Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Badkamer poetsen...pfff

+7
Atelier Madame
Caro
CCC
piene1983
Isilme
Pien
Pussycat
11 plaatsers

Ga naar beneden

Badkamer poetsen...pfff Empty Badkamer poetsen...pfff

Bericht  Pussycat do 7 jul 2011 - 21:08

daar doe ik altijd zoooo lang over. Gisteren 1,5 uur staan poetsen. En niet dat het nu zo smerig is hoor haha, maar als ik alles wil doen tegels soppen, bad poetsen, wastafel poetsen, wc poetsen, Kastjes, en de vloer dweilen...
o´ja ook nog douchedeurtjes.

Doen jullie daar ook zo lang over?
Ik doe nu al 1 keer in de 2 weken tegels soppen en overal bovenop zeg maar...
Zodat ik 1 keer per week alleen het bad, wc en wastafel doe. Maar het liefste zou ik elke week alles even afnemen, maar dat kost gewoon zoveel tijd.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Badkamer poetsen...pfff Empty Re: Badkamer poetsen...pfff

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 21:27

Nee, ik doe er niet zo lang over, maar wij hebben dan ook geen grote badkamer. Alleen een douchegedeelte, en een wastafel met boven en onderkast.

Gast
Gast

Bericht  Pien do 7 jul 2011 - 21:34

Nee... zo lang doe ik er niet over. Nou hebben wij ook geen bad dus dat scheelt al wel iets.

Wij gebruiken overigens wel iets heel handigs, van Leifheit.
hij lijkt op onderstaande alleen is hij bij ons echt vierkant. Wij sprayen de muren in en gaan er vervolgens hier mee overheen! Daarna een droge doek erop en nog een keer! Ideaal!
Badkamer poetsen...pfff C29e9bfb8b

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Pussycat do 7 jul 2011 - 21:36

oeh pien dat ziet er handig uit haha.
Ik doe nu alles met een doekje soppen en daarna weer met een doekje met alleen water eroverheen... ik lijk wel gek :geek:

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 21:48

Ik doe er ook wel een kleine 2 uur over als ik hem echt uitgebreid schoonmaak. Ik gebruik ook dat ding van Leifheit. Ik vind hem heel handig.

Gast
Gast

Bericht  Isilme vr 8 jul 2011 - 11:18

Dat is dan weer het voordeel van een ieniemienie badkamer. Ik heb amper schoonmaakwerk!
Mijn badkamer bestaat uit een wc, met een plank erboven. En een douche.
Ik heb niet eens een wasbak :P
Ik ben in een kwartier klaar.
Isilme
Isilme
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 55
Punten : 57
Registratiedatum : 08-06-11

Bericht  Gast vr 8 jul 2011 - 20:08

Pien schreef:Nee... zo lang doe ik er niet over. Nou hebben wij ook geen bad dus dat scheelt al wel iets.

hij lijkt op onderstaande alleen is hij bij ons echt vierkant. Wij sprayen de muren in en gaan er vervolgens hier mee overheen! Daarna een droge doek erop en nog een keer! Ideaal!

Worden je voegen dan ook schoon? Ik heb het ook een tijdje zo gedaan maar onze voegen werden steeds zo oranje-achtig.

Gast
Gast

Bericht  Pien vr 8 jul 2011 - 20:53

ik heb geen last van oranje achtige voegen eigenlijk. maar ligt dat niet aan het schoonmaakspul wat je gebruikt? ik zorg dat ik altijd kleurloze schoonmaakspul daarvoor gebruik!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast vr 8 jul 2011 - 22:03

Dat oranje in de voegen is kalk. Hebben wij ook last van. Het helpt al heel erg als we de douche nadrogen als we gedouchet hebben en verder doe ik de badkamer 1x in de 2 á 3 weken met kalkreiniger. Met een schuursponsje de muur met kalkreiniger, dan afspoelen met water en er met een zeem overheen. Wij hebben ook maar een kleine badkamer, maar dan doe ik er ongeveer 30 minuutjes over.

Gast
Gast

Bericht  piene1983 ma 11 jul 2011 - 7:18

Volgens mij ben ik een ontzettende viespeuk dan maar twee uur doe ik er niet over. Wij hebben dan wel een kleine badkamer maar aan een goede drie kwartier heb ik voldoende. Ik spuit de hele douchecel in met badkamerreiniger van Witte Reus, doe de wcpot met jif en spuit er daarna bleek in en borstel dat goed door. Doe vervolgens met een doekje eerst de wastafel, kastje en vensterbank en als laatste de wcdeksel, bril en bovenkant van de pot. Daarna ga ik douchen en spoel ik de douchebak schoon en als ik klaar ben met douchen dweil ik de badkamer en verlaat deze. Als ik het wil kan het in minder dan een half uur..... Embarassed
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Bericht  Pussycat ma 11 jul 2011 - 7:54

piene1913 Een viespeuk ben je vast niet, want je neemt alles af zeg je haha.

Maar ik kan dat gewoon niet en ik heb echt geen grote badkamer Embarassed

Badkamer poetsen...pfff S022

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  CCC ma 11 jul 2011 - 9:07

Ik ben er helaas ook lang mee bezig... Ik doe om de week alle tegels, en probeer de douchecabinedeuren zoveel mogelijk bij te houden... Dat scheelt dan weer, maar vind het een rotklus... Ik heb zelfs een wat grotere badkamer, en daar ben ik dus ook heel lang mee bezig... nog nooit echt bijgehouden hoelang eigenlijk...

Ik doe trouwens de tegels met een schrobborstel op stok... Dat gaat ook iets sneller... Maja... Blijft veel werk. Daarbij moet ik ook wel sommige voegen heel goed schoonmaken, omdat er vaak allemaal zeepaanslag op zit...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Caro ma 11 jul 2011 - 20:55

Doen jullie dan ook alle tegels die zeg maar niet dagelijks in contact komen met water zo uitgebreid?

Onze douchecabine, die doen we wel heel grondig, maar als ik twee weken niet in bad ben geweest dan doe ik die tegels niet. Heeft toch ook geen enkele zin dan? het water is er niet geweest :-).

Of ben ik dan een viespeuk?
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Atelier Madame ma 11 jul 2011 - 22:44

Wij doen denk ik 1 keer in de maand (of mss nog wel minder) alle tegels afnemen! We doen sowieso 1/2 x per week de wastafel, wc en douche, maar de rest.. ja elke week ook wel keertje stofzuigen.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Silver di 12 jul 2011 - 22:46

Ik ben volgens mij wel langer bezig met alles poetsen incl. de tegels. Gister volgens mij 2,5 uur over gedaan.
Gelukkig gebruiken wij nooit het bad (2 meter) dus gewoon doekje er doorheen en de tegels beetje afnemen. Helaas hebben wij ook extreem hard water dat ik de tegels niet goed kalkvrij kan krijgen. En ook al verschillende producten gebruikt. En dan pik ik de 2 toiletten ook gelijk mee... Dezelfde tegels..

Badkamer poetsen...pfff Foto-CWRSC3GM
Badkamer poetsen...pfff Foto-TLIIVDG3
Badkamer poetsen...pfff Foto-GPC3C7PT
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902

Bericht  ThinkPink wo 13 jul 2011 - 7:25

Ik doe er ook 1,5 uur over. Maak altijd 1x in de 2 weken de badkamer schoon. De tegels die niet in contact komen met water, maak ik eens in het half jaar schoon ofzo.
Wij hebben een inloop douche dus ik heb wel flink wat om schoon te maken qua tegels, de kraan en de douchekop, de designradiator, 2 kranen en wastafels, spiegel en de wc (de wc's zowel boven als beneden maak ik elke week schoon). Verder dweil ik dan ook altijd de vloer.
Het is echt een rot klus, vooral als het warm is want wij hebben een inpandige badkamer.

ThinkPink
Prater
Prater

Aantal berichten : 705
Punten : 720
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Caro zo 17 jul 2011 - 21:55

Ik heb gisteren alles schoongemaakt en volgens mij doe ik echt iets niet goed. Wij hebben best een grote badkamer, met een los bad en een inloopdouche. Verder ook zo'n badmeubel als op de pagina hiervoor maar ik doe er écht geen 1,5 uur over. Zelfs niet als ik de toiletten (2x) meeneem.

Nu had ik de toiletten deze week al een keer heel uitgebreid gedaan maar misschien maak ik gewoon niet goed schoon... Al ziet alles er wel heel netjes uit :-)
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Bericht  Pussycat zo 17 jul 2011 - 22:46

Caro schreef:Ik heb gisteren alles schoongemaakt en volgens mij doe ik echt iets niet goed. Wij hebben best een grote badkamer, met een los bad en een inloopdouche. Verder ook zo'n badmeubel als op de pagina hiervoor maar ik doe er écht geen 1,5 uur over. Zelfs niet als ik de toiletten (2x) meeneem.

Nu had ik de toiletten deze week al een keer heel uitgebreid gedaan maar misschien maak ik gewoon niet goed schoon... Al ziet alles er wel heel netjes uit :-)

Dat denk ik dan ook ja.

Hahaha nee joh misschien doe ik het ook wel te overdreven hoor. Wat ook een tik van mij is dat ik echt geen stofje meer wil zien of wat dan ook, dus soms ga ik 10 keer over hetzelfde stukje heenpoetsen nerd
Ach ik weet ook niet hoe het komt. Misschien ben ik ook wel gewoon langzamer dan een gemiddeld persoon.
Maar hoe lang deed jij er dan over?

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Caro ma 18 jul 2011 - 3:15

Pussycat schreef:
Caro schreef:Ik heb gisteren alles schoongemaakt en volgens mij doe ik echt iets niet goed. Wij hebben best een grote badkamer, met een los bad en een inloopdouche. Verder ook zo'n badmeubel als op de pagina hiervoor maar ik doe er écht geen 1,5 uur over. Zelfs niet als ik de toiletten (2x) meeneem.

Dat denk ik dan ook ja.

Hahaha nee joh misschien doe ik het ook wel te overdreven hoor. Wat ook een tik van mij is dat ik echt geen stofje meer wil zien of wat dan ook, dus soms ga ik 10 keer over hetzelfde stukje heenpoetsen nerd
Ach ik weet ook niet hoe het komt. Misschien ben ik ook wel gewoon langzamer dan een gemiddeld persoon.
Maar hoe lang deed jij er dan over?

Euhmmm ik heb er nu denk ik een uur in totaal over gedaan. Dus én de badkamer én de twee toiletten. Maar nu moet ik wel eerlijk zijn en zeggen dat ik de toiletten deze week al een keer heb gedaan en nu ben ik er wat sneller overheen gegaan. Wel natuurlijk de pot, fonteintje, bril, doordrukplaatje (hoe héét dat ding??) goed afgeschrobt.

Qua badkamer heb ik het badmeubel gedaan. De buitenkant dan, de binnenkant niet. Het bad heb ik gepoetst, de douchecabine, de deur van de douche, alle kranen en de voegen.

Ik ben geen poetsheld dus ik geef je zomaar gelijk dat ik vást iets niet goed doe Very Happy
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Bericht  Caro ma 18 jul 2011 - 3:16

Ohh en de vloer heb ik meegenomen toen ik de rest van het huis dweilde.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 4:25

Eh.. 1,5 uur over de badkamer? Mwoah doe hier maar maximaal de helft.

Gast
Gast

Bericht  tweeling ma 18 jul 2011 - 5:14

Pien schreef:Nee... zo lang doe ik er niet over. Nou hebben wij ook geen bad dus dat scheelt al wel iets.

Waar koop ik dit handige ding?
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  Flip Fluitketel ma 18 jul 2011 - 6:53

1,5u á 2u doen om een badkamer schoon te maken. Dat heb ik hier nog nooit gehaald. Meer de helft van de tijd en ik doe echt alles kieskeurig. Onze badkamer is niet klein. We hebben zowel een bad als een douche en maak de badkamer elke week schoon.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud