Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling...

+17
Bruintje Beer
Jelin
Chelle
Smaragdje
Novalee
duckie
Rumble
Happydobby
Printje
kwak
Liadan
Annie24
Spring
Sjonno
Susan
Tania
Pien
21 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling... - Pagina 2 Empty Re: omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling...

Bericht  Susan do 14 jul 2011 - 0:26

Zijn er bij jou in het ziekenhuis geen kraamsuites? Vaak mogen partners daar ook overnachten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling... - Pagina 2 Empty Re: omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling...

Bericht  Pien do 14 jul 2011 - 0:29

Ik heb werkelijk geen idee hoe het hier in het ziekenhuis gaat.. Ben even op internet aan het zoeken!

Ik weet dat ze ons ziekenhuis aan het verbouwen/ uitbreiden zijn met een mega gebouw en in dat gebouw komt dus een kraamhotel. Maar, dat opent pas sept!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling... - Pagina 2 Empty Re: omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling...

Bericht  Printje do 14 jul 2011 - 0:30

Dat wordt dan nog ff wachten tot sept Wink
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling... - Pagina 2 Empty Re: omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling...

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 0:32

Ik wou dat in dit ziekenhuis mijn man ook zou mogen blijven slapen.Sad Nu maar hopen op een bevalling 's ochtends, dan hoef ik hopelijk geen nacht te blijven.

OT, ik kan er nog niet veel over zeggen Pien, maar kan me voorstellen dat het wel even een hele omschakeling is. Probeer je er toch niet te druk om te maken, je bent daar in ieder geval in goede handen. En zoals Susan al zei, je hebt anders ook nooit de garantie dat je thuis kunt bevallen (er is een heel flink percentage dat alsnog naar het ziekenhuis moet). Zou als die mogelijkheid er is, zeker nog even een rondleiding aanvragen in het ziekenhuis. Anyway, hug.


Laatst aangepast door freakielief op do 14 jul 2011 - 0:33; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling... - Pagina 2 Empty Re: omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling...

Bericht  Happydobby do 14 jul 2011 - 0:32

Pien schreef:Ik heb werkelijk geen idee hoe het hier in het ziekenhuis gaat.. Ben even op internet aan het zoeken!

Ik weet dat ze ons ziekenhuis aan het verbouwen/ uitbreiden zijn met een mega gebouw en in dat gebouw komt dus een kraamhotel. Maar, dat opent pas sept!

hahaha, ik ben met de geboorte van ons neefje in het ziekenhuis op de kraamafdeling geweest maar anders had ik dus ook niet geweten hoe het eruit zag. Mijn schoonzusje wist het ook niet, ondanks dat je elke maand een voorlichtingsavond hebt.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling... - Pagina 2 Empty Re: omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling...

Bericht  duckie do 14 jul 2011 - 0:33

ik wou ook thuis bevallen, en ben daar ook begonnen maar omdat ons meisje met haar hoofdje iets dwars lag en dus niet verder wou moest ik met volledige ontsluiting en persweeen alsnog naar het zkh. Had hier totaal ook niet op gerekend en had mn zkhtas maar voor de helft klaar, gelukkig heeft de kraamhulp toen nog gauw vanalles gepakt. Ik ben uiteindelijk om 7 uur bevallen van onze dochter (in hetzelfde zkh als waar jij heen gaat denk ik) en om half 1 waren we weer thuis. Heb er gelukkig dus niet hoeven blijven want dat leek me idd erg naar ook voor mn man.... Het is idd even een omschakeling, dus ik hoop voor je dat je nog thuis kunt bevallen.

leees net dat er dus een kraamhotel komt? Dat wist ik nog niet
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling... - Pagina 2 Empty Re: omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling...

Bericht  Happydobby do 14 jul 2011 - 0:34

freakielief schreef:
En zoals Susan al zei, je hebt anders ook nooit de garantie dat je thuis kunt bevallen (er is een heel flink percentage dat alsnog naar het ziekenhuis moet). Anyway, hug.

Volgens mijn VK bevald 60 % in het ziekenhuis bij de eerste.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling... - Pagina 2 Empty Re: omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling...

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 0:35

Hier mogen de mannen ook de hele dag in en uit lopen. Ook tijdens opname bij zwangerschap.
Naar blijven slapen heb ik niet eens gevraagd, dat deed hij in V. al niet, laat staan als hij met 10 min thuis is Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling... - Pagina 2 Empty Re: omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling...

Bericht  Novalee do 14 jul 2011 - 0:36

Ze hebben daar geen kraamsuites, alleen 4 verloskamers. Daarna zijn er 8 tot 12 bedden en wiegjes beschikbaar.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling... - Pagina 2 Empty Re: omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling...

Bericht  Sjonno do 14 jul 2011 - 0:36

Pien schreef:bedankt allemaal voor de reactie's! en ik weet dat het uiteindelijk allemaal goed komt en ik toch geen keuze heb, maar het viel me nogal rauw op mn dak, het besef dat die knop echt om moet!

vandaag hebben ze geprobeerd te strippen, dat lukte niet omdat er een krappe 0.5 cm ontsluiting was. zaterdagochtend komen ze weer proberen...

Mischien kan ik je een beetje hoop geven. Bij Lisa geprobeerd te strippen met 41+3, niet gelukt omdat alles nog potdicht zat. Dag later is ze geboren!
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling... - Pagina 2 Empty Re: omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling...

Bericht  Pien do 14 jul 2011 - 0:38

Printje schreef:Dat wordt dan nog ff wachten tot sept Wink
hahaha, jij maakt het helemaal mooi!! :affraid:

lees net dat het zelfs pas oktober opend!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling... - Pagina 2 Empty Re: omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling...

Bericht  Printje do 14 jul 2011 - 0:43

hahahaha nou okt wordt te zot..maar sept moet kunnen toch hahahha

Kun je anders het ziekenhuis niet eens bellen voor info?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling... - Pagina 2 Empty Re: omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling...

Bericht  Susan do 14 jul 2011 - 0:46

Pien schreef:Ik heb werkelijk geen idee hoe het hier in het ziekenhuis gaat.. Ben even op internet aan het zoeken!


Bel even op en zeg dat je je een beetje angstig voelt, omdat je misschien in het ziekenhuis moet bevallen terwijl je je daar niet op ingesteld hebt en dat je helemaal niet weet hoe het eraan toe gaat in het ziekenhuis. Misschien mag je deze week wel even langskomen, liefst op een moment dat je man ook mee kan. Dan kunnen ze ook meteen al je vragen beantwoorden en je twijfels wegnemen en dan voelt het niet meer zó vreemd als nu.

Als je naar het ziekenhuis moet: neem spullen mee van thuis. Neem een cd op met je lievelingsmuziek (wel even informeren of ze een cd-speler hebben, anders zelf iets meenemen waar je het op af kunt draaien), een leuk tijdschrift, je laptop, je lekkerste warme sokken. Het blijft een tegenvaller, maar maak het jezelf zoveel mogelijk naar de zin.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling... - Pagina 2 Empty Re: omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling...

Bericht  Pien do 14 jul 2011 - 0:48

Sjonno schreef:
Pien schreef:vandaag hebben ze geprobeerd te strippen, dat lukte niet omdat er een krappe 0.5 cm ontsluiting was. zaterdagochtend komen ze weer proberen...

Mischien kan ik je een beetje hoop geven. Bij Lisa geprobeerd te strippen met 41+3, niet gelukt omdat alles nog potdicht zat. Dag later is ze geboren!
ik heb idd dat kleine beetje hoop nog wel ja! verloskundige vertelde ook dat met wat zij gedaan heeft ze me niet veel pijn of napijn zou geven, maar dat het wel genoeg kon zijn om een bevalling op te wekken....

heb sinds vanmorgen ook rozige slijmverlies en nog steeds behoorlijke buikkrampen en steken heel laag in mn buik!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling... - Pagina 2 Empty Re: omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling...

Bericht  Pien do 14 jul 2011 - 0:51

Susan schreef:
Pien schreef:Ik heb werkelijk geen idee hoe het hier in het ziekenhuis gaat.. Ben even op internet aan het zoeken!


Bel even op en zeg dat je je een beetje angstig voelt, omdat je misschien in het ziekenhuis moet bevallen terwijl je je daar niet op ingesteld hebt en dat je helemaal niet weet hoe het eraan toe gaat in het ziekenhuis. Misschien mag je deze week wel even langskomen, liefst op een moment dat je man ook mee kan. Dan kunnen ze ook meteen al je vragen beantwoorden en je twijfels wegnemen en dan voelt het niet meer zó vreemd als nu.

Als je naar het ziekenhuis moet: neem spullen mee van thuis. Neem een cd op met je lievelingsmuziek (wel even informeren of ze een cd-speler hebben, anders zelf iets meenemen waar je het op af kunt draaien), een leuk tijdschrift, je laptop, je lekkerste warme sokken. Het blijft een tegenvaller, maar maak het jezelf zoveel mogelijk naar de zin.

Lief dat je zo meedenkt!! Ik heb idd al mijn koffertje klaar staan (vanaf 37weken natuurlijk al) en daar zit van alles in waarmee ik me op mn gemak kan voelen. Verder nemen we de laptop ook mee, daar staat al mijn muziek op die ik graag draai.

Mijn man is om kwart voor 4 ongeveer uit zn werk en dan gaan we samen idd even bellen. Ik ken de kraamafdeling gelukkig wel van vorig jaar toen mn zus er lag. Verder heb ik ook op internet aardig wat info gevonden...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling... - Pagina 2 Empty Re: omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling...

Bericht  Smaragdje do 14 jul 2011 - 0:53

Pien schreef:
Sjonno schreef:
Pien schreef:vandaag hebben ze geprobeerd te strippen, dat lukte niet omdat er een krappe 0.5 cm ontsluiting was. zaterdagochtend komen ze weer proberen...

Mischien kan ik je een beetje hoop geven. Bij Lisa geprobeerd te strippen met 41+3, niet gelukt omdat alles nog potdicht zat. Dag later is ze geboren!
ik heb idd dat kleine beetje hoop nog wel ja! verloskundige vertelde ook dat met wat zij gedaan heeft ze me niet veel pijn of napijn zou geven, maar dat het wel genoeg kon zijn om een bevalling op te wekken....

heb sinds vanmorgen ook rozige slijmverlies en nog steeds behoorlijke buikkrampen en steken heel laag in mn buik!

Dit is goed, het kan dan wel zijn dat er dan wat gaat werken! En als het nu niet op gang komt, heb je zaterdag misschien wel een grotere kans dat het werkt!

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling... - Pagina 2 Empty Re: omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling...

Bericht  Printje do 14 jul 2011 - 0:55

Misschiene ven in bad gaan liggen, dat hielp hier echt zoo goed. Misschien nu bij jou ook wel Pien.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling... - Pagina 2 Empty Re: omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling...

Bericht  Pien do 14 jul 2011 - 0:56

@Smaragdje, ik probeer er niet teveel van overtuigd te zijn want dan is de teleurstelling weer zo groot... Maar, het roze slijmverlies heb ik nog niet eerder gehad dus ze heeft vanmorgen wel degelijk iets veroorzaakt.

@Printje, we hebben geen bad! Zou een douche helpen? Kan altijd wel heerlijk ontspannen onder de douche, hebben van die draadloze speakers dus die zet ik dan altijd in de badkamer neer en dan kan ik heerlijk relaxen met mijn favo muziekje erbij!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling... - Pagina 2 Empty Re: omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling...

Bericht  Printje do 14 jul 2011 - 1:00

Ik zou het gewoon proberen.. en idd lekker muziekje aan etc. Misschien kun je op de grond zitten van de douchecabine en ff lekker heerlijk ontspannen..nu kan het nog Wink
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling... - Pagina 2 Empty Re: omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling...

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 1:06

Pien schreef:
Happydobby schreef:Ik wil ook op de baarkruk bevallen denk ik maar die hebben ze in het ziekenhuis toch wel?
ze hebben wel een baarkruk, maar als je ingeleid word word je ook aan de ctg gelegd en dan mag je dus niet uit bed...
ik ben beide keren ingeleid geworden,

bij de eerste kreeg ik een infuus en moest ik aan de ctg blijven dus zat ik indd aan bed gekluisterd, bij de 2de kreeg ik een soort gel om de bevalling in te leiden, maar daar kon ik gewoon mee uit bed, alleen soms moest ik even komen voor een half uurtje ctg maar tot 5 minuten voor mijn dochter geboren is ben ik uit bed geweest en heb ook gewoon buiten op een bankje gezeten en gedoucht enz.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling... - Pagina 2 Empty Re: omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling...

Bericht  Smaragdje do 14 jul 2011 - 1:08

Pien schreef:@Smaragdje, ik probeer er niet teveel van overtuigd te zijn want dan is de teleurstelling weer zo groot... Maar, het roze slijmverlies heb ik nog niet eerder gehad dus ze heeft vanmorgen wel degelijk iets veroorzaakt.

Dat kan ik heel goed begrijpen! En toch duim ik voor jou smile!

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling... - Pagina 2 Empty Re: omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling...

Bericht  Chelle do 14 jul 2011 - 1:09

Wat vervelend dat je zo opziet tegen een ziekenhuisbevalling.

Ik ben zelf in het ziekenhuis bevallen, en dat wilde ik ook. Uiteindelijk moest het medisch ook, dus ik had geen keus.
Nu had ik wel mazzel dat het ziekenhuis waar ik beviel kraamsuites heeft en ik dus een eigen luxe kamer had. Mijn man mocht ook blijven slapen dus dat was reuze gezellig met z'n drieen!

Maar met 30 weken heb ik bijna een week op een gewone afdeling gelegen (voor zwangere vrouwen). Ik zag er zó tegenop. Ik ben echt panisch voor ziekenhuizen dus moest ook echt wel slikken. Toen mocht mijn man uiteraard niet blijven slapen.

Het viel me wel 100% mee.

Je moet niet vergeten dat je daar niet op een gewone afdeling ligt he!? Dus de sfeer is al héél anders dan op een gewone afdeling. Wij hadden allemaal leuke meiden als verpleegsters.

Ik weet niet in welk ziekenhuis je gaat bevallen, maar denk echt dat het niet nodig is om je druk te maken.

Succes en sterkte meis!
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling... - Pagina 2 Empty Re: omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling...

Bericht  Pien do 14 jul 2011 - 1:20

Iedereen trouwens heel erg bedankt voor de lieve woorden!!

omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling... - Pagina 2 Merci

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling... - Pagina 2 Empty Re: omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling...

Bericht  Jelin do 14 jul 2011 - 1:32

Probeer je niet zo druk te maken om alles. Het is niet vervelend bedoelt, maar ik merk dat je bij elke kleine verandering gelijk bang/angstig bent. Ik weet dat je ongeduldig bent, omdat je de kleine meid graag ik je armen willen sluiten. Ik ben zelf ook overtijd gelopen en dat is echt geen pretje. Probeer nu nog je rust te pakken, dingen te doen die je leuk vindt voor afleiding. Nog ff volhouden meid!! Ook jij zult echt snel je meisje in je armen hebben. Laat alles gewoon over je heen komen.

Nu ff ontopic. Ik wilde ook graag thuis bevallen en ben ook met weeën thuis begonnen. Mijn weeën namen af en moest alsnog naar het ziekenhuis voor een infuus met weeën opwekkers. Uiteindelijk was ik erg blij dat ik in het ziekenhuis was, want mijn dochter is met een spoedkeizersnede geboren. En ik heb helemaal geen vervelende ervaringen uit het ziekenhuis. Had ik de verpleegsters nodig, dan waren ze zo aan mijn bed en ze hielpen me overal bij waar nodig. Mijn man kon de hele dag bij me zijn, maar dat heeft ie niet gedaan. Ook ik had mijn rust nodig.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling... - Pagina 2 Empty Re: omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling...

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 2:48

Mijn vriend mocht ook niet blijven slapen, maar daar kom je ook wel weer overheen. Het is gewoon niet anders. Die eerste nacht toen we thuis waren was net zo speciaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling... - Pagina 2 Empty Re: omschakeling van thuisbevalling naar ziekenhuisbevalling...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum