Complottheorieën
+12
Filoria
Spring
Minx
Rush
jena
TukTuk
Pussycat
Carra
Alias
luisa
Elsje
SuperGrover
16 plaatsers
Pagina 4 van 4
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Complottheorieën
Dit is weer zo'n typisch voorbeeld van eigenbelang. Jij bent een student, dus het is in jouw belang dat er niet gekort wordt op je studiefinanciering, omdat je dan meer moet werken en/of lenen. Ik ben ook een student, en tegen het bezuinigen op onderwijs, uit eigenbelang en maatschappelijk belang voor míjn kringen (als ik vuilnisvrouw zou zijn, dan zou mijn mening over studiefinanciering en onderzoeksgelden waarschijnlijk ook anders zijn). Maar ik zie wel dat het véél minder erg is als ik een paar euro's meer moet lenen om mijn studie te betalen, dan dat er miljoenen mensen sterven door honger en dorst. Wat mij betreft mag er op elke post bezuinigd worden, ten bate van ontwikkelingssamenwerking. Crisis is een woord dat zo erg aan inflatie onderhevig is. De economische crisis hier in Nederland, is niks meer dan een pak melk dat 3 cent duurder is geworden. De crisis in Afrika is dood en verderf. Jij sterft niet van de honger als je een paar euro meer collegegeld moet betalen.AngelNyn schreef:SuperGrover schreef:Youandi, ja op zo'n manier. Alle regeringen handelen uit eigenbelang. Een van de eerste bezuinigingen van dit kabinet, was op ontwikkelingssamenwerking. Daarvoor stroomt het Malieveld niet vol.
Maar dat is toch niet zo gek? Waarom zou er zoveel geld naar ontwikkelingslanden moeten gaan, als er hier al enorm bezuinigd moet worden op onderwijs etc..
Vind het niet meer dan normaal ook juist ook daarop te bezuinigen..
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
SuperGrover schreef:Dit is weer zo'n typisch voorbeeld van eigenbelang. Jij bent een student, dus het is in jouw belang dat er niet gekort wordt op je studiefinanciering, omdat je dan meer moet werken en/of lenen. Ik ben ook een student, en tegen het bezuinigen op onderwijs, uit eigenbelang en maatschappelijk belang voor míjn kringen (als ik vuilnisvrouw zou zijn, dan zou mijn mening over studiefinanciering en onderzoeksgelden waarschijnlijk ook anders zijn). Maar ik zie wel dat het véél minder erg is als ik een paar euro's meer moet lenen om mijn studie te betalen, dan dat er miljoenen mensen sterven door honger en dorst. Wat mij betreft mag er op elke post bezuinigd worden, ten bate van ontwikkelingssamenwerking. Crisis is een woord dat zo erg aan inflatie onderhevig is. De economische crisis hier in Nederland, is niks meer dan een pak melk dat 3 cent duurder is geworden. De crisis in Afrika is dood en verderf. Jij sterft niet van de honger als je een paar euro meer collegegeld moet betalen.AngelNyn schreef:SuperGrover schreef:Youandi, ja op zo'n manier. Alle regeringen handelen uit eigenbelang. Een van de eerste bezuinigingen van dit kabinet, was op ontwikkelingssamenwerking. Daarvoor stroomt het Malieveld niet vol.
Maar dat is toch niet zo gek? Waarom zou er zoveel geld naar ontwikkelingslanden moeten gaan, als er hier al enorm bezuinigd moet worden op onderwijs etc..
GO SUPERGROVER!!!
Ik ben het zó ontzettend met je eens!! Beter kon het niet verwoord worden.
Gast- Gast
kruimelje schreef:Ik heb net de complottheorie van Paul gelezen op wiki, en ik vond het allemaal heel spooky. Echt bizar en een eng gevoel kreeg ik erbij. Ik vraag mij dan alleen af waarom dat dan nooit officieel zou worden gezegd dat hij dood zou zijn.
Ik vind het ook heel spooky en weet nog steeds niet wat ik er nou van geloof. Maar om even op jouw vraag in te haken... daar is onder andere ook weer een theorie over, zie onderstaand, maar deze vind ik echt te absurd voor woorden. Een wel/niet overlijden als publiciteitsstunt gebruiken en dan vervolgens dit ook in nummers en albumhoezen met "hints" kracht bij zetten? Dan ben je naar mijn idee echt niet goed bij je hoofd en kan me echt niet voorstellen dat ze zo ver zouden gaan hierin. Deze valt voor mij dus af... nog maar weet-ik-hoeveel theorieën te gaan pfff..
Het is het jaar 1967, The Beatles hebben een bezoek gebracht aan Reclamebureau Hello World. Zij zijn hier naartoe gegaan omdat ze een goed idee hadden voor een publiciteitsstunt.
Wat zij in gedachte hadden was het volgende:
Ze wilden een mysterie omtrend een dubbelganger voor Paul McCartney opzetten.
Hiervoor wilden zij allerlei hints weggeven, wel met de achterliggende gedachte dat het gehele verhaal een mysterie zou blijven.
Omdat Paul in ’66 betrokken was bij een auto ongeluk leek dit hen een goed punt om het mysterie mee te starten.
The Beatles begonnen om allerlei hints weg te geven binnen platenhoezen en lyrics, hiermee wilden zij het mysterie starten dat Paul een dubbelganger zou zijn en de echte Paul allang dood was.
Op platenhoezen werd verwezen naar de dood van Paul McCartney maar dit werd door niemand begrepen omdat ze zo’n verhaal niet konden plaatsen; Paul McCartney liep immers nog gewoon rond en zong bij The Beatles.
Wat ook een aspect van deze stunt was, is dat Paul zelf tussen neus en lippen door bekend heeft gemaakt dat hij betrokken is geraakt bij een auto ongeluk.
[ The Beatles waren in de veronderstelling dat mensen deze hints zouden oppikken. Zij dachten dat het publiek nieuwsgierig zou zijn en zelf dingen zouden zien.
Maar omdat mensen er te weinig van af wisten werd er ook geen nieuwsgierigheid gewekt, men vroeg zich niets af, waardoor het mysterie geen echt referentiekader had. Dit zorgt ervoor dat het mysterie nooit echt tot leven zou kunnen komen.
The Beatles gaven dus eigenlijk te weinig informatie weg.]
Deze stunt loopt twee jaar lang maar een echt succes blijft uit. The Beatles zijn ontevreden, de campagne mislukt. Ze besluiten weg te gaan bij reclamebureau Hello World. Ze zijn pissed off en ze vragen zich af waarom het niet werkt.
The Beatles besluiten naar een nieuw reclame bureau te gaan genaamd ‘Forecast’. Dit bureau begreep het beter, en ging een stuk radicaler te werk.
Dit bureau heeft als idee om een student te laten bellen naar een lokale radiozender. Deze student moet dan vertellen dat Paul McCartney dood is gegaan tijdens een ongeluk.
Nadat dit telefoongesprek op de radio is geweest, bleek dat deze stunt op deze manier erg goed werkte.
Alias- Prater
- Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10
SuperGrover schreef:Dit is weer zo'n typisch voorbeeld van eigenbelang. Jij bent een student, dus het is in jouw belang dat er niet gekort wordt op je studiefinanciering, omdat je dan meer moet werken en/of lenen. Ik ben ook een student, en tegen het bezuinigen op onderwijs, uit eigenbelang en maatschappelijk belang voor míjn kringen (als ik vuilnisvrouw zou zijn, dan zou mijn mening over studiefinanciering en onderzoeksgelden waarschijnlijk ook anders zijn). Maar ik zie wel dat het véél minder erg is als ik een paar euro's meer moet lenen om mijn studie te betalen, dan dat er miljoenen mensen sterven door honger en dorst. Wat mij betreft mag er op elke post bezuinigd worden, ten bate van ontwikkelingssamenwerking. Crisis is een woord dat zo erg aan inflatie onderhevig is. De economische crisis hier in Nederland, is niks meer dan een pak melk dat 3 cent duurder is geworden. De crisis in Afrika is dood en verderf. Jij sterft niet van de honger als je een paar euro meer collegegeld moet betalen.AngelNyn schreef:SuperGrover schreef:Youandi, ja op zo'n manier. Alle regeringen handelen uit eigenbelang. Een van de eerste bezuinigingen van dit kabinet, was op ontwikkelingssamenwerking. Daarvoor stroomt het Malieveld niet vol.
Die bezuinigingen zijn veel meer dan een paar euro moetrn bijlenen.. Die gaan zo ver dat een deel van de studenten niet eens meer kunnen studeren.. De kwaliteit van de opleidingen gaat achteruit, studeren word op deze manier alleen iets voor rijke mensen, Als je 15000 euro per jaar moet betalen aan collegegeld. Er is al zoveel armoede in NL en
Nee dan heb ik het niet over mensen die hun 3e auto moeten opgeven of ipv 3x nog maar 1x per jaa op vakantie kunnen... Steek daar eerst geld in. Waarom Zoveel geld doneren aan afrika etc als NL ook langzaam kpot gaat op deZe manier? Dat een groot gedeelte van de jongeren niet eens KUNNEN studeren in de toekomst en er op die manier een te kort kkmt op hoger opgeleiden? Of wat denk je van de zorg? Ouderen die weg kwijnen in verpleeghuizen, met veel geluk 1x per week gedouched worden omdat t personeel door de bezuinigingrn geen tijd heeft..
Sorry voor de typfouten, zit op mn iphone en typt nie zo makkelijk.eleiden? Of wat denk je van de zorg? Ouderen die weg kwijnen in verpleeghuizen, met veel geluk 1x per week gedouched worden omdat t personeel door de bezuinigingrn geen tijd heeft..
Sorry voor de typfouten, zit op mn iphone en typt nie zo makkelijk.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Youandi schreef:Huh? Vergaat de wereld op 21 oktober? Dat meen je niet. Dan gaan mijn vriend en ik trouwen. Die apocalyps laat maar even op zich wachten hoor.
Ontopic:
Ik geloof dat Paul McCartney dood is. Daar zijn tig voorbeelden en bewijzen voor.
Ik geloof dat de aanslagen door de Amerikaanse overheid zijn bedacht.
Ik geloof dat de maan nog nooit is bezocht.
Ik geloof dat bepaalde ziektes door mensen bewust in het leven zijn geroepen om de bevolking in balans te houden.
Ik geloof dat Afrika met opzet wordt genegeerd.
Ik geloof dat godsdienstige stromingen zijn ontwikkeld om de mens in bedwang te houden.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ja, ik ben een complottheorie-aanhanger. Ik vind het geweldig om daar over te discussiëren
Ik begin langzaam te geloven dat ik jou de meest irritante user op dit forum vind.
Edit: Je reacties in dit topic zijn daar trouwens niet alleen de reden van.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Huh? Waarom dat nou dan TGR?
Over de kwestie van bezuinigingen: ik denk ook dat Supergrover het iets te zuinig heeft gesteld. Wat dat betreft ben ik het daar wel mee eens met Angelnyn.
Ik vraag me ook af hoe ze het eigenlijk zouden moeten aanpakken, want regeringen van 3e wereld landen zijn meestal zo corrupt als de nacht. Dan kan je geld blijven geven aan ontwikkelingsorganisaties, maar als de helft bij de staatsleider blijft hangen, heb je dan je doel bereikt? Zo'n land kan dan toch nooit zelfstandig functioneren?
Die theorieën rond Paul McCartney geloof ik niet.
Over de kwestie van bezuinigingen: ik denk ook dat Supergrover het iets te zuinig heeft gesteld. Wat dat betreft ben ik het daar wel mee eens met Angelnyn.
Ik vraag me ook af hoe ze het eigenlijk zouden moeten aanpakken, want regeringen van 3e wereld landen zijn meestal zo corrupt als de nacht. Dan kan je geld blijven geven aan ontwikkelingsorganisaties, maar als de helft bij de staatsleider blijft hangen, heb je dan je doel bereikt? Zo'n land kan dan toch nooit zelfstandig functioneren?
Gast- Gast
Dit vind ik bijna klinken als een complottheorie. Nederland verandert niet langzaam maar zeker in Somalië. Ik vind dat dit kabinet vrijwel uitsluitend achterlijke plannen heeft, het verhoogde collegegeld is daar absoluut een van. Maar voor als je het nog niet had meegekregen, dat is alleen voor je 2e studie. Ik ben niet bepaald een rijkeluiskindje, sterker nog, we hebben altijd heel krap moeten leven. We hebben jarenlang moeten rondkomen van het sociaal minimum, dus vertel mij niks over de armoede in Nederland. Maar ook voor mij is studeren gewoon haalbaar, alleen zal ik wel moeten werken en lenen, en krijg ik niets van mijn moeder. Maar ik zal niet verhongeren op mijn studentenkamer hoor. Ik hoef ook niet 4 uur te lopen naar een opgedroogde waterput. Het betekent weinig meer dan dat ik een grote studieschuld kan opbouwen, en nou ja, dat is klote, maar staat in geen verhouding tot de crisis in Afrika. 12 miljoen mensen lijden honger, dus echt, wie zijn wij om te klagen over een crisis?AngelNyn schreef:SuperGrover schreef:Dit is weer zo'n typisch voorbeeld van eigenbelang. Jij bent een student, dus het is in jouw belang dat er niet gekort wordt op je studiefinanciering, omdat je dan meer moet werken en/of lenen. Ik ben ook een student, en tegen het bezuinigen op onderwijs, uit eigenbelang en maatschappelijk belang voor míjn kringen (als ik vuilnisvrouw zou zijn, dan zou mijn mening over studiefinanciering en onderzoeksgelden waarschijnlijk ook anders zijn). Maar ik zie wel dat het véél minder erg is als ik een paar euro's meer moet lenen om mijn studie te betalen, dan dat er miljoenen mensen sterven door honger en dorst. Wat mij betreft mag er op elke post bezuinigd worden, ten bate van ontwikkelingssamenwerking. Crisis is een woord dat zo erg aan inflatie onderhevig is. De economische crisis hier in Nederland, is niks meer dan een pak melk dat 3 cent duurder is geworden. De crisis in Afrika is dood en verderf. Jij sterft niet van de honger als je een paar euro meer collegegeld moet betalen.AngelNyn schreef:SuperGrover schreef:Youandi, ja op zo'n manier. Alle regeringen handelen uit eigenbelang. Een van de eerste bezuinigingen van dit kabinet, was op ontwikkelingssamenwerking. Daarvoor stroomt het Malieveld niet vol.
Die bezuinigingen zijn veel meer dan een paar euro moetrn bijlenen.. Die gaan zo ver dat een deel van de studenten niet eens meer kunnen studeren.. De kwaliteit van de opleidingen gaat achteruit, studeren word op deze manier alleen iets voor rijke mensen, Als je 15000 euro per jaar moet betalen aan collegegeld. Er is al zoveel armoede in NL en
Nee dan heb ik het niet over mensen die hun 3e auto moeten opgeven of ipv 3x nog maar 1x per jaa op vakantie kunnen... Steek daar eerst geld in. Waarom Zoveel geld doneren aan afrika etc als NL ook langzaam kpot gaat op deZe manier? Dat een groot gedeelte van de jongeren niet eens KUNNEN studeren in de toekomst en er op die manier een te kort kkmt op hoger opgeleiden? Of wat denk je van de zorg? Ouderen die weg kwijnen in verpleeghuizen, met veel geluk 1x per week gedouched worden omdat t personeel door de bezuinigingrn geen tijd heeft..
Sorry voor de typfouten, zit op mn iphone en typt nie zo makkelijk.eleiden? Of wat denk je van de zorg? Ouderen die weg kwijnen in verpleeghuizen, met veel geluk 1x per week gedouched worden omdat t personeel door de bezuinigingrn geen tijd heeft..
Sorry voor de typfouten, zit op mn iphone en typt nie zo makkelijk.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
TGR schreef:Youandi schreef:Huh? Vergaat de wereld op 21 oktober? Dat meen je niet. Dan gaan mijn vriend en ik trouwen. Die apocalyps laat maar even op zich wachten hoor.
Ontopic:
Ik geloof dat Paul McCartney dood is. Daar zijn tig voorbeelden en bewijzen voor.
Ik geloof dat de aanslagen door de Amerikaanse overheid zijn bedacht.
Ik geloof dat de maan nog nooit is bezocht.
Ik geloof dat bepaalde ziektes door mensen bewust in het leven zijn geroepen om de bevolking in balans te houden.
Ik geloof dat Afrika met opzet wordt genegeerd.
Ik geloof dat godsdienstige stromingen zijn ontwikkeld om de mens in bedwang te houden.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ja, ik ben een complottheorie-aanhanger. Ik vind het geweldig om daar over te discussiëren
Ik begin langzaam te geloven dat ik jou de meest irritante user op dit forum vind.
Edit: Je reacties in dit topic zijn daar trouwens niet alleen de reden van.
Waar slaat dat nou weer op?
Gast- Gast
+1! Haleluja!
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
James schreef:Huh? Waarom dat nou dan TGR?
Ik ben het eigenlijk wel eens met Supergrover. Ik ben zelf ook student maar ik vind het eventueel niet meer kunnen studeren door bezuinigingen geenzins te vergelijken met sterven door honger en dorst. En of dit opgelost kan worden nog meer ontwikkelingshulp is inderdaad de vraag en hoe we die corruptie kunnen stoppen of omzijlen ook, maar dat wil toch niet zeggen dat we gelijk onze handen van landen die het veel minder hebben af moeten trekken? Dan moet er maar geinvesteerd worden om daar oplossingen voor te vinden. Want dat wij het nu op dit moment zo goed hebben, hebben wij zelf ook absoluut niks aan bijgedragen dus die arrogantie kunnen we ook laten varen dat we er zelf voor gewerkt hebben.
Pas als ze in de hele wereld op het niveau zijn van discussies over bezuinigingen zoals wij ze in Nederland hebben mogen we pas echt zeuren. Want als je alles in perspectief zet hebben wij echt niet te klagen. Nooit niet.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Pagina 4 van 4
Permissies van dit forum: