Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Aanslag in Oslo

+29
Raindrop
Kabouter
anneajax
Rapunzel
Bliss
luisa
Caramba
Feline
Fearie
GeKKiE
Koffieleut
silly-one
Zininzon
Tania
Inge
Sneeuwvlok
Suus
Atelier Madame
rapa nui
Sterre
Spring
Lejow
Flinder
Arwyn
Phileine
Eris
Jente10
M_as
JoyceVL
33 plaatsers

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Aanslag in Oslo  - Pagina 3 Empty Re: Aanslag in Oslo

Bericht  Gast za 23 jul 2011 - 7:56

Ik heb er echt geen woorden voor... Wat een hel is dat geweest, wat een angst hebben ze gehad. De verhalen van de overlevenden zijn echt schokkend. Echt onvoorstelbaar dat dit gewoon echt is gebeurd. Vast op een eiland met een schietende gek en je kunt nergens heen... Echt onvoorstelbaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanslag in Oslo  - Pagina 3 Empty Re: Aanslag in Oslo

Bericht  Bliss za 23 jul 2011 - 8:24

OMG het is echt zo vreselijk! Ik had er nog te weinig van meegekregen omdat ik druk ben met koffer inpakken etc en opruimen, maar heb net even wat berichten op nu.nl zitten lezen (oh en nu komt er een extra nieuwsbericht op) en ik kreeg meteen kippenvel! Idd, wat voor kronkel heb je in je kop om al die jongeren zomaar dood te schieten?? Het idee dat hij zo lang zn gang kon gaan en de doodsangst die die jongeren moeten hebben uitgestaan! Wal-ge-lijk! Evil or Very Mad

Ben erg benieuwd naar de verklaring van de verdachte...

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanslag in Oslo  - Pagina 3 Empty Re: Aanslag in Oslo

Bericht  Gast za 23 jul 2011 - 10:53

Ik heb gisteren niks meegekregen over dat eiland, wat verschrikkelijk! Hoe kan iemand maandenlang al met dat idee in z'n hoofd hebben gelopen? Van de ene kant wel fijn dat hij zelf nog leeft, kan hij in ieder geval uitleggen waarom hij het gedaan heeft. En daarna een goede behandeling en hard straffen!

Ik hoorde vanavond dat hij ook verantwoordelijk is voor de aanslag van gisteren.
Zoals velen natuurlijk ook erg benieuwd hoe hij hiertoe in staat kon zijn ...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanslag in Oslo  - Pagina 3 Empty Re: Aanslag in Oslo

Bericht  Gast za 23 jul 2011 - 21:02

afschuwelijk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanslag in Oslo  - Pagina 3 Empty Re: Aanslag in Oslo

Bericht  Gast za 23 jul 2011 - 21:21

Wat afschuwelijk....dat die man al zo lang bezig is geweest deze aanslagen te plannen, ongelofelijk. Ziekelijk...en die foto's op Nu.nl, overal bloed enzo. Walgelijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanslag in Oslo  - Pagina 3 Empty Re: Aanslag in Oslo

Bericht  Gast za 23 jul 2011 - 21:28

Spetterdespat schreef:Heb net het nieuws, met tranen in mijn ogen, van 8 uur zitten kijken. Had het verschrikkelijke nieuws natuurlijk al vele malen gehoord op de radio, maar nu met beelden erbij.
Bah, wat erg en verschrikkelijk.

Ik ook al met tranen in mijn ogen, ik had het inderdaad ook al gehoord maar met beelden erbij wordt het ineens allemaal heel bewerkelijk en ik vond het echt afschuwelijk om te zien. Al die lichamen, mensen die zwemmen voor hun leven, een man die met zijn boot jongeren probeerde te redden, maar ook beschoten werd ... Wat een walgelijke man.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanslag in Oslo  - Pagina 3 Empty Re: Aanslag in Oslo

Bericht  Jente10 za 23 jul 2011 - 22:02

Ben gisteren echt de hele dag in shock geweest. Echt verschrikkelijk wat er gebeurd is Sad Die jongeren konden gewoon geen kant op. Heb ook verhalen gelezen van een paar die het overleefd hebben door te doen alsof ze dood waren..

Die dader heeft het ook gewoon jarenlang voorbereidt... en hij komt nu met echt compleet gestoorde uitspraken. Hoe kan iemand zo denken Neutral

.."He's stated that he went to Utøya [where 700 youths in the age of 15-25 were gathered] to give the Labour party a warning that 'doomsday would be imminent' unless the party changed its policies," said Geir Lippestad, the man's defense attorney.....

...Breivik's ambition was to radically change Norwegian society. He felt that he did not have any other alternatives to violence. He had previously tried to change it [society] through letters to newspapers, but they were refuted.

"He says that there was no other way. He had tried all possible alternatives.He felt that his actions were gruesome, but necessary," said Lippestad.....

dit heeft hij aan zijn advocaat gemeldt. Hoe kan je zoiets nodig vinden?! En hij heeft gewoon de levens van zoveel mensen verwoest.. niet alleen degenen die hij heeft doodgeschoten maar ook hun familie en alle andere jongeren die het overleefd hebben zullen dit ook nooit meer vergeten..

luisa schreef:
Woont er niet iemand van het forum in Noorwegen? Weet haar naam niet.

Weet niet of je mij bedoeld Embarassed ik woon er nog niet maar mijn vriend wel en ik ben wel van plan er snel heen te verhuizen. Ga er komende week ook weer heen en ben blij dat ik dan weer bij mijn vriend ben. Hij heeft het er ook echt moeilijk mee.
Jente10
Jente10
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 264
Punten : 270
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanslag in Oslo  - Pagina 3 Empty Re: Aanslag in Oslo

Bericht  Rapunzel za 23 jul 2011 - 22:47

Het vreemde vind ik dat hij er echt totaal niet uit ziet als een gestoorde gek. Uiterlijk zegt ook niet veel...
Aanslag in Oslo  - Pagina 3 M1ezr9eavl81_396
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanslag in Oslo  - Pagina 3 Empty Re: Aanslag in Oslo

Bericht  Gast za 23 jul 2011 - 22:47

Wat een onzin, hoe ziet een gestoorde gek er dan uit?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanslag in Oslo  - Pagina 3 Empty Re: Aanslag in Oslo

Bericht  Lejow za 23 jul 2011 - 22:48

Ze zeiden op het nieuws ook dat hij zijn uiterlijk mee had, toen hij zich voor deed als agent.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanslag in Oslo  - Pagina 3 Empty Re: Aanslag in Oslo

Bericht  Gast za 23 jul 2011 - 22:50

Ik vind hem juist een naar hoofd hebben..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanslag in Oslo  - Pagina 3 Empty Re: Aanslag in Oslo

Bericht  anneajax za 23 jul 2011 - 23:24

Reva schreef:Ik vind hem juist een naar hoofd hebben..

Misschien omdat je weet wat ie aangericht heeft?? Ik vind m nu ook n eng hoofd hebben, maar vraag me af wat ik gevonden had als ie t niet gedaan had.
anneajax
anneajax
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 8
Punten : 15
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanslag in Oslo  - Pagina 3 Empty Re: Aanslag in Oslo

Bericht  luisa za 23 jul 2011 - 23:36

@Jente, ik denk wel dat ik jou bedoelde ja. In ieder geval iemand met een Noorse vriend. Woont jouw vriend in Olso? Lijkt me helemaal heftig. Het komt dan opeens zo dichtbij, het idee datjij daar ook had kunnen zijn.
Ik vind het nu al zo ontzettend dichtbij komen, Oslo is nou eenmaal niet de stad waar je zoiets snel verwacht. Helaas lopen er overal gekken rond en kan zoiets overal gebeuren.




luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanslag in Oslo  - Pagina 3 Empty Re: Aanslag in Oslo

Bericht  Jente10 za 23 jul 2011 - 23:51

ja, hij woont in een buitenwijk van Oslo. Gelukkig wist ik zeker dat hij daar vrijdag niet was (hij is bij vakantiehuisje). Maar waar die bomaanslag is geweest hebben wij wel samen gelopen en hij komt daar ook wel regelmatig, het is gewoon midden in het centrum. Het kwam wel heel dichtbij opeens ja Neutral En daarnaast verwacht je zoiets inderdaad niet in Noorwegen..
Jente10
Jente10
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 264
Punten : 270
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanslag in Oslo  - Pagina 3 Empty Re: Aanslag in Oslo

Bericht  Rapunzel za 23 jul 2011 - 23:52

Maple schreef:Wat een onzin, hoe ziet een gestoorde gek er dan uit?
In elk geval niet als de 'ideale' schoonzoon!
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanslag in Oslo  - Pagina 3 Empty Re: Aanslag in Oslo

Bericht  Kabouter za 23 jul 2011 - 23:54

Echt verschrikkelijk wat er daar is gebeurt. Heb er echt geen woorden voor.
Kabouter
Kabouter
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2031
Punten : 2123
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanslag in Oslo  - Pagina 3 Empty Re: Aanslag in Oslo

Bericht  Gast za 23 jul 2011 - 23:58

Ik vind het wel een knappe man, en daardoor verwacht je minder dat zo iemand zo iets verschrikkelijks aanricht. Uiterlijk speelt wel zeker een rol.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanslag in Oslo  - Pagina 3 Empty Re: Aanslag in Oslo

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 0:04

Ik kan er echt niet te veel over horen, dit is gewoon té gestoord. Het raakt me echt heel diep.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanslag in Oslo  - Pagina 3 Empty Re: Aanslag in Oslo

Bericht  luisa zo 24 jul 2011 - 0:22

Ja het raakt mij ook echt, heftig om de beelden op tv te zien.

De dader is nogal een grote fan van Wilders, zo blijkt. Nou snap ik natuurlijk ook wel dat Wilders dit absoluut afkeurd en nooit iets dergelijks voor ogen heeft en hij hier 0 schuld aan heeft, maar toch.
Iemand is wel dusdanig beinvloed door figuren en ideeen als Wilders, dat hij tot zulke extreme acties is overgegaan.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanslag in Oslo  - Pagina 3 Empty Re: Aanslag in Oslo

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 0:26

luisa schreef:Ja het raakt mij ook echt, heftig om de beelden op tv te zien.

De dader is nogal een grote fan van Wilders, zo blijkt. Nou snap ik natuurlijk ook wel dat Wilders dit absoluut afkeurd en nooit iets dergelijks voor ogen heeft en hij hier 0 schuld aan heeft, maar toch.
Iemand is wel dusdanig beinvloed door figuren en ideeen als Wilders, dat hij tot zulke extreme acties is overgegaan.

Zo'n persoon is gewoon ziek in zijn hoofd en kan nog beïnvloed worden door een in zijn ogen dubbelzinnige opmerking van Bert en Ernie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanslag in Oslo  - Pagina 3 Empty Re: Aanslag in Oslo

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 0:29

Inderdaad Reva, mensen die psychisch ziek zijn kunnen zich al laten beinvloeden door hele kleine dingen, ik denk niet dat Wilders hier mede schuld aan heeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanslag in Oslo  - Pagina 3 Empty Re: Aanslag in Oslo

Bericht  luisa zo 24 jul 2011 - 1:25

Reva schreef:
luisa schreef:Ja het raakt mij ook echt, heftig om de beelden op tv te zien.

De dader is nogal een grote fan van Wilders, zo blijkt. Nou snap ik natuurlijk ook wel dat Wilders dit absoluut afkeurd en nooit iets dergelijks voor ogen heeft en hij hier 0 schuld aan heeft, maar toch.
Iemand is wel dusdanig beinvloed door figuren en ideeen als Wilders, dat hij tot zulke extreme acties is overgegaan.

Zo'n persoon is gewoon ziek in zijn hoofd en kan nog beïnvloed worden door een in zijn ogen dubbelzinnige opmerking van Bert en Ernie.

Zou kunnen ja, maar ik geloof van niet. Deze man heeft alles tot in de puntjes voorbereid en wist precies waar hij mee bezig was. Gewetenloos ja, maar ik denk niet dat hij ziek in zijn hoofd is. Hij heeft dezelfde ideeen als Wilders en waar de PVV voor staat. Uiteraard maakt dit niet dat Wilders ook maar een beetje schuldig hier aan is, zoals ik al zei.
Nu wil ik verder geen Wilders discussie openen in dit topic dus ik zal het hierbij laten.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanslag in Oslo  - Pagina 3 Empty Re: Aanslag in Oslo

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 1:26

Storm schreef:Ik vind het wel een knappe man, en daardoor verwacht je minder dat zo iemand zo iets verschrikkelijks aanricht. Uiterlijk speelt wel zeker een rol.

Mijn gedachte. Als ik zo'n man tegen zou komen op straat zou ik er echt wel even goed naar kijken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanslag in Oslo  - Pagina 3 Empty Re: Aanslag in Oslo

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 1:43

Ik vraag me serieus af of hij ziek in zijn hoofd is. We zijn toch niet vergeten dat mensen zoals jij en ik, in oorlogen zoals WO II, de vreselijkste dingen konden doen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanslag in Oslo  - Pagina 3 Empty Re: Aanslag in Oslo

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 2:35

Als jullie die helikopterbeelden zien van het eiland, dan zie je daar allemaal gekleurde plekjes. Blauw en rood en nog wat kleuren. Zijn dat nou mensen of tenten?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanslag in Oslo  - Pagina 3 Empty Re: Aanslag in Oslo

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum