Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Auto huren schotland, of met eigen vervoer?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Auto huren schotland, of met eigen vervoer? Empty Auto huren schotland, of met eigen vervoer?

Bericht  TukTuk do 16 dec 2010 - 22:12

Heeft iemand toevallig ervaring met het huren van een auto in Schotland, of er zelf heen gaan met eigen vervoer?

Mijn vriend en ik willen graag in de vakantie 2 of 3 weken naar Schotland, het liefst met de auto, zodat we niet beperkt zijn door het openbaar vervoer. Nu was het eerste idee het huren van een auto.. maar overal moet je of 25 zijn, of je betaald nog eens 15 pond per dag extra, vanaf 23 jaar.. maar ik ben op dat moment nog 22.. Is er een verhuurbedrijf waar je vanaf 21 of 22 kan huren? Mijn vriend heeft helaas geen rijbewijs..

Nu leek het me ook wel wat om met de boot te gaan, auto mee te nemen, maar nu is vanaf deze maand die dienst er uit gegooid.. Dus moet je via New Castle, maar volgens mij is het nog wel een eind rijden dan richting Schotland..?

Heeft iemand misschien nog tips? Of toch ervaring met openbaar vervoer en backpacken in Schotland?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto huren schotland, of met eigen vervoer? Empty Re: Auto huren schotland, of met eigen vervoer?

Bericht  Lotus do 16 dec 2010 - 23:48

Van New Castle is het niet zo moeilijk om Schotland te bereiken, volgens mij. Ik ben twee keer in Schotland geweest en de reizen die ik daar deed, die begonnen officieel ook in New Castle, dus ik neem aan dat dat geen probleem hoeft te zijn.
Ik zou zo geen verhuurbedrijf weten waar ze makkelijker zijn in het verhuren. Voor zover ik weet is het overal hetzelfde probleem met extra betalen/ helemaal niet mogen huren als je nog jong bent. Ik had gelukkig beide keren mijn moeder bij me, dus die kon zonder problemen een auto huren.
Het openbaar vervoer is volgens mij wel goed geregeld. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik heb ook op vrij afgelegen plekken bussen zien rijden. Maar ja, over hoe goed het echt is, kan ik je dus niets vertellen.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto huren schotland, of met eigen vervoer? Empty Re: Auto huren schotland, of met eigen vervoer?

Bericht  Gast vr 17 dec 2010 - 1:07

Nee, bij alle reguliere verhuurmaatschappijen moet je 23 zijn en 1 jaar je rijbewijs hebben. Ik heb bij de anwb auto's gehuurd voor gestrande leden in heel Europa, dus ik weet er wel wat van af. Ik weet niet hoe de wegenwacht heet in Schotland, in Engeland is dit de AA en ik weet niet of Schotland hieronder valt eigenlijk, maar je zou hen dus even een mailtje kunnen sturen of zij iets weten waar je wel een auto kan huren. En anders zit je idd met een extra toeslag per dag...Dat is heel gebruikelijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Auto huren schotland, of met eigen vervoer? Empty Re: Auto huren schotland, of met eigen vervoer?

Bericht  TukTuk za 18 dec 2010 - 12:03

_Leaf_ schreef:Nee, bij alle reguliere verhuurmaatschappijen moet je 23 zijn en 1 jaar je rijbewijs hebben. Ik heb bij de anwb auto's gehuurd voor gestrande leden in heel Europa, dus ik weet er wel wat van af. Ik weet niet hoe de wegenwacht heet in Schotland, in Engeland is dit de AA en ik weet niet of Schotland hieronder valt eigenlijk, maar je zou hen dus even een mailtje kunnen sturen of zij iets weten waar je wel een auto kan huren. En anders zit je idd met een extra toeslag per dag...Dat is heel gebruikelijk.

Hmm ben er toch bang voor inderdaad dat ik nergens een autoverhuurbedrijf kan vinden waar je als 22 jarige kan huren.. Dan nog maar eens de optie overwegen om met de boot te gaan en dan vanaf NewCastle richting Schotland te rijden. Bedankt iig voor je reactie!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Auto huren schotland, of met eigen vervoer? Empty Re: Auto huren schotland, of met eigen vervoer?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum