wel in opdracht, soms zoveel dat ik geen zin meer heb om voor mezelf te bakken haha
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Ik maak gewoon wat als ik er zin in heb, nadeel is dat je het allemaal op moet eten
Gast- Gast
Birgit schreef:Ik maak gewoon wat als ik er zin in heb, nadeel is dat je het allemaal op moet eten
nou, zoals nu heb ik 16 cakejes uit een pak gehaald. 6 gaan naar schoonouders, 4 eten we morgen zelf op, en rest gaat in vriezer.
Met taarten e.d. vind ik het zonde om een hele taart te maken, zonder aanleiding.
Als proeftaart kan ik me voorstellen, maar maak je dan een groot formaat, of is een oefentaartje klein Lejow?
Flower_L- Ratel
Nee meestal kleintjes, cm of 16
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
nu maak ik meestal cakes en/of taartjes om te oefenen maar ik stop wat in de diepvries en ik geef wat weg zodat ze kunnen proeven hahaha
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Ik bak zélden om een reden Ik vind bakken gewoon leuk en dat ik dat leuk vind, vinden mijn collega's ook leuk want daar dump ik al m'n baksels
Gast- Gast
Normaal gesproken bak ik elk weekend wat lekkers voor bij de koffie zaterdagavond. Dat kunnen koekjes zijn, cakejes, fondanttaartje, chocoladetaart etc etc net wat ik in mijn hoofd heb zitten.
Laatste tijd niet meer zo aan de bak want heb er even niet de energie voor. En de misselijke buien helpen ook niet
Mijn man mist het wel, vraagt vaak: heb je dit weekend wel zin om te bakken? Helaas voor hem, hij zal toch nog even moeten wachten
Laatste tijd niet meer zo aan de bak want heb er even niet de energie voor. En de misselijke buien helpen ook niet
Mijn man mist het wel, vraagt vaak: heb je dit weekend wel zin om te bakken? Helaas voor hem, hij zal toch nog even moeten wachten
Als ik zin heb om te bakken, dan doe ik dat. Ik zoek daarna wel mensen om het mee te delen Maar kan je je baksels in de vriezer bewaren?
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10
Voor mezelf, voor gelegenheden en zo nu en dan in opdracht.
Hier neem ik het restant meestal mee naar mijn werk of geef het mijn man mee.
Als ik een taartje maak dan doe ik meestal de 16 en 18cm, waarvan ik er dan 1(het biscuit) in de vriezer doe.
Afgelopen weekend hebben we bijvoorbeeld een bitterkoekjescake gemaakt, die ging bijna op (hij was erug lekker) en we hebben beiden nog een stukje meegenomen naar het werk.
Hier neem ik het restant meestal mee naar mijn werk of geef het mijn man mee.
Als ik een taartje maak dan doe ik meestal de 16 en 18cm, waarvan ik er dan 1(het biscuit) in de vriezer doe.
Afgelopen weekend hebben we bijvoorbeeld een bitterkoekjescake gemaakt, die ging bijna op (hij was erug lekker) en we hebben beiden nog een stukje meegenomen naar het werk.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Ik bak eigenlijk nooit iets, terwijl ik het wel leuk vind. Toch maar eens vaker gaan doen, gewoon voor onszelf.
Kabouter- Kletskop
- Aantal berichten : 2031
Punten : 2123
Ik heb zondag zomaar wat gebakken. Het weer was niet goed genoeg om er op uit te gaan dus toen cakejes gaan bakken. Prima tijdsbesteding voor een keer en nog lekker ook.
Gast- Gast
SarahKey schreef:Normaal gesproken bak ik elk weekend wat lekkers voor bij de koffie zaterdagavond. Dat kunnen koekjes zijn, cakejes, fondanttaartje, chocoladetaart etc etc net wat ik in mijn hoofd heb zitten.
Dat deed mijn moeder vroeger ook, meestal alleen in de winter. Iedere zaterdagavond hadden we dan wat lekkers! Appelflappen, appeltaart, cake, tompoucen, enzovoorts. En wat was ik blij als ik mocht helpen! Haha!
Voor mezelf bak ik niet zomaar iets. Ik ga meestal 1x per week naar 'n tante en als ik zin heb om te bakken dan neem ik 't mee daar naar toe voor bij de koffie. Mijn vader en broertje vinden het ook helemaal niet erg als ik 'n 'bak-bui' heb En laatst heb ik cakejes gebakken en de overschot in de vriezer gedaan.
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
vind het ook leuk om zomaar te bakken, maar idd, om dan met zn 2en bijv een taart op te moeten eten.. vorige week was ik ziek maar had ik wel heel veel zin in chocoladecake. dus die heeft mn vriend gebakken, en die hadden we met zn 2en in een paar dagen op. eigenlijk niet echt normaal.
dat houdt me dus wel tegen om te bakken.. maar lees hier dat jullie cakejes ook wel in de vriezer doen. zijn ze dan na ontdooien nog lekker?? ik maak wel eens muffins, kun je muffins met appel of chocola ook invriezen?
dat houdt me dus wel tegen om te bakken.. maar lees hier dat jullie cakejes ook wel in de vriezer doen. zijn ze dan na ontdooien nog lekker?? ik maak wel eens muffins, kun je muffins met appel of chocola ook invriezen?
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Ik wil wel heel graag bakken, maar mijn oven is ronduit RUK..
In het nieuwe huis krijg ik gelukkig een goede hete lucht oven en dan kan ik weer volop gaan bakken. Ik ben gek op cakes, appeltaarten, brownies en muffins en zo!
Maar goed. Nog ruim een jaar, ben bang 1,5 volhouden!
In het nieuwe huis krijg ik gelukkig een goede hete lucht oven en dan kan ik weer volop gaan bakken. Ik ben gek op cakes, appeltaarten, brownies en muffins en zo!
Maar goed. Nog ruim een jaar, ben bang 1,5 volhouden!
SparklingEyes- Prater
- Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Ik bak regelmatig zomaar iets, meestal koekjes/cakejes/broodjes/appelflappen...
Vaak wel in het weekend, of wanneer ik weet dat we naar mijn ouders gaan, dan neem ik voor hen ook altijd wel wat mee.
Hoe doe je dat invriezen dan?
Kan me eigenlijk niet zo goed voorstellen dat dat lekker is...
Vaak wel in het weekend, of wanneer ik weet dat we naar mijn ouders gaan, dan neem ik voor hen ook altijd wel wat mee.
MissD- Prater
- Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
MissD schreef:Ik bak regelmatig zomaar iets, meestal koekjes/cakejes/broodjes/appelflappen...
cakejes gooi ik gewoon in een boterhamzakje in de vriezer. En haal ik er een anderhalf u vantevoren uit. Kan prima.
Taart nog nooit gedaan.
Flower_L- Ratel
Cakejes doe ik inderdaad ook gewoon in 'n goed afgesloten boterhamzakje. Dit schijnt met 'n 'gewone' cake ook te gaan.
Een biscuittaart met marsepein kan ook in de vriezer.
Appelflappen en appeltaart zouden denk ik ook wel lukken maar dat heb ik nog nooit geprobeerd. Dan zou ik ze na het ontdooien wel even in de oven doen, beetje opwarmen.
Hmm, nu heb ik dus zin in appelflappen...
Een biscuittaart met marsepein kan ook in de vriezer.
Appelflappen en appeltaart zouden denk ik ook wel lukken maar dat heb ik nog nooit geprobeerd. Dan zou ik ze na het ontdooien wel even in de oven doen, beetje opwarmen.
Hmm, nu heb ik dus zin in appelflappen...
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Ik bak ook regelmatig, vaak cupcakes met of zonder vulling/versiering. Soms taart of cake. Ik neem inderdaad altijd mee naar bijvoorbeeld m'n ouders omdat het anders gewoon vaak veel te veel is. Ik bak meer omdat ik het leuk vind om te doen. Dat je daarna bijna 3 dagen aan de cake zit vind ik minder haha.
VanillaRose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 487
Punten : 622
Als ik bak is het meestal zomaar en niet voor speciale gelegenheden.
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Dat ga ik ook eens proberen dan! Wist helemaal niet dat dat kon hoor, cake in de vriezer.
Nu deel ik meestal een hoop uit of gaat uiteindelijk een deel de prullenbak in omdat het gewoon niet op komt.
Dan is invriezen een beter plan.
Nu deel ik meestal een hoop uit of gaat uiteindelijk een deel de prullenbak in omdat het gewoon niet op komt.
Dan is invriezen een beter plan.
MissD- Prater
- Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Toen ik nog bij mijn ouders woonde deed ik het regelmatig, dan ging het ook wel op met 6 personen en dan meestal nog wel wat vrienden/familie die langs kwam.
Nu ik alleen met mijn man woon doe ik het bijna nooit meer, soms appelflappen en met verjaardagen wel taart.
Nu ik alleen met mijn man woon doe ik het bijna nooit meer, soms appelflappen en met verjaardagen wel taart.
Ugly Betty- Kletskop
- Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Iets voor mn vriend
» Wie wil er iets voor mij halen bij de H&M?
» Iets bij de koffie voor kerst
» Iets liefs van een ander voor jou...
» High tea ook iets voor mannen?
» Wie wil er iets voor mij halen bij de H&M?
» Iets bij de koffie voor kerst
» Iets liefs van een ander voor jou...
» High tea ook iets voor mannen?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: