Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst

+6
Susan
sheila123
joyce0606
kwak
studiebol
Pien
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst Empty Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 3:35

Ik ben nu bijna 20 weken zwanger, inmiddels weten we ook dat het een meisje is en alles in orde is, dus we kunnen nu voor mijn gevoel echt bewust een beetje gaan genieten en plannen.

Nu ik zo op de helft ben heb ik wel het idee dat de overige maanden, de overige helft zeg maar, in het teken staan van het aanschaffen van de spullen/inrichten van de kamer/huis babyproof maken .. Hartstikke leuk, hoor, maar omdat het onze eerste is en dus ook overal de eerste keer van is, weet ik er nog niet zo veel van ..

Wanneer is het normaal om alle spullen aan te schaffen (behalve de babykamer/box/kinderwagen, de 'kleine' spullen dus zonder echte levertijd)? De babykamer moet af zijn zo rond de 7/8 maanden toch, als de kraamzorg-intake ongeveer is?

En zijn er dingen die ik absoluut niet moet vergeten? Ik heb wel een uitzetlijst van internet gehaald, en de meeste basisdingen heb ik wel opgeschreven.

En ohja, ervaren mama's, wat moet je tegenwoordig echt NIET hebben wat nog wel op die uitzetlijsten staan? Dingen als navelbandjes enzo?

Sorry voor het lange verhaal, hopelijk snappen jullie er wat van!
Liefs

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst Empty Re: Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 3:53

Navelbandjes worden niet meer gebruikt.
Ik had ze wel hoor, maar ik gebruik ze alleen bij de entingen. Dan maak ik ze nat en wikkel ik ze om de geprikte plek heen.

Weet niet wat er op je lijst allemaal staat maar o pde meeste staat bijvoorbeeld 2 waskussenhoezen.
Die zou ik echt meer kopen. Ik heb er 5, ze plassen er een keer naast of ze spugen nog een beetje ofzo...

Monddoekjes had ik een stuk of 20 geloof ik haha.
Die kun je echt niet genoeg hebben, net als hydrofiele luiers. Ook fijn om onder het hoofdje te leggen. Al gebruikte ik daar de zachtere (flanelle) voor.

Uhm, 2 kruiken met zak. 1 Kruik is echt te weinig.

Jee, wat vergeet je al snel dingen...
Ik denk nog even verder...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst Empty Re: Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst

Bericht  Pien zo 3 jul 2011 - 3:59

Gebruik eens de zoekfunctie en zoek dan op uitzetlijst... Heb zelf namelijk zo'n soort topic geopend.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst Empty Re: Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst

Bericht  studiebol zo 3 jul 2011 - 4:01

Goede vraag Parels Very Happy Ik hou het ook ff in de gaten waarvan mensen zeggen dat heb je echt niet of wel nodig.

Wat betreft wanneer je het kan gaan aanschaffen, tja laastst was ik bij de prenatal en toen heb ik al allemaal hydrofiele luiers gekocht, ze waren in de aanbieding en ik vond ze leuk dus ik dacht gewoon meenemen. Net zoals het badje ook in de aanbieding dus ook meegenomen, die dingen hoef ik niet perse jongens of meisjesachtig. Wat betreft de kleertjes daarvan wil ik ook afwachten tot we weten wat het wordt.

Tja en wat betreft de babykamer die zal bij ons eerder af zijn denk ik dan de 7/8 maanden maar dat is meer omdat me dat een fijn gevoel geeft en omdat mijn vriend dan thuis is. Hij is aankomende week een weekje vrij en we hebben afgesproken dat het schilderwerk dan wel gewoon klaar is, waarschijnlijk is dat ook het meeste werk van alles.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst Empty Re: Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 4:06

Hazeltje ; jij moet er toch binnenkort echt weer aan gaan denken hoor Wink

Pien ; het ging me eigenlijk meer om tips en wanneer je dat soort dingen aan kan/moet schaffen .. maar het is wel een goede tip van die zoekfunctie en die uitzetlijst, kan ik die er ook naast leggen!

Studiebol ; ik denk dat onze kamer ook al eerder klaar is hoor, bijv. de box staat bij ons denk ik al iets eerder dan normaal, omdat we een kat hebben en ik ballonnen in de box wil doen zodat ze weet dat ze daar niet in mag .. En bij jullie is er natuurlijk een grote kans dat je eerder bevalt vanwege die twee frummels in je buik! Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst Empty Re: Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 4:11

Ik zou er geen ballonnen in doen Parels. Katten kunnen zich daar letterlijk van dood schrikken.
Kun je misschien beter aluminiumfolie ofzo doen.

Hier zijn ze er trouwens nog nooit ingeweest.

Haha, ja maar ik heb alles wel :P
Wil alleen wel nieuwe spuugdoekjes en hydrofiele luiers enzo.

En als het een jongetje is dan heb ik nieuwe lakentjes e.d. nodig.
Maar die maakt mijn moeder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst Empty Re: Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 4:14

Hazeltje schreef:Ik zou er geen ballonnen in doen Parels. Katten kunnen zich daar letterlijk van dood schrikken.
Kun je misschien beter aluminiumfolie ofzo doen.

Hier zijn ze er trouwens nog nooit ingeweest.

Haha, ja maar ik heb alles wel :P
Wil alleen wel nieuwe spuugdoekjes en hydrofiele luiers enzo.

En als het een jongetje is dan heb ik nieuwe lakentjes e.d. nodig.
Maar die maakt mijn moeder.

Goeie van jou, doodschrikken hoeft ook weer niet, het is echt een heel lief beestje!
Tegen die tijd google ik nog wel even voor tips e.d., nieuwsgierig zijn die beestjes toch wel!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst Empty Re: Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 4:17

Parels, wat leuk dat jullie een meisje krijgen! Lekker roze shoppen! Very Happy

Wat de box betreft: wij hebben de box een week of twee in de kamer gezet zonder kleed erin en het maakte het voor de katten helemaal niet aantrekkelijk om erin te gaan liggen. Ze gingen wel even snuffelen enzo, maar verder niet. Later toen het boxkleed erin lag moest ik ze er wel eens uit jagen, maar ze wisten heel goed dat het niet mocht. Ballonnen zou ik ook echt niet doen, dat vind ik zelfs zielig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst Empty Re: Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst

Bericht  kwak zo 3 jul 2011 - 4:58

wij hebben een kat en wij hebben wel ballonnen in de box en ledikant gelegd.
kat er in gegooid, misschien wel zielig maar ik wou absoluut niet dat de kat bij de baby in het ledikantje ging liggen, en het werkte perfect!hij durfde niet eens meer in de buurt van het ledikant te komen.
helaas is hij 1 dag voor de bevalling onder de auto gekomen, dus alle moeite voor niks Wink
bij onze nieuwe kat werkt het helaas niet, al weet het heel goed dat dat niet mag!

verder zal ik inderdaad genoeg spuugdoekjes en hydrofiele luiers aanschaffen, daar kun je niet genoeg van hebben.
voldoende lakentjes is ook fijn, vooral al ze ziek zijn.
wieglakentjes & wiegdekentjes passen perfect om het matrasje en in de kinderwagen.
en wat ik zelf erg fijn vond was/is een draagdoek, al moet je dat wel wat vinden.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst Empty Re: Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst

Bericht  joyce0606 zo 3 jul 2011 - 6:02

even een kleine breek ik vraag, wanneer zet je ongeveer de box neer in de kamer?
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst Empty Re: Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 6:04

Wij hadden `m geloof ik rond de 36 weken neer gezet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst Empty Re: Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst

Bericht  sheila123 zo 3 jul 2011 - 6:28

joyce0606 schreef:even een kleine breek ik vraag, wanneer zet je ongeveer de box neer in de kamer?
Ik had em al met 30 weken staan haha had een beetje last van nesteldrang... :P
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst Empty Re: Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst

Bericht  Pien zo 3 jul 2011 - 6:36

Ook hier een kat en een baby op komst! Wij hebben dus wel ballonnen gebruikt, onze kat is echt heel erg bang voor ballonnen en je hoeft er maar 1 te pakken en die op te gaan blazen en hij vlucht al naar boven.

In eerste instantie probeerden we het zonder ballonnen, hadden de kinderwagen in de woonkamer staan (helemaal trots en blij waren we er mee) en konden onze kat goed in de gaten houden met erin gaan. Toch, op een moment dat ik eventjes naar de wc was is hij erin gekropen en heeft heerlijk een tijd liggen slapen. toen we er achter kwamen gelijk goed op zn donder gegeven en ballonnen opgeblazen en in de kinderwagen gedaan.

Een paar weken later kwam dan ook de box, doordat we weten dat hij overal in wilt hebben we gelijk ballonnen in de box gedaan. Na 2 weken dachten we dat hij het wel uit zn hoofd zou laten, ballonnen weg gehaald en nog geen uur later sprong meneer erin. Gelijk weer balonnen erin gedaan, na een tijd weer weg gehaald en nu na 3 weken komt hij er niet meer in de buurt.

Ik zou zelf dus een volgende keer wel weer ballonnen gebruiken maar zou nooit mn kat op de balonnen gooien... dat vind ik echt héél erg zielig!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst Empty Re: Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 6:43

Oh nee!
Ik zou ook nooit mn kat op de ballonnen gooien!
Ik dacht ik doe ballonnen in de box en dan zie ik wel!
Het is wel nogal een deugniet die van ons, en met dr guitige snoetje komt ze overal mee weg, maar dit wil ik gewoon echt niet hebben .. ook omdat het straks winter is en ze toch meer binnen is dan leek het me wel een goed idee .. komt vast wel goed, we zien het wel!

@ Pien ; gaat opschieten voor je, zeg!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst Empty Re: Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 6:43

joyce0606 schreef:even een kleine breek ik vraag, wanneer zet je ongeveer de box neer in de kamer?

Wanneer je zelf maar wilt smile.

Verder viel het me op aan die uitzetlijsten dat van alles wel de echet minimumhoeveelheid werd aangehouden. Ik vond het handiger om bijvoorbeeld gewoon dertig hydrofielluiers te hebben, zodat ik niet hoefde te gaan wassen omdat ze anders op waren.

Spuugdoekjes hebben we niet / nauwelijks gebruikt, daar gebruikte ik ook altijd een hydrofielluier voor. Lakentjes hebben we bij nader inzien ook nooit gebruikt, maar dochter slaapt alleen in een slaapzak. Ze ligt vaak in allerlei bizarre houdingen te slapen en daar kan ze geen laken bij gebruiken smile.

Navelbandjes zijn inderdaad handig voor bij inentingen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst Empty Re: Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst

Bericht  Susan zo 3 jul 2011 - 6:46

Op zich hoef je het kamertje niet af te hebben als de kraamzorg-intake er is, hoor. Zij komen meer langs om uit te leggen hoe het straks allemaal gaat, niet om te controleren of je alles al op orde hebt. Als het jou rust geeft om rond die tijd klaar te zijn met de babykamer dan is het natuurlijk een goed streven.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst Empty Re: Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst

Bericht  Susan zo 3 jul 2011 - 6:47

Twellie schreef:

Spuugdoekjes hebben we niet / nauwelijks gebruikt, daar gebruikte ik ook altijd een hydrofielluier voor. Lakentjes hebben we bij nader inzien ook nooit gebruikt, maar dochter slaapt alleen in een slaapzak. Ze ligt vaak in allerlei bizarre houdingen te slapen en daar kan ze geen laken bij gebruiken smile.


Er zijn al slaapzakjes in de allerkleinste maatjes, te koop bij de Hema (wit badstof) en bij sommige filialen van Prenatal, misschien handig om te weten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst Empty Re: Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 6:49

Twellie schreef:
joyce0606 schreef:even een kleine breek ik vraag, wanneer zet je ongeveer de box neer in de kamer?

Wanneer je zelf maar wilt smile.

Verder viel het me op aan die uitzetlijsten dat van alles wel de echet minimumhoeveelheid werd aangehouden. Ik vond het handiger om bijvoorbeeld gewoon dertig hydrofielluiers te hebben, zodat ik niet hoefde te gaan wassen omdat ze anders op waren.

Spuugdoekjes hebben we niet / nauwelijks gebruikt, daar gebruikte ik ook altijd een hydrofielluier voor. Lakentjes hebben we bij nader inzien ook nooit gebruikt, maar dochter slaapt alleen in een slaapzak. Ze ligt vaak in allerlei bizarre houdingen te slapen en daar kan ze geen laken bij gebruiken smile.

Navelbandjes zijn inderdaad handig voor bij inentingen.

spuugdoekjes hebben wij dan wel weer heel erg veel gebruikt. We hadden er 30 en ik zat regelmatig zonder. Genoeg hydrofielen zijn ook handig, die kun je ook overal voor gebruiken. Rompertjes zou ik er ook ruim halen, aan de 6 ofzo die vaak op de lijstjes staan heb je er echt niet genoeg. Ik zou toch minimaal 10 á 12 kopen.
Slaapzakje in de kleine maatjes hebben wij nooit gebruikt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst Empty Re: Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst

Bericht  Susan zo 3 jul 2011 - 6:52

Oh, wij wel, hier sliepen ze al in de kraamweek in slaapzakjes.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst Empty Re: Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 6:53

Hier heeft H. de eerste 6 weken onder een lakentje geslapen maar daarna ging ze draaien en hebben we haar een slaapzakje aangedaan. Die zou ik niet bij voorbaat aanschaffen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst Empty Re: Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst

Bericht  Pien zo 3 jul 2011 - 6:54

Parels schreef:De babykamer moet af zijn zo rond de 7/8 maanden toch, als de kraamzorg-intake ongeveer is?

Ik heb de intake van de kraamzorg al met 24 weken gehad. Daarna zouden ze in principe met 7 of 8 maanden nog langs komen maar dat hebben ze veranderd in een telefonisch consult. Bij de intake bespreken ze echt wat je kunt verwachten van hun, kijken ze naar jou eisen en wensen, ze kijken naar hoe jij in de zwangerschap staat en je kunt met vragen bij ze terecht. Verder hoeften ze bij mij geen kamertje te zien,

Bekijk ook even goed of je via je zorgverzekering een kraampakket kunt krijgen, ik kon deze gratis aanvragen namelijk bij Agis.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst Empty Re: Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst

Bericht  Liadan zo 3 jul 2011 - 7:23

Wat ik niet heb gebruikt dat wel op de uitzetlijstjes staat zijn navelbandjes, flanellen luiers, bedzeiltjes, veel verzorgingsproducten.
Hydrofielluiers en washandjes had ik een stuk meer gekocht dan op de lijstjes staat. Ook monddoekjes heb ik veel meer en dan zit ik nog soms zonder.
2 kruiken hebben we bij mijn dochter de hele kraamweek gebruikt, bij mijn zoon alleen de eerste dag 1 kruik.
Voor mij is verder een draagdoek onmisbaar, de kinderwagen heb ik al zeker 2,5 week niet meer gebruikt.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst Empty Re: Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst

Bericht  Smaragdje zo 3 jul 2011 - 7:40

Susan schreef:Oh, wij wel, hier sliepen ze al in de kraamweek in slaapzakjes.

Wij hadden ook een slaapzakje in de kleinste maat, want hij ging vrij snel al proberen om de dekentjes van zich af te krijgen en sliep dan ook minder goed. Veel spuugdoekjes en hydrofiele luiers aanschaffen is wel makkelijk.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst Empty Re: Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst

Bericht  teletascha zo 3 jul 2011 - 10:22

Niet gebruikt hier:
  • navelbandjes
  • kruik
  • teveel verzorgingsproducten (kijk even wat je nodig hebt: shampoo, wasgel,olie, billenzalf, en schaf de rest later aan als je het mist)
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst Empty Re: Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst

Bericht  Liadan zo 3 jul 2011 - 19:11

Slaapzakjes in de kleinste maat heb ik gisteren uit de kast gehaald (maat 56/62 van de hema), die konden meteen de kast weer in want zijn al te kort.
Ik zou deze dus niet van tevoren aanschaffen want je weet niet wanneer je ze gaat gebruiken en of ze dan nog passen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst Empty Re: Spulletjes aanschaffen / uitzetlijst

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum