Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Met de pot mee eten

+6
Annemie
Darius
kletskousje
Famke
Flemy
Susan
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Met de pot mee eten Empty Met de pot mee eten

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 7:24

S. is bijna 1 en ik wil hem dus graag leren om met ons mee te eten. Maar hoe gaan we dit aanpakken?
Dit is ons eetlijstje van afgelopen week :

Ma : Ajam Paniki met rijst (is veel te pittig voor hem)
Di : gebakken aardappelen met speklapjes en bloemkool (speklapjes zijn moeilijk te eten en te vet voor hem)
Wo : gekookte aardappelen met zalm en sla (sla is moeilijk te eten voor hem)

(Do, Vr en Za waren we op vakantie dus die tellen niet mee)


Zo : pannekoeken (niet echt gezond aangezien er geen groente bij zit)
Ma : gebakken aardappelen, gehaktbal en erwtjes/worteltjes
Di : gekookte aardappelen met vis cuisine en sperzieboontjes (of de vis zit een gekruid korstje)
Morgen : spaghetti met gehakt, champignons, prei, ui, courgette en rode saus (zou hij dit wel mogen omdat er prei en ui in zit?)

Nu eten wij ingeveer elke week zo. Vaak pittig en we eten minstens 1x per week sla. Hoe hebben jullie dit gedaan? Gewoon zelf anders gaan eten, of die dagen toch potjes geven. In ons geval zouden we dan 4x een potjes moeten geven en dat vind ik eigenlijk wel weer jammer. En wanneer waren jullie kindjes echt van de potjes af?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met de pot mee eten Empty Re: Met de pot mee eten

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 7:28

H. eet hier echt vanaf 1 jaar zowat alles mee.
Alleen als wij pizza hadden ofzo dan had ik voor haar een potje.

Wat je zou kunnen doen, als jullie een speklapje eten, is voor hem een tartaartje klaar maken, of een stukje kip.
Als jullie sla hebben zou je zo'n klein potje groente kunnen doen (let wel op met zout) of een handje met verse sperzieboontjes o.i.d. klaar maken.

Bij iets als viscuisine zou je wat vis ertussenuit kunnen halen. Dit is niet gekruid.
Of je maakt voor hem tilapia ofzo. Of makreel.

Met de pannekoeken zou ik hem lekker mee laten eten (als hij het lust) en daarna eventueel een extra stuk fruit geven ofzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met de pot mee eten Empty Re: Met de pot mee eten

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 7:36

Zou ik 'm nu ook al ui en prei kunnen geven dan? Ik dacht dat je dan eigenlijk pas mocht geven als ze 1,5 zijn

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met de pot mee eten Empty Re: Met de pot mee eten

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 7:37

Het is toch niet dat je hem een hele ui geeft? Very Happy
Het zit er een beetje doorheen.

Je kunt kijken of je het er tussen uit kunt halen, H heeft nooit ergens last van gehad.
Ik ben ook best snel begonnen met dat soort dingen te introduceren omdat wij ook veel van dat soort dingen eten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met de pot mee eten Empty Re: Met de pot mee eten

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 7:38

Razz_ schreef:Zou ik 'm nu ook al ui en prei kunnen geven dan? Ik dacht dat je dan eigenlijk pas mocht geven als ze 1,5 zijn

Die eet Thije hier al zeker een maand. Hij heeft er geen last van. Maar je merkt het vanzelf als hij er niet goed op reageert natuurlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met de pot mee eten Empty Re: Met de pot mee eten

Bericht  Susan di 12 jul 2011 - 7:39

Maar je kunt toch gewoon het menu iets aanpassen, je hoeft die dingen die je noemt toch niet te eten? Wij kookten wel aangepast, of we maakten in een apart pannetje een babyvriendelijke variant van wat wij aten, maar dingen als ajam paniki zaten er gewoon even niet in.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met de pot mee eten Empty Re: Met de pot mee eten

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 7:40

Nou ik mik meestal wel een hele ui en een hele prei door m'n spaghettisaus Very Happy Maar ik zal eerst wel eens proberen met kleine beetjes. Kijken hoe hij daarop reageert. Bedankt voor je tips iig !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met de pot mee eten Empty Re: Met de pot mee eten

Bericht  Flemy di 12 jul 2011 - 7:40

Wij zijn veel gezonder gaan eten toen ze met de pot mee kon gaan eten. Sindsdien eten we iedere dag gezond en doen we er voor onszelf bijvoorbeeld weleens een lekker sausje overheen ofzo. Als we iets pittigs eten o.i.d. dan laat ik het haar wel proeven, lust ze het niet dan warm ik wat soep op of ze eet een keer een broodje. En als we een keer bijvoorbeeld patat eten, dan eet ze gewoon mee.

Dan heb ik het natuurlijk over de oudste, de jongste eet alleen de gezonde pot mee Wink
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met de pot mee eten Empty Re: Met de pot mee eten

Bericht  Flemy di 12 jul 2011 - 7:41

Oh ja en wat ik ook doe is als we bijvoorbeeld spaghetti eten dan kook ik apart wat zonder kruiden voor de jongste.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met de pot mee eten Empty Re: Met de pot mee eten

Bericht  Famke di 12 jul 2011 - 7:44

Flemy schreef:Wij zijn veel gezonder gaan eten toen ze met de pot mee kon gaan eten. Sindsdien eten we iedere dag gezond en doen we er voor onszelf bijvoorbeeld weleens een lekker sausje overheen ofzo. Als we iets pittigs eten o.i.d. dan laat ik het haar wel proeven, lust ze het niet dan warm ik wat soep op of ze eet een keer een broodje. En als we een keer bijvoorbeeld patat eten, dan eet ze gewoon mee.

Dan heb ik het natuurlijk over de oudste, de jongste eet alleen de gezonde pot mee Wink

Hier hetzelfde. Ook vries ik wel eens wat restjes in zodat zij dat kan eten wanneer wij iets eten wat niet geschikt is voor haar.
Famke
Famke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 255
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met de pot mee eten Empty Re: Met de pot mee eten

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 7:45

En wat je ook nog kunt doen is zorgen dat je altijd wat hapjes voor hem in de diepvries hebt staan.
Dat had ik ook nog lang gedaan, als wij shoarma aten ofzo... Dan kon ik voor haar wat uit de diepvries halen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met de pot mee eten Empty Re: Met de pot mee eten

Bericht  kletskousje di 12 jul 2011 - 7:49

Als wij iets eten wat zij niet eet, kook ik voor mijn dochter gewoon in 1 pan aardappelen en wat groenten *uit de diepvries*
kletskousje
kletskousje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 386
Punten : 455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met de pot mee eten Empty Re: Met de pot mee eten

Bericht  Darius di 12 jul 2011 - 7:51

Susan schreef:Maar je kunt toch gewoon het menu iets aanpassen, je hoeft die dingen die je noemt toch niet te eten? Wij kookten wel aangepast, of we maakten in een apart pannetje een babyvriendelijke variant van wat wij aten, maar dingen als ajam paniki zaten er gewoon even niet in.

Hier ook. Tot groot ongenoegen van mijn man.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Met de pot mee eten Empty Re: Met de pot mee eten

Bericht  Annemie di 12 jul 2011 - 7:53

Maar geven jullie dan droge aardappelen met groente of doen jullie er dan wel jus bij?
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met de pot mee eten Empty Re: Met de pot mee eten

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 7:54

Annemie schreef:Maar geven jullie dan droge aardappelen met groente of doen jullie er dan wel jus bij?

Jus? Nee, H krijgt geen jus.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met de pot mee eten Empty Re: Met de pot mee eten

Bericht  kletskousje di 12 jul 2011 - 7:56

Hazeltje schreef:
Annemie schreef:Maar geven jullie dan droge aardappelen met groente of doen jullie er dan wel jus bij?

Jus? Nee, H krijgt geen jus.

Nee, gewoon droog hoor.
Mijn vriend noemt het meelballen haha
S. vindt ze heerlijk!
kletskousje
kletskousje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 386
Punten : 455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met de pot mee eten Empty Re: Met de pot mee eten

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 7:58

Hebben jullie het trouwens ook meteen apart aangeboden of in het begin het toch allemaal geprakt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met de pot mee eten Empty Re: Met de pot mee eten

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 8:00

kletskousje schreef:
Hazeltje schreef:
Annemie schreef:Maar geven jullie dan droge aardappelen met groente of doen jullie er dan wel jus bij?

Jus? Nee, H krijgt geen jus.

Nee, gewoon droog hoor.
Mijn vriend noemt het meelballen haha
S. vindt ze heerlijk!

Trouwens, als er vlees doorheen zit, is het toch al vet genoeg van het vlees??

@ Razz: Ik snijd het meestal in stukjes en prik dan samen wat aan elkaar.
Ook krijgt ze zelf een bakje waar ze uit eet. Soms met haar handjes en soms met ene lepel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met de pot mee eten Empty Re: Met de pot mee eten

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 8:01

Y. eet al een hele tijd grotendeels met ons mee en vanaf één jaar gaat ze alles mee eten. Wij eten eigenlijk nooit heel pittig ofzo. Hier krijgt ze nooit jus over haar eten, ze eet gewoon droge aardappel, of een beetje kookvocht erover.
Vlees snijden we in reepjes en dat eet ze uit het handje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met de pot mee eten Empty Re: Met de pot mee eten

Bericht  M@niek di 12 jul 2011 - 8:02

F.elice eet alles mee behalve als ik het niet goed vind voor haar dan krijgt ze gewoon een maaltijdpotje (12+ daar zit genoeg in). Ik ga niet speciaal iets anders koken ofzo, olvarit potjes zijn prima alternatief!

Ik prak altijd alles en vlees snij ik klein, anders verslikt ze zich elke keer.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met de pot mee eten Empty Re: Met de pot mee eten

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 8:05

Hier kan meneer nog echt niet met een lepel eten hoor. Dan vliegt alles door de kamer en komt er niks in z'n mondje Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met de pot mee eten Empty Re: Met de pot mee eten

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 8:06

Haha, dat was hier in het begin ook hoor Very Happy
Maar het gaat nu steeds beter.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met de pot mee eten Empty Re: Met de pot mee eten

Bericht  Linda di 12 jul 2011 - 8:11

Hier nog een heel jong kindje. Maar als wij bijv. iets van pasta eten, dan gooi ik daar wortel doorheen. Voor m'n dochter stoom ik dan 2 wortels apart voor haar. En zo doen we dat eigenlijk met alles. En soms stoom ik ook gewoon alleen voor haar een aardappeltje mee, als wij iets heel anders eten. Zoveel extra werk is dat niet.

Als ze echt met de pot mee gaat eten dan eten we gewoon iets minder pittig. Of we doen de ingrediënten die zij niet mag er als laatste bij en halen we een portie voor haar eerst uit de pan.
Ik weet niet of je veel kant en klare pakjes en zakjes gebruikt, als dat zo is dan kan je ook proberen om dat niet meer te doen, maar die dingen echt helemaal zelf te maken. Dat mogen kinderen vaak wel en is ook nog eens voor jezelf gezonder.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met de pot mee eten Empty Re: Met de pot mee eten

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 8:24

Jus gebruikten wij ook nooit, idd wat van het vocht erdoor als het echt droog was. En omdat ze hier zo dun waren kregen we het advies om er een klontje boter door te doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Met de pot mee eten Empty Re: Met de pot mee eten

Bericht  Barbabella di 12 jul 2011 - 9:10

Levi eet meestal wat wij ook eten. Maar als wij bv gebakken aardappels eten dan kook ik ze voor hem ipv bakken. Als wij sla eten haal ik voor hem wat boontjes uit de vriezer.
Laatst hadden we kip tandoori. Toen heb ik voor hem gewone rijst gekookt ipv die gekruide rijst die er bij zit,, en de saus met melk wat milder gemaakt en hij heeft flink zitten smullen.
Als ik na het werk een keer laat met koken ofzo ben en wij halen een frietje of iets dan krijgt ie een potje.
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Met de pot mee eten Empty Re: Met de pot mee eten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum