Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

+52
mauwmauw
ProudMom
MissD
Theezakje13
Schism
Laced
PiP
Chelle
Dora
CCC
Steep
Floor
Nana
banjer49
studiebol
juffie001
Qiara
Lady4
Tiara
koNijntje
Sjonno
Fiebje
Clapperdie
Mamsie
Susan
sheila123
Bruintje Beer
Summerlovin
Annie24
Phileine
Liadan
Printje
Zininzon
blondje1313
Smaragdje
Lejow
LindaK
Bimbam
Tiana
Koffieleut
L!ND@
Sjaantje
Amber-
Paper Crown
Pien
joyce0606
Fearie
Burn
Happydobby
Novalee
kletskousje
Limburg85
56 plaatsers

Pagina 21 van 40 Vorige  1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 30 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 21 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Happydobby wo 20 jul 2011 - 22:31

leef.nog. hebben een zoon gekregen. Heb wel een keizersnee gehad. Hij heet m.yles en weegt 3046 gr.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 21 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  kletskousje wo 20 jul 2011 - 22:33

proficiat Happy Dobby.. We lezen je bevallingsverhaal hier binnenkort nog wel denk ik!
kletskousje
kletskousje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 386
Punten : 455
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 20 jul 2011 - 22:34

Hier ook nogmaals gefeliciteerd HD!!!!

Hopelijk knap je snel op.

@ Laced: Ik zou nu nog niks kopen.
Je heupen kunnen na de bevalling best wat breder worden.
Ik zou het nog niet riskeren :P

Gast
Gast

Bericht  kletskousje wo 20 jul 2011 - 22:35

Goedemorgen,

Gisteren niet kunnen komen, dus heb een hoop gemist!
En al weer 2 dames bevallen! Het gaat rap zo! Hopelijk volgt Pien nu snel!

Ik heb gisteren ook de babywas al gedaan.
Wij weten niet wat het wordt, dus ik heb vooral veel wit in de kast liggen en dat zijn niet zoveel pakjes hoor..
Ik houd daar ook niet zo van.. dus zodra het kindje geboren is zal er vanzelf wel een hoop bij komen.
En als het een meisje wordt, kan er ook veel van zolder!
kletskousje
kletskousje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 386
Punten : 455

Bericht  Laced wo 20 jul 2011 - 22:35

Nogmaals gefeliciteerd HD! Ik ben benieuwd naar je verhaal. Ga nu eerst maar lekker genieten van je gezinnetje!

Hazeltje: Hmm.. je hebt misschien ook wel gelijk, maar ik heb gewoon zo ontzettend zin om te shoppen, wat nu Wink

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993

Bericht  Fearie wo 20 jul 2011 - 22:43

Laced schreef:All: Ohh, ik heb zo'n zin om te shoppen! Weer allemaal leuke dingen te gaan shoppen voor ná de bevalling. Heb van de week al mijn kledingkast uitgemest, dus heel veel dingen weggedaan waarvan ik denk "nee, dat trek ik toch nooit meer aan". Maar nu moet het natuurlijk wel opgevuld gaan worden Wink. Alleen zit ik een beetje met de maat.. Normaliter heb ik maat 36, nu ben ik tot nu toe 6 kilo aangekomen en ik ben alleen maar op m'n buik aangekomen, verder niet op m'n heupen, borsten e.d. Zal ik dan voor de zekerheid maar maatje 38 bestellen? Hmm..

Ik ken dat ! Ik heb mijn kledingkast ook uitgemest en flink huis gehouden, maar durf nog geen nieuwe kleding te halen. Ben tot nu toe 15 kilo aangekomen en heb geen idee wat mijn lijf gaat doen na de bevalling. Ik wil vlak voor ik weer ga werken wat nieuw spul gaan halen, maar wil zeker zoals het nu gaat toch minimaal 15 kilo kwijt voordat ik nieuwe kleding aanschaf.

