Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Alimentatie

+7
Zininzon
Kqip
truestar
Zora
Mamsie
Tania
loesje
11 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Alimentatie - Pagina 2 Empty Re: Alimentatie

Bericht  MamaVanDarcy wo 20 jul 2011 - 6:34

Mamasapje schreef:
MamaVanDarcy schreef:Ik denk dat ze 800 krijgt omdat ze onder de 27 is, dan krijg je geen WWB, maar WIJ.
En bij ons in de gemeente is het zo, dat als je alimentatie krijgt dat je ook een deel gekort wordt op je uitkering.
Dus dan kan die 800 die ze krijgt wel kloppen, want ik krijg van de WIJ 1056. En dan van de bd mijn vt, dus mijn ''uitkering'' is in totaal 1115, daar komen dan wel de toeslagen nog bij.

Ik was toendertijd ook onder de 27(nu nog steeds;) )... 21,22 jr.

Maar sinds een 2? jaar is er onderscheid gemaakt tussen WWB en WIJ, en onder de 27 kom je dan in de WIJ en die bedragen zijn iets lager als van de WWB.

Scheelt niet heel veel, paar tientjes, maar dat kan net het verschil maken smile


Ken iemand die 3 jaar geleden onder de 27 in de WWB is gekomen, toen was alles 1, en die krijgt per maand net iets meer als ik,(terwijl we even oud zijn en dezelfde gezinssamenstelling hebben) omdat ik pas een jaar geleden WIJ heb aangevraagd.
Dus ik binnen de nieuwe regel val, en zij nog in de oude laughcry

MamaVanDarcy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 48
Punten : 59
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alimentatie - Pagina 2 Empty Re: Alimentatie

Bericht  MamaVanDarcy wo 20 jul 2011 - 6:35

Mamasapje schreef:
MamaVanDarcy schreef:Ik denk dat ze 800 krijgt omdat ze onder de 27 is, dan krijg je geen WWB, maar WIJ.
En bij ons in de gemeente is het zo, dat als je alimentatie krijgt dat je ook een deel gekort wordt op je uitkering.
Dus dan kan die 800 die ze krijgt wel kloppen, want ik krijg van de WIJ 1056. En dan van de bd mijn vt, dus mijn ''uitkering'' is in totaal 1115, daar komen dan wel de toeslagen nog bij.

Ik was toendertijd ook onder de 27(nu nog steeds;) )... 21,22 jr.

Maar sinds een 2? jaar is er onderscheid gemaakt tussen WWB en WIJ, en onder de 27 kom je dan in de WIJ en die bedragen zijn iets lager als van de WWB.

Scheelt niet heel veel, paar tientjes, maar dat kan net het verschil maken smile


Ken iemand die 3 jaar geleden onder de 27 in de WWB is gekomen, toen was alles 1, en die krijgt per maand net iets meer als ik,(terwijl we even oud zijn en dezelfde gezinssamenstelling hebben) omdat ik pas een jaar geleden WIJ heb aangevraagd.
Dus ik binnen de nieuwe regel val, en zij nog in de oude laughcry

MamaVanDarcy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 48
Punten : 59
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alimentatie - Pagina 2 Empty Re: Alimentatie

Bericht  Gast wo 20 jul 2011 - 7:13

Wij komen nu zelfs al maanden van minder rond, 2 volwassen en een kind! Ik doe voor elke week boodschappen a 35euro PER week.
Mij zul je ook nooit horen klagen, geld lenen ergens...dus zij zit echt wel in mijn ogen in een luxe situatie!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alimentatie - Pagina 2 Empty Re: Alimentatie

Bericht  Zininzon wo 20 jul 2011 - 7:52

Francaise_ schreef:
MamaVanDarcy schreef:Ik denk dat ze 800 krijgt omdat ze onder de 27 is, dan krijg je geen WWB, maar WIJ.
En bij ons in de gemeente is het zo, dat als je alimentatie krijgt dat je ook een deel gekort wordt op je uitkering.
Dus dan kan die 800 die ze krijgt wel kloppen, want ik krijg van de WIJ 1056. En dan van de bd mijn vt, dus mijn ''uitkering'' is in totaal 1115, daar komen dan wel de toeslagen nog bij.
Het is wel een WW-uitkering, ze heeft ongeschoold gewerkt dus heeft ze nooit heel veel verdiend en ik heb inderdaad begrepen dat ze ivm de alimentatie gekort wordt.

WW-uitkering of WWB? Want als het een WW-uitkering is, kan ze wellicht nog worden aangevuld vanuit de WWB.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alimentatie - Pagina 2 Empty Re: Alimentatie

Bericht  Fearie wo 20 jul 2011 - 8:40

Zininzon schreef:
Francaise_ schreef:
MamaVanDarcy schreef:Ik denk dat ze 800 krijgt omdat ze onder de 27 is, dan krijg je geen WWB, maar WIJ.
En bij ons in de gemeente is het zo, dat als je alimentatie krijgt dat je ook een deel gekort wordt op je uitkering.
Dus dan kan die 800 die ze krijgt wel kloppen, want ik krijg van de WIJ 1056. En dan van de bd mijn vt, dus mijn ''uitkering'' is in totaal 1115, daar komen dan wel de toeslagen nog bij.
Het is wel een WW-uitkering, ze heeft ongeschoold gewerkt dus heeft ze nooit heel veel verdiend en ik heb inderdaad begrepen dat ze ivm de alimentatie gekort wordt.

WW-uitkering of WWB? Want als het een WW-uitkering is, kan ze wellicht nog worden aangevuld vanuit de WWB.

Kan me bijna niet voorstellen dat ze vanuit het UWV op haar WW wordt gekort vanwege de alimentatie. Ik maak het meestal mee dat bij de WWB de alimentatie wordt gekort, want daar mag je echt niet boven bijstandsniveau uitkomen met extra inkomsten. Alles wordt gekort, dan wel aangevuld tot bijstandsniveau.
Een bijstandsmoeder met 2 kinderen zit gemiddeld op 1200 euro netto (excl. toeslagen en kinderbijslag - worden niet gekort). Alleenstaande ouderkorting wordt wel weer gekort.
Als ze in totaal op minder dan 1200 euro, kan ze wel aanvullende bijstand vragen zoals Zinizon aangeeft.

Bijstandsniveau is € 919,70 en met gemeentelijke toeslag 20% (€ 262,77) = 1182,47 smile

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alimentatie - Pagina 2 Empty Re: Alimentatie

Bericht  Mamasapje wo 20 jul 2011 - 9:01

Anniej_S schreef:Wij komen nu zelfs al maanden van minder rond, 2 volwassen en een kind! Ik doe voor elke week boodschappen a 35euro PER week.
Mij zul je ook nooit horen klagen, geld lenen ergens...dus zij zit echt wel in mijn ogen in een luxe situatie!

Mag ik jouw boodschappenlijstje ?? smile
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alimentatie - Pagina 2 Empty Re: Alimentatie

Bericht  Bolleke wo 20 jul 2011 - 21:00

Ik denk dat je niet in iemand financiele situatie kunt kijken, ik heb meer inkomsten per maand, en ik kom ook rond, maar ik heb het niet ruim. Bij mij komt het doordat ik aan de belasting een bedrag terug moet betalen en aan energie kosten, daar betaal ik per maand ruim 100 euro aan terug, omdat ze het voorschot te laag hebben gehouden, waar ik destijds een heleboel gedonder mee heb gehad. Misschien heeft zij ook zoiets, en komt ze daarom niet rond?
Ik weet ook niet wat voor een huis ze heeft, maar het voorschot aan energie is bij mij per maand echt hoog, ik woon in een hoekhuis, en moet in de winter echt flink stoken, dus dan betaal je ook al meer.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alimentatie - Pagina 2 Empty Re: Alimentatie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum