Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Trap, wat hebben jullie ermee gedaan? Dilemma...:S

+11
Dikkie_Dik
Dennenappel
Susan
Tsjip
Hutselfuts
Mamsie
JD
Lindsya
Sunny87
Effie_O
SleepingBeauty
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Trap, wat hebben jullie ermee gedaan? Dilemma...:S Empty Trap, wat hebben jullie ermee gedaan? Dilemma...:S

Bericht  SleepingBeauty vr 17 dec 2010 - 23:46

Onze trap ziet er echt ontzettend slecht uit.
Ik zit te twijfelen of ik hem nog wel over wil gaan schilderen.
Veel kleine putjes, beschadidingen..volgens mij ga je dat allemaal zien door de verf heen.
Of je moet ontzettend veel gaan stoppen e.d.

wie van jullie heeft wel eens nieuwe bekleidng over de trap gedaan?
Je hebt ook van die laminaat platen, die je op maat kan maken volgens mij...
Iemand daar ervaring mee?
WAt kost zoiets voor de hele trap??

Wat zouden jullie mij aanraden? Opzich heb ik alle verf ervoor in huis, dus dat is ook weer een beetje zonde...
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Trap, wat hebben jullie ermee gedaan? Dilemma...:S Empty Re: Trap, wat hebben jullie ermee gedaan? Dilemma...:S

Bericht  Effie_O vr 17 dec 2010 - 23:59

Kun je er niet van die halve maantjes op plakken? Dat zal denk ik al heel veel lelijke plekken verbergen.
Ik heb geen idee hoeveel het kost een trap te laten bekleden, maar ik heb wel gehoord dat het vrij duur is (maar ja, wat vond diegene die het me verteld heeft duur?).

Wij hebben zelf de trap geverfd, was nog wel een mooie trap. Wel wat kleine beschadigingen, die zie je inderdaad wel als je daar niks aan doet. Wij hebben een paar dicht gesmeerd, maar de anderen waren zo klein dat het niet nodig was. Ik heb zelf nog getwijfeld over die halve maantjes, omdat ik bang was dat de trap te glad zou worden door de verf. Gelukkig viel het mee, maar heb toen wel gezien dat die dingen in alle soorten en maten verkrijgbaar zijn en niet eens zo duur hoeven te zijn. Ik zie dat ze bij Kwantum 'trapmatten' heten en verkrijgbaar zijn voor 30 euro of 60 euro per 15 stuks, om maar even een voorbeeld te geven van wat er te krijgen is.
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Trap, wat hebben jullie ermee gedaan? Dilemma...:S Empty Re: Trap, wat hebben jullie ermee gedaan? Dilemma...:S

Bericht  Sunny87 za 18 dec 2010 - 0:09

Wij hadden in ons oude huis ook zo'n lelijke trap.
Wij hebben een rol vloerbedekking gehaald voor pak m beet 50 euro en hebben
de trap alleen bekleed op de liggende delen, afwerklatje overheen en de staande delen geschilderd.
Ik vond het mooier als maantjes.

Nu in ons nieuwe huis is de hele trap met vloerbedekking bekleed ( lag er al)
Dat vind ik altijd veel luxer staan ook de zijkanten.

Mijn vader heeft een loper op zijn trap liggen maar dat was geloof ik 2000 euro

Sunny87
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 64
Punten : 74
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  SleepingBeauty za 18 dec 2010 - 0:52

Bedankt voor jullie reacties
Ik zal het maandag eens met mijn vader overleggen, die heeft nog wel eens goede ideeen.
Ik wil hem liever niet bekleden met vloerbedekking, omdat ik nergens in huis vloerbedekking heb!

Volgens hem was het nog wel te doen om hem dicht te stoppen.
Heb jij er geen anti slib strip op ofzo Effie?
Wij willen er van die antistrips in laten vrezen...lijkt me wel een stukje veiliger!
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Lindsya za 18 dec 2010 - 9:50

Wij hebben nergens in huis vloerbedekking liggen maar onze trap is wel bekleed met vloerbedekking. We waren niet veel kwijt. Alles bij elkaar was het 300 euro geloof ik. We hebben door een kennis laten doen en de vloerbedekking zelf gekocht. Ik vind het heel mooi een trap met vloerbedekking.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 18 dec 2010 - 10:48

Ik heb de zijkanten van de trap geschilderd en p[ de treden en tegen de stootborden zit tapijt.

Dat heeft mijn vader op zijn werk meegenomen en heeft het er voor ons tegenaan gezet.

Gast
Gast

Bericht  JD za 18 dec 2010 - 15:03

wij hebben een nioeuwbouwhuis met een witte houten trap....die er helaas door alle bouwvakkers enzo niet meer uitziet....

ik wil ook het liefst traprenovatie met van die mooie houten planken erop, maar dat is echt heeeeel erg duur....ik zou dan al snel gaan denken aan 1500 a 2000 per trap...

wij hebben hem nu geschilderd en er halve maantjes op, en dat ziet er al stukken beter uit.
we gaan hem van t voorjaar laten bekleden. wij hebben verder ook door ons hele huis laminaat, maar toch vind ik het niet storend om op de trap dan vloerbedekking te hebben. het staat wel warm vind ik, en het is goed geluiddempend.

onze buren hebben allebe de trappen laten bekleden, en waren rond de 1500 euro kwijt....dus ik denk dat je zo rond de 500 a 750 per trap kwijt bent.
Wij gaan wachten op een aanbieding van de carpetright voor het tapijt, en gaan het dan zwart laten leggen. ik verwacht max 500 per trap kwijt te zijn.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gast za 18 dec 2010 - 21:59

De prijs die je voor het bekleden van de trap kwijt bent ligt onder andere voor het grootste deel welk tapijt je uitkiest.
Qua leggen van het tapijt is nog ruim in te onderhandelen!

Gast
Gast

Bericht  Mamsie zo 19 dec 2010 - 4:15

Wij hebben er ook (zwarte) vloerbedekking op. oke qua kleur heel dom want ik moet hem zoooo vaak stofzuigen maar het staat wel heel chique.

Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Hutselfuts zo 19 dec 2010 - 5:52

Wij hebben twee open trappen en laten deze aan de voor- en bovenkant bekleden voor €1000,-. Dit is dus voor twee trappen, vloerbedekking, arbeidsloon en alle andere benodigdheden.

We wildenook schilderen, maar dat is eigenlijk niet te doen. Het is zo lelijk, dat krijg je nooit meer mooi.
Dus sja, het kost wat, maar dan wordt het wel mooi!
Hutselfuts
Hutselfuts
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 85
Punten : 86
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Tsjip zo 19 dec 2010 - 11:05

De zijkanten zijn geverfd, op de treden ligt laminaat en tegen de stootborden heb ik behang zitten. Ik dacht dat ik er een foto van had maar helaas... Ik krijg iig wel veel leuke reacties op de trap Wink

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512

Bericht  JD zo 19 dec 2010 - 11:21

Tsjip schreef:De zijkanten zijn geverfd, op de treden ligt laminaat en tegen de stootborden heb ik behang zitten. Ik dacht dat ik er een foto van had maar helaas... Ik krijg iig wel veel leuke reacties op de trap Wink

behang? dat is origineel....klinkt echt supergaaf.... heb je er echt echt echt geen foto van? ik ben echt supernieuwsgierig! en blijft het wel een beetje mooi dan, dat behang?? slijt het niet snel?
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 20:59

Wij wilden in ons huis toen we hier kwamen wonen ook de trap verven, maar deze zag er ook niet mooi meer uit

wij hebben toen een bedrijf laten komen en laten uittellen wat het koste om vloerbedekking op de trap te laten leggen,

We hebben nu een hele goede kwalitiet vloerbedekking op de trap liggen ( inclusief 15 jar garantie ) . We waren voor alles bijeen 450 euro kwijt, die man heeft 3,5 uur werk gehad en alles netjes opgeruimd en achtergelaten, we hadden er geen omkijken naar.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 21:38

Wij hebben 2 trappen laten bekleden, de een is een dichte trap en de ander heeft open treden zeg maar.. beide rondom bekleed met zandtinten *tja hoe leg je dat uit* en daar zie je amper wat op en is van goede kwaliteit. Hebben het er nu 1,5 jaar opliggen en zit er nog uit als nieuw! Dit hebben we laten doen en waren al met al 1300 kwijt.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 23:20

Onze trap is wit geverfd, op de treden zitten zwart-grijze halve maatjes.

Gast
Gast

Bericht  JD ma 20 dec 2010 - 11:05

1982Angel1982 schreef:Wij wilden in ons huis toen we hier kwamen wonen ook de trap verven, maar deze zag er ook niet mooi meer uit

wij hebben toen een bedrijf laten komen en laten uittellen wat het koste om vloerbedekking op de trap te laten leggen,

We hebben nu een hele goede kwalitiet vloerbedekking op de trap liggen ( inclusief 15 jar garantie ) . We waren voor alles bijeen 450 euro kwijt, die man heeft 3,5 uur werk gehad en alles netjes opgeruimd en achtergelaten, we hadden er geen omkijken naar.

maar.....dat is neem ik aan excl de vloerbedekking? die 450 was alleen zijn werkloon of niet?.....
anders heb je een supermooi prijsje! woon je in de buurt? dan wil ik die man ook wel eens bellen hihi
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Susan ma 20 dec 2010 - 12:16

Ik zou de trap ook wel opnieuw willen bedekken, maar eigenlijk zou ik ook ooit wel een heel andere trap willen en dan vind ik het weer zonde om er nu veel geld aan uit te geven.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Dennenappel di 21 dec 2010 - 7:53

Onze trap ziet er nog redelijk goed uit. Ik denk dat wij hem maar licht hoeven op te schuren, een beetje stoppen en hem dan opnieuw in de verf kunnen zetten.

Ik heb een hekel aan maantjes, bekleding e.d. Dit komt doordat ik het bij diverse vrienden er af heb gehaald en dat is zoooo een rotwerk!
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 8:53

Wij zijn momenteel aan het verbouwen en krijgen beneden op de hele trap en overloop donkergrijs tapijt/vloerbedekking (ook aan de zijkanten) en op de open trap naar zolder, die verven we wit en dan komen er aluminium halve maantjes op te liggen van de Leen Bakker voor nog geen 20 euro. De andere trap halen we tapijt voor (waarschijnlijk nog geen 100 euro bij elkaar) en dat legt de opa van mijn vriend.

Gast
Gast

Bericht  Dikkie_Dik di 21 dec 2010 - 9:34

Op onze trap zat vloerbedekking toen we het kochten. Ik heb dit verwijderd (was vastgeniet) en toen heel de trap van nietjes ontdaan en geschuurd. Vervolgens helemaal wit geverfd en op de stootborden zit behang. Krijg er erg veel leuke reacties op
Dikkie_Dik
Dikkie_Dik
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 65
Punten : 65
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  JD di 21 dec 2010 - 13:27

Dikkie_Dik schreef:Op onze trap zat vloerbedekking toen we het kochten. Ik heb dit verwijderd (was vastgeniet) en toen heel de trap van nietjes ontdaan en geschuurd. Vervolgens helemaal wit geverfd en op de stootborden zit behang. Krijg er erg veel leuke reacties op

heb je er misschien en foto van? ik ben echt zo benieuwd naar dat effect van t behang... vooral omdat ik ook zit te denken wat wij met de trap zullen doen, en dat behang klinkt zo leuk!
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Dikkie_Dik di 21 dec 2010 - 20:54

*Marietje* schreef:
Dikkie_Dik schreef:Op onze trap zat vloerbedekking toen we het kochten. Ik heb dit verwijderd (was vastgeniet) en toen heel de trap van nietjes ontdaan en geschuurd. Vervolgens helemaal wit geverfd en op de stootborden zit behang. Krijg er erg veel leuke reacties op

heb je er misschien en foto van? ik ben echt zo benieuwd naar dat effect van t behang... vooral omdat ik ook zit te denken wat wij met de trap zullen doen, en dat behang klinkt zo leuk!

Ik kan zo snel niet de foto's vinden van het hele eindresultaat. Hier een foto van halverwege en één waarop ook de trap naar de zolder te zien is en hoe het dus was. Deze trap is inmiddels ook van behang voorzien. Ik heb nog nooit foto's erop gezet dus ik hoop dat het lukt
[img]Trap, wat hebben jullie ermee gedaan? Dilemma...:S P1000615x Uploaded with ImageShack.us

[URL=https://2img.net/r/ihimizer/i/p1000619g.jpg/]Trap, wat hebben jullie ermee gedaan? Dilemma...:S P1000619g

Dikkie_Dik
Dikkie_Dik
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 65
Punten : 65
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Rupsje wo 22 dec 2010 - 1:36

Wij hebben de trap laten bekleden door de Kwantum. Waren 2 jaar terug toen 280 euro kwijt. Inclusief leggen en vloerbedekking. Ook de zijkanten van de trap zaten erbij. Onze trap zag er nl helemaal niet uit, had vloerbeddekking opgelegen wat helemaal verlijmd was. Dus ik zou even bij de kwantum gaan navragen. Hebben ze een handige tabel voor wat het kost. Je moet dan even weten hoeveel treden en hoeveel zijkanten je hebt. Wij zijn er nog steeds heel tevreden over.

Rupsje
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 1
Punten : 1
Registratiedatum : 10-12-10

Bericht  Tsjip wo 22 dec 2010 - 6:42

*Marietje* schreef:
Tsjip schreef:De zijkanten zijn geverfd, op de treden ligt laminaat en tegen de stootborden heb ik behang zitten. Ik dacht dat ik er een foto van had maar helaas... Ik krijg iig wel veel leuke reacties op de trap Wink

behang? dat is origineel....klinkt echt supergaaf.... heb je er echt echt echt geen foto van? ik ben echt supernieuwsgierig! en blijft het wel een beetje mooi dan, dat behang?? slijt het niet snel?

Ik zal morgen wel even een foto maken en plaatsen!

Oh ik zie dat nog iemand behang op de stootborden heeft. Leuk!!

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512

Bericht  Shisha do 23 dec 2010 - 1:17

Wij moeten de trap ook nog doen maar we komen er niet uit! We worden het maar niet eens over de kleur. Ik wil eigenlijk dezelfde kleur als in de woonkamer. De muren lichtbruin en dan de trap wit. Mijn vriend zegt dat niet mooi te vinden maar komt ook niet met andere ideeën...
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: