Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hypotheek, waar afgesloten?

+9
Didi
Lady4
Paper Crown
SparklingEyes
Zininzon
Highway
Bruintje Beer
Lejow
Winegum
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hypotheek, waar afgesloten? Empty Hypotheek, waar afgesloten?

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 4:25

Waar hebben jullie je hypotheek afgesloten? Bij een bank zelf of juist niet en voelde het goed daar en was je tevreden hoe het allemaal liep?

Ik hoor graag meningen smile

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Hypotheek, waar afgesloten? Empty Re: Hypotheek, waar afgesloten?

Bericht  Winegum zo 24 jul 2011 - 4:33

Wij hebben via de Hypotheker gekozen voor een hypotheek bij Delta Lloyd. Omdat dat voor ons op dat moment het beste aanbod was.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 5:08

Om mijn hypotheek rond te krijgen, dat was een drama. Maar dat lag ook zeker aan mezelf. angel

Twee deuren verder kwam een huis te koop en van mijn loon kon ik de woning kopen. Via de hypotheker kwamen we op een mooi bedrag uit en ik vroeg of ze offertes voor hypotheken wilde aanvragen. Hier zat het probleem. Ik was namelijk uitzendkracht. Ik op google gekeken of uitzendkrachten hypotheken konden afsluiten en dit was mogelijk, mits er een intentieverklaring kon worden afgegeven. En deze had ik op zak.

Via een tussenpersoon, welke zei dat hij mij wel kon helpen, omdat de hypotheker me had afgezworen, zijn we aan de slag gegaan. Dan klopte de hypotheek niet, dus werd ik afgewezen voor koopsubsidie, dan dit, dan dat. Na 4/5 maanden wilde de Sns Regiobank (nu Regiobank) met mij in zee gaan en kreeg ik akkoord voor koopsubsidie.

De hypotheek op zichzelf is erg goed. Ik heb gewoon 30 jaar vast. Gewoon aflossen. En een spaarrekening, om de andere helft, dat na 30 jaar blijft staan, af te lossen. Geen problemen met deze hypotheekvorm.

Gast
Gast

Bericht  Lejow zo 24 jul 2011 - 5:16

Wij hebben een tussenpersoon in de hand genomen, die is gaan uitzoeken en kwam uit bij Aegon. Dit was met onze wensen de goedkoopste optie.
Nu hebben we 4,9 % rente de eerste 2 jaar, en de 28 jaar erna 5,1 %. We hebben hem voor 30 jaar vast laten zetten.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 5:19

Hier via de Hypotheker, maar nooit meer! Wat een gekloot hebben we daar gehad. Ons hele dossier is kwijt geraakt, door een fout van ze hebben we extra 560 euro moeten betalen.
We hebben hiervan wel 320 euro terug gekregen, maar daar hebben een hoop drama voor moeten schoppen.
Het is dat wel al zo ver waren met de aanvraag en hebben het doorgezet, maar anders waren we gewoon naar de bank gegaan.

Gast
Gast

Bericht  Bruintje Beer zo 24 jul 2011 - 8:39

Wij hebben een tussenpersoon het werk laten doen. Hij keek wat voor ons het voordeligst was. En uiteiindelijk was de Postbank(nu ING bank)het voordeeligst kwa rente omdat ik een lopende rekening daar had en daar korting kreeg op de rente van de hypotheek
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 9:10

Ik vraag me af waarom zoveel mensen een (dure) tussenpersoon hebben ingeschakeld. Wat is er zo moeilijk aan om zelf afspraken te maken met banken en dan langs te gaan en te kijken wat het voordeligst is en het beste voelt?

Gast
Gast

Bericht  Highway zo 24 jul 2011 - 9:31

Wij hebben de hypotheek bij de rabobank afgenomen; eigenlijk ook nergens anders gekeken. Het nieuwbouwproject zat al aan de bank gekoppeld en daardoor kregen we een gunstige rente.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 10:05

Via de Hypotheker bij Axa, nu overgenomen door Reaal.

Gast
Gast

Bericht  Zininzon zo 24 jul 2011 - 10:16

Bij de Rabo, allemaal prima verlopen
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138

Bericht  Lejow zo 24 jul 2011 - 10:55

mozzarella schreef:Ik vraag me af waarom zoveel mensen een (dure) tussenpersoon hebben ingeschakeld. Wat is er zo moeilijk aan om zelf afspraken te maken met banken en dan langs te gaan en te kijken wat het voordeligst is en het beste voelt?

Omdat het via een vriend van mijn pa, voor een voordelig prijsje uitgezocht kon worden en ik echt niets noppes van hypotheken af wist!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 10:59

Lejow schreef:
mozzarella schreef:Ik vraag me af waarom zoveel mensen een (dure) tussenpersoon hebben ingeschakeld. Wat is er zo moeilijk aan om zelf afspraken te maken met banken en dan langs te gaan en te kijken wat het voordeligst is en het beste voelt?

Omdat het via een vriend van mijn pa, voor een voordelig prijsje uitgezocht kon worden en ik echt niets noppes van hypotheken af wist!

+1

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 17:33

Wij hebben de Hypotheek via BLG. Deze is eigenlijk van de SNS maar heeft een eigen naam.

Gast
Gast

Bericht  SparklingEyes zo 24 jul 2011 - 20:17

Toen wij ons nieuwbouwhuis moesten gaan financieren zijn we eerst bij een tussenpersoon geweest. Wij hadden zoiets van.. we gaan ook nog even zélf langs een paar banken. Dat viel vies tegen. Die doos bij de ABN wist totááál niet waar ze het over had, kon ons geen antwoord geven op inhoudelijke vragen en als we het via hun hadden gedaan hadden we echt een compleet vernaggelde situatie gehad!

Na die ervaring terug naar de tussenpersoon, om uitleg te halen en hij kon dat wél geven.

Uiteindelijk is de nieuwe hypotheek afgesloten bij de Rabo (betrokken bij het project, wat gunstigere rente betekende). en dat voelt prima. Die man is hier een aantal keer geweest om dingen toe te lichten en extra uitleg te geven.. Het is geen broodje wat je koopt.

Waarom niet via een tussenpersoon als een goed gevoel hebt bij die persoon...? Als je het zelf goed kan regelen en je hebt genoeg kennis van, moet je het ook lekker zelf uitzoeken.

Wij namen het zekere voor het onzekere en hebben iemand gevraagd die er veel van wist en waar we vertrouwen in hadden.

SE
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 20:19

Wij hebben zelf enkele banken van onze voorkeur benaderd, offertes laten maken en toen heeft mijn vriend de 2 'beste' banken wat tegen elkaar uitgespeeld om zo de beste deal te krijgen (tja, laat dat maar aan mijn vriend over, ik ben daar zo slecht in laughcry )
Uitelijndelijk is het SNS Reaal geworden.

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown zo 24 jul 2011 - 20:41

Omdat mijn man zelfstandige is hebben we iets meer rompslomp gehad dan twee mensen in loondienst. We zijn naar de Hypotheker gestapt, die heeft ons zeer goed geholpen.. we hebben bij 5 partijen offertes opgevraagd..
-Rabobank
-Abn amro
-Westland Utrecht
-ING
-Aegon

We hebben bij alle 5 een offerte gekregen. Bij zelfstandige mensen werkt het sowieso anders, dan beoordelen ze je al bij voorhand.. dus als ze je de offerte afgeven, kan je gewoon een hypotheek bij hun nemen. Schijnbaar is dat met 2 mensen in loondienst anders, dan krijg je eerst de offerte en als je die getekend retour stuurt, dan pas gaan ze ook echt kijken of er finaal akkoord op komt. Mijn man moest jaarverslagen enzo allemaal inleveren.. en we hebben veel gehad aan de hypotheker, die hielp bijv. als de bank vragen had zoals mijn man die had 2 contracten bij opdrachtgevers en de bank die had daar allerlei vragen over.. moest dus allemaal door de hypotheker afgehandeld worden..

Ons nieuwe hypotheek is van de Westland Utrechtbank (onderdeel ing) die had de beste voorwaarden voor zelfstandige..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 20:50

Wij zijn gewoon naar verschillende banken gegaan en hebben ons overal laten uitleggen welke hypotheekvorm volgens hun de beste was en wat ze ons dan konden bieden en hebben uiteindelijk voor het gunstigste aanbod bij Fortis gekozen (in België). Een tussenpersoon vind ik in dit geval ook redelijk overbodig...

Gast
Gast

Bericht  Lady4 zo 24 jul 2011 - 21:22

Ik heb hem afgesloten bij de Rabobank, 10 jaar vast tegen 5.1%. De Rabobank is een coöperatieve en daardoor solide bank. Het voelt voor mij heel goed om hem daar afgesloten te hebben. Het is allemaal goed verlopen, behalve dat er nu een nieuwe offerrte moet worden gemaakt vanwege het wijzigingen van de overdrachtsbelasting. Maar daar kan de Rabo niks aan doen, ze regelen het verder allemaal voor mij en het is in mijn voordeel. De Rabobank heeft nu ook voordelige acties voor starters, dus het zeker de moeite waard om eens een gesprek aan te gaan.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 22:54

Alvast bedankt voor jullie reacties! Het is ook zo ingewikkeld allemaal.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 23:01

Ik had trouwens 4,4% kunnen krijgen voor 30 jaar vast, maar heb nu een harmonicaconstructie met jaarlijks wisselende rente die we in 25 tot 30 jaar afbetalen. Het maandbedrag blijft altijd gelijk (en is iets lager dan het maandbedrag dat we bij 30 jaar vast hadden kunnen krijgen), maar de looptijd neemt af of toe, afhankelijk van wat de rente doet, met een minimum van 25 jaar en een maximum van 30 jaar.

Gast
Gast

Bericht  Didi ma 25 jul 2011 - 5:03

Weetjewel schreef:Hier via de Hypotheker, maar nooit meer! Wat een gekloot hebben we daar gehad. Ons hele dossier is kwijt geraakt, door een fout van ze hebben we extra 560 euro moeten betalen.
We hebben hiervan wel 320 euro terug gekregen, maar daar hebben een hoop drama voor moeten schoppen.
Het is dat wel al zo ver waren met de aanvraag en hebben het doorgezet, maar anders waren we gewoon naar de bank gegaan.

Ook niet normaal. Bij ons hadden ze ook al van die vreemde fratsen. Hadden ze alle papieren van mijn vriend weggegooid :shock:
Ja zei ze, ik dacht die hebben jullie nu toch niet meer nodig. Gek wijf.
Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 5:06

Dat vraag ik mij ook keer op keer weer af.

Wij hebben hypotheek bij ING, omdat we daar 30% korting kregen. nerd

Gast
Gast

Bericht  Joontjuh ma 25 jul 2011 - 5:23

Nog niet gereageerd in de wonen-pijler, maar wij zijn bezig met de hypotheek. Mijn vriend heeft al zijn rekeningen, zowel privé als zakelijk bij de Rabobank. Hierdoor hebben we onze hypotheek dadelijk ook daar, want zij waren het voordeligst. Mijn vriend is part-time in loondienst en werkt part-time voor zichzelf. Doordat hij nog geen 3 volledige boekjaren had, telt zijn bedrijf hierin niet mee voor ons. Ik vind dit persoonlijk wel een voordeel hebben, want nu hebben we altijd reserve. Ik heb nu voor de 3de keer een jaarcontract en daarbij een vastcontract voor max. 12 uur per week, hierdoor ben ik een flex-werker en dit was net het laatste zetje wat wij voor onze hypotheek nodig hadden. Nu worden echt perfect geholpen door de Rabobank en kunnen we voor alles echt bellen, mailen of zelfs langsgaan, dan worden we super geholpen. Kortom, als je daar al klant bent, dan doen ze behoorlijk goed hun best voor je.
Joontjuh
Joontjuh
Prater
Prater

Aantal berichten : 649
Punten : 755

http://www.jonisbadeendjes.nl

Bericht  Linda ma 25 jul 2011 - 7:57

Wij hebben een spaarhypotheek (en een deel aflossingsvrij) bij Reaal tegen 5,05% voor 10 jaar vast. Deze had op dat moment de beste aanbieding.

Wij hebben ons huis verkocht via de makelaar, dezelfde persoon bemiddelde ook in hypotheken en hij is als aankoopmakelaar voor ons nieuwe huis opgetreden. En voor alles bij elkaar heeft hij een leuk prijsje gemaakt. Wij hebben zelf echt 0,0 verstand van dit alles, dus ik vond het zo goed geregeld.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Muppetje wo 27 jul 2011 - 8:48

Wij hebben ook een tussenpersoon ingeschakeld. Niet een bekende, maar een lokaal financieel adviesbureau. Ja, misschien is het duur, maar alles werd zo goed regegeld, we hebben er geen seconde stress over gehad.

Wij zijn uiteindelijk uitgekomen bij Fortis

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: