Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

maxi cosi past niet in autogordel....

+12
Bruintje Beer
Smaragdje
Spring
Barbabella
Limburg85
PapillonRose
Annemie
pindaatje
Parisienne
Roos
Pien
duckie
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

maxi cosi past niet in autogordel.... Empty maxi cosi past niet in autogordel....

Bericht  duckie zo 10 jul 2011 - 5:31

mn zusje wou laatst onze dochter meenemen, we hebben vanalles geprobeerd maar de maxi cosi paste niet op de achterbank, de gordels waren te kort confused uiteindelijk hebben we de maxi cosi op de voorstoel gezet en dit wou net (ze heeft geen airbag). ik vond dit zoeits raars, hebben jullie dit wel eens gehad?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

maxi cosi past niet in autogordel.... Empty Re: maxi cosi past niet in autogordel....

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 5:32

Het schijnt idd dat van sommige modellen auto's de gordels op de achterbank te kort zijn. Ik heb het weleens vaker gehoord.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

maxi cosi past niet in autogordel.... Empty Re: maxi cosi past niet in autogordel....

Bericht  duckie zo 10 jul 2011 - 5:34

vind het eigenlijk best raar, wat nou als je een tweeling hebt oid of 2 kinderen 1 in de maxi cosi en een autostoel (k weet nog niet hoe het daar strax mee gaat want zo ver zijn we nog niet) dan zou je daarom alleen al van auto moeten switchen....
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

maxi cosi past niet in autogordel.... Empty Re: maxi cosi past niet in autogordel....

Bericht  Pien zo 10 jul 2011 - 5:36

Kun je het ook niet voor elkaar krijgen als je eerst alleen de maxi cosi erin doet? en dan later je kindje erin legt? Dan kun je de maxi cosi ook iets makkkelijker heen en weer bewegen en misschien iets meer kantelen om het wel te redden...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

maxi cosi past niet in autogordel.... Empty Re: maxi cosi past niet in autogordel....

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 5:37

Oei, morgen maar eens proberen of het bij onze auto wel gaat, dacht dat het altijd wel ging eigenlijk.
2 op de voorstoel kan natuurlijk nooit bij ons...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

maxi cosi past niet in autogordel.... Empty Re: maxi cosi past niet in autogordel....

Bericht  duckie zo 10 jul 2011 - 5:38

ProudMama schreef:Oei, morgen maar eens proberen of het bij onze auto wel gaat, dacht dat het altijd wel ging eigenlijk.
2 op de voorstoel kan natuurlijk nooit bij ons...

je kan moeilijk gaan stapelen Laughing
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

maxi cosi past niet in autogordel.... Empty Re: maxi cosi past niet in autogordel....

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 5:38

Een vriendin van mij had dat ook, en die deed de maxi cosi een stukje omhoog, dus iets schever, en dan tegen de voorstoel aan, en dan de riem eromheen, zou ik nooit doen, maar ander paste het niet inderdaad!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

maxi cosi past niet in autogordel.... Empty Re: maxi cosi past niet in autogordel....

Bericht  duckie zo 10 jul 2011 - 5:41

nee dat zou ik geloof ik ook niet doen.... hier past het in onze beide autos gelukkig wel en bij mn zusje alleen op de voorstoel, maar die heeft haar bijna nooit in de auto en dan is op de voorstoel niet zo erg
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

maxi cosi past niet in autogordel.... Empty Re: maxi cosi past niet in autogordel....

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 5:45

Mocht het echt nodig zijn dan kun je volgens mij zo je autogordels laten verlengen/langere gordels erin laten zetten, toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

maxi cosi past niet in autogordel.... Empty Re: maxi cosi past niet in autogordel....

Bericht  Roos zo 10 jul 2011 - 5:51

Bij mij past het op de voorstoel maar net... Dit was slecht 1x nodig.
Voor achterin hadden wij een easybase. Een echte aanrader! Geen gedoe met gordels...

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

maxi cosi past niet in autogordel.... Empty Re: maxi cosi past niet in autogordel....

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 6:12

Op de achterbank pastte het altijd wel bij ons, maar als de autostoel iets naar voren stond, was de riem ook tekort. Gelukkig pastte het wel als de stoel goed naar achteren stond.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

maxi cosi past niet in autogordel.... Empty Re: maxi cosi past niet in autogordel....

Bericht  Parisienne zo 10 jul 2011 - 6:21

In onze vorige auto paste de Maxi Cosi ook niet achterin. Voorin paste het maar net, alleen als de stoel helemaal naar achteren stond. Wij hebben toen een verlengstuk gekocht bij een auto-onderdelen speciaalzaak. Je klikt de ene kant vast aan het punt waarmee je de autogordel normaal mee vast klikt. De andere kant klik je in het ding in de bank, waar je normaal de autogordel in klikt.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

maxi cosi past niet in autogordel.... Empty Re: maxi cosi past niet in autogordel....

Bericht  pindaatje zo 10 jul 2011 - 6:36

In mijn auto past ook geen maxicosi op de achterbank, hoe we het ook proberen! Op de voorstoel kan ook niet, want de airbag kan niet uitgeschakeld worden (nagevraagd bij de dealer)..
Gordels verlengen mag officieel niet (ook nagevraagd bij garage..)
Best onhandig allemaal, maar gelukkig hebben we 2 auto's, en is het daardoor altijd nog goedgekomen.
Een gewone autostoel past trouwens wel..

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

maxi cosi past niet in autogordel.... Empty Re: maxi cosi past niet in autogordel....

Bericht  Annemie zo 10 jul 2011 - 6:38

Bij mijn auto paste het altijd net gelukkig, maar bij de auto van mijn schoonouders was de gordel ook te kort.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

maxi cosi past niet in autogordel.... Empty Re: maxi cosi past niet in autogordel....

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 6:42

Maar goed dat dit topic bestaat, het was totaal niet in me op gekomen om het even te testen.
Zou wel gruwelijk balen zijn als het niet past, hebben speciaal voor de kids een andere auto (5 deurs) moeten kopen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

maxi cosi past niet in autogordel.... Empty Re: maxi cosi past niet in autogordel....

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 6:42

duckie schreef:
ProudMama schreef:Oei, morgen maar eens proberen of het bij onze auto wel gaat, dacht dat het altijd wel ging eigenlijk.
2 op de voorstoel kan natuurlijk nooit bij ons...

je kan moeilijk gaan stapelen Laughing
We hebben een grote kofferruimte, maar dat lijkt me ook geen optie Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

maxi cosi past niet in autogordel.... Empty Re: maxi cosi past niet in autogordel....

Bericht  Annemie zo 10 jul 2011 - 6:46

Wij hadden een 5 deurs, maar daar paste ook bijna niks in, dus hebben we een station (5 deurs) gekocht.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

maxi cosi past niet in autogordel.... Empty Re: maxi cosi past niet in autogordel....

Bericht  PapillonRose zo 10 jul 2011 - 6:55

In mijn vorige auto kon ze ook niet achterin. Voorin mag ook, dus daar zat ze altijd voorin (had namelijk geen airbag daar). Eerst wilde ik kijken voor zo'n gordelverlenger, maar toen las ik op een site dat het geen wettelijk toegestaan product is om te gebruiken in combinatie met een autostoel.

Nu heb ik een andere auto en ze kan hier zowel voorin als achterin. Achterin gaat het maar net, gelukkig is de gordel precies lang genoeg. Toch zit ze nog vrij vaak voorin, aangezien het toch mag en ik het wel fijn vind om haar goed te zien. Straks met de volgende autostoel gaat ze wel altijd achterin.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

maxi cosi past niet in autogordel.... Empty Re: maxi cosi past niet in autogordel....

Bericht  Limburg85 zo 10 jul 2011 - 6:57

In mijn auto past de gordel net, stond wel raar te kijken de eerste keer, had niet verwacht dat er verschil in lengte van de gordels zou zitten.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

maxi cosi past niet in autogordel.... Empty Re: maxi cosi past niet in autogordel....

Bericht  Barbabella zo 10 jul 2011 - 7:35

Wat raar je ziu zeggen dat ze daar toch rekening mee zouden moeten houden.
De beste uitvinding ooit; de easybase ! Wij hadden in beide auto's een easybase, moet er niet aan denken om steeds met die gordels te zitten kloten.
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

maxi cosi past niet in autogordel.... Empty Re: maxi cosi past niet in autogordel....

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 7:51

Easybase staat bij ons ook op het lijstje, maar budget is even krap.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

maxi cosi past niet in autogordel.... Empty Re: maxi cosi past niet in autogordel....

Bericht  Spring zo 10 jul 2011 - 7:53

Bij ons in de auto past ie ook niet achterin. En wij hebben de maxi cosi citi. Die past niet op de easybase.

Raar he. Maar kijk maar eens op internet, via google. Het zal je verbazen hoeveel automerken te korte gordels achterin hebben.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

maxi cosi past niet in autogordel.... Empty Re: maxi cosi past niet in autogordel....

Bericht  duckie zo 10 jul 2011 - 8:02

ik lees dus dat er meer last van hebben idd... wel raar dat inderdaad veel auto's korte gordels hebben idd...
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

maxi cosi past niet in autogordel.... Empty Re: maxi cosi past niet in autogordel....

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 8:11

In mijn opel corsa paste het ook niet achterin. Alleen voorin. Dus mijn zoon zat voorin en ik altijd achterin Sad Niet echt handig als je een totaal ruptuur hebt gehad en steeds achterin de auto moet klimmen (3 deurs). Mijn ex vertikte het ook om achterin te zitten. Hij reed dus altijd !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

maxi cosi past niet in autogordel.... Empty Re: maxi cosi past niet in autogordel....

Bericht  Smaragdje zo 10 jul 2011 - 8:14

Ik had dit probleem eerst ook. Als je de autostoel iets naar achter kantelt, dus met de voorkant iets omhoog kun je de gordel vast doen. Daarna kun je de autostoel rechtduwen en zit hij gewoon vast. Tenminste dat was hier het geval smile

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

maxi cosi past niet in autogordel.... Empty Re: maxi cosi past niet in autogordel....

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum