Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Steriele waterinjecties bij thuisbevalling

+5
Sanne
Aimee
Puggle
Caroow
Printje
9 plaatsers

Ga naar beneden

Steriele waterinjecties bij thuisbevalling Empty Steriele waterinjecties bij thuisbevalling

Bericht  Gast di 21 mei 2013 - 7:31

Onze verloskundige gaat binnenkort starten met het toedienen (op verzoek) van steriele waterinjecties tijdens de bevalling. Dit heeft een pijnstillende werking. Je krijgt dan 4 injecties met water in je rug gespoten wat na 10 minuten aanzienlijke pijnverlichting kan geven. Deze methode zou geen negatieve bijeffecten hebben en is nagenoeg kosteloos. Het vergroot de kans op (het slagen van) een thuisbevalling. In Canada en Scandinavische landen wordt dit al jaren toegepast.

Wat vinden jullie hiervan? Zijn er meiden die na juli 2013 gaan bevallen en dit mogelijk willen gaan proberen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Steriele waterinjecties bij thuisbevalling Empty Re: Steriele waterinjecties bij thuisbevalling

Bericht  Printje di 21 mei 2013 - 7:33

Het klinkt eng vind ik haha. Maar ik wilde sowieso geen pijnbestrijding bij de bevallingen en zou dit dus ook niet snel proberen denk ik.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Steriele waterinjecties bij thuisbevalling Empty Re: Steriele waterinjecties bij thuisbevalling

Bericht  Caroow di 21 mei 2013 - 7:34

Het maakte mij tijdens mijn bevalling niet uit wat er gebeurde, als de pijn maar weg zou gaan. Ik zou het dus wel kiezen als de vk het zou aanraden.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Steriele waterinjecties bij thuisbevalling Empty Re: Steriele waterinjecties bij thuisbevalling

Bericht  Puggle di 21 mei 2013 - 7:35

Nee ik zou daar niet als eerste voor kiezen.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Steriele waterinjecties bij thuisbevalling Empty Re: Steriele waterinjecties bij thuisbevalling

Bericht  Gast di 21 mei 2013 - 7:36

Printje schreef:Het klinkt eng vind ik haha. Maar ik wilde sowieso geen pijnbestrijding bij de bevallingen en zou dit dus ook niet snel proberen denk ik.

Haha, ik vind het ook wel een beetje eng klinken, maar denk dat het gewoon dunne naalden zijn. Steriele waterinjecties zijn ook geen medicamenteuze pijnstillers, maar bestaan puur uit water. Vandaar dat het ook zo goedkoop is en geen bijwerkingen heeft. Ik ben ook thuis bevallen en heb geen pijnstilling gehad (wel even de TENS geprobeerd), maar dit lijkt me voor een eventuele volgende bevalling best prettig. Ik las ook dat verloskundigen per juli 2013 mogen starten met het toedienen van lachgas tijdens de bevalling. Heeft iemand hier al ervaringen mee? Dit kan wel bijwerkingen hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Steriele waterinjecties bij thuisbevalling Empty Re: Steriele waterinjecties bij thuisbevalling

Bericht  Aimee di 21 mei 2013 - 7:36

Nee, ik wilde het op de natuurlijke manier doen, zonder pijnstilling. Dus hier zou ik ook niet voor kiezen.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Steriele waterinjecties bij thuisbevalling Empty Re: Steriele waterinjecties bij thuisbevalling

Bericht  Gast di 21 mei 2013 - 7:40

ik heb snel even gegoogled en het klinkt wel goed. Maar begrijp ik nu goed dat het alleen helpt tegen rugweeën?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Steriele waterinjecties bij thuisbevalling Empty Re: Steriele waterinjecties bij thuisbevalling

Bericht  Printje di 21 mei 2013 - 7:41

Het gaat me ook niet zo zeer om de naalden, denk ik haha, maar het klinkt gewoon mmmm.

Maar zoals ik al zei, ik wilde sowieso geen pijnbestrijding dus ook dit zou niet mijn ding zijn. Ik denk trouwens dat de vk zoiets wel gewoon bij zich heeft tijdens een bevalling.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Steriele waterinjecties bij thuisbevalling Empty Re: Steriele waterinjecties bij thuisbevalling

Bericht  Gast di 21 mei 2013 - 7:42

Rejoy. schreef:ik heb snel even gegoogled en het klinkt wel goed. Maar begrijp ik nu goed dat het alleen helpt tegen rugweeën?

Ja, volgens mij helpt het daar voornamelijk voor. Maar je hebt altijd wel wat uitstralingspijn, dus denk dat het ook wel verlichting kan geven als je buikweeën hebt of beenweeën.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Steriele waterinjecties bij thuisbevalling Empty Re: Steriele waterinjecties bij thuisbevalling

Bericht  Gast di 21 mei 2013 - 7:45

ik heb geen uitgebreid onderzoek gelezen, dus ik ben wel benieuwd hoe dit dan precies werkt. Mij zou het op zich wel aanspreken, omdat je geen medicijnen in je lichaam hebt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Steriele waterinjecties bij thuisbevalling Empty Re: Steriele waterinjecties bij thuisbevalling

Bericht  Gast di 21 mei 2013 - 7:48

Rejoy. schreef:ik heb geen uitgebreid onderzoek gelezen, dus ik ben wel benieuwd hoe dit dan precies werkt. Mij zou het op zich wel aanspreken, omdat je geen medicijnen in je lichaam hebt.

Hier vind je een korte uiteenzetting van de bewijsvoering:
http://www.knov.nl/docs/uploads/Bewijsvoering_steriel_waterinjecties.pdf

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Steriele waterinjecties bij thuisbevalling Empty Re: Steriele waterinjecties bij thuisbevalling

Bericht  Sanne di 21 mei 2013 - 8:11

Mijn verloskundige wilde ze bij mij toedienen toen de rugweeen wel heel zwaar werden. Ik lag op dat moment nog in bad en was niet echt bij machte om tegen te sputteren. Ze lagen nog in de auto, dus ze hielp me eerst met afdrogen en ging ze toen halen. Ze heeft samen met mijn vriend het bed bevalklaar gemaakt en toen dat klaar was, allemaal binnen zo'n 10 minuten, had ik 10 cm ontsluiting, dus mocht ik persen en toen waren die ellendige rugweeen ook meteen weg. Ik denk dat ik ze niet had laten zetten, het idee van een spuit in je rug, brrr. Ik ben blij dat pijnbestrijding niet nodig was, want dat vond ik vele malen erger/enger dan de bevalling en pijn zelf.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Steriele waterinjecties bij thuisbevalling Empty Re: Steriele waterinjecties bij thuisbevalling

Bericht  Gast di 21 mei 2013 - 8:17

Zijn er ook meiden die tijdens de bevalling gebruik hebben gemaakt van de geboorteTENS? Wat vonden jullie hiervan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Steriele waterinjecties bij thuisbevalling Empty Re: Steriele waterinjecties bij thuisbevalling

Bericht  Mamsie di 21 mei 2013 - 8:35

Aan mijn lijf geen polonaise. Die had ik al genoeg. Nee van mij mochten ze nergens mee aan m'n lijf zitten of wat dan ook. Geen prikken, lachgas, knippen etc.
Ik werd al giftig toen de vk met een spuit kwam aanzetten om de placenta geboren te laten worden.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Steriele waterinjecties bij thuisbevalling Empty Re: Steriele waterinjecties bij thuisbevalling

Bericht  SarahKey di 21 mei 2013 - 8:46

Aimee schreef:Nee, ik wilde het op de natuurlijke manier doen, zonder pijnstilling. Dus hier zou ik ook niet voor kiezen.

Hier ook zo. Dus ik zou er van te voren niet voor kiezen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Steriele waterinjecties bij thuisbevalling Empty Re: Steriele waterinjecties bij thuisbevalling

Bericht  Happydobby di 21 mei 2013 - 10:53

Volgens mij was lachgas hier in Nederland juist niet meer omdat er iets mee was? ik weet het niet zeker.
Ik heb het gezien bij 60 baby's per uur in Engeland en aan die vrouwen te zien hielp het niet echt laughcry

Die waterinjecties geloof ik niet in, water heeft geen functie tegen pijn.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Steriele waterinjecties bij thuisbevalling Empty Re: Steriele waterinjecties bij thuisbevalling

Bericht  CCC di 21 mei 2013 - 11:04

Nee, ik zou dit bij een volgende bevalling ook niet willen. Ik heb gekozen voor een natuurlijke bevalling en wilde hier absoluut geen pijnstilling bij hebben.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Steriele waterinjecties bij thuisbevalling Empty Re: Steriele waterinjecties bij thuisbevalling

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum