Minder koolhydraten eten, tips?
+6
Penny Blossom
Atelier Madame
Rizzie
Inge
Marin
Tiana
10 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Minder koolhydraten eten, tips?
Tomaten zit idd wel wat koolhydraten in, toen ik koolhydraatbeperkend at, nam ik wel regelmatig tomaten... ik sneed tomaten in stukjes en deed deze door mijn wokgerechten of een blikje tomatenblokjes... maakte het allemaal net wat lekkerder :p
fruit at ik in de 1e fase helemaal niet. Als je dr Frank doet wordt dat ook afgeraden idd.
Op het forum van dr Frank staan een boel recepten en tips.
Wat ik trouwens de lekkerste kwark vond en waar niet zo veel koolhydraten in zitten, die griekse van de Lidl. Magere franse kwark zit ook weinig koolhydraten in, kan je beter nemen dan magere yoghurt, daar zitten weer veel koolhydraten in. Eventueel scheutje suikervrije siroop erdoor... prima :p
Ik at veel gerechten met courgette (courgette in schijfjes of plakken in een ovenschotel, schijfjes zijn dan de vervanging voor lasagnabladen bv.... je kan ook als vervanging voor lasagnabladen 20+ kaas gebruiken, courgette in lange plakken geschaafd wokte ik kort en gebruikte ik als vervanging van pasta... of gewoon courgette in blokjes gesneden en door het gerecht gewokt. Er zijn ook mensen die een bloemkool schafen en dit als soort rijst gebruiken)
Voor degene die mij gepmt hebben, ik heb al wel 2 bestanden gemaild... en nog 1 maar volgens mij was dat niet een goed bestand? ik mail vanavond vanaf mijn werk het receptenbestand
fruit at ik in de 1e fase helemaal niet. Als je dr Frank doet wordt dat ook afgeraden idd.
Op het forum van dr Frank staan een boel recepten en tips.
Wat ik trouwens de lekkerste kwark vond en waar niet zo veel koolhydraten in zitten, die griekse van de Lidl. Magere franse kwark zit ook weinig koolhydraten in, kan je beter nemen dan magere yoghurt, daar zitten weer veel koolhydraten in. Eventueel scheutje suikervrije siroop erdoor... prima :p
Ik at veel gerechten met courgette (courgette in schijfjes of plakken in een ovenschotel, schijfjes zijn dan de vervanging voor lasagnabladen bv.... je kan ook als vervanging voor lasagnabladen 20+ kaas gebruiken, courgette in lange plakken geschaafd wokte ik kort en gebruikte ik als vervanging van pasta... of gewoon courgette in blokjes gesneden en door het gerecht gewokt. Er zijn ook mensen die een bloemkool schafen en dit als soort rijst gebruiken)
Voor degene die mij gepmt hebben, ik heb al wel 2 bestanden gemaild... en nog 1 maar volgens mij was dat niet een goed bestand? ik mail vanavond vanaf mijn werk het receptenbestand
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10
De biogarde magere kwark (te koop bij in iedergeval Albertheijn) is ook erg lekker voor een kwark. Niet zo waterig als sommige andere kwarken en wat minder zuur.
Gast- Gast
Ik vind de magere kwark (linessa) van de Lidl heerlijk
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Atelier Madame schreef:Ik vind de magere kwark (linessa) van de Lidl heerlijk
Die had ik hiervoor! Vond ik inderdaad ook wel te eten, maar die biogarde vind ik nog lekkerder.. Die smaakt nog net iets 'voller' terwijl hij volgens mij minder koolhydraten heeft.
Per 100 gram 3 gram.
Gast- Gast
Ik probeer ook koolhydraatarm te eten en eet bijvoorbeeld veel crakers en koolhydraatarm brood.
Op de dagen dat ik niet werk neem ik als lunch vaak een omeletje met bijv. kaas, champinongs, uit en wat paprika. Als tussendoortje neem ik vaak een paar plakjes kipfilet, plak kaas of een gekookt eitje (vult goed!).
Bij het diner sla ik wel eens de aardappelen over, ik eet dan alleen groente en vlees. Als we iets van pasta of rijst eten kook ik voor mezelf volkoren pasta of zilvervliesrijst.
Voor mij werk koolhydraatarm eten echt, bovendien voel ik me er veel lekkerder bij. Ik ben veel minder vaak moe.
Ik hou dit topic nog even in de gaten want ben nog wel nieuwsgierig naar jullie tips en ervaringen.
Op de dagen dat ik niet werk neem ik als lunch vaak een omeletje met bijv. kaas, champinongs, uit en wat paprika. Als tussendoortje neem ik vaak een paar plakjes kipfilet, plak kaas of een gekookt eitje (vult goed!).
Bij het diner sla ik wel eens de aardappelen over, ik eet dan alleen groente en vlees. Als we iets van pasta of rijst eten kook ik voor mezelf volkoren pasta of zilvervliesrijst.
Voor mij werk koolhydraatarm eten echt, bovendien voel ik me er veel lekkerder bij. Ik ben veel minder vaak moe.
Ik hou dit topic nog even in de gaten want ben nog wel nieuwsgierig naar jullie tips en ervaringen.
Pandora- Prater
- Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10
Beviel mij ook heel goed toen ik het deed.
Wat ik lekker vond als tussendoortje, een eitje in 4en met een plakje rookvlees eromheen
Qua mayo is de zaanse mayo het beste, mocht je eens mayo willen, hier zitten niet zo veel koolhydraten in.
Ik maakte voor lunch wel eens de indische taart (staat ook in het receptenbestand) die is echt heeeel erg lekker.
Wat ik lekker vond als tussendoortje, een eitje in 4en met een plakje rookvlees eromheen
Qua mayo is de zaanse mayo het beste, mocht je eens mayo willen, hier zitten niet zo veel koolhydraten in.
Ik maakte voor lunch wel eens de indische taart (staat ook in het receptenbestand) die is echt heeeel erg lekker.
Inge- Ratel
@ Inge; zou je mij dat lijstje ook willen mailen? Indische taart lijkt mij ook wel lekker!
Ik Pm je mijn mail adres even!
Ik Pm je mijn mail adres even!
Pandora- Prater
Eten jullie koolhydraatarm puur om af te vallen of om gezondheidsredenen?
Gast- Gast
ProudMama schreef:Eten jullie koolhydraatarm puur om af te vallen of om gezondheidsredenen?
Beide eigenlijk.
Door minder koolhydraten te eten val ik beter af/blijf ik op gewicht maar ik voel me er ook beter bij. Ik ben veel minder vaak moe en mijn stoelgang verbeterd er door waar ik anders nog wel eens last van wil gaan krijgen als ik teveel koolhydraten eet.
Pandora- Prater
Ik heb het toen gedaan op aanraden van de internist ivm gezondheidsredenen.ProudMama schreef:Eten jullie koolhydraatarm puur om af te vallen of om gezondheidsredenen?
Inge- Ratel
Ik eet niet echt koolhydraatarm met let op mijn inname.
Van koolhydraten eten mensen al snel teveel (in vergelijking met eiwitten en onverzadigde vetten). Koolhydraten die je niet gebruikt worden omgezet in ''slecht" vet, terwijl een teveel aan eiwitten door je lichaam wordt afgebroken.
Ik zou trouwens niet zonder koolhydraten kunnen Ik moet wel echt een cracker eten onder mijn ei
Van koolhydraten eten mensen al snel teveel (in vergelijking met eiwitten en onverzadigde vetten). Koolhydraten die je niet gebruikt worden omgezet in ''slecht" vet, terwijl een teveel aan eiwitten door je lichaam wordt afgebroken.
Ik zou trouwens niet zonder koolhydraten kunnen Ik moet wel echt een cracker eten onder mijn ei
Gast- Gast
Ik eet ook koolhydraatbeperkt vanwege gezondheidsredenen. Dus let er op dat ik niet teveel koolhydraten binnen krijg.
May- Ratel
- Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
vanwege afvalredenen vooral, vind het overigens helemaal niets zo weinig koolhydraten maar ja, het is gewoon beter er iets op te letten imo.
Atelier Madame- Ratel
Ik doe het om af te vallen en om te kijken of ik misschien minder last krijg van mn PDS.
Ik heb nu avondeten zonder pasta/aardappelen/rijst en ben benieuwd of dit nou gezond is:
Kipfilet uit de oven met gegrilde paprika en een sausje van creme fraiche, rode pesto en kruiden. Daarbij sperzieboontjes. Ik hoop dat ik er genoeg aan heb, normaal gesproken eet ik het altijd met tagiatelle (en geen sperziebonen).
Ik heb nu avondeten zonder pasta/aardappelen/rijst en ben benieuwd of dit nou gezond is:
Kipfilet uit de oven met gegrilde paprika en een sausje van creme fraiche, rode pesto en kruiden. Daarbij sperzieboontjes. Ik hoop dat ik er genoeg aan heb, normaal gesproken eet ik het altijd met tagiatelle (en geen sperziebonen).
Gast- Gast
Lekker, hoe smaakte het?
Creme fraiche is niet heel verantwoord maar in een koolhydraatarm dieet mag je creme fraiche / roomkaas etc gebruiken in je gerechten...
Ik at ook wel eens wokgroente met slierten courgette en dan een sausje van roomkaas
Creme fraiche is niet heel verantwoord maar in een koolhydraatarm dieet mag je creme fraiche / roomkaas etc gebruiken in je gerechten...
Ik at ook wel eens wokgroente met slierten courgette en dan een sausje van roomkaas
Inge- Ratel
je kunt ook perfect zure room of griekse yoghurt gebruiken ter vervanging van creme fraiche!
Atelier Madame- Ratel
Atelier Madame schreef:je kunt ook perfect zure room of griekse yoghurt gebruiken ter vervanging van creme fraiche!
owja idd Griekse yoghurt gebruikte ik toen nog wel eens in mijn gerechten (kip madras zelf gemaakt met groente, kip, griekse yoghurt en kruiden)
Inge- Ratel
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Afvallen dmv minder koolhydraten eten
» Minder vlees eten/vegetarisch eten
» Grip Op Koolhydraten
» Dieet met weinig suiker en koolhydraten
» sla eten en andere zomerse maaltijd tips?
» Minder vlees eten/vegetarisch eten
» Grip Op Koolhydraten
» Dieet met weinig suiker en koolhydraten
» sla eten en andere zomerse maaltijd tips?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: