Gezond zonder fruit..
+12
minoessepoes
Beachgirl
Atelier Madame
Melis_je
jena
SuperGrover
sanne-84
BJA
Jerry
Rush
Tiana
Caroow
16 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Gezond zonder fruit..
Sinds een paar maanden reageer ik niet lekker meer op fruit. Ik krijg heel erge jeuk ervan in mijn mond en blaasjes op en rond mijn lippen. Eerst had ik het alleen met peer, nu ook met appel, kersen en nectarine's. Aardbei en banaan kan ik wel weer eten, maar aardbei is niet bepaald goedkoop en banaan weer niet gezond. Nu zit ik dus een beetje met mijn eten, want ik at 3 stuks fruit per dag, en ik weet niet echt een goede vervanger. Wat ik nu eet:
O: 2 boterhammen met een half plakje 30+ kaas
L: 2 boterhammen met vleeswaar, meestal kipfilet of ei/groenteomelet
T: Ontbijtkoek
A: Vanalles Wel overwegend gezond en nooit 2x opscheppen oid.
Hierbij drink ik nog ongeveer 2 liter water, 3 koppen koffie en een glas cola-light of spa rood.
Dit is natuurlijk wel een beetje weinig, maar ik weet niet wat ik nog extra kan eten. Melkproducten kan ik ook niet zo goed tegen. Wie kan mij wat gezonde adviezen geven?
O: 2 boterhammen met een half plakje 30+ kaas
L: 2 boterhammen met vleeswaar, meestal kipfilet of ei/groenteomelet
T: Ontbijtkoek
A: Vanalles Wel overwegend gezond en nooit 2x opscheppen oid.
Hierbij drink ik nog ongeveer 2 liter water, 3 koppen koffie en een glas cola-light of spa rood.
Dit is natuurlijk wel een beetje weinig, maar ik weet niet wat ik nog extra kan eten. Melkproducten kan ik ook niet zo goed tegen. Wie kan mij wat gezonde adviezen geven?
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Re: Gezond zonder fruit..
Ik zou dan tussendoor iets eten als: komkommer, (snack)tomaatjes, paprika, worteltjes, rijstwafel.
Tiana- Ratel
- Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10
Ik eet praktisch nooit fruit.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Banaan is (met mate natuurlijk) ook gewoon gezond hoor. Maar verder zou ik i.p.v. fruit meer groenten gaan eten en eventueel aanvullen met een multivitaminepil. Ohja, en volkorenbrood eten als je dat nog niet deed.
Laatst aangepast door freakielief op ma 4 jul 2011 - 0:07; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Stylegirl schreef:Ik zou dan tussendoor iets eten als: komkommer, (snack)tomaatjes, paprika, worteltjes, rijstwafel.
+1, deze dingen eet ik ook vaak als tussendoortjes. En zoals freakie zegt is het echt geen zonde om een banaan te eten. Liever een banaan dan een koekje.
Gast- Gast
Dat heb ik nou ook...
Eerst merkte ik het bij peren, daarna ook bij appels. Dit weekend kersen gekocht en daar heb ik het ook bij (had een scheurtje in m'n lip, kon wel gillen zo zeer deed dat)... (nog) niet bij nectarines gemerkt (thank god, die dingen zijn zo lekker).
Heb jij 't ook met nootjes? Dat merk ik de laatste tijd ook namelijk (vooral nootjes met een vliesje...)
Eerst merkte ik het bij peren, daarna ook bij appels. Dit weekend kersen gekocht en daar heb ik het ook bij (had een scheurtje in m'n lip, kon wel gillen zo zeer deed dat)... (nog) niet bij nectarines gemerkt (thank god, die dingen zijn zo lekker).
Heb jij 't ook met nootjes? Dat merk ik de laatste tijd ook namelijk (vooral nootjes met een vliesje...)
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
In (vooral rode) paprika zit veel vitamine C. Misschien kan je dat wat meer gaan eten?
En vooral 's avonds als avondeten wat meer groente.
En vooral 's avonds als avondeten wat meer groente.
BJA- Prater
- Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10
Ik heb ook een fruitallergie die steeds erger wordt. Ik kan nog wel citrusvruchten eten, dus ik eet veel sinaasappelen. Maar ik zou dan inderdaad wat meer groentes gaan eten.
Gast- Gast
vervelend zeg..
probeer idd als tussendoortje iets te pakken van groenten (rauwkost zoals komkommer, tomaat, paprika, wortel, radijs) en yoghurt/ei/rijstwafel/peperkoek
en iedere dag een banaan is idd niet goed, maar zo af en toe mag echt wel!
probeer idd als tussendoortje iets te pakken van groenten (rauwkost zoals komkommer, tomaat, paprika, wortel, radijs) en yoghurt/ei/rijstwafel/peperkoek
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
sanne-84 schreef:vervelend zeg..
Dat ligt er volgens mij maar net aan wat je allemaal doet op 'n dag!
Jerry- Ratel
Sinds wanneer is banaan verboden voedsel? Damn, als je gezond wil leven, kun je nog maar weinig eten tegenwoordig.
Meer groente, rauwkost, en andere soorten fruit? En een vitaminepil kun je altijd nog nemen als je echt denkt dat je te weinig vitamines en mineralen binnen krijgt.
Meer groente, rauwkost, en andere soorten fruit? En een vitaminepil kun je altijd nog nemen als je echt denkt dat je te weinig vitamines en mineralen binnen krijgt.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
mij hebben ze gezegd dat als je een banaan vergelijkt met ander fruit, de banaan iets meer dikmakend is dan het ander fruit.
en ik dacht ook dat iedere dag een banaan ook niet goed was voor het hebben van ontlasting..
en ik dacht ook dat iedere dag een banaan ook niet goed was voor het hebben van ontlasting..
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Ja er zitten meer calorieën in banaan dan in een aardbei. Maar om het meteen maar als slecht te bestempelen? Dat is reden voor RM-verlenging in een eetstoorniskliniek. Serieus. Banaan bestempelen als verboden voedsel wordt gezien als ziekelijk. En terecht, want een banaan en een appel schelen zo'n 30 calorieën. Als je denkt dat je van 30 calorieën extra in een stuk fruit dik wordt, dan is dat inderdaad behoorlijk anorectisch.
Dat een banaan stoppend werkt, en een peer laxerend, is waar, maar wordt vooral schromelijk overschat. Het effect is verwaarloosbaar bij 1 banaan per dag (geldt net zo voor de laxerende werking van peren, je moet er echt veel van eten, wil je het merken). In bananen zitten ook vezels, alleen minder dan in ander fruit. Het niet eten van bananen is al met al slechter dan het wel eten van bananen.
Dat een banaan stoppend werkt, en een peer laxerend, is waar, maar wordt vooral schromelijk overschat. Het effect is verwaarloosbaar bij 1 banaan per dag (geldt net zo voor de laxerende werking van peren, je moet er echt veel van eten, wil je het merken). In bananen zitten ook vezels, alleen minder dan in ander fruit. Het niet eten van bananen is al met al slechter dan het wel eten van bananen.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
SuperGrover schreef:Ja er zitten meer calorieën in banaan dan in een aardbei. Maar om het meteen maar als slecht te bestempelen? Dat is reden voor RM-verlenging in een eetstoorniskliniek. Serieus. Banaan bestempelen als verboden voedsel wordt gezien als ziekelijk. En terecht, want een banaan en een appel schelen zo'n 30 calorieën. Als je denkt dat je van 30 calorieën extra in een stuk fruit dik wordt, dan is dat inderdaad behoorlijk anorectisch.
Top- reactie!!!
jena- Fluisteraar
- Aantal berichten : 228
Punten : 248
Registratiedatum : 26-11-10
Amen!SuperGrover schreef:Ja er zitten meer calorieën in banaan dan in een aardbei. Maar om het meteen maar als slecht te bestempelen? Dat is reden voor RM-verlenging in een eetstoorniskliniek. Serieus. Banaan bestempelen als verboden voedsel wordt gezien als ziekelijk. En terecht, want een banaan en een appel schelen zo'n 30 calorieën. Als je denkt dat je van 30 calorieën extra in een stuk fruit dik wordt, dan is dat inderdaad behoorlijk anorectisch.
Gast- Gast
Eens met SG. Ga sporten als die dertig calorieën het verschil maken. Bananen zitten vol mineralen.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Fauve schreef:Liever een banaan dan een koekje.
Zoals ontbijtkoek.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Maar wel weer liever ontbijtkoek dan een plak cake
Kruidcake is ook een leuke afwisseling bijvoorbeeld!
Ik dacht overigens wel dat er in een banaaan veel meer koolhydraten zitten dan in bijv een appel of aardbeien. Wat betekent dat als je al veel brood en pasta eet,je nog meer koolhydraten binnenkrijgt. En als je dan weinig beweegt maken die sneller dik dan een appel.
Of lul ik nu onzin?
Heb je trouwens ook problemen met dingen als kersen?
Kruidcake is ook een leuke afwisseling bijvoorbeeld!
Ik dacht overigens wel dat er in een banaaan veel meer koolhydraten zitten dan in bijv een appel of aardbeien. Wat betekent dat als je al veel brood en pasta eet,je nog meer koolhydraten binnenkrijgt. En als je dan weinig beweegt maken die sneller dik dan een appel.
Of lul ik nu onzin?
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Atelier Madame schreef:
Ze zegt van wel, dus dat zal dan wel
Jerry- Ratel
Ik eet elke dag een banaan en zonder banaan ga ik de deur niet uit
Gast- Gast
Meloen proberen?? (is redelijk mild volgens mij)
En anders even een tijdhje het fruit laten staan en bijv. Vitamine C (bruis)tabletten nemen.
Gaat het met vruchtensappen ook mis?
En anders even een tijdhje het fruit laten staan en bijv. Vitamine C (bruis)tabletten nemen.
Gaat het met vruchtensappen ook mis?
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Een arts vertelde me laatst zelfs dat een rijpe banaan een laxerende werking heeft, alleen groene / onrijpe bananen verstopten volgens haar.
Gast- Gast
Een hoop goede tips hier zeg!
Nootjes en vruchtensap weet ik niet, dat heb ik nooit in huis.
Per dag fiets ik zo'n 40 minuten en ik heb staand (rennend ) werk, 38 uur per week. Dus ik beweeg niet heel weinig. Sporten doe ik niet, alleen dagelijks buikspieroefeningen. Maar ik denk niet dat die 30 calorieën van een banaan ipv een appel veel uitmaken. Ik dacht echt dat er in banaan niks gezonds zat, dat het alleen maar calorieën zijn.
Rode paprika vind ik echt heel lekker, dus dat ga ik zeker doen. Rijstwafel zit volgens mij ook niet heel veel voedingstoffen in? Want ik heb geen trek, maar wil toch gezond doen, dan is een rijstwafel niet echt wat toch?
Nootjes en vruchtensap weet ik niet, dat heb ik nooit in huis.
Per dag fiets ik zo'n 40 minuten en ik heb staand (rennend ) werk, 38 uur per week. Dus ik beweeg niet heel weinig. Sporten doe ik niet, alleen dagelijks buikspieroefeningen. Maar ik denk niet dat die 30 calorieën van een banaan ipv een appel veel uitmaken. Ik dacht echt dat er in banaan niks gezonds zat, dat het alleen maar calorieën zijn.
Rode paprika vind ik echt heel lekker, dus dat ga ik zeker doen. Rijstwafel zit volgens mij ook niet heel veel voedingstoffen in? Want ik heb geen trek, maar wil toch gezond doen, dan is een rijstwafel niet echt wat toch?
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Dat heb ik ook gehoord ja! Alleen moet ie dan wel écht rijp zijn hoor.Twellie schreef:Een arts vertelde me laatst zelfs dat een rijpe banaan een laxerende werking heeft, alleen groene / onrijpe bananen verstopten volgens haar.
Hoe eet je appel? Ik kan er met schil namelijk ook niet tegen, zonder gaat wel.
Gast- Gast
Ja je kunt proberen om op verschillende manieren een appel te eten, raspen helpt ook nog wel eens zei mijn homeopaat.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: