Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kamperen. Waar naartoe?

+6
Zora
Middleme
Caro
lente
Effie_O
Ringling
10 plaatsers

Ga naar beneden

Kamperen. Waar naartoe? Empty Kamperen. Waar naartoe?

Bericht  Ringling zo 17 jul 2011 - 23:30

In augustus willen mijn vriend een weekje kamperen. We willen niet té lang onderweg zijn maar wel naar een leuk gebied met mooi weer, veel leuke dorpjes/plaatsjes, liefst bergen/heuvels en als het kan een meer of zee. Wie heeft er tips?

Bijvoorbeeld leuke gebieden in Frankrijk?

Ik heb er zin in!
Ringling
Ringling
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 393
Punten : 646
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen. Waar naartoe? Empty Re: Kamperen. Waar naartoe?

Bericht  Effie_O ma 18 jul 2011 - 0:57

Mooi weer kan niemand je garanderen Wink En wat vind je te lang rijden?
Als je meer kans op mooi weer wilt, zul je meer richting Zuid-Frankrijk moeten gaan denk ik, maar dat is meteen weer langer rijden.
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen. Waar naartoe? Empty Re: Kamperen. Waar naartoe?

Bericht  Ringling ma 18 jul 2011 - 0:58

Effie_O schreef:Mooi weer kan niemand je garanderen Wink En wat vind je te lang rijden?
Als je meer kans op mooi weer wilt, zul je meer richting Zuid-Frankrijk moeten gaan denk ik, maar dat is meteen weer langer rijden.

Een uur of 8/10 rijden max. denk ik aan.... Mooi weer is statistisch gezien op de ene plek natuurlijk wel meer te garanderen dan op een andere plek Wink
Ringling
Ringling
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 393
Punten : 646
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen. Waar naartoe? Empty Re: Kamperen. Waar naartoe?

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 1:09

Ik zou vooral niet in Nederland blijven in ieder geval laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen. Waar naartoe? Empty Re: Kamperen. Waar naartoe?

Bericht  lente ma 18 jul 2011 - 1:28

Voor een mooi gebied en een mooi meer kan ik Annecy (en omgeving) aanraden. Wij zijn er vorig jaar een week geweest en vonden het zeker ooit voor herhaling vatbaar. We zaten er toen vroeg, in juli al, en hebben prima weer gehad!
lente
lente
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen. Waar naartoe? Empty Re: Kamperen. Waar naartoe?

Bericht  Effie_O ma 18 jul 2011 - 1:30

Ben je van plan om een camping te reserveren of gewoon 'op de gok' te vertrekken? Anders kun je in verschillende gebieden wat campings gaan zoeken en de week voordat je vertrekt goed in de gaten houden hoe het weer is en wat de voorspellingen zijn. Kies je uiteindelijk voor de beste plek qua weer smile
Heb verder ook geen tips, ik zat ergens in de buurt van Corcieux in het noorden van Frankrijk. Erg mooi, leuke dorpjes, prachtige groene omgeving, maar die groene bomen vereisen dan ook weer regen...het regent er vrij veel, wij zaten destijds in een goede periode, maar zal het nu niet durven.
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen. Waar naartoe? Empty Re: Kamperen. Waar naartoe?

Bericht  Ringling ma 18 jul 2011 - 1:34

Effie_O schreef:Ben je van plan om een camping te reserveren of gewoon 'op de gok' te vertrekken? Anders kun je in verschillende gebieden wat campings gaan zoeken en de week voordat je vertrekt goed in de gaten houden hoe het weer is en wat de voorspellingen zijn. Kies je uiteindelijk voor de beste plek qua weer smile
Heb verder ook geen tips, ik zat ergens in de buurt van Corcieux in het noorden van Frankrijk. Erg mooi, leuke dorpjes, prachtige groene omgeving, maar die groene bomen vereisen dan ook weer regen...het regent er vrij veel, wij zaten destijds in een goede periode, maar zal het nu niet durven.

Nee we gaan niet reserveren.. Dus vrij kort van te voren kunnen we de bestemming bepalen. Ik baal wel een beetje van de zomer tot nu toe dus vind het belangrijk om lekker weer te hebben. Als het weer overal slecht is toch maar het vliegtuig pakken naar een mooi zonnig oord...
Ringling
Ringling
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 393
Punten : 646
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen. Waar naartoe? Empty Re: Kamperen. Waar naartoe?

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 2:10

Ringling schreef:In augustus willen mijn vriend een weekje kamperen. We willen niet té lang onderweg zijn maar wel naar een leuk gebied met mooi weer, veel leuke dorpjes/plaatsjes, liefst bergen/heuvels en als het kan een meer of zee. Wie heeft er tips?

Bijvoorbeeld leuke gebieden in Frankrijk?

Ik heb er zin in!

Luxemburg, Kroatie?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen. Waar naartoe? Empty Re: Kamperen. Waar naartoe?

Bericht  Effie_O ma 18 jul 2011 - 2:19

Ringling schreef:
Nee we gaan niet reserveren.. Dus vrij kort van te voren kunnen we de bestemming bepalen. Ik baal wel een beetje van de zomer tot nu toe dus vind het belangrijk om lekker weer te hebben. Als het weer overal slecht is toch maar het vliegtuig pakken naar een mooi zonnig oord...
Kan ik me voorstellen! Wij hadden erg veel geluk dit jaar, we hadden in mei al vakantie. Erg vroeg, maar ben er nu erg blij om. Twee weken lang 25 graden, gewoon in Duitsland. Een dag regen. Ideaal dat je niet gaat reserveren, kun je heel last minute nog wat zoeken. Hoop dat je wat leuks gaat vinden, ergens waar de zon lekker schijnt!
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen. Waar naartoe? Empty Re: Kamperen. Waar naartoe?

Bericht  Caro ma 18 jul 2011 - 3:11

Ohh voor die 8 tot 10 uur rijden is het natuurlijk wel handig om te weten waar je woont. Limburg of Groningen maakt dan al snel een verschil :-).

Je kan de Bourgogne overwegen, of in de buurt van Lyon. Annecy is idd ook heel mooi.. Toulouse, ook een aanrader..
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen. Waar naartoe? Empty Re: Kamperen. Waar naartoe?

Bericht  Ringling ma 18 jul 2011 - 3:15

Caro schreef:Ohh voor die 8 tot 10 uur rijden is het natuurlijk wel handig om te weten waar je woont. Limburg of Groningen maakt dan al snel een verschil :-).

Je kan de Bourgogne overwegen, of in de buurt van Lyon. Annecy is idd ook heel mooi.. Toulouse, ook een aanrader..

Haha goed punt. We vertrekken vanuit de provincie Utrecht (want daar staat de auto klaar).
Ringling
Ringling
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 393
Punten : 646
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen. Waar naartoe? Empty Re: Kamperen. Waar naartoe?

Bericht  Middleme ma 18 jul 2011 - 8:53

Toulouse is nog pittig ver!

Ik zou de ardeche (vallon pont d'ar en omgeving) aanraden of bij Tours (kastelengebied) of bij Bordeaux.
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen. Waar naartoe? Empty Re: Kamperen. Waar naartoe?

Bericht  Zora ma 18 jul 2011 - 18:25

Ik zou gewoon het weerbericht in de gaten houden, en naar aanleiding daarvan bepalen waar in Frankrijk jullie heengaan smile
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen. Waar naartoe? Empty Re: Kamperen. Waar naartoe?

Bericht  Caro ma 18 jul 2011 - 19:38

Middleme schreef:Toulouse is nog pittig ver!

Ik zou de ardeche (vallon pont d'ar en omgeving) aanraden of bij Tours (kastelengebied) of bij Bordeaux.

Mwah.. vind je dat echt?

Wij vertrekken zaterdag naar het allerzuidelijkste puntje in Frankrijk (nog onder Perpignan, laatste afslag in Frankrijk voor de Spaanse grens) en wij rijden dat makkelijk in een dag. Max 12 uurtjes en je bent er. Toulouse ligt daar nog boven..

En anders deel je de reis toch op in twee delen? Je overnacht in de buurt van Beaune en je breekt de reis op. Ik zie het punt niet zo Very Happy
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen. Waar naartoe? Empty Re: Kamperen. Waar naartoe?

Bericht  Zora di 19 jul 2011 - 5:32

Caro schreef:
Middleme schreef:Toulouse is nog pittig ver!

Ik zou de ardeche (vallon pont d'ar en omgeving) aanraden of bij Tours (kastelengebied) of bij Bordeaux.

Mwah.. vind je dat echt?

Wij vertrekken zaterdag naar het allerzuidelijkste puntje in Frankrijk (nog onder Perpignan, laatste afslag in Frankrijk voor de Spaanse grens) en wij rijden dat makkelijk in een dag. Max 12 uurtjes en je bent er. Toulouse ligt daar nog boven..

En anders deel je de reis toch op in twee delen? Je overnacht in de buurt van Beaune en je breekt de reis op. Ik zie het punt niet zo Very Happy

+1. Wij reden dat ook op een dag, en komen dan zelfs nog uit Groningen smile maar goed, je moet dat ook leuk/relaxed vinden natuurlijk.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen. Waar naartoe? Empty Re: Kamperen. Waar naartoe?

Bericht  Middleme di 19 jul 2011 - 10:03

Zora schreef:
Caro schreef:
Middleme schreef:Toulouse is nog pittig ver!

Ik zou de ardeche (vallon pont d'ar en omgeving) aanraden of bij Tours (kastelengebied) of bij Bordeaux.

Mwah.. vind je dat echt?

Wij vertrekken zaterdag naar het allerzuidelijkste puntje in Frankrijk (nog onder Perpignan, laatste afslag in Frankrijk voor de Spaanse grens) en wij rijden dat makkelijk in een dag. Max 12 uurtjes en je bent er. Toulouse ligt daar nog boven..

En anders deel je de reis toch op in twee delen? Je overnacht in de buurt van Beaune en je breekt de reis op. Ik zie het punt niet zo Very Happy

Nou ja, ik vind het toch behoorlijk ver! Maar dan moet ik zeggen dat ik de reizen naar Zuid-Frankrijk alleen gewend ben met aanhanger erachter, dus dan duurt het sowieso langer.. En ik keek een beetje naar wat 'gewoon' te doen is, ,aar ja dat is ook voor iedereen weer anders...

Maar at weerbericht in de gaten ouden is ook een goeie!

+1. Wij reden dat ook op een dag, en komen dan zelfs nog uit Groningen smile maar goed, je moet dat ook leuk/relaxed vinden natuurlijk.
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen. Waar naartoe? Empty Re: Kamperen. Waar naartoe?

Bericht  Zora di 19 jul 2011 - 18:17

Het is ook wel ver idd smile Toch iets van 1200 km ofzo (voor ons wat het zoiets dacht ik). En je zou, als jullie toch niet reserveren, natuurlijk gewoon kunnen gaan rijden, en kijken tot hoever jullie komen!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen. Waar naartoe? Empty Re: Kamperen. Waar naartoe?

Bericht  Julia di 19 jul 2011 - 20:07

Wij willen ook een weekje gaan kamperen en ook niet te ver rijden, maar als ik zo naar de weersvoorspelling kijk, moet je wel iets verder. Volgens mij is het pas in Zuid Frankrijk of Italie mooi weer. Maar goed, je gaat in augustus, hopelijk is het dan, dichterbij mooier weer! smile
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen. Waar naartoe? Empty Re: Kamperen. Waar naartoe?

Bericht  Arwyn di 19 jul 2011 - 21:31

Wij gaan volgende week naar Duitsland (oa Berlijn) en wat ik daar nu zie van het weer, wordt het daar ook mooi. Zonnetje, eerst rond de 22 graden en later in de week zelfs 30 (voor een stad wel erg warm, maar dan zoeken we die dag wel een zwembad op Wink). En Berlijn is niet zo ver rijden, haha Wink
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen. Waar naartoe? Empty Re: Kamperen. Waar naartoe?

Bericht  Gray zo 24 jul 2011 - 7:35

Middleme schreef:Toulouse is nog pittig ver!

Ik zou de ardeche (vallon pont d'ar en omgeving) aanraden of bij Tours (kastelengebied) of bij Bordeaux.



De Pont d' arc vond ik ook geweldig!! Absolute aanrader!!!!!!
Gray
Gray
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 123
Punten : 582
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen. Waar naartoe? Empty Re: Kamperen. Waar naartoe?

Bericht  Jacolien ma 25 jul 2011 - 22:21

Het is al eerder genoemd, maar Annecy in Frankrijk is zeker een aanrader! Wij zijn er 3 jaar geleden en hebben twee weken lang heerlijk weer gehad. Je kunt vanaf daar ook naar de Mont Blanc gaan enz, heel mooi. Het stadje is verder ook leuk, en je kunt heerlijk om het meer heen fietsen of skaten. Wij hebben toen ook niet gereserveerd en konden vrij snel al ergens terecht. Zeker als je alleen een tent hebt, is er genoeg te vinden.

Vorig jaar zijn we bij de Bodensee in Duitsland geweest, ook leuk! Iets minder ver rijden. Maar Annecy blijft de topper:)
Jacolien
Jacolien
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 62
Punten : 71
Registratiedatum : 16-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen. Waar naartoe? Empty Re: Kamperen. Waar naartoe?

Bericht  Ringling wo 27 jul 2011 - 1:36

Dank voor de tips!

Heeft er iemand nog (meer) tips voor bijvoorbeeld Duitsland en Tsjechie?
Lijkt me ook wel leuk (en goedkoop)...
Ringling
Ringling
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 393
Punten : 646
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen. Waar naartoe? Empty Re: Kamperen. Waar naartoe?

Bericht  Ringling vr 12 aug 2011 - 2:33

Suggesties anyone?
Ringling
Ringling
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 393
Punten : 646
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen. Waar naartoe? Empty Re: Kamperen. Waar naartoe?

Bericht  Zora vr 12 aug 2011 - 20:30

Zo, ik ben ook weer terug van 3 weken kamperen in Zweden! Hebben het echt helemaal geweldig gehad! Weinig regen, over het algemeen mooi weer, en op heel mooie plekjes gestaan. Zweden is echt een heerlijk land om te kamperen, maar wel veel meer ingesteld op campers dan op tenten. Op veel campings was er slechts een klein bosje waar je je tent kon opzetten... Zal dit weekend even wat foto's plaatsen!

Zijn jullie allemaal al weg geweest?
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen. Waar naartoe? Empty Re: Kamperen. Waar naartoe?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum