Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Iemand ervaring met een van deze auto's?

+10
Jordana
Guus
Mamsie
Paper Crown
Kabouter
Rovine
Zonnetje
Rush
silly-one
TGR
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Iemand ervaring met een van deze auto's? Empty Iemand ervaring met een van deze auto's?

Bericht  Gast wo 20 jul 2011 - 22:26

Ok we zijn dus op zoek voor een nieuwe auto. Het word sowieso een Diesel of Gas dus wat betreft verbruik, dat is in tweede instantie pas interessant.

Ik vraag me af of iemand ervaring heeft met één van de onderstaande modellen en of ze bijv. vaak pech hebben, veel plek om dingen in te vervoeren, rijgemak, comfort etc (ik heb even willekeurige kleuren en plaatjes van internet gehaald):

Mini One...eigenlijk wil ik gewoon deze maar ik ben bang dat ik me laat verleiden door de leuke looks en hij verder helemaal niet praktisch en fijn is....

Iemand ervaring met een van deze auto's? Mini_cooper_01

Alfa Romeo 147

Iemand ervaring met een van deze auto's? Alfa_Romeo_147_front_20080719

Audi A2
Iemand ervaring met een van deze auto's? Imgaudi%20a22

Mercedes A-Klasse
Iemand ervaring met een van deze auto's? 090520_Tesla_Mercedes_A-Klasse

Fiat Bravo

Iemand ervaring met een van deze auto's? Fiat_bravo_02

Seat Altea

Iemand ervaring met een van deze auto's? Seat_Altea_front_20080220

Laatst aangepast door mozzarella op wo 20 jul 2011 - 22:27; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met een van deze auto's? Empty Re: Iemand ervaring met een van deze auto's?

Bericht  TGR wo 20 jul 2011 - 22:26

Nee, maar ik heb ze allemaal weleens zien rijden.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Iemand ervaring met een van deze auto's? Empty Re: Iemand ervaring met een van deze auto's?

Bericht  Gast wo 20 jul 2011 - 22:27

TGR schreef:Nee, maar ik heb ze allemaal weleens zien rijden.

laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 20 jul 2011 - 22:28

Ik heb een Alfa en daar ben ik heel blij mee!
Ik wilde ook altijd een mini maar naar het schijnt moet je daar wel geluk mee hebben. Als je er één keer iets mee hebt gehad blijft ie problemen houden. Maar dat heb ik van horen-zeggen, geen idee of dat klopt.

Gast
Gast

Bericht  silly-one wo 20 jul 2011 - 22:29

Mijn ex had een fiat bravo en deze was heel ruim. Op het moment dat we op wintersport gingen gooiende we de achterbank plat en zijn board kon languit worden neergelegd.
Met de vakantie ( tent) kon alles in de auto en de bank kon gewoon blijven staan.
Hij had wel een sportieve uitvoering op diesel ( 109Pk). Ik vond hem lekker rijden en heel soepel. Nu had hij wel een lease auto dus ook de nieuwste versie.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 20 jul 2011 - 22:29

Oja, ik heb nog een half jaar in een Audi A4 gereden, volgens mij is Audi een heel fijn en betrouwbaar merk.

Gast
Gast

Bericht  Rush wo 20 jul 2011 - 22:29

Seat Altea vind ik echt een oude mensen auto, maar dat is gewoon een degelijk ding. AudiA2 hetzelfde eigenlijk. Lelijk maar degelijk.

Fiat of Alfa zou ik zelf nooit kiezen.

En m`n mening over de Mercedes A Klasse weet je al haha. Daar heb ik toevallig gisteren nog in gereden. Blijft comfi hoor.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast wo 20 jul 2011 - 22:30

Francaise_ schreef:Oja, ik heb nog een half jaar in een Audi A4 gereden, volgens mij is Audi een heel fijn en betrouwbaar merk.

We hebben idd al een audi a3 en die is heel erg fijn!

Gast
Gast

Bericht  Zonnetje wo 20 jul 2011 - 22:30

Ik heb zelf geen ervaring met deze auto's en waarschijnlijk kun je het zelf ook wel raden, maar in die mini heb je erg weinig ruimte om dingen te vervoeren. Het is wel een heel leuke auto.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726

Bericht  Gast wo 20 jul 2011 - 22:31

Rush schreef:Seat Altea vind ik echt een oude mensen auto, maar dat is gewoon een degelijk ding. AudiA2 hetzelfde eigenlijk. Lelijk maar degelijk.

Fiat of Alfa zou ik zelf nooit kiezen.

En m`n mening over de Mercedes A Klasse weet je al haha. Daar heb ik toevallig gisteren nog in gereden. Blijft comfi hoor.

Ja die zijn idd harstikke degelijk. Maar bieden wel meer comfort en ruimte voor hetezelfde geld dan bijv. een VW Golf. Eigenlijk heb ik gewoon best veel plek nodig ivm mijn werk omdat ik altijd de hele auto vol heb en ontzettend veel op de weg zit. Het moet dus een iets grotere en veilige auto zijn maar ik ben verliefd op die MINI's. laughcry

Gast
Gast

Bericht  Rovine wo 20 jul 2011 - 22:32

Als je veel rijdt zou ik zeker geen kleintje nemen, dat merk je echt, vooral op de snelweg. Ik heb een Suzuki Swift en bij elke auto die ik inhaal of ingehaald word krijg ik echt zo'n opdonder. Maar ik vind het niet erg, met die 5000 km per jaar hecht ik niet zoveel waarde aan comfort, maar als ik meer zou rijden zou ik zeker wel voor een grotere gaan.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Rush wo 20 jul 2011 - 22:34

Ja, dan is een Seat Altea wel leuk als je veel ruimte nodig hebt. M`n opa en oma (sorry :P ) hebben er 1, maar daar zit echt gigantisch veel ruimte in.

Maargoed, ik ben een Duitse auto fan, bij mij komt er niets anders op de oprit. angel
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Kabouter wo 20 jul 2011 - 22:36

Wij hebben een Seat Altea XL. Deze hebben we voornamelijk gekozen voor de ruimte die deze auto heeft. Mijn vriend is behoorlijk lang en in de meeste auto's heeft hij niet echt veel ruimte en/of er blijft achter weer geen ruimte over.
De auto bevalt ons erg goed..hij rijdt er lekker! Het is misschien niet de mooiste auto, maar daar hebben wij hem dus ook niet op uitgezocht. Al vind ik hem trouwens niet lelijk ofzo.
Kabouter
Kabouter
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2031
Punten : 2123

Bericht  Paper Crown wo 20 jul 2011 - 22:44

Ik heb een mini gehad.. stel je vragen maar!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Gast wo 20 jul 2011 - 22:48

2CKC2 schreef:Ik heb een mini gehad.. stel je vragen maar!

Ah, mooi.

- Kan je een beetje wat in de kofferruimte kwijt?
- Trekt ie een beetje redelijk op?
- Als je 120 rijdt op de snelweg, voel je dan ieder hobbeltje en zuchtje wind of is het een redelijk zware auto?
- Zoop hij brandstof?

:-)

Gast
Gast

Bericht  Mamsie wo 20 jul 2011 - 22:49

mini's zijn leuk maar rijden wel sportief. Je hoeft niet veel comford te verwachten en als je er 1 koopt zoek dan even goed uit vanaf welk jaar de versnellingsbakken goed zijn. ik geloof dat het na 2004 was maar dat weet ik ff niet meer zeker.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Mamsie wo 20 jul 2011 - 22:51

mozzarella schreef:

Ah, mooi.

- Als je 120 rijdt op de snelweg, voel je dan ieder hobbeltje en zuchtje wind of is het een redelijk zware auto?
- Zoop hij brandstof?

-Nee
- ja al ligt dat ook aan de motor
- rijd wel oke maar het blijft een sportonderstel. Achterin zitten is het minst comfortabel.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 20 jul 2011 - 22:53

Hebben jullie er ook een (gehad), Mamsie?

Hmm jammer ik vind ze zo cute maar het is echt niks voor mij geloof ik...ik rij 1000 km per week ca.

Gast
Gast

Bericht  Mamsie wo 20 jul 2011 - 22:56

Ja en bij ons was dus de versnelingsbak naar de klote na een tijd. Helemaal laten reviseren en veel verlies op gemaakt. Verder is het best een leuk bakkie maar ik zelf zou er geen willen als ik veel km zou maken.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Bericht  Paper Crown wo 20 jul 2011 - 22:56

mozzarella schreef:

Ah, mooi.

- Kan je een beetje wat in de kofferruimte kwijt? Mwah.. je kan er best veel in kwijt maar bij een kleintje is alles al sowieso een beetje tiny en compact. Dus verwacht niet grote koffers etc
- Trekt ie een beetje redelijk op? Ja, snelle auto's ik had best een snelle.
- Als je 120 rijdt op de snelweg, voel je dan ieder hobbeltje en zuchtje wind of is het een redelijk zware auto? Nee, het rijdt comfortabel in de zin van stabiel en wegvast.. dus als je een scherpe bocht pakt heb je niet het gevoel dat je 'omvalt' maar het is wel een beetje een 'kart'
- Zoop hij brandstof? Ja.. laughcry Mini is van BMW dus de motor komt ook uit een BMW fabriek equals - zuipen!!

Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Paper Crown wo 20 jul 2011 - 22:57

Mamsie schreef:Ja en bij ons was dus de versnelingsbak naar de klote na een tijd. Helemaal laten reviseren en veel verlies op gemaakt. Verder is het best een leuk bakkie maar ik zelf zou er geen willen als ik veel km zou maken.

Ligt echt aan de auto volgens mij,want ik had echt nooit wat..

Mozzarella, een vriend van ons heeft deze:
Iemand ervaring met een van deze auto's? 2010-abt-vw-polo-001

De nieuwe polo.. rijdt fantastisch.. lekker zuinig door de bluemotion.. (moet je wel aan wennen zei hij haha) lekker snel en lekker Duits (beste auto's als je het mij vraagt!!)

Laatst aangepast door 2CKC2 op wo 20 jul 2011 - 22:59; in totaal 1 keer bewerkt
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Guus wo 20 jul 2011 - 22:57

mozzarella schreef:

Ah, mooi.

- Zoop hij brandstof?

- nee, twee tassen boodschappen is het wel redelijk mee gedaan
- als een dolle (maar wij hadden een S uit 2009 te leen toen)
- valt mee, maar vooral echterin is het wel herrie
- ook als een dolle laughcry

Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989

Bericht  TGR wo 20 jul 2011 - 23:01

In een mini passen geen 4 kindertjes he, Moz.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast wo 20 jul 2011 - 23:02

Oooh jammer echt geen redenen dus de mini te kopen wahhaha.

De nieuwe polo is mooi! Alleen te klein (als ik toch toegeef dat een mini niet past) hahaha. Ik heb iets rondom Golf formaat nodig ik vind alleen bij VW dat je zooooveel betaalt voor zo weinig luxe eigenlijk. En echt mooi vind ik ze ook niet.

Ik kan via mijn werk deze als leasewagen krijgen (daar passen tenminste al mijn spullen in) maar dat is pas écht een ouwelullenbak.

Iemand ervaring met een van deze auto's? Peugeot-3008-officieel

Mijn man wil ook alleen maar Duitse auto's Rush...hij wil zoiets....maar ik vind ze zo duur, heb liever een mini én nieuwe schoenen hahaha.

Iemand ervaring met een van deze auto's? 2011-bmw-x3_2

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 20 jul 2011 - 23:03

TGR schreef:In een mini passen geen 4 kindertjes he, Moz.

4???

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: