Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ruggenprik.

+17
pindaatje
Tania
juffie001
Pandora
Julia
holaagirl
Teddyaapje
Vancity_girl
Flip Fluitketel
Jelin
PapillonRose
Thunder
LMCurious
_Mashimaro_
Susan
Annemie
Monnie
21 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Ruggenprik. - Pagina 2 Empty Re: Ruggenprik.

Bericht  pindaatje do 7 jul 2011 - 8:02

Tania schreef:Ik heb ook pethidine gehad en bij mijn zoontje zakte z'n hartslaag ook en ging die niet meer omhoog. Ik wist helemaal niet dat dat daardoor kon komen. Ben blij dat je dit topic opent, dat wil ik dus volgende keer ook niet meer.

+1

Ik had dit ook bij mijn dochter, en wist dit ook niet, en heb er in het ziekenhuis (of daarvoor, of daarna) ook nooit wat over gehoord!

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 8:46

Ik heb twee keer een ruggenprik gehad tijdens de bevalling. Eerst epiduraal, gewoon als pijnbestrijding, en daarna spinaal en dat was dan voor de keizersnede (en daardoor wordt dus je hele onderlichaam verdoofd). Beide keren heb ik er niets van gevoeld.

Gast
Gast

Bericht  ekjir@M do 7 jul 2011 - 8:49

Geen ervaring met een ruggenprik maar wel met remifentanyl (ofzo weet niet hoe je het schrijft) Dat is een pompje dat je zelf kan doseren. Voor mij voelde het idee ruggenprik gewoon niet goed en de prik in m´n been vond ik ook geen prettig idee. In het ziekenhuis hadden ze een proef met het pompje en dat is heel goed bevallen, letterlijk en figuurlijk Wink

Het enige nadeel was dat ze het pompje in het begin verkeerd aan hebben gesloten waardoor het eerst niet hielp en na 2x de dosis verhoogd te hebben liep de pomp in een keer door. Ik vond het op dat moment heel erg lekker want je bent echt even high en heb niet veel mee gekregen van de paniek en vond m´n zuurstof masker bijzonder interessant angel . Daarna hebben ze de juiste dosis ingesteld en kon ik tussen de weeen gewoon ook even m´n ogen dicht doen en rusten ipv een constante weeenstorm.

De verpleegkundige is er uiteindelijk op aangesproken en de gebruiksaanwijzigingen van de pompen zijn aangepast (het waren hele onduidelijke kopieen) en bij een volgende keer zou ik zo weer kiezen voor een pompje.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  studiebol do 7 jul 2011 - 8:53

Ik heb 4 keer een ruggenprik gehad maar ivm een knie operatie. De eerste keer zag ik er zoooo tegen op dat vond ik echt wel het ergste van alles van de operatie... maar het viel me 100% mee, ik vond het geen pijn doen, het is gewoon ff een raar/naar gevoel als je die naald voelt.. en dan is het gewoon gek dat je benen warm worden en gaat tintelen...

Wat ik vervolgens heel gek vond dat je een been de lucht in zag gaan en dan weet je wel dat die van jou is maar je voelt niks, heel gek is dat! Ik heb na de operatie ook wel wat geslapen wel heel licht.. maar toch. Wat ik het ergste vond is als die verdoving uitwerkt... eerst bij je tenen, nou prima maar op het einde dus bij je kont/kruis dat vond ik toch echt geen prettig gevoel het jeukte eigenlijk ontzettend Very Happy
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Teddyaapje do 7 jul 2011 - 10:38

Alex schreef:Ik heb twee keer een ruggenprik gehad tijdens de bevalling. Eerst epiduraal, gewoon als pijnbestrijding, en daarna spinaal en dat was dan voor de keizersnede (en daardoor wordt dus je hele onderlichaam verdoofd). Beide keren heb ik er niets van gevoeld.

Bij mij hadden ze de vloeistof die ze gebruiken voor epiduraal (wat dus ook de bedoeling was) ingespoten als spinaal (ze waren iets te ver doorgeschoten).
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Floor do 7 jul 2011 - 18:56

Hazeltje schreef:
Tania schreef:Ik heb ook pethidine gehad en bij mijn zoontje zakte z'n hartslaag ook en ging die niet meer omhoog. Ik wist helemaal niet dat dat daardoor kon komen. Ben blij dat je dit topic opent, dat wil ik dus volgende keer ook niet meer.

Ja, ik heb een mapje meegekregen in het ZH waar echt alles in staat.
En dat las ik dus... Ik wist het ook echt niet, he tis ons daarna ook helemaal niet verteld.

Wat vervelend dat jullie daar niet van op de hoogte waren. Lijkt me vreselijk dat je er daar na de prik pas achter komt.
Wij zijn de afgelopen 2 weken bij het JBZ en Veghel geweest en op beide plaatsen werd dit wel verteld, omdat de pethidineprik wel via de placenta bij de baby terecht komt. Ook hebben we op papier allerlei manieren van pijnstilling meegekregen, zodat we het nog eens kunnen nalezen (kan toch niet alles onthouden wat is verteld).
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Tania do 7 jul 2011 - 19:47

Floor schreef:
Hazeltje schreef:

Ja, ik heb een mapje meegekregen in het ZH waar echt alles in staat.
En dat las ik dus... Ik wist het ook echt niet, he tis ons daarna ook helemaal niet verteld.

Wat vervelend dat jullie daar niet van op de hoogte waren. Lijkt me vreselijk dat je er daar na de prik pas achter komt.
Wij zijn de afgelopen 2 weken bij het JBZ en Veghel geweest en op beide plaatsen werd dit wel verteld, omdat de pethidineprik wel via de placenta bij de baby terecht komt. Ook hebben we op papier allerlei manieren van pijnstilling meegekregen, zodat we het nog eens kunnen nalezen (kan toch niet alles onthouden wat is verteld).

Bij mij vroegen ze of ik de prik wilde terwijl ik al behoorlijke heftige weeen had. Ik heb nog gevraagd of het geen kwaad kon voor m'n kindje maar toen zei ze dat die nergens last van zou hebben. Had ze eerlijk antwoord gegeven dan had ik die prik niet gewild.
Bij de voorlichting in het ziekenhuis heb ik het ook niet gehoord. Ze hebben wel verteld welke vormen van pijnstilling ze hadden maar dit hadden ze er niet bij verteld.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Roos do 7 jul 2011 - 19:59

Die pethidine prik zou ik echt nooit meer willen.. Het hielp maar matig en was compleet van de kaart. Ze adviseerde mij deze omdat een ruggeprik nog wel een paar uur op zich zou laten wachten... Door een zeer heftige weeeenstorm vond ik op dat moment alles prima.. Daarna nog een ruggeprik gehad, deed geen pijn en vond ik heel erg meevallen. Vond het echt een opluchting! Zou het de volgende keer zo weer doen mocht het nodig zijn...

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931

Bericht  Jelin do 7 jul 2011 - 21:05

_MamaRosa_ schreef:
Jelin schreef:Mijn dochter is ook geboren via een spoedkeizersnede. Ik vond de prik zetten helemaal niet erg, juist een verademing. Had al hartkloppingen van de weeënremmers en de persweeën waren ook nog volop aanwezig.

Ik vind alleen de uitwerking van de ruggenprik juist verschrikkelijk.

Ik voelde me net een lappenpop toen ik van de operatietafel op een bed werd getild, ik keek vol verbazing naar mijn benen die alle kanten opgingen, zo'n raar gevoel was dat. Ik had ook het gevoel dat ik ze zo kon optillen, en 'voelde' ze ook gewoon, maar dat ging dus niet, uiteraard. Echt heel apart.

Lijkt me trouwens heel eng, als je helemaal verdoofd bent perongeluk, zoals Teddyaapje.

Ja herken ik wel. Ik kreeg overigens tintel benen van, dat vond ik echt vreselijk. En ik kreeg als bijwerking overal jeuk, maar kunnen ze niets aan doen. Lig je aan al die apparatuur en dan wil je overal krabben.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: