nat of droog poetsen?
+15
Pitufo
Snoes
Marcellah89
Gympie
Jade
Ella
Rush
Caroow
Sterrin_
pippeloentje
Lien
Pruim
Fortissimo
Highway
duckie
19 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
nat of droog poetsen?
wat heeft jullie voorkeur nat of droog schoonmaken, en waarom?
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Re: nat of droog poetsen?
Ligt er helemaal aan wat ik schoonmaak. De badkamer voelt pas schoon als ik hem nat heb gepoetst, de vloer beneden dweil ik maar eens per 2 weken en tussendoor maak ik hem droog schoon. Dat vind ik dan ook prima.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
en de woonkamer?
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Ik doe de woonkamer eens in de zoveel tijd met een sopje. Tussendoor doe ik het met vochtige doekjes van de Action.
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Bij voorkeur nat. Hiergaat iedere dag een nat doekje over de tafels, keuken, vensterbanken enz. Dingen zoals de dvd speler, boven op de keukenkastjes enz stof ik alleen maar af.
Pruim- Fluisteraar
- Aantal berichten : 160
Punten : 178
Registratiedatum : 14-01-13
Woonkamer meestal een nat doekje overal overheen, af en toe alleen afstoffen maar dan dwarrelt het toch weer terug op de plek naar mijn gevoel.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Meestal een nat doekje dan ruikt hetook meteen weer zo lekker fris!
TV enzo stof ik wel gewoon af met een ouderwetse stofdoek...die zijn daar zo fijn voor:)
TV enzo stof ik wel gewoon af met een ouderwetse stofdoek...die zijn daar zo fijn voor:)
Lien- Prater
- Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10
De woonkamer doe ik dagelijks nat afsoppen met allesreiniger.
pippeloentje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 83
Punten : 95
Registratiedatum : 01-02-12
Altijd nat, afstoffen met een droge doek vind ik zo nutteloos, dan verplaats he het alleen maar.
Sterrin_- Prater
- Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12
Stof op statische dingen 'verplaats' ik droog, daarna met een sopje.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Sterrin_ schreef:Altijd nat, afstoffen met een droge doek vind ik zo nutteloos, dan verplaats he het alleen maar.
+1, alleen de hoogglans dingen die ik heb doe ik meestal droog, en de elektronica ook, anders krijg je rare vlekken erop, verder heb ik ook altijd het idee het te verplaatsen door het droog te te doen
Gast- Gast
Pippa schreef:Sterrin_ schreef:Altijd nat, afstoffen met een droge doek vind ik zo nutteloos, dan verplaats he het alleen maar.
+1, alleen de hoogglans dingen die ik heb doe ik meestal droog, en de elektronica ook, anders krijg je rare vlekken erop, verder heb ik ook altijd het idee het te verplaatsen door het droog te te doen
Dat doe ik meestal ook nat, en dan met een theedoek na om vlekken te voorkomen.Ik heb altijd wel vingertjes ergens opstaan, dus droog afnemen heeft geen zin.
Sterrin_- Prater
- Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12
Ik wrijf alles na met een theedoek, haha! Maar ik heb geen vingertjes hier, dat zal ook schelen
Gast- Gast
Inderdaad, of kattenpootjes.Sterrin_ schreef:Pippa schreef:Sterrin_ schreef:Altijd nat, afstoffen met een droge doek vind ik zo nutteloos, dan verplaats he het alleen maar.
Dat doe ik meestal ook nat, en dan met een theedoek na om vlekken te voorkomen.Ik heb altijd wel vingertjes ergens opstaan, dus droog afnemen heeft geen zin.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Altijd nat. Droog doe ik nooit, vind ik geen optie
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Ik doe trouwens de ene week de vensterbanken etc. met een stofdoek, en de week erna met een stofdoek en daarna met een natte doek.
Direct met een natte doek vind ik zo viezig, dan krijg je van die natte stofnestjes.
Direct met een natte doek vind ik zo viezig, dan krijg je van die natte stofnestjes.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Hooglans doe ik altijd met glassex en een theedoek. Ik vind het ideaal werken.
Gast- Gast
beide
Ik stof altijd eerst droog. Daarna doe ik het direct met een sopje na. Ik vind stof irritant als het nat wordt .
Stofzuigen doe ik elke dag, dweilen op het moment 1 a 2 keer per week (eerder ook elke dag). keuken/badkamer/toilet maak ik altijd nat schoon met een sopje (dat doe ik niet eerst droog )
Voor mijn gevoel is het ook pas schoon nadat alles nat gesopt is.
Ik stof altijd eerst droog. Daarna doe ik het direct met een sopje na. Ik vind stof irritant als het nat wordt .
Stofzuigen doe ik elke dag, dweilen op het moment 1 a 2 keer per week (eerder ook elke dag). keuken/badkamer/toilet maak ik altijd nat schoon met een sopje (dat doe ik niet eerst droog )
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Eerst alles droog met stofdoekjes zodat het meeste stof eraf is en daarna met een vochtige doek en spuitfles. Ik HAAT natte stofdeeltjes.
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
Ik heb poetsdoeken van Jameko. Heb dan een 'natte' doek en doe daarna met de 'droog' doek erover heen. Geen strepen en geen stof meer want dat neemt die 'droog' doek ook mee. Ook ideaal voor het lappen van de ramen. Geen getrekker meer met een trekker.
Marcellah89- Fluisteraar
- Aantal berichten : 297
Punten : 377
Registratiedatum : 27-11-10
+1Sterrin_ schreef:Altijd nat, afstoffen met een droge doek vind ik zo nutteloos, dan verplaats he het alleen maar.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
+1Jade schreef:beide
Ik stof altijd eerst droog. Daarna doe ik het direct met een sopje na. Ik vind stof irritant als het nat is
Pitufo- Fluisteraar
- Aantal berichten : 483
Punten : 501
Registratiedatum : 06-02-13
Eerst droog en dan nat.
Shopaholic- Kletskop
- Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12
Veel vaker droog dan nat.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Euh... zo lui als ik ben, "stof" ik alleen droog, tenzij ik vlekken zie...
De wc en badkamer uiteraard nat.
De wc en badkamer uiteraard nat.
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: