Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Koekjes Topique

+17
Arwyn
Sugarfall
Minx
Lejow
Tiana
Lise_E
sonly
Angela_1986
Prosecco
Shisha
SarahKey
Highway
Caresses
*Lookie*
Monte
Zora
kuikje83
21 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Koekjes Topique - Pagina 3 Empty Re: Koekjes Topique

Bericht  Gast za 1 jan 2011 - 2:17

Ik wil deze koekjes graag bakken. Maar mijn oven doet het niet goed meer en daar baal ik van want zonder oven kan je meteen zo weinig Sad
Koekjes Topique - Pagina 3 Cranberrykoekjes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koekjes Topique - Pagina 3 Empty Re: Koekjes Topique

Bericht  sonly za 1 jan 2011 - 5:03

Dijn82 schreef:Kniepertjes moet je toch oprollen als ze net uit het wafelijzer komen? Anders kan je er toch geen slagroom tussen doen? Mijn moeder maakt ze ook elk jaar, maar dan zo:

Koekjes Topique - Pagina 3 Kniepertjes

Ligt eraan. De opgerolde zijn voor na 12 uur, de platte zijn voor voor 12 uur. (is symbolisch, opgerold is nog een "verrassing" net als het nieuwe jaar) Ze zijn allemaal voor 12 uur opgegeten dus Wink
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koekjes Topique - Pagina 3 Empty Re: Koekjes Topique

Bericht  Gast za 1 jan 2011 - 11:01

Sonly: ahh, dat wist ik helemaal niet! Maar plat eet je ze dus zonder slagroom?

Smikkell: Ik zou echt niet weten wat ik zonder oven zou moeten! Dan zou ik me echt een beetje gehandicapt voelen

Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koekjes Topique - Pagina 3 Empty Re: Koekjes Topique

Bericht  Gast za 1 jan 2011 - 11:08

Dijn82 schreef:Sonly: ahh, dat wist ik helemaal niet! Maar plat eet je ze dus zonder slagroom?

Smikkell: Ik zou echt niet weten wat ik zonder oven zou moeten! Dan zou ik me echt een beetje gehandicapt voelen

Sad
Zo voel ik me ook.. Helemaal door alle foto's op jouw facebook en door dit topic.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koekjes Topique - Pagina 3 Empty Re: Koekjes Topique

Bericht  sonly zo 2 jan 2011 - 1:09

Dijn82 schreef:Sonly: ahh, dat wist ik helemaal niet! Maar plat eet je ze dus zonder slagroom?

Smikkell: Ik zou echt niet weten wat ik zonder oven zou moeten! Dan zou ik me echt een beetje gehandicapt voelen

Sad

Ja, anders wordt het een gesmeer van niks Wink Ze zijn best zoet, dus heel goed zonder slagroom te eten!
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koekjes Topique - Pagina 3 Empty Re: Koekjes Topique

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 1:18

Smikkell schreef:
Dijn82 schreef:Sonly: ahh, dat wist ik helemaal niet! Maar plat eet je ze dus zonder slagroom?

Smikkell: Ik zou echt niet weten wat ik zonder oven zou moeten! Dan zou ik me echt een beetje gehandicapt voelen

Sad
Zo voel ik me ook.. Helemaal door alle foto's op jouw facebook en door dit topic.

Ahh. Kan je 'm nog laten maken of is het echt tijd voor een nieuwe?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koekjes Topique - Pagina 3 Empty Re: Koekjes Topique

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 1:22

Smikkell schreef:Ik wil deze koekjes graag bakken. Maar mijn oven doet het niet goed meer en daar baal ik van want zonder oven kan je meteen zo weinig Sad
Koekjes Topique - Pagina 3 Cranberrykoekjes

Anders kom je die Cake Sunday vroeg of zaterdag al bij mij. Mag jij je uitleven smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koekjes Topique - Pagina 3 Empty Re: Koekjes Topique

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 1:23

Dijn82 schreef:
Smikkell schreef:
Dijn82 schreef:Sonly: ahh, dat wist ik helemaal niet! Maar plat eet je ze dus zonder slagroom?

Smikkell: Ik zou echt niet weten wat ik zonder oven zou moeten! Dan zou ik me echt een beetje gehandicapt voelen

Sad
Zo voel ik me ook.. Helemaal door alle foto's op jouw facebook en door dit topic.

Ahh. Kan je 'm nog laten maken of is het echt tijd voor een nieuwe?
Voor beide opties geen geld, helaas.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koekjes Topique - Pagina 3 Empty Re: Koekjes Topique

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 3:21

Smikkel, waarom negeer je mijn aanbod. Zoiets doet zeer hoor... Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koekjes Topique - Pagina 3 Empty Re: Koekjes Topique

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 5:46

Ik heb je post helemaal niet gelezen. Toen ik reageerde op Dijn stond hij er nog niet (of zag ik hem niet). Maar ik kom me graag uitleven. Al was het plan eerst om iets hartigs er bij te maken. Ik moet het nog even in mijn agenda zetten. Embarassed Best een goed plan om zaterdag al te komen...


Laatst aangepast door Smikkell op zo 2 jan 2011 - 6:16; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koekjes Topique - Pagina 3 Empty Re: Koekjes Topique

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 6:14

Schrijf sowieso maar even in je agenda. Dan kijken we die week wel? Voor mij is het sowieso geen probleem in ieder geval smile. Leuk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koekjes Topique - Pagina 3 Empty Re: Koekjes Topique

Bericht  Minx zo 2 jan 2011 - 9:54

Koekjes Topique - Pagina 3 640
mijn knieperties was hier halverwege... allemaal plat idd want hem niet echt vuurvaste vingers :P

Zag bij de mediamarkt een recept liggen en ik kan me niet voorstellen dat die lekker waren.... 250 gram suiker op 500 gram bloem....
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koekjes Topique - Pagina 3 Empty Re: Koekjes Topique

Bericht  Sugarfall ma 3 jan 2011 - 1:53

Ik heb even een vraagje, waar halen jullie je uitsteek vormpjes? Want ik heb er nu een paar bij Blokker gehaald, maar nu heb ik alleen nog maar meer sterren, hartjes en kerstboompjes. Iemand een idee waar je bloemetjes en andere vormpjes kunt kopen? Iets minder kerst gericht Wink
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koekjes Topique - Pagina 3 Empty Re: Koekjes Topique

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 4:12

Bij een webwinkel. Vraag me niet welke maar er zullen op internet vast genoeg te vinden zijn. Anders bij kookwinkels.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koekjes Topique - Pagina 3 Empty Re: Koekjes Topique

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 1:15

Ik ga vanmiddag rocky roads maken (het recept van Maple). Ben benieuwd!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koekjes Topique - Pagina 3 Empty Re: Koekjes Topique

Bericht  Arwyn ma 10 jan 2011 - 1:42

Fairytale schreef:
mijn knieperties was hier halverwege... allemaal plat idd want hem niet echt vuurvaste vingers :P

Kniepertjes horen ook plat, anders zijn het geen knieperties meer Wink
Als je ze op wil rollen, heb je ook een ander recept nodig dan als je plat wil laten. Voor knieperties is dat meer deeg en voor rolletjes is het beslag smile

Wij hebben ze afgelopen jaar helemaal niet gebakken, jammer!! Sad Als ik je foto zo zie, heb ik er best zin in, haha. Ruikt ook altijd zo lekker!

Oh, trouwens, een tip voor het rollen: wij rollen ze altijd om de steel van een pollepel heen! Dan hoef je ze alleen even vast te houden aan het begin en je kunt ze er omheen even laten afkoelen smile
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koekjes Topique - Pagina 3 Empty Re: Koekjes Topique

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 1:47

Storm schreef:Ik ga vanmiddag rocky roads maken (het recept van Maple). Ben benieuwd!
Ik ook! De meeste mensen die het recept van me overgenomen hebben kwamen met de mededeling dat 't mislukt was, maar die hadden allemaal te weinig chocola Wink

Ik ben trouwens helemaal fan van de Rocky Roads van de Starbucks op Schiphol, maar volgens mij maken ze die met boter en cacaopoeder ipv chocola...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koekjes Topique - Pagina 3 Empty Re: Koekjes Topique

Bericht  Sjonno ma 10 jan 2011 - 2:16

Maple schreef:
Storm schreef:Ik ga vanmiddag rocky roads maken (het recept van Maple). Ben benieuwd!
Ik ook! De meeste mensen die het recept van me overgenomen hebben kwamen met de mededeling dat 't mislukt was, maar die hadden allemaal te weinig chocola Wink

Ik ben trouwens helemaal fan van de Rocky Roads van de Starbucks op Schiphol, maar volgens mij maken ze die met boter en cacaopoeder ipv chocola...

Bij mij was het dus ook mislukt. Hoeveel repen chocola gebruik jij ongeveer?
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koekjes Topique - Pagina 3 Empty Re: Koekjes Topique

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 2:19

Ik maak altijd grote hoeveelheden, voor m'n werk voor zo'n 40 man en voor thuis als ik m'n verjaardag vier ook zo'n 20 stuks. Denk dat ik dan al gauw aan de 10 repen zit, maar meestal gris ik gewoon wat repen chocola uit de winkel mee en tel ik ze eigenlijk niet...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koekjes Topique - Pagina 3 Empty Re: Koekjes Topique

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 2:20

Maple schreef:
Ik ben trouwens helemaal fan van de Rocky Roads van de Starbucks op Schiphol, maar volgens mij maken ze die met boter en cacaopoeder ipv chocola...
Die zijn erg lekker inderdaad maar wel erg zacht. Met echte chocola lijkt me lekkerder inderdaad. Helaas doe ik nu aan de lijn anders had ik het ook een keer geprobeerd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koekjes Topique - Pagina 3 Empty Re: Koekjes Topique

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 8:30

Maple schreef:Ik maak altijd grote hoeveelheden, voor m'n werk voor zo'n 40 man en voor thuis als ik m'n verjaardag vier ook zo'n 20 stuks. Denk dat ik dan al gauw aan de 10 repen zit, maar meestal gris ik gewoon wat repen chocola uit de winkel mee en tel ik ze eigenlijk niet...
Oh, ik heb nu 4 (grote) repen melkchocolade, die van de euroshopper, en 1 grote reep toblerone! Hoop dat dat genoeg is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koekjes Topique - Pagina 3 Empty Re: Koekjes Topique

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 11:52

Arwyn schreef:
Fairytale schreef:
mijn knieperties was hier halverwege... allemaal plat idd want hem niet echt vuurvaste vingers :P

Kniepertjes horen ook plat, anders zijn het geen knieperties meer Wink
Als je ze op wil rollen, heb je ook een ander recept nodig dan als je plat wil laten. Voor knieperties is dat meer deeg en voor rolletjes is het beslag smile

Wij hebben ze afgelopen jaar helemaal niet gebakken, jammer!! Sad Als ik je foto zo zie, heb ik er best zin in, haha. Ruikt ook altijd zo lekker!

Oh, trouwens, een tip voor het rollen: wij rollen ze altijd om de steel van een pollepel heen! Dan hoef je ze alleen even vast te houden aan het begin en je kunt ze er omheen even laten afkoelen smile

Dat doet mijn moeder ook, oprollen om de steel van een (afgebroken) pollepel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koekjes Topique - Pagina 3 Empty Re: Koekjes Topique

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 1:40

Ik heb de Rocky Roads gemaakt, het is echt super lekker maar heel erg machtig :shock:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koekjes Topique - Pagina 3 Empty Re: Koekjes Topique

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 2:02

Ik heb ooit ook het recept van Maple gebruikt, ik vind het erg lekker, maar ook erg machtig, haha! Ga het binnenkort nog een keer maken denk ik. Viel goed in de smaak bij iedereen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koekjes Topique - Pagina 3 Empty Re: Koekjes Topique

Bericht  Rebecca ma 21 feb 2011 - 10:52

Ben chocolate chips cookies aan het bakken:

Koekjes Topique - Pagina 3 GroteFoto-CRKCG7CZ

Koekjes Topique - Pagina 3 GroteFoto-TV8IQNPV

Mjam :P...
Wel de eerste keer in deze oven, dus de eerste lading ging een beetje hard, maar het smaakt gelukkig nog prima smile
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Scherpenzeel GLD

http://www.cakesbyrebecca.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Koekjes Topique - Pagina 3 Empty Re: Koekjes Topique

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum