Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Complottheorieën

+12
Filoria
Spring
Minx
Rush
jena
TukTuk
Pussycat
Carra
Alias
luisa
Elsje
SuperGrover
16 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Complottheorieën - Pagina 3 Empty Re: Complottheorieën

Bericht  Alias zo 24 jul 2011 - 4:14

Van de geruchten rondom Paul McCartney had ik eerder nog niet gehoord, maar ben nieuwsgierig geworden en op internet gaan zoeken en kwam daarbij deze pagina tegen:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Paul_Is_Dead

Ik ben het nog even op me laten inwerken, weet nog niet zo goed wat ik er van moet denken.
Alias
Alias
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  jena zo 24 jul 2011 - 4:17

Je zegt het goed: "geruchten". Veel van wat op wiki staat had ik al wel eens gehoord.
Ik ben nieuwsgierig naar de bewijzen!
jena
jena
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 228
Punten : 248
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Alias zo 24 jul 2011 - 4:30

jena schreef:Je zegt het goed: "geruchten". Veel van wat op wiki staat had ik al wel eens gehoord.
Ik ben nieuwsgierig naar de bewijzen!

Ja kom maar op met de bewijzen... Ik wist niet eens dat er geruchten zijn, dus vond ik die pagina wel handig om een beetje een idee te krijgen van waar die geruchten vandaan kwamen haha.
Alias
Alias
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Filoria zo 24 jul 2011 - 7:19

Youandi schreef:Ik geloof dat godsdienstige stromingen zijn ontwikkeld om de mens in bedwang te houden.

Hoe zie je dat precies voor je dan? Wie heeft die godsdiensten dan bedacht?

Ik denk dat godsdiensten ontstaan doordat mensen verklaringen zoeken: voor natuurgeweld, voor de dood, voor alle nare dingen in het leven eigenlijk. Ik zie meer voor me dat mensen bij elkaar zitten, zich afvragen wat er na de dood met je gebeurt, en dan samen een mooi verhaal bedenken. Die verhalen vertellen ze aan hun kinderen, en die kinderen weer aan die kinderen etc. etc. En op een gegeven moment wordt alles opgeschreven in een boek en tadaaa: dan is het plotseling 'de waarheid'. smile
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 8:39

Storm schreef:Wat interessant, Youandi. De laatste geloof ik ook wel in, dat de godsdienst is bedacht om de mensen in bedwang te houden. Ik denk dat dat al uit de Middeleeuwen stamt. Voor de rest ben ik heel benieuwd naar jouw argumenten, en dan met name over Afrika, waarom je denkt dat die opzettelijk genegeerd wordt!

De reden er voor, weet ik niet, snap ik niet, kan ik écht niet begrijpen, maar ik heb het idee dat er gemakkelijk een einde kan komen aan de honger, maar dat het geld er niet in gestopt wordt. Ik heb het idee dat regeringen het probleem negeren en dat ze 'excuses' aandragen om zich niet al te veel met de problemen bezig te hoeven houden. Ik heb de indruk dat ze zichzelf indekken. Zo van: als we niks beloven, kunnen we ook niet falen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 8:46

jena schreef:
Alias schreef:Daar ben ik ook wel heel benieuwd naar Youandi, waarom denk je dat Afrika bewust genegeerd wordt?

+1.

En als je dan toch bezig bent met uitleggen angel : "Bewijzen en voorbeelden dat Paul McCartney dood is"??

Op de middelbare school heeft een muziekleerkracht ons die hele theorie uitgelegd. Hij kwam met allerlei aanwijzingen over de dood vanPaul McCartney. Hierdoor ben ik er enigszins in gaan geloven, maar bewezen is het niet. Ik vind het wel leuk om over na te denken en zaken te bekijken. Op platenhoezen staan bijvoorbeeld allemaal aanwijzingen (zoals dat iedereen op sokken/blote voeten loopt, behalve Paul, of net andersom: staat voor de dood, en een walrus op de voorkant: staat ook voor de dood) en als je bepaalde liedjes achterom draait, worden er dingen gezegd over de dood van Paul...

Het gerucht dat Paul McCartney in 1966 met zijn auto is verongelukt, ontstond toen een radio-dj uit Detroit tijdens de uitzending een telefoontje kreeg van een student van de Universiteit van Michigan. De student beweerde dat Paul McCartney, die toen in The Beatles zat, niet de echte McCartney, maar een dubbelganger zou zijn. Deze dubbelganger zou William Campbell heten, ook wel "Faul" genoemd.

De media sprongen spontaan op dit verhaal af en gingen op zoek naar verborgen feiten in nummers en platenhoezen van The Beatles. Zodoende kwamen er tientallen 'bewijzen' naar voren voor de dood van de Beatle.

Paul McCartney heeft na deze hype officieel verklaard rond de bewuste tijd inderdaad een klein auto-ongeluk te hebben gehad, maar hier niets aan over te hebben gehouden.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 8:49

Youandi schreef:
Storm schreef:Wat interessant, Youandi. De laatste geloof ik ook wel in, dat de godsdienst is bedacht om de mensen in bedwang te houden. Ik denk dat dat al uit de Middeleeuwen stamt. Voor de rest ben ik heel benieuwd naar jouw argumenten, en dan met name over Afrika, waarom je denkt dat die opzettelijk genegeerd wordt!

De reden er voor, weet ik niet, snap ik niet, kan ik écht niet begrijpen, maar ik heb het idee dat er gemakkelijk een einde kan komen aan de honger, maar dat het geld er niet in gestopt wordt. Ik heb het idee dat regeringen het probleem negeren en dat ze 'excuses' aandragen om zich niet al te veel met de problemen bezig te hoeven houden. Ik heb de indruk dat ze zichzelf indekken. Zo van: als we niks beloven, kunnen we ook niet falen.
Toevallig hier nog een discussie over gehad met iemand dit weekend. Die beweerde dat Afrika bewust wordt genegeerd omdat het voor het rijke westen een goedkoop land is om mankrachten in te huren en dingen vandaan te halen en dat natuurlijk niet meer zo is op het moment dat het zich zelf ontwikkelt tot een rijk(er) land.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 8:56

Filoria schreef:
Youandi schreef:Ik geloof dat godsdienstige stromingen zijn ontwikkeld om de mens in bedwang te houden.

Ik denk dat godsdiensten ontstaan doordat mensen verklaringen zoeken: voor natuurgeweld, voor de dood, voor alle nare dingen in het leven eigenlijk. Ik zie meer voor me dat mensen bij elkaar zitten, zich afvragen wat er na de dood met je gebeurt, en dan samen een mooi verhaal bedenken. Die verhalen vertellen ze aan hun kinderen, en die kinderen weer aan die kinderen etc. etc. En op een gegeven moment wordt alles opgeschreven in een boek en tadaaa: dan is het plotseling 'de waarheid'. smile

Ik denk dat stadhouders/koningen/machtige personen godsdienst hebben bedacht. Zo van: 'Pas maar op, want God ziet je', waardoor mensen zich koest hielden, omdat ze geloofden dat ze anders gestraft werden door iets van bovenaf. Om die God tevreden te houden, moest er geofferd worden en moest er geëerd worden om die God tevreden te houden. En ik denk dat wat jij (Filoria) beschrijft daar weer uit voortkwam Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 8:58

Vergeet-me-nietje schreef:
Youandi schreef:

Toevallig hier nog een discussie over gehad met iemand dit weekend. Die beweerde dat Afrika bewust wordt genegeerd omdat het voor het rijke westen een goedkoop land is om mankrachten in te huren en dingen vandaan te halen en dat natuurlijk niet meer zo is op het moment dat het zich zelf ontwikkelt tot een rijk(er) land.

Ik denk dat daar een flinke kern van waarheid in zit. En ik vind het afschuwelijk Cry

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 9:00

Youandi schreef:
jena schreef:
Alias schreef:Daar ben ik ook wel heel benieuwd naar Youandi, waarom denk je dat Afrika bewust genegeerd wordt?

+1.

En als je dan toch bezig bent met uitleggen angel : "Bewijzen en voorbeelden dat Paul McCartney dood is"??

Op de middelbare school heeft een muziekleerkracht ons die hele theorie uitgelegd. Hij kwam met allerlei aanwijzingen over de dood vanPaul McCartney. Hierdoor ben ik er enigszins in gaan geloven, maar bewezen is het niet. Ik vind het wel leuk om over na te denken en zaken te bekijken. Op platenhoezen staan bijvoorbeeld allemaal aanwijzingen (zoals dat iedereen op sokken/blote voeten loopt, behalve Paul, of net andersom: staat voor de dood, en een walrus op de voorkant: staat ook voor de dood) en als je bepaalde liedjes achterom draait, worden er dingen gezegd over de dood van Paul...

Het gerucht dat Paul McCartney in 1966 met zijn auto is verongelukt, ontstond toen een radio-dj uit Detroit tijdens de uitzending een telefoontje kreeg van een student van de Universiteit van Michigan. De student beweerde dat Paul McCartney, die toen in The Beatles zat, niet de echte McCartney, maar een dubbelganger zou zijn. Deze dubbelganger zou William Campbell heten, ook wel "Faul" genoemd.

De media sprongen spontaan op dit verhaal af en gingen op zoek naar verborgen feiten in nummers en platenhoezen van The Beatles. Zodoende kwamen er tientallen 'bewijzen' naar voren voor de dood van de Beatle.

Paul McCartney heeft na deze hype officieel verklaard rond de bewuste tijd inderdaad een klein auto-ongeluk te hebben gehad, maar hier niets aan over te hebben gehouden.
Dit snap ik dus echt niet. Naar platenhoezen etc kijken en daar een betekenis aan geven die er niet is.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 9:07

Odilia schreef:
Dit snap ik dus echt niet. Naar platenhoezen etc kijken en daar een betekenis aan geven die er niet is.[/quote]

Ik heb het ook niet bedacht.

Maar er zijn mensen die dat leuk vinden Wink

Tijdens die muziekles werd dat even opgesomd. Echt waar, het zijn tientallen kleine aanwijzingen! Maar hé, ik beweer niet dat het waar is he. Ik vind het slechts leuk er over na te denken.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 9:12

Vergeet-me-nietje schreef:
Youandi schreef:

Ik denk dat er heel veel vriendjespolitiek heerst onder regeringen. Beter worden van de wapenindustrie bijvoorbeeld. Wapens moeten alleen wel gebruikt worden Wink. Is ook een film over gemaakt, hoe heet hij toch ook alweer... Lord of war geloof ik.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 9:17

Eens met James. Collectief Afrika laten lijden. Ik geloof er in. Regeringen worden er echt niet beter op als ze Afrika gaan helpen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 9:43

James schreef: Ik denk dat er heel veel vriendjespolitiek heerst onder regeringen. Beter worden van de wapenindustrie bijvoorbeeld. Wapens moeten alleen wel gebruikt worden Wink. Is ook een film over gemaakt, hoe heet hij toch ook alweer... Lord of war geloof ik.

Goede film! Heeft mij wel aan het denken gezet toen.

Gast
Gast

Bericht  Filoria zo 24 jul 2011 - 9:55

Youandi schreef:
Filoria schreef:

Ik denk dat stadhouders/koningen/machtige personen godsdienst hebben bedacht. Zo van: 'Pas maar op, want God ziet je', waardoor mensen zich koest hielden, omdat ze geloofden dat ze anders gestraft werden door iets van bovenaf. Om die God tevreden te houden, moest er geofferd worden en moest er geëerd worden om die God tevreden te houden. En ik denk dat wat jij (Filoria) beschrijft daar weer uit voortkwam Very Happy

Konden we maar terug in de tijd om dit uit te zoeken he? Very Happy
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  SuperGrover zo 24 jul 2011 - 23:19

AngelNyn schreef:
Odilia schreef:griepprik is niet homeopatisch.

Ik geloof niet in complottheoriën en homeopathie. Mensen geloven altijd zulke gekke dingen, ik denk daar niet een over na. Stick to the facts, maakt het leven een stuk eenvoudiger.

Nee dat was juist ook mijn punt.. Bij een griepprik geven ze je ook een verdunde versie van het "gif" om zo anti stoffen aan te maken.
Nee dat is niet juist. Inentingen bevatten dode of verzwakte virussen of bacteriën, die zich niet kunnen vermenigvuldigen. Het lichaam herkent het virus of de bacterie als zijnde een indringer, waardoor er antistoffen aangemaakt worden en een geheugencel wordt geactiveerd, zodat er bij een echte infectie met dezelfde ziekteverwekker, direct antistoffen kunnen worden gemaakt. Dat is dus iets heel anders dan een druppel gif mengen met zoveel water als er in 30 olympische zwembaden passen, waardoor de kans dat er ook maar 1 molecuul gif in jouw homeopatische goedje zit, kleiner dan 1 op 1 miljoen is.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  SuperGrover zo 24 jul 2011 - 23:24

Maar even voor de mensen die in complottheorieën geloven:

Omtrent Osama bin Laden: Als de beste man nog zou leven, waarom zijn er dan een stuk of 10 aanslagen geweest door Al Qaida om zijn dood te wreken?

Omtrent 9/11: Wat voor baat had de Amerikaanse regering om zo'n enorme terroristische aanslag te plegen? Irak en Afganistan binnenvallen, dat zouden ze toch wel doen, de VS kent een grote geschiedenis van bemoeienis met andere landen. En zo'n enorme terroristische aanslag, waar zoveel aandacht voor is geweest, hoe zou de VS verborgen kunnen houden dat zij de schuldigen zijn? Vrijwel de hele wereld heeft zich ermee bemoeit.

Dat Afrika niet genoeg geholpen wordt, oké absoluut mee eens. Maar een enorm complot zie ik er niet achter, iedereen handelt gewoon uit puur eigenbelang.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 0:48

Supergrover, over Afrika: het lijkt me niet een enorm diepgaand complot ofzo, maar toch heb ik het idee dat diverse regeringen veel informatie in de doofpot stoppen. Zo lang er om de waarheid heen wordt gedraaid, vind ik het complot-waardig Wink

Gast
Gast

Bericht  Lady Starstruck ma 25 jul 2011 - 1:18

Odilia schreef:
Youandi schreef:
jena schreef:

+1.

Dit snap ik dus echt niet. Naar platenhoezen etc kijken en daar een betekenis aan geven die er niet is.

Nog een mogelijk bewijs schijnt te zijn. Bij het nummer revolution number 9 van The Beatles is een soort gebrabbel van John Lennon te horen. Als je de plaat schteruit draait schijnt je te horen: Paul is a dead men, miss him, miss him. Heb het weleens gehoord, maar vond het maar creepy klinken.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 1:51

Ja, die bedoel ik!!
Heb het ook gehoord, echt heel spooky!!

Gast
Gast

Bericht  Bolleke ma 25 jul 2011 - 1:55

Ik heb net de complottheorie van Paul gelezen op wiki, en ik vond het allemaal heel spooky. Echt bizar en een eng gevoel kreeg ik erbij. Ik vraag mij dan alleen af waarom dat dan nooit officieel zou worden gezegd dat hij dood zou zijn.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lady Starstruck ma 25 jul 2011 - 2:01

Youandi schreef:Ja, die bedoel ik!!
Heb het ook gehoord, echt heel spooky!!

Heb het stukje gevonden op Youtube. John Lennon zegt het echt. Maar ja dat ook wel de bedoeling zijn denk ik.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  Bolleke ma 25 jul 2011 - 2:24

Revolution 9 is ook een creepy liedje als je het gewoon vooruit hoort!
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  SuperGrover ma 25 jul 2011 - 5:41

Youandi, ja op zo'n manier. Alle regeringen handelen uit eigenbelang. Een van de eerste bezuinigingen van dit kabinet, was op ontwikkelingssamenwerking. Daarvoor stroomt het Malieveld niet vol.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk ma 25 jul 2011 - 6:20

SuperGrover schreef:Youandi, ja op zo'n manier. Alle regeringen handelen uit eigenbelang. Een van de eerste bezuinigingen van dit kabinet, was op ontwikkelingssamenwerking. Daarvoor stroomt het Malieveld niet vol.

Maar dat is toch niet zo gek? Waarom zou er zoveel geld naar ontwikkelingslanden moeten gaan, als er hier al enorm bezuinigd moet worden op onderwijs etc..
Vind het niet meer dan normaal ook juist ook daarop te bezuinigen..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud