Tanden poetsen
+7
SarahKey
Steep
Bruintje Beer
Parisienne
Annemie
Rumble
studiebol
11 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Tanden poetsen
De dames hebben een tandje en ik zag dat bij V tandje twee ook al op komst is.
Nu heb ik wel eens gelezen dat je moet beginnen met tandenpoetsen zodra er een tandje is. Maar hoe doen jullie dat? Gewoon de tandenborstel nat maken en wat over het tandje heen poetsen? Of doe je ook al tandpasta?
Nou ja vertel me hoe jullie tanden poetsen met kleine baby's
Nu heb ik wel eens gelezen dat je moet beginnen met tandenpoetsen zodra er een tandje is. Maar hoe doen jullie dat? Gewoon de tandenborstel nat maken en wat over het tandje heen poetsen? Of doe je ook al tandpasta?
Nou ja vertel me hoe jullie tanden poetsen met kleine baby's
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Tanden poetsen
Schattig he, dat eerste tandje
Ik heb het met tandpasta gedaan, niet heel veel, gewoon een klein beetje en dan gewoon er overheen borstelen. Niet schrobben dus
Ik heb het met tandpasta gedaan, niet heel veel, gewoon een klein beetje en dan gewoon er overheen borstelen. Niet schrobben dus
Rumble- Prater
- Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10
Tandenborstel nat maken, ietsiepietsie tandpasta speciaal voor die kleintjes en dan de tanden poetsen.
Daarna zelf nog even laten "poetsen"
Nu hij ouder is mag hij eerst zelf poetsen en poetsen wij na.
Gast- Gast
Gast- Gast
Hmm...misschien doe ik toch iets verkeerd. Die van mij doet alsof hij vermoord wordt als ik zijn tanden wil poetsen. Zelf poetsen vindt hij dan wel weer erg leuk.
Rumble- Prater
Rumble schreef:Hmm...misschien doe ik toch iets verkeerd. Die van mij doet alsof hij vermoord wordt als ik zijn tanden wil poetsen. Zelf poetsen vindt hij dan wel weer erg leuk.
Die van mij ook..hihi...als hij zelf poetst, poetst hij zijn tong
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Annemie schreef:Rumble schreef:Hmm...misschien doe ik toch iets verkeerd. Die van mij doet alsof hij vermoord wordt als ik zijn tanden wil poetsen. Zelf poetsen vindt hij dan wel weer erg leuk.
Die van mij ook..hihi...als hij zelf poetst, poetst hij zijn tong
Haha best schattig toch? Die van mij eet de tandpasta van zijn tandenborstel af en mietert dan zijn tandenborstel richting Verweggistan.
Rumble- Prater
Snoepy87 schreef:Tandenborstel nat maken, ietsiepietsie tandpasta speciaal voor die kleintjes en dan de tanden poetsen.
+1 zo doen wij dat ook
Gast- Gast
Bedankt voor de antwoorden ik moet dus nog op zoek naar speciale babytandpasta.
studiebol- Ratel
Gast- Gast
Ik vind de peutertandpasta van Elmex persoonlijk het beste. Die anderen zijn allemaal zo zoet, zo'n kauwgomballensmaak vind ik die hebben. Die van Elmex heeft een normale tandpasta smaak maar uiteraard een stuk milder dan normale tandpasta.
In het begin heeft N. het trouwens altijd zelf gedaan, ze kauwde wat op de tandenborstel en dan was het goed voor die paar tanden.
In het begin heeft N. het trouwens altijd zelf gedaan, ze kauwde wat op de tandenborstel en dan was het goed voor die paar tanden.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Hoevaak per dag poetsen jullie eigenlijk de tandjes, van zulke kleine baby's? Sochtends en savonds of bijv alleen savonds?
studiebol- Ratel
Ik laat ze ook eerst zelf poetsen maar poets het nog na maar is dan echt soms gillen vooral bij de oudste. Die heeft tandenpoestsen nooit leuk gevonden.
Bij de jongst poets k 1x p.d. en de oudste vanaf 2 jaar 2x.
Bij de jongst poets k 1x p.d. en de oudste vanaf 2 jaar 2x.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
studiebol schreef:Hoevaak per dag poetsen jullie eigenlijk de tandjes, van zulke kleine baby's? Sochtends en savonds of bijv alleen savonds?
's ochtends poetst hij alleen zelf als ik ook mijn tanden poets en 's avonds doe ik het en hij mag daarna nog een keertje zelf poetsen.
Rumble- Prater
Nu R zijn eerste tandje ook door is, willen wij ook gaan poetsen. Maar eigenlijk wil ik dat tijdens het avondritueeltje doen, alleen na het douchen krijgt hij zijn fles en valt dan in slaap. Geeft het geen gekke smaak zodat hij zijn fles niet meer wil? Waarschijnlijk kom ik er maar op 1 manier achter, maar hoe doen jullie dat?
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Ik las pas ergens dat 1 keer per dag, en dan het liefst na het avondeten, genoeg is bij die hele kleintjes.
Tandenborstel en tandpasta liggen hier al klaar, nu de tandjes nog:heart:
Tandenborstel en tandpasta liggen hier al klaar, nu de tandjes nog:heart:
Parisienne schreef:Ik vind de peutertandpasta van Elmex persoonlijk het beste. Die anderen zijn allemaal zo zoet, zo'n kauwgomballensmaak vind ik die hebben. Die van Elmex heeft een normale tandpasta smaak maar uiteraard een stuk milder dan normale tandpasta.
Bedankt voor de tip! Ik dacht dat álle peutertandpasta's die ranzige kauwgomballensmaak hadden (en was te zwanger om überhaupt te verzinnen dat ik hier eens op moest googlen, muts dat ik er ben)... Vond het al zo dom, zit je heel bewust je kind alleen natuurlijke smaken aan te bieden, zit ie 's avonds knetterzoete kauwgomballen naar binnen te frotten...
On topic: hier liet ik hem in het begin ook gewoon wat op de tandenborstel kauwen. Daarna vond ie het prima als ik poetste als hij eerst even zelf mocht. Een tijdje later werd poetsen vrijworstelen, maar sinds ik een badeendje heb dat ie alléén tijdens het poetsen mag vasthouden is ie weer helemaal in z'n nopjes en mag ik naar hartelust poetsen. Hij zegt daarna ook altijd heel lief 'dag eendje, tot morgen!' haha.
Edit voor de mensen met poetsproblemen: het vrijworstelen werd ook al minder toen ik een ander soort tandenborstel kocht. Ik had eerst die van de hema, en nu eentje
Laatst aangepast door Dille op vr 13 jul 2012 - 9:51; in totaal 2 keer bewerkt
Dille- Fluisteraar
- Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12
Wij hebben vanaf het eerste tandje gepoetst, dat vond ze niet zo leuk Nu poetst ze eerst zelf (met de kauwborstel) en wij poetsen na met de poetsborstel.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Wij hebben vanaf tandje 1 meteen gepoetst, 1x per dag. Vanaf zijn tweede verjaardag ongeveer (zo adviseren ze het ook) poetsen we twee keer.
Hier wisselt het merk tandpasta, ligt er maar net aan eigenlijk. Deze keer heeft zoonlief mogen kiezen....en werd het cars-tandpasta....
Hier wisselt het merk tandpasta, ligt er maar net aan eigenlijk. Deze keer heeft zoonlief mogen kiezen....en werd het cars-tandpasta....
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik gebruik nog steeds dezelfde tube tandpasta als een jaar geleden toen we begonnen met poetsen. Elmex inderdaad.
In het begin ging het tandjes poetsen wel goed. Daarna een periode niet meer. We hebben het toen even op z'n beloop gelaten, haar zelf laten poetsen en af en toe door ons. Maar ze kreeg een gele rand op haar tanden, dat wilde ik dus niet.
Tegenwoordig zingen we altijd op het deuntje van vader Jacob:
"tandjes poetsen, tandjes poetsen
Op en neer, heen en weer
Tandjes, tandjes poetsen
Tandjes, tandjes poetsen
Op en neer, laatste keer"
Als het goed gaat herhalen we het liedje 2 keer. Af en toe raffelen we het af, maar meestal gaat het wel goed. Ze poetst ook altijd nog even zelf.
We poetsen alleen voor het slapen 's avonds. 's Ochtends geef ik haar een tandenborstel om zelf mee te spelen.
In het begin ging het tandjes poetsen wel goed. Daarna een periode niet meer. We hebben het toen even op z'n beloop gelaten, haar zelf laten poetsen en af en toe door ons. Maar ze kreeg een gele rand op haar tanden, dat wilde ik dus niet.
Tegenwoordig zingen we altijd op het deuntje van vader Jacob:
"tandjes poetsen, tandjes poetsen
Op en neer, heen en weer
Tandjes, tandjes poetsen
Tandjes, tandjes poetsen
Op en neer, laatste keer"
Als het goed gaat herhalen we het liedje 2 keer. Af en toe raffelen we het af, maar meestal gaat het wel goed. Ze poetst ook altijd nog even zelf.
We poetsen alleen voor het slapen 's avonds. 's Ochtends geef ik haar een tandenborstel om zelf mee te spelen.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Linda zoiets zingen wij ook!!
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Printje schreef:Linda zoiets zingen wij ook!!
Zing het eens!
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb het ooit gehoord van iemand die kwam invallen bij ons op school.
Tandjes poetsen, tandjes poetsen
Heen en weer, op en neer
Wij gaan samen poetsen
lekker tandjes poetsen
nog een keer
heen en weer..
Tandjes poetsen, tandjes poetsen
Heen en weer, op en neer
Wij gaan samen poetsen
lekker tandjes poetsen
nog een keer
heen en weer..