@ HD, gefeliciteerd met de geboorte van je zoon ! Ben benieuwd naar je bevallingsverhaal.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Gast wo 20 jul 2011 - 22:47

Joyce, die meiden kunnen hier mee komen kletsen. Ik ga ze niet aan de lijst toevoegen als ze geen zin hebben in dit topic.

Fearie, ik heb dat ook ja... toen de lijstjes zo goed als afgestreept waren kwam de rust terug. Nu heb ik nog 1 lijstje, voor na de geboorte... dat vond mijn man prettig, hij wil graag weten wat hij moet doen.

Laced, ik heb nu wel het gevoel dat ik er dalijk klaar voor ben. Nu nog niet... het is nog te vroeg. Ik denk dat ik dat gevoel gewoon niet voor de 40 weken ga krijgen. Ik heb er wel vrede mee, ik ben klaar voor de bevalling, ben er niet bang voor. Maar ik wil nog tot de 40 weken genieten van m'n buik en alles wat erbij hoort. Ik ben heel erg iemand die zich instelt op dingen. Ik zal het proberen uit te leggen... In dit geval is de uitgerekende datum 6 augustus. Ik leef dus al vanaf week 4 toe naar 6 augustus, dan mag dat dus niet ineens veranderen, dan moet ik daar weer heel erg aan wennen. Maar omdat je niet weet wanneer je gaat bevallen kan je niet wennen, snap je? Dit is misschien een beetje erger zo als het op papier staat dan het in werkelijkheid is, maar daardoor komt dat gevoel wel.
Maar nu begin ik steeds meer te beseffen dat het steeds dichterbij komt, en elk moment kan gaan beginnen, en dat is prima. Ik hoop te gaan bevallen rond de uitgerekende datum.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 20 jul 2011 - 22:49

Happydobby, ook hier nogmaals gefeliciteerd!
Jammer dat je dus uiteindelijk niet thuis bent bevallen zoals je graag wilde, maar we horen het verhaal rond de keizersnede nog wel.

Geniet van je kleine mannetje!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 20 jul 2011 - 22:50

Wat betreft kleding kopen... ik heb er juist helemaal geen behoefte aan. Ik heb geen zin om vanalles te gaan kopen wat misschien dalijk niet goed past.

Voor de zwangerschap had ik maat 38, nu draag ik maat 36. Ik heb geen idee wat ik na de zwangerschap voor maat heb... ik ga dan wel een keer lekker shoppen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 20 jul 2011 - 22:54

HappyDobby, hier alsnog gefeliciteerd!
Een keizersnee, dus niet thuis bevallen zoals je wou (toch?), maar gelukkig is de kleine man er en is hij gezond!

Ik vind het moeilijk in welke maat ik dingen moet kopen na de geboorte, zoals het eerste setje .. 50 of 56? Ik denk als je een 8ponder hebt dat je al gauw in 56 zit, of niet? Of passen vrijwel alle pasgeboren kindjes in 50? Tegenwoordig is het wel al gauw 50/56 geloof ik, dus misschien moet ik niet zo stressen Laughing

Weet er trouwens iemand waar er simpele witte ledikantlakentjes te vinden zijn, zonder tierenlantijntjes erop? Bij de Hema online staan ze niet, en er staan naar mijns inziens alleen witte wieglakentjes op ..

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 20 jul 2011 - 23:02

Ik ga geen 50 kopen :P
Die heeft H. ook niet aangehad en ik sla liever een mouwtje om dan dat ik met kleertjes zit wat niet past.
Maar goed, H was dan inderdaad wel 8 pond.

Bij de Hema hebben ze wel witte ledikant lakentjes hoor.
Daar heb ik die voor H ook gehaald en heeft mijn moeder leuke lintjes enzo op vast genaaid.

Gast
Gast

Bericht  Fearie wo 20 jul 2011 - 23:06

@ Parels, volgens mij hebben ze ze ook bij de Prenatal, alleen dan wel minder keuze. Hema heeft ze ook, daar heb ik ook wat gehaald. Ik heb trouwens een 50/56 pakje, heb geen idee wat het geschatte gewicht van onze kleine is (als ie op mama lijkt, wordt hij een goede 8 pond haha).
Ik heb wel wat 50-kledingstukken maar ook wel 56 en groter.

Fearie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 20 jul 2011 - 23:12

Dan moet ik denk ik gewoon even in de winkel gaan kijken!
Hoeveel lakentjes hebben jullie? Er staat op de uitzetlijst 3 lakens, is dat dan incl.
die van de reiswieg? Heb nu 1 deken, denk dat ik er nog 2 koop, 1 voor de reiswieg van de kinderwagen en 1 extra voor het ledikantje.

Hebben jullie trouwens die dekens etc. in hetzelfde kleurthema?
Ik heb namelijk donkergrijs, hardroze en zachtroze .. en nu denk ik wel dat alles bij elkaar past, dat sowieso, maar vind het toch altijd 'spannend' zeg maar.

Gast
Gast

Bericht  Susan wo 20 jul 2011 - 23:21

Parels schreef:Dan moet ik denk ik gewoon even in de winkel gaan kijken!
Hoeveel lakentjes hebben jullie? Er staat op de uitzetlijst 3 lakens, is dat dan incl.
die van de reiswieg? Heb nu 1 deken, denk dat ik er nog 2 koop, 1 voor de reiswieg van de kinderwagen en 1 extra voor het ledikantje.

Hebben jullie trouwens die dekens etc. in hetzelfde kleurthema?
Ik heb namelijk donkergrijs, hardroze en zachtroze .. en nu denk ik wel dat alles bij elkaar past, dat sowieso, maar vind het toch altijd 'spannend' zeg maar.

Ik zou denk ik een lakentje extra nemen, dus drie en nog eentje voor de reiswieg. In het begin verschoon je het bedje best vaak, dan is het wel fijn als je er altijd nog eentje achter de hand hebt.

Wij hebben wel dekentjes in het kleurthema, we hebben voor Yrsa's kamer speciaal paarse dekens besteld via internet, want die konden we in geen enkele winkel vinden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Fearie wo 20 jul 2011 - 23:25

Ik heb nu 2 lakentjes en wil er toch nog wel minimaal 1, misschien 2 bij hebben. Voor de reiswieg/maxicosi heb ik een fleecedeken op wiegformaat en er kan een hydrofiele luier in, werd me verteld.
Ik heb mijn dekens bij de Prenatal gehaald en die zijn cremekleurig, dus de lakentjes komen daar ook weg om het te kunnen matchen. Echt wit op creme vind ik geen gezicht.

Fearie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 20 jul 2011 - 23:47

Parels ik zou even wachten met de kleine pakjes tot je een beetje een schatting hebt van je kindje. Hier heb ik best wat pakjes 50 en 50/56, omdat onze uk vrij klein, niet té klein (6 a 7 pond) wordt geschat, en mijn man en ik beide klein waren bij de geboorte. Ik vind het jammer als dan alle kleertjes te groot zijn.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 20 jul 2011 - 23:49

@Laced: Bij mijn kinderen liep het hoofd altijd voor, ruim 2 weken. De beentjes iedere keer 2 weken achter, maar dat was op de laatste 2 echo's aardig bijgetrokken.
Dus ik zag af en toe echt gedrochtjes voor me in gedachten met een heel groot hoofd en hele korte benen Laughing . Maar het is echt mm werk natuurlijk, en het meten wordt steeds lastiger.
Het hoofdje is natuurlijk nog 'flexibel' omdat die botjes nog over elkaar schuiven, zeker toen de kleinste lag ingedaald gaf dat hele rare uitslagen, maar dat is dus normaal.

En als ik nu naast me kijk... daar liggen de 2 mooiste kindjes die ik ooit gezien heb. Niks raar hoofd enz.
(het kan zijn dat ik bevooroordeeld ben hoor, maar ik heb nog nooit zulke mooie baby's gezien angel )

En in het MMC winden ze er géén doekjes om, dat heb ik wel gemerkt toen ik er lag. Mij werd gewoon gezegt dat het zorgelijk was. Kritiek als ik zou bevallen enz.
Dus als ze zeggen dat je je geen zorgen hoeft te maken: Niet doen!! hug

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 20 jul 2011 - 23:55

Heey PM, hoe gaat het met je? En met je boys? Gaat het goed allemaal, en het verzorgen? Hoe heb je je bevalling ervaren, vond je het zwaar?

Fijn dat je vrijdag naar huis mag met je mannen!
(Haha, nu heb je ineens 3 mannen ipv 1)

Gast
Gast

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 0:00

ProudMama schreef:@Laced: Bij mijn kinderen liep het hoofd altijd voor, ruim 2 weken. De beentjes iedere keer 2 weken achter, maar dat was op de laatste 2 echo's aardig bijgetrokken.
Dus ik zag af en toe echt gedrochtjes voor me in gedachten met een heel groot hoofd en hele korte benen Laughing . Maar het is echt mm werk natuurlijk, en het meten wordt steeds lastiger.
Het hoofdje is natuurlijk nog 'flexibel' omdat die botjes nog over elkaar schuiven, zeker toen de kleinste lag ingedaald gaf dat hele rare uitslagen, maar dat is dus normaal.

En als ik nu naast me kijk... daar liggen de 2 mooiste kindjes die ik ooit gezien heb. Niks raar hoofd enz.
(het kan zijn dat ik bevooroordeeld ben hoor, maar ik heb nog nooit zulke mooie baby's gezien angel )

En in het MMC winden ze er géén doekjes om, dat heb ik wel gemerkt toen ik er lag. Mij werd gewoon gezegt dat het zorgelijk was. Kritiek als ik zou bevallen enz.
Dus als ze zeggen dat je je geen zorgen hoeft te maken: Niet doen!! hug

Ja, heel misschien ben je wel wat bevooroordeeld, maar voor hetzelfde geld heb jij natuurlijk net de twee mooiste kinderen ooit gekregen smile.

@ Laced: De gyneacoloog legt het niet beter uit, omdat er gewoon niets meer uit valt te leggen. Het is eerder gebruikelijk dan apart dat bepaalde lichaamsdelen vooruit lopen / achter lopen qua groei met de termijn.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 0:04

Twellie schreef:

Ja, heel misschien ben je wel wat bevooroordeeld, maar voor hetzelfde geld heb jij natuurlijk net de twee mooiste kinderen ooit gekregen smile.

Haha, ja... héél misschien een héél klein beetje bevooroordeeld. Wink

Gast
Gast

Bericht  blondje1313 do 21 jul 2011 - 0:07

Laced, vandaag gebeld en het kan toch wel twee weken duren voordat we de goede spullen binnen hebben. Ik vind het gek dat we op één plugje zo lang moeten wachten, nu zitten we dus nog twee weken in de zooi. Baal er wel van omdat ze reclame maken dat ze klachten met extra spoed oplossen en ik twee weken nou niet echt heel erg spoed vind, maar daar kan je vriend natuurlijk ook weinig aan doen Wink.
Het is toch sowieso gezelliger om niet alleen te hoeven zijn, veel plezier bij je ouders.
Wij willen de maxicosi zonder iets in de auto vastmaken, gewoon alleen met de gordels (of zeg ik nu iets geks en kan dat niet?)
Balen dat je zo’n last hebt van het indalen.
Als het kwaad kon dat de beentjes twee weken achterlopen zouden ze het wel zeggen denk ik ook, en als je zelf klein bent is het niet zo gek dat je baby’tje ook niet zo groot is.
Ben wel jaloers om te lezen dat je zo weinig bent aangekomen, ik ben overal toch wel een kledingmaat aangekomen, plus mijn buik.

Laced en Hazeltje zijn jullie bij het MMC in V’hoven geweest? Moet je dan van tevoren een afspraak maken?

Happydobby, nogmaals gefeliciteerd!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Laced do 21 jul 2011 - 0:44

Blondje: haha mijn man kan daar inderdaad vrij weinig aan doen, hij zit op de financiële administratie. Maar ik ga het wel even tegen 'm zeggen! Kan hij het doorgeven aan de klantenservice Wink Het is trouwens heel normaal hoor om je maxi-cosi gewoon vast te zetten met de autogordel. Maar aangezien ik de kleine straks moet ophalen en wegbrengen zie ik het niet zo zitten om telkens te gaan vervelen met die gordel, dus vond ik dat klik systeem wel een goede oplossing. Hazeltje staat zover ik weet ook onder behandeling bij het MMC. Ik neem aan dat jij in het ziekenhuis wilt bevallen en graag eens een rondleiding of iets dergelijks wilt? Wij zijn, toen ik 20 weken zwanger was denk ik, naar het Catharina Ziekenhuis in E.indhoven geweest voor een voorlichtingsavond bevallen in het ziekenhuis. Ik weet niet of ze dat in het MMC ook doen. Anders even bellen naar het MMC? http://gynaecologie.mmc.nl/contact/contact/locatie_veldhoven

Twellie: Ik snap ook wel dat het normaal is dat baby's nooit gelijk lopen in groei qua zwangerschapsduur en dat het normaal is dat baby'tjes wat voor- of achterlopen. Maar ik vraag me af waarom ons kleintje dan op de p5 lijn loopt van de curve? Is dat de reden dat ik onder controle sta van het ziekenhuis? Want als het alleen zijn beentjes zijn die achterlopen qua groei, dan is er toch niets aan de hand? Maar waarom komt hij dan niet uit rond de p50 lijn? Blijkbaar loopt hij dan toch in zijn geheel wat achter waardoor hij zo klein is?

PM: Heb net je foto's gezien in je andere topic, wat een prachtige mannetjes heb je op de wereld gezet! Wauw!

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 0:47

@ Blondje: Nee hoor, je kan de MC ook gewoon zo in de auto zetten.
Welke hebben jullie?

Wij (Laced en ik) zijn beide onder controle in het MMC.
Vandaar dat wij daar komen.

Gast
Gast

Bericht  Fiebje do 21 jul 2011 - 1:28

Nummer 5 op de lijst meld zich ook. Pf gaat toch snel! Maar nu ook wel gelukkig begin nu echt naar het einde toe te leven.

hd, van harte gefeliciteerd met jullie zoon!

laced wij hebben ook een easybase, had ook geen zin in elke keer het geworstel met de gordel. Deze past idd in iedere auto weet alleen niet of tie op alle maxi cosi's past. Hier ligt het ook volledig ingedaald en vast, zoals kruumel al omschreef dat gedraai met het hoofd is geen prettig gevoel! Qua kleren koop ik nu nix meer, loop toch het liefste in een trainingsbroek en shirt. Daarbij ben ik al meer dan 20 kg aangekomen vind het zonde want is toch zo weer weg.

kruumel, zij was in het begin wel actief maar later niet meer. En sneeuwwitlje was er ook maar zij en haar vriend zijn uit elkaar. Verder kan ik zo 1 2 3 ook niemand meer bedenken, nu is m'n geheugen ook niet zo sterk! Heb hier ook nog 3 lijstjes maar alle lijstjes voor de baby zijn weg alles klaar!

parels, bij de zeeman hebben ze ze. Ik zou ook niet veel in 50 kopen. Maar zoals het er hier naar uitziet wordt het ook minimaal een 8 ponder mits ik de 40 weken haal.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552

Bericht  Fiebje do 21 jul 2011 - 1:53

Wauw pm, heb net even gekeken maar het zijn idd 2 prachtventjes! Kan wel zien dat jullie daar je best op hebben gedaan!

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 21 van 40 Vorige  1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 30 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: