Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zoiets zeg je toch niet...

+13
SarahKey
Moezie
Alias
CCC
Minx
Tania
Monte
Zininzon
Famke
Angela_1986
Phileine
Rapunzel
Jacolien
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Zoiets zeg je toch niet... Empty Zoiets zeg je toch niet...

Bericht  Jacolien ma 11 jul 2011 - 7:20

Vandaag had ik mijn eerste werkdag bij mijn nieuwe baan. Samen met nog vier andere uitzendkrachten ga ik drie maanden ergens aan de slag.
Afgelopen woensdag hadden we een kennismakingsmiddag en heb ik de andere vier ook ontmoet. Beetje verteld wie je bent enz., ook verteld dat ik over een paar maanden ga trouwen. Een meisje reageerde al gelijk met de vraag: "Maar hoe oud ben je dan?" Oftewel, je bent toch nog veel te jong om te trouwen?! "Oh, dat hoor je tegenwoordig ook niet vaak meer dat mensen zo jong trouwen". Ben dan 25, volgens mij valt het reuze mee.
Vandaag hadden we dan echt onze eerste werkdag. Met elkaar zaten we een beetje te kletsen en toen ging het weer over trouwen. Of wij echt gewoon zo traditioneel zijn om eerst te trouwen en dan pas samen te wonen, of dat we zo opgevoedt zijn. Toen kwam dus de vraag van datzelfde meisje weer of we dan ook geen seks hebben tot aan ons trouwen! Ik vond dat zo raar!! Zoiets vraag je toch niet aan iemand als je voor de eerste dag met elkaar werkt?! Het is wel duidelijk dat het aan haar niet besteed is, want lang leve de lol zoals ze zelf zegt. (klopt, de lol in mijn leven is hélémaal weg als ik getrouwd ben :shock: )

Maar waarom moeten mensen gelijk zo erg hun mening geven en laten blijken dat ze iets raar vinden of uit de tijd?! Ik vraag toch niet om hun mening en geef mijn mening toch ook niet over hun leven..! En dan zeker een vraag over seks voor het huwelijk aan iemand die je net kent, op een toon die verraad dat ze het eigenlijk maar raar vindt. Blegh!!
Jacolien
Jacolien
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 62
Punten : 71
Registratiedatum : 16-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zoiets zeg je toch niet... Empty Re: Zoiets zeg je toch niet...

Bericht  Rapunzel ma 11 jul 2011 - 7:23

Dat is niet tactisch van haar zeg. scratch
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 11 jul 2011 - 7:23

Waarom bemoeien sommige mensen toch mee. Soms vraag ik me af of ze misschien niet weten wat ze op zo'n moment moeten zeggen.

Gast
Gast

Bericht  Phileine ma 11 jul 2011 - 7:25

Dat is inderdaad wel meteen een heel privé onderwerp om aan te snijden en ze klinkt ook vrij veroordelend. Jammer, want ze had er ook met iets meer tact over kunnen praten. Ik vind 25 trouwens niet heel jong om te trouwen.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065

Bericht  Angela_1986 ma 11 jul 2011 - 7:26

Toen ik je eerste stukje las dacht ik 'Maar wie zegt dat zij jou te jong vindt, dat is jouw interpretatie van haar opmerking'. Maar na je hele stukje te hebben gelezen kan ik me er wel wat bij voorstellen, het komt zo inderdaad over alsof ze oordeelt over jouw keuze.

Ik ben van mening dat mensen hun leven moeten lijden zoals zij dat zelf willen. Ieder mens maakt andere keuzes en dat respecteer ik. Ik kan het raar, bijzonder, stom of weet ik veel wat vinden maar dat zal ik niet laten blijken. Als het om mensen gaat die dicht bij me staan zal ik misschien eerder doorvragen om hun keuze ook te kunnen begrijpen en als er om gevraagd wordt dan zal ik mijn mening geven, anders niet.

Daarbij zou ik nooit op een eerste/tweede dag beginnen over seks maar goed, sommige mensen zijn daar wat vrijer in. Ik geloof dat ik er op dat moment niet op in zou gaan. Vragen mogen ze het natuurlijk altijd maar ze moeten niet verwachten dat ik daar antwoord op geef.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Famke ma 11 jul 2011 - 7:27

Ik bespreek dit soort dingen wel met goede vriendinnen, maar niet met mensen die ik niet goed ken. Zou het niet echt fijn vinden als mensen mij bestoken met dit soort vragen. Vooral niet als ze op een bepaalde toon gevraagd worden zodat er al meteen een oordeel aan vast hangt.

Als getrouwde vrouw kun je nog wel een beetje lol beleven.... maar het neemt natuurlijk wel drastisch af. Als er eenmaal kinderen in het spel zijn is het helemaal gebeurd.
Famke
Famke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 255
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Zininzon ma 11 jul 2011 - 7:29

Birgit schreef:Soms vraag ik me af of ze misschien niet weten wat ze op zo'n moment moeten zeggen.
Wink

Ze staat wel erg snel klaar met haar (zwart/wit) oordeel!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138

Bericht  Gast ma 11 jul 2011 - 7:31

Famke schreef:Als getrouwde vrouw kun je nog wel een beetje lol beleven.... maar het neemt natuurlijk wel drastisch af. Als er eenmaal kinderen in het spel zijn is het helemaal gebeurd.
Ja, al ruim 6 jaar getrouwd, geen dag lol meer gehad Laughing

Maar even serieus: Ik heb die opmerkingen en vragen ook veel gehad, was 20 toen ik trouwde.
Kreeg vaak te horen dat ik veeeel te jong was om zo'n keuze te maken enz. Mensen geven graag hun mening terwijl je er niet om vraagt.

Gast
Gast

Bericht  Jacolien ma 11 jul 2011 - 7:32

Klopt, met kinderen in je leven is het helemaal over met de pret!! Daarom geniet ik nu ook nog even van het vrijgezel zijn Wink

Het is vaak ook meer de toon die het 'm doet. Je hoort vrij snel of iemand iets uit belangstelling vraagt, of meer met ontzetting dat ze het maar raar vindt. Sowieso vind ik het juist wel vreemd dat ze over seks praat op werkdag 1, dat vind ik echt veel te prive. Ik heb er ook maar niet echt op gereageerd. Het gaat haar weinig aan of ik het nou wel of niet doe. Ik vraag haar ook niet hoevaak zij seks heeft omdat ze met haar vriend samenwoont!
Getuigt een beetje van weinig manieren.
Jacolien
Jacolien
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 62
Punten : 71
Registratiedatum : 16-06-11

Bericht  Gast ma 11 jul 2011 - 7:42

Ik vind het nogal respectloos van dat meisje. Dat ze er compleet anders over denkt, prima. Niet iedereen is hetzelfde.

Maar haar vragen en reacties vind ik ronduit onbeschoft.

Gast
Gast

Bericht  Monte ma 11 jul 2011 - 7:43

Ik vind het ook nog al rare vragen, maar er zijn mensen die zo vrij zijn en gewoon geen fatsoensnormen kennen. Die maken vaak ook nog ontactische opmerkingen ook. Goed hoor dat je er niet op bent ingegaan.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  Gast ma 11 jul 2011 - 7:45

Heb ik eens gehad toen ik achter de kassa zat. Ik zie er jonger uit dan ik ben, maar goed. Ik was 27 toen ik zwanger was (wat niet goed gegaan is, maar dat wist ik op dat moment nog niet), toen een groepje klanten die bij mij afrekende het had over zwanger zijn enzo. Zei zo'n man tegen mij: "Daar ben jij nog niet aan toe, hè?" Von'k niet echt leuk om te horen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 11 jul 2011 - 7:46

Vischje schreef:Heb ik eens gehad toen ik achter de kassa zat. Ik zie er jonger uit dan ik ben, maar goed. Ik was 27 toen ik zwanger was (wat niet goed gegaan is, maar dat wist ik op dat moment nog niet), toen een groepje klanten die bij mij afrekende het had over zwanger zijn enzo. Zei zo'n man tegen mij: "Daar ben jij nog niet aan toe, hè?" Von'k niet echt leuk om te horen.

Wat een walgelijke opmerking van die man.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 11 jul 2011 - 7:55

Vischje schreef:Heb ik eens gehad toen ik achter de kassa zat. Ik zie er jonger uit dan ik ben, maar goed. Ik was 27 toen ik zwanger was (wat niet goed gegaan is, maar dat wist ik op dat moment nog niet), toen een groepje klanten die bij mij afrekende het had over zwanger zijn enzo. Zei zo'n man tegen mij: "Daar ben jij nog niet aan toe, hè?" Von'k niet echt leuk om te horen.

Ah ja, aan het uiterlijk van iemand kun je inderdaad zo weinig aflezen. Zo zei een oudere man eens tegen mij dat ik gelukkig nog niet wist wat ellende was... Alsof daar een leeftijd aan gebonden is?

En Jacolien, al was je 19 geweest dan nog vind ik de vraag over sex niet gepast. Ik zou dat ook duidelijk gezegd hebben dat dat antwoord iets is dat je niet met haar gaat bespreken en dat jullie duidelijk een andere mening hebben over lol in het leven. Respectloos zeg...

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 11 jul 2011 - 7:57

Tea-Leaf schreef:Ik vind het nogal respectloos van dat meisje. Dat ze er compleet anders over denkt, prima. Niet iedereen is hetzelfde.

Maar haar vragen en reacties vind ik ronduit onbeschoft.

Helemaal mee eens!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 11 jul 2011 - 8:06

Ik vind die opmerking niet kunnen. Zoiets zou ik eerder met vriendinnen bespreken dan met mensen die ik niet goed ken.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 11 jul 2011 - 8:53

Brrr.... daar krijg ik echt de kriebels van. En op de eerste werkdag bij je nieuwe collega informeren over haar seksleven vind ik ook nogal merkwaardig.

Gast
Gast

Bericht  Tania ma 11 jul 2011 - 9:03

Ik heb me zoiets ook wel is afgevraagd bij een collega Embarassed . Maar zelfs na zes jaar samenwerken heb ik er nooit naar gevraagd, dat vind ik niet echt gepast. Maar we hebben wel een keer een collega gehad die het dus wel vroeg toen ze twee weken bij ons werkte, dat vond ik ook erg vreemd. Diegene waar het aan gevraagd werd, wist ook niet zo goed wat ze er mee aan moest.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Gast ma 11 jul 2011 - 9:11

Raar!
Ik zou me best wel aangevallen voelen..
Ik ben ook 25 en ga ook trouwen, maar voel me echt niet te jong ofzo :shock: Na 5 jaar verkering ''mag'' het toch wel? En waarom zou trouwen persé zo traditioneel zijn? Wij gunnen onszelf en onze vrienden een mooi feest en het is gewoon handig voor als er ooit kinderen komen. Sorry, ik schiet helemaal in de verdediging.. Dit gebeurt mij namelijk ook wel eens. Mensen die dit soort dingen zeggen/denken, DIE zijn pas ouderwets en totaal niet ruimdenkend!!

Gast
Gast

Bericht  Minx ma 11 jul 2011 - 9:22

Huh 25 en dan jong om te trouwen. Waar haalt ze dat nou weer vandaan. Jong om te trouwen vind ik 18,19,20,21,22 maar 25 nee. Alles vanaf 23 en tot een jaar of 65 vind ik vrij normaal om te trouwen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  CCC ma 11 jul 2011 - 9:48

:shock: Zegt meer over haar dan over jou zullen we maar zeggen he... Is maar net waarmee je je bezig wilt houden op je eerste werkdag met je nieuwe collega...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761

Bericht  Alias ma 11 jul 2011 - 11:13

Dat vind ik ook wel een heel ongepaste vraag, zeker op een eerste werkdag. Goed dat je er verder niet op ingegaan bent.
Alias
Alias
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Moezie ma 11 jul 2011 - 11:18

Dat mensen zich lekker met hun eigen zaken bemoeien!!
Moezie
Moezie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2751
Punten : 2784
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  SarahKey ma 11 jul 2011 - 18:40

Wat een opmerking. Waar bemoeit ze zich ook mee?

Ik vind 25 ook niet jong, maar normaal. Ik ben zelf op mijn 20ste getrouwd. Waar ik vandaan kom is dat normaal, maar waar ik nu woon niet. Krijg regelmatig daar opmerkingen over. Ook nu nog steeds. Als ik zeg: ben nu 4 jaar getrouwd. Kijken ze me aan.... hoe oud ben je dan? 24. Nou dan rollen die ogen bijna uit hun kassen :shock:

Tja van de liefde moet je genieten, zo lang mogelijk Laughing I love you
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  bolus26 ma 11 jul 2011 - 19:38

Tea-Leaf schreef:

Wat een walgelijke opmerking van die man.

mijn baas melde mij ook even voor de vakantie dat het heel onverstandig zou zijn als ik zwanger zou raken :shock:
dus ja dan wacht ik nog maar ff;) orders vd baas!

zeer idioot al bedoelde ze het niet vervelend ,bleek toen ik een beetje doorvroeg!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: