Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Aanslag in Oslo

+29
Raindrop
Kabouter
anneajax
Rapunzel
Bliss
luisa
Caramba
Feline
Fearie
GeKKiE
Koffieleut
silly-one
Zininzon
Tania
Inge
Sneeuwvlok
Suus
Atelier Madame
rapa nui
Sterre
Spring
Lejow
Flinder
Arwyn
Phileine
Eris
Jente10
M_as
JoyceVL
33 plaatsers

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Ga naar beneden

Aanslag in Oslo  - Pagina 5 Empty Re: Aanslag in Oslo

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 4:29

Smikkell schreef:
Zusje schreef:
Bazinga schreef:Ik vind 't bizar dat er tig mensen op mijn FB 'RIP Amy' in hun status hadden, dat er hier een topic 15 pagina's lang is, voor een dode junk en er relatief weinig aandacht is, voor zo'n drama..

Mensen hielden van haar muziek, kan dat niet omdat er toevallig op een zelfde dag zoiets in Oslo gebeurd? Daarbij is het topic van Amy zo lang om de hele discussie wat erger is, Oslo of Amy. Naar mijn idee is het appels met peren vergelijken.
Als in Oslo Premier Jens Stoltenberg was omgekomen, had dat ook meer aandacht gekregen dan 80 onbekende kinderen.

Zal dan ook wel de combinatie geweest zijn. Zelfs dat vind ik niet te vergelijken met elkaar. Waarom zou je uberhaupt dingen met elkaar vergelijk wat erger is...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanslag in Oslo  - Pagina 5 Empty Re: Aanslag in Oslo

Bericht  Sneeuwvlok zo 24 jul 2011 - 4:30

Ik mag toch hopen dat het voor iedereen wel duidelijk is dat het erger is als er meer dan 90 mensen dood zijn of 1?
Het is wel zo dat de dood van amy meer mensen aan zal spreken omdat we haar denken te kennen en meer weten van het verhaal erachter.
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanslag in Oslo  - Pagina 5 Empty Re: Aanslag in Oslo

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 4:35

Sneeuwvlok schreef:Ik mag toch hopen dat het voor iedereen wel duidelijk is dat het erger is als er meer dan 90 mensen dood zijn of 1?
Het is wel zo dat de dood van amy meer mensen aan zal spreken omdat we haar denken te kennen en meer weten van het verhaal erachter.

Waarom vergelijk je dit soort dingen? Is dat nodig omdat het op dezelfde dag gebeurd? Ik vind het beide gewoon erg. Is dat verboden?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanslag in Oslo  - Pagina 5 Empty Re: Aanslag in Oslo

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 4:38

Ik vind vergelijken onnodig en niet kunnen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanslag in Oslo  - Pagina 5 Empty Re: Aanslag in Oslo

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 4:41

Gaan we die discussie nou ook hier krijgen? laughcry

Die foto zag ik ook al ergens anders online, echt vreselijk. Die persoon die daar aan het smeken is, wat moet hij (en alle anderen natuurlijk ook) bang zijn geweest.. Krijg daar gewoon kippenvel en een naar gevoel van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanslag in Oslo  - Pagina 5 Empty Re: Aanslag in Oslo

Bericht  Raindrop zo 24 jul 2011 - 4:43

Het is toch altijd erg als er iemand dood is? Of het er nou 90 zijn of 1. Het is en blijft erg.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanslag in Oslo  - Pagina 5 Empty Re: Aanslag in Oslo

Bericht  Sneeuwvlok zo 24 jul 2011 - 4:44

Ik heb gekeken in dat topic maar kon nergens echt een discussie vinden, of die was niet langer dan één pagina, heb niet alles gelezen..

Jij vind vergelijken onnodig en niet kunnen, ik vind het vrij menselijk en doe het dus wel.
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanslag in Oslo  - Pagina 5 Empty Re: Aanslag in Oslo

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 4:49

Sneeuwvlok schreef:Ik heb gekeken in dat topic maar kon nergens echt een discussie vinden, of die was niet langer dan één pagina, heb niet alles gelezen..

Jij vind vergelijken onnodig en niet kunnen, ik vind het vrij menselijk en doe het dus wel.

Zeg dan niet dat je mag hopen dat iedereen begrijpt wat erger is want ik begrijp het niet. Daarnaast vind ik het ook niet nodig een dergelijke discussie op gang te helpen. Wat heeft het voor nut? Op blz 9 begint die discussie en dan loopt er nog een andere discussie over het feit of je bewust jezelf om zeep helpt met drugs of niet. Het feit dat het topic dus langer is wil niet zeggen dat mensen dat erger vinden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanslag in Oslo  - Pagina 5 Empty Re: Aanslag in Oslo

Bericht  Sneeuwvlok zo 24 jul 2011 - 4:55

Dat laatste heb ik ook helemaal niet gezegd, want of je iets erg vind of niet leid ik niet af aan de topiclengte.
Overigens was de discussie al op gang, en wat doet dat er eigenlijk toe? Ik ga niet stoppen omdat er geen discussie mag zijn in een topic, boeiend?
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanslag in Oslo  - Pagina 5 Empty Re: Aanslag in Oslo

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 5:00

Sneeuwvlok schreef:Ik mag toch hopen dat het voor iedereen wel duidelijk is dat het erger is als er meer dan 90 mensen dood zijn of 1?
Het is wel zo dat de dood van amy meer mensen aan zal spreken omdat we haar denken te kennen en meer weten van het verhaal erachter.

Hier geef je het 'ik mag toch hopen dat aan'. Het klopt dat jij niets zei over de lengte van topics. Dat was Bazinga:

Bazinga schreef:Ik vind 't bizar dat er tig mensen op mijn FB 'RIP Amy' in hun status hadden, dat er hier een topic 15 pagina's lang is, voor een dode junk en er relatief weinig aandacht is, voor zo'n drama..

Ik zeg ook nergens dat jij moet stoppen met discussiëren. Je bent vrij om je hele zooi hier te plempen. Maar ik ben ook zo vrij om het onzin te vinden.

Hierbij kap ik er dan ook mee want ik begrijp niet dat ik moet kiezen tussen twee dingen en ik ben het ook niet van plan. Ik kan niets anders in beide topics zeggen dan dat ik het erg vind wat er is gebeurd. Meer heb ik er toch niet meer over te zeggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanslag in Oslo  - Pagina 5 Empty Re: Aanslag in Oslo

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 5:04

Ik bedoelde ook niet dat 't niet mag of zo hoor, maar ik vond 't wel opvallend gewoon.. Ik heb 't idee dat de dood van een artiest, meer aangrijpt omdat men diegene 'kent' en andere situaties een ver van 't bed show is.

Maakt ook niet uit, maar ik vond 't wel bizar, zeker de hoeveelheid RIPs die ik zie op Social Media en hoeveel er staat over Noorwegen. Ik bedoel er niemand persoonlijk mee of zo, moet men ook lekker zelf weten, net als ik 't raar mag vinden hoe de verdeling is.. Toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanslag in Oslo  - Pagina 5 Empty Re: Aanslag in Oslo

Bericht  psv-forever zo 24 jul 2011 - 7:40

iemand dit verslag gelezen van een ooggetuige
echt heftig http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=no&ie=UTF8&prev=_t&rurl=translate.google.com&sl=no&tl=en&u=http://prableen.origo.no/-/bulletin/show/672218_helvete-paa-utoeya%3Fref%3Dmst&usg=ALkJrhhs-iPG5srmiaYS01IODiYPYRJMHg
psv-forever
psv-forever
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 237
Punten : 244
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : bij parijs

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanslag in Oslo  - Pagina 5 Empty Re: Aanslag in Oslo

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 9:56

Indrukwekkend! Je voelt die angst gewoon.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanslag in Oslo  - Pagina 5 Empty Re: Aanslag in Oslo

Bericht  RYW ma 25 jul 2011 - 0:25

Echt verschrikkelijk. En dan heb je in Noorwegen niet eens de kans om iemand levenslang op te sluiten. Dan is het in NL toch zo slecht nog niet...
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanslag in Oslo  - Pagina 5 Empty Re: Aanslag in Oslo

Bericht  Antibes ma 25 jul 2011 - 0:31

RYW schreef:Echt verschrikkelijk. En dan heb je in Noorwegen niet eens de kans om iemand levenslang op te sluiten. Dan is het in NL toch zo slecht nog niet...

Bizar he, kunnen ze wel die 21jr meerdere keren geven? Zeg 92 keer 21 jaar gun ik hem ook wel!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanslag in Oslo  - Pagina 5 Empty Re: Aanslag in Oslo

Bericht  RYW ma 25 jul 2011 - 0:33

Antibes schreef:
RYW schreef:Echt verschrikkelijk. En dan heb je in Noorwegen niet eens de kans om iemand levenslang op te sluiten. Dan is het in NL toch zo slecht nog niet...

Bizar he, kunnen ze wel die 21jr meerdere keren geven? Zeg 92 keer 21 jaar gun ik hem ook wel!

Hier nog één. Die man heeft zoveel doden op zijn geweten, en hij zou dan in de vijftig zijn als hij weer een vrij man wordt. Echt onvoorstelbaar.

Ik las ergens dat ze er nog 10 jaar bovenop kunnen doen als de kans op recidive groot is. Nou, aangezien die man toegeeft al die mensen gedood te hebben maar niet vindt dat hij een misdrijf heeft gepleegd, lijkt me dat geen overbodigheid.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanslag in Oslo  - Pagina 5 Empty Re: Aanslag in Oslo

Bericht  Antibes ma 25 jul 2011 - 0:54

RYW schreef:
Antibes schreef:
RYW schreef:Echt verschrikkelijk. En dan heb je in Noorwegen niet eens de kans om iemand levenslang op te sluiten. Dan is het in NL toch zo slecht nog niet...

Bizar he, kunnen ze wel die 21jr meerdere keren geven? Zeg 92 keer 21 jaar gun ik hem ook wel!

Hier nog één. Die man heeft zoveel doden op zijn geweten, en hij zou dan in de vijftig zijn als hij weer een vrij man wordt. Echt onvoorstelbaar.

Ik las ergens dat ze er nog 10 jaar bovenop kunnen doen als de kans op recidive groot is. Nou, aangezien die man toegeeft al die mensen gedood te hebben maar niet vindt dat hij een misdrijf heeft gepleegd, lijkt me dat geen overbodigheid.

Inderdaad, misschien nog aparte aanklachten voor Oslo/Utoya? Komen we al aan 62 jr!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanslag in Oslo  - Pagina 5 Empty Re: Aanslag in Oslo

Bericht  Lejow ma 25 jul 2011 - 1:05

Ik hoop zo dat ze die vent aan de hoogste boom hangen, en hem beetje bij beetje pijnigen, en compleet afbreken tot op de grond.. Heb niets anders voor over, voor zo'n zieke geest...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanslag in Oslo  - Pagina 5 Empty Re: Aanslag in Oslo

Bericht  Jente10 ma 25 jul 2011 - 3:27

Lees nu dat hij 8 weken in voorarrest komt waarvan de eerste 4 in volledige isolatie. Net goed! Dan krijgt hij niks mee van wat er verder gebeurd en heeft hij ook niet de mogelijkheid om zijn ideologie te verspreiden..

Verder las ik op de twitter van een journalist het volgende:

Re Norwegian law. Breivik will most likely get 21 yrs. However, judge can make sentence last indefinitely, by renewing five years at a time.


Ben heel blij dat hij dus wel levenslang opgesloten kan blijven! Hij mag echt nooooit meer vrij komen vind ik! Laat hem maar dag en nacht opgesloten zitten in een cel. En eigenlijk wens ik hem nog wel meer toe!
Jente10
Jente10
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 264
Punten : 270
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanslag in Oslo  - Pagina 5 Empty Re: Aanslag in Oslo

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 4:24

O, wat ben ik blij met die isolatie. Je moet zorgen dat je compleet het tegenovergestelde bewerkt van wat hij wilde. Andere straffen zullen hem niet raken. Dat is tenslotte zijn 'martyrdom'. Evil or Very Mad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanslag in Oslo  - Pagina 5 Empty Re: Aanslag in Oslo

Bericht  Lejow ma 25 jul 2011 - 5:00

Hoor net op het nieuws dat het dodental naar beneden is bijgewerkt!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanslag in Oslo  - Pagina 5 Empty Re: Aanslag in Oslo

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 5:02

Lejow schreef:Hoor net op het nieuws dat het dodental naar beneden is bijgewerkt!

Hoeveel naar beneden?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanslag in Oslo  - Pagina 5 Empty Re: Aanslag in Oslo

Bericht  psv-forever ma 25 jul 2011 - 5:06

76 doden

http://www.nu.nl/buitenland/2574111/dodental-aanslagen-noorwegen-teruggebracht-76.html
psv-forever
psv-forever
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 237
Punten : 244
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : bij parijs

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanslag in Oslo  - Pagina 5 Empty Re: Aanslag in Oslo

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 5:30

Bah, heel naar om de gezichten en leeftijden bij de slachtoffers te zien. Allemaal mooie, jonge mensen.. Zo onschuldig!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanslag in Oslo  - Pagina 5 Empty Re: Aanslag in Oslo

Bericht  Lejow di 26 jul 2011 - 5:35

De Stiefbroer (hij was agent) van Mette Marit (de kroonprinses), was een van de eerste slachtoffer die hij maakte op het eiland..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanslag in Oslo  - Pagina 5 Empty Re: Aanslag in Oslo

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum