Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Schotland

2 plaatsers

Ga naar beneden

Schotland Empty Schotland

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 3:35

In maart 2012 willen mijn man en ik op vakantie naar Schotland (omgeving Edinburgh). We hebben al een beetje rondgekeken voor bezienswaardigheden, maar vroeg me toch af of jullie misschien nog ideeen, tips of belangrijke dingen weten die we niet mogen vergeten?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Schotland Empty Re: Schotland

Bericht  litllejoy zo 11 sep 2011 - 21:23

Ik ben vorig jaar februari in Schotland/ Edinburgh geweest.
Heb zelf 4 nachten in Edinburgh geslapen en 3 dagen vooral daar rond gekeken.

De laatste dag heb ik een tour gedaan met "Rabbie's" (organisatie die alles regeld) door het zuiden van Schotland. Ik ben bij de Schotse/ Engelse grens, Melrose Abbey en de Rosslyn Chapel (van de Da Vinci Code) geweest. Erg leuk om te doen en de guide wist heel veel te vertellen over de omgeving, de geschiedenis en verhalen. Ze hebben 1-dags tours maar ook voor meerdere dagen. Ik weet niet hoe lang jullie gaan maar misschien is het ook wel leuk om een 2-dagen tour te doen naar de Highlands? Dat moet ook erg mooi zijn!

Verder in Edinburgh moet je het kasteel gezien hebben. Erg toeristisch, maar ik vond het de moeite waard. Carlton Hill is ook erg leuk, zeker met lekker weer en de Palace of Holyroodhouse is ook de moeite waard. Heb in de Old Town ook een ondergrondse rondleiding gedaan. In het verleden lag er namelijk nog een stad onder Edinburgh.
En voor de rest is het ook gewoon heerlijk om rond te struinen in de Old Town of lekker een parkje op de te zoeken en daar zomaar te zitten.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Bericht  minoessepoes ma 12 sep 2011 - 2:25

Wij zijn in mei in Edinburgh geweest en een dagje Glasgow, omdat mijn vriend een keer in een Citezen M wilde overnachten ik vond het prima want daar zit een Primark angel .

Wij hebben een beetje de gebruikelijke dingen gedaan in Edinburgh, het kasteel bezocht een dagje wezen shoppen, naar het monument op de berg en we zijn in de ondergrondse stad geweest, we hebben niet zo' n griezel tocht gedaan maar gewoon 1 waarbij een hoop over de geschiedenis werd verteld. Verder hebben we lekker fish en chips gegeten en zijn we regelmatig de pub in geweest. Voor ons was het echt een stedentripje.

KLM vloog er voor 100 euro retour incl. alles op, misschien is dat wel een goede tip?!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 2:57

Wauw er zijn een heleboe goede tips waar ik nog niet aan heb gedacht eerder. Daar ga ik zeker wat mee doen! Thanx!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: