Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

'De mens kan 1000 jaar worden'

+8
Jilke
Minx
Bimbam
Filoria
Phileine
SuperGrover
Arwyn
TGR
12 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

'De mens kan 1000 jaar worden'  - Pagina 2 Empty Re: 'De mens kan 1000 jaar worden'

Bericht  Gast di 5 jul 2011 - 11:43

Bimbam schreef:
Zero schreef:

Ik denk dat hij een 0 teveel heeft gerekend.

En sja, 1000 worden... lijkt me niks. Wordt ook een beetje een probleem met de ruimte, dan mag je maar 1 kind per 100 jaar hebben ofzo...

Nee hoor, hij bedoelt echt 1000. Hij vindt ook (volgens dat artikel in de Quest) dat als je per se kinderen wilt, je dan je 'recht' om 1000 te worden moet inleveren. Dus dat je geen behandelingen mag ondergaan om veel langer in leven te blijven.

Ja ik snap wat hij bedoelt, maar ik acht de kans groter dat ik spacecowboy wordt dan dat zijn berekeningen kloppen.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

'De mens kan 1000 jaar worden'  - Pagina 2 Empty Re: 'De mens kan 1000 jaar worden'

Bericht  Jilke di 5 jul 2011 - 19:01

Nou dan moeten ze ook een sterke botox uit gaan vinden. Anders hangen tegen de tijd dat je 1000 bent de rimpels op je knieen Very Happy
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Filoria di 5 jul 2011 - 19:34

Ach, die man is gewoon bang voor de dood. Ik ook trouwens hoor. Maar ik realiseer me wel heel goed dat het erbij hoort.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Gast di 5 jul 2011 - 20:23

Ik zou dit niet willen. Het leven zoals het nu verloopt vind ik goed. Ik ben ook niet bang voor mijn dood, alleen voor de dood van dierbaren. ( Egoistisch gedachte)
Hij kan beter zijn tijd steken in het genezen van ziekten, waardoor kinderen niet eens volwassen kunnen worden. Of volwassenen niet oud.

Gast
Gast

Bericht  Mint di 5 jul 2011 - 20:32

Ik geloof er helemaal niks van. Waarom zou je uberhaupt 1000 willen worden? Ik wil niet eens 100 worden, haha
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Susan di 5 jul 2011 - 20:34

De mogelijkheid is er dan om 1000 te worden, dat wil natuurlijk niet zeggen dat je ook daadwerkelijk 1000 wordt, net als dat nu de mogelijkheid in principe bestaat voor mensen om 100 te worden, maar dat wordt ook lang niet iedereen. Ik denk dat al is de mogelijkheid er, de meeste mensen die 1000 alsnog niet bereiken en als je het wel redt, dat je op den duur heel eenzaam bent, want je zult heel veel mensen verliezen, kinderen hebben mag niet, dus een gezin heb je sowieso al nooit gehad...

Nee, ik weet niet, het lijkt me niet echt iets.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 6 jul 2011 - 0:14

De praktische gevolgen zijn niet erg bevorderlijk voor deze wereld, maar ik zou best zo oud willen worden. Ik maak graag veel (historische) gebeurtenissen mee smile.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 jul 2011 - 2:33

In de Bijbel staat dat God op een gegeven moment (na de zondvloed) de leeftijd heeft beperkt tot 120. De generatie daarvoor werd te oud en ging te veel overheersen o.i.d.

Edit: Ik ga helemaal op in de Bijbel, terwijl ik er niet eens geheel in geloof Suspect Het lijkt mij niets, zo oud worden. Gaat vervelen, lijkt me.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 jul 2011 - 4:48

Dat was dan wel tijdelijk, want inmiddels zijn mensen alweer ouder geworden smile. Hoe komt het dat je helemaal opgaat in de Bijbel? Moet dat ergens voor?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 jul 2011 - 6:35

Gloria schreef:Dat was dan wel tijdelijk, want inmiddels zijn mensen alweer ouder geworden smile. Hoe komt het dat je helemaal opgaat in de Bijbel? Moet dat ergens voor?

Ik ben lerares op een christelijke school en ben ook christelijk opgevoed.
Een tijd lang twijfelde ik heel erg over mijn eigen geloof en op een gegeven moment was mijn gedachte: het geloof is bedacht om mensen in toom te houden. Oftewel: het zijn sprookjes.

Maar nu merk ik dat ik toch vaak op Bijbelverhalen teruggrijp. Ik weet niet hoe dat kan.. Er zit, denk ik, toch een kern van waarheid in de verhalen én ik ben er mee opgegroeid, dus diep van binnen leun ik er toch op...

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 jul 2011 - 6:38

Ik zou best 100+ willen worden (en dan nog helder van geest zijn), maar veel ouder dan dat echt niet. Ik denk dta ik op een gegeven moment wel klaar zou zijn, en sowieso denk ik dat we niet voor niks na een bepaalde tijd van ouderdom sterven. Niet handig, allemaal massaal 1000 jaar worden, alle kinderne die ondertussne geboren worden, zit deze aardkloot gauw vol.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 jul 2011 - 21:35

Youandi schreef:Ik ben lerares op een christelijke school en ben ook christelijk opgevoed. Een tijd lang twijfelde ik heel erg over mijn eigen geloof en op een gegeven moment was mijn gedachte: het geloof is bedacht om mensen in toom te houden. Oftewel: het zijn sprookjes.

Maar nu merk ik dat ik toch vaak op Bijbelverhalen teruggrijp. Ik weet niet hoe dat kan.. Er zit, denk ik, toch een kern van waarheid in de verhalen én ik ben er mee opgegroeid, dus diep van binnen leun ik er toch op...
Ja, of je bent gewoon geïndoctrineerd angel.

Gast
Gast

Bericht  Antibes wo 6 jul 2011 - 21:42

Gloria schreef:
Youandi schreef:Ik ben lerares op een christelijke school en ben ook christelijk opgevoed. Een tijd lang twijfelde ik heel erg over mijn eigen geloof en op een gegeven moment was mijn gedachte: het geloof is bedacht om mensen in toom te houden. Oftewel: het zijn sprookjes.

Haha, das ook een verklaring.. Wink

Youandi: Waar grijp je dan bijvoorbeeld op terug? En geloof je dan dat die dingen uit de Bijbel echt gebeurd zijn?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 5:06

Antibes schreef:
Gloria schreef:

Haha, das ook een verklaring.. Wink

Youandi: Waar grijp je dan bijvoorbeeld op terug? En geloof je dan dat die dingen uit de Bijbel echt gebeurd zijn?

Haha :P

Zaken die in de Bijbel beschreven worden, zie ik als zwaar overtrokken verhalen, met een kleine waarheidsfactor.
De boodschap van de verhalen is me echter wel duidelijk en dáár haal ik soms wijsheid uit. Bijvoorbeeld wanneer er vervelende gebeurtenissen in de wereld zijn voorgevallen, als ik ziekte/lijden om me heen zie of om zaken aan kinderen uit te leggen over bijvoorbeeld de omgang met elkaar, omgang met dieren, omgang met zaken van een ander, etc.

Laatst aangepast door Youandi op do 7 jul 2011 - 5:32; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  vero123 do 7 jul 2011 - 5:09

Daar geloof ik niks van :shock:
vero123
vero123
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 4
Punten : 4
Registratiedatum : 07-07-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: