Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Huilen na de fles

+3
Teddyaapje
Flip Fluitketel
nillis
7 plaatsers

Ga naar beneden

Huilen na de fles Empty Huilen na de fles

Bericht  nillis wo 15 dec 2010 - 1:21

Hoi

T.ess krijgt bv uit de fles en dan 5-6 voedingen van 130cc. Nu heeft ze sinds maandag ineens dat ze heel hard gaat huilen na de fles. Eerst huilde ze altijd even omdat de fles uit de mond ging, maar nu kan ze zomaar 30 min. onrustig blijven. Ze doet wel een boertje en heeft ook genoeg poepluiers, maar ze geeft wel wat meer voeding terug, dus heb niet het idee, dat ze te weinig krijgt, maar wat zou het wel kunnen zijn.
Ze heeft een difrax fles met S speen en ze heeft hem in 10 minuten leeg. Zou het kunnen dat ik tussendoor even een pauze moet inlassen of een andere speen moet proberen. Wat is jullie idee of ervaring?
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huilen na de fles Empty Re: Huilen na de fles

Bericht  Flip Fluitketel wo 15 dec 2010 - 1:30

Laat ze het boertje nadat ze de fles heeft gehad of er tussen? Wij laten J. altijd halverwege de fles nog een boertje doen en als de fles leeg is doet zer er weer 1. Bij ons helpt dit. Ze drinkt hem wel erg gauw leeg, misschien helpt een rustmoment.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huilen na de fles Empty Re: Huilen na de fles

Bericht  Gast wo 15 dec 2010 - 1:33

kan het niet zijn dat ze te snel drinkt en daardoor een zere buik krijgt? Wij hadden als richtlijn dat een kindje zo'n 20 minuten over de fles moet doen en als de fles (veel) sneller leeg was, ze daar dan last van kon krijgen. Kun je de bodem wat strakker aandraaien, zodat ze er wat meer moeite voor moet doen en het drinken wat minder snel gaat?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huilen na de fles Empty Re: Huilen na de fles

Bericht  Gast wo 15 dec 2010 - 2:32

Of misschien heeft ze nog zuigbehoefte ipv honger ! Dit komt wel vaker voor omdat ze aan de fles maar kort drinken ! Bij mijn zoontje was dat het probleem !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huilen na de fles Empty Re: Huilen na de fles

Bericht  Teddyaapje wo 15 dec 2010 - 2:37

Ik zou de speen en de bodem van de fles wat strakker draaien zodat ze wat langer over de fles doet. Verder kun je haar misschien een keertje tussendoor laten boeren (en erna nóg eens). Als ze daarna nog blijft huilen ff de speen geven, misschien heeft ze nog zuigbehoefte. Dit is bij T vaak het geval.

xx teddy
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huilen na de fles Empty Re: Huilen na de fles

Bericht  mirrie wo 15 dec 2010 - 3:22

probeer eens een dr brown fles. met een kleine speen. dan doen ze er langer over en is de zuigbehoefte meteen bevredigd.
mirrie
mirrie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 149
Punten : 159
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huilen na de fles Empty Re: Huilen na de fles

Bericht  Fiwen wo 15 dec 2010 - 3:41

Het kan ook nog zijn dat haar slokdarm beschadigd is door het vele spugen. Daar het J.uul ook een tijdje last van. Dan is de slokdarm als het ware kapot gegaan door het maagzuur dat er steeds langs komt en als er dan eten langs is gegaan wordt dat erger en huilen kindjes daarom juist na de voeding heel heftig.
Ik zou eerst proberen of ze baat heeft bij een dr brown fles of het aandaaien van de bodem van de difrax en anders toch een keer langs de huisarts gaan. Als het een reflux is kan het met een zantac drankje opgelost zijn (maagzuurremming, zorgt ervoor dat als er voeding naar boven komt het niet zo in de slokdarm bijt)

Succes ermee in ieder geval
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huilen na de fles Empty Re: Huilen na de fles

Bericht  ekjir@M wo 15 dec 2010 - 5:05

Wij hebben dit met J. ook gehad. Hij had ook zijn fles binnen 10 minuten leeg maar dan is de zuigbehoefte nog niet weg en hij eet te snel en daardoor komt het eten ook terug. Wij hebben toen het advies gehad om een Dr. Brown fles te halen met een level 1 speen (zit er standaard bij). Nu doet hij er 20 minuten over en is het huilen na de fles een stuk minder

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huilen na de fles Empty Re: Huilen na de fles

Bericht  loesje do 16 dec 2010 - 2:15

[quote="nillis (wo dec 15 2010, 13:21)"]Hoi

T.ess krijgt bv uit de fles en dan 5-6 voedingen van 130cc. Nu heeft ze sinds maandag ineens dat ze heel hard gaat huilen na de fles. Eerst huilde ze altijd even omdat de fles uit de mond ging, maar nu kan ze zomaar 30 min. onrustig blijven. Ze doet wel een boertje en heeft ook genoeg poepluiers, maar ze geeft wel wat meer voeding terug, dus heb niet het idee, dat ze te weinig krijgt, maar wat zou het wel kunnen zijn.
Ze heeft een difrax fles met S speen en ze heeft hem in 10 minuten leeg. Zou het kunnen dat ik tussendoor even een pauze moet inlassen of een andere speen moet proberen. Wat is jullie idee of ervaring?[/quote]

Dit had mijn verhaal kunnen zijn. Het enige verschil is dat wij hem 150 cc geven elke voeding en dat hij hier erg lang overdoet voor dat hij het op heeft. Ik ben vanmorgen na de dokter geweest met hem. en de arts denkt dat het van de spruw komt, die we elke keer weg krijgen met smeren maar weer net zo hard terug komt Cry . De arts zei dat we gewoon door moesten smeren en dat het gewoon heeel hardnekkig kan zijn. Ik heb gevraagt om andere medicijnen. die zijn er wel maar daar is onze kleine nog tejong voor helaas. roggelt jou kleine ook zoveel??
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Huilen na de fles Empty Re: Huilen na de fles

Bericht  Teddyaapje do 16 dec 2010 - 3:42

loesje (do dec 16 2010, 14:15) schreef:
nillis (wo dec 15 2010, 13) schreef:Hoi

T.ess krijgt bv uit de fles en dan 5-6 voedingen van 130cc. Nu heeft ze sinds maandag ineens dat ze heel hard gaat huilen na de fles. Eerst huilde ze altijd even omdat de fles uit de mond ging, maar nu kan ze zomaar 30 min. onrustig blijven. Ze doet wel een boertje en heeft ook genoeg poepluiers, maar ze geeft wel wat meer voeding terug, dus heb niet het idee, dat ze te weinig krijgt, maar wat zou het wel kunnen zijn.
Ze heeft een difrax fles met S speen en ze heeft hem in 10 minuten leeg. Zou het kunnen dat ik tussendoor even een pauze moet inlassen of een andere speen moet proberen. Wat is jullie idee of ervaring?

Dit had mijn verhaal kunnen zijn. Het enige verschil is dat wij hem 150 cc geven elke voeding en dat hij hier erg lang overdoet voor dat hij het op heeft. Ik ben vanmorgen na de dokter geweest met hem. en de arts denkt dat het van de spruw komt, die we elke keer weg krijgen met smeren maar weer net zo hard terug komt Cry . De arts zei dat we gewoon door moesten smeren en dat het gewoon heeel hardnekkig kan zijn. Ik heb gevraagt om andere medicijnen. die zijn er wel maar daar is onze kleine nog tejong voor helaas. roggelt jou kleine ook zoveel??

Waarmee moet je smeren en waarop? T en ik hebben ook spruw gehad. T had het door zn hele lichaam zitten en we hebben voor hem creme ( Micon Nitr PCH 20mg/g) gehad voor op de billetjes (daar had hij uitslag) en verder een "drankje" ( Nystatine) wat we met een spuitje voorzichtig en beetje bij beetje in zn mond moesten spuiten. Dit spoelde hij dan vanzelf rond in zn mond en slikte het dan door. T. was 6dgn oud toen hij dit kreeg dus lijkt me niet dat jullie kleine hier dan te jong voor is. Verder had ik ook nog creme voor op mn tepels.
Bij ons is de spruw tot op heden niet terug gekomen gelukkig.

xx teddy
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huilen na de fles Empty Re: Huilen na de fles

Bericht  loesje do 16 dec 2010 - 21:57

[quote="Teddyaapje"][quote="loesje (do dec 16 2010, 14:15)"][quote="nillis (wo dec 15 2010, 13)"]Hoi

T.ess krijgt bv uit de fles en dan 5-6 voedingen van 130cc. Nu heeft ze sinds maandag ineens dat ze heel hard gaat huilen na de fles. Eerst huilde ze altijd even omdat de fles uit de mond ging, maar nu kan ze zomaar 30 min. onrustig blijven. Ze doet wel een boertje en heeft ook genoeg poepluiers, maar ze geeft wel wat meer voeding terug, dus heb niet het idee, dat ze te weinig krijgt, maar wat zou het wel kunnen zijn.
Ze heeft een difrax fles met S speen en ze heeft hem in 10 minuten leeg. Zou het kunnen dat ik tussendoor even een pauze moet inlassen of een andere speen moet proberen. Wat is jullie idee of ervaring?[/quote]

Dit had mijn verhaal kunnen zijn. Het enige verschil is dat wij hem 150 cc geven elke voeding en dat hij hier erg lang overdoet voor dat hij het op heeft. Ik ben vanmorgen na de dokter geweest met hem. en de arts denkt dat het van de spruw komt, die we elke keer weg krijgen met smeren maar weer net zo hard terug komt Cry . De arts zei dat we gewoon door moesten smeren en dat het gewoon heeel hardnekkig kan zijn. Ik heb gevraagt om andere medicijnen. die zijn er wel maar daar is onze kleine nog tejong voor helaas. roggelt jou kleine ook zoveel??[/quote]

Waarmee moet je smeren en waarop? T en ik hebben ook spruw gehad. T had het door zn hele lichaam zitten en we hebben voor hem creme ( Micon Nitr PCH 20mg/g) gehad voor op de billetjes (daar had hij uitslag) en verder een "drankje" ( Nystatine) wat we met een spuitje voorzichtig en beetje bij beetje in zn mond moesten spuiten. Dit spoelde hij dan vanzelf rond in zn mond en slikte het dan door. T. was 6dgn oud toen hij dit kreeg dus lijkt me niet dat jullie kleine hier dan te jong voor is. Verder had ik ook nog creme voor op mn tepels.
Bij ons is de spruw tot op heden niet terug gekomen gelukkig.

xx teddy[/quote]

We hebben daktarine wat we na elke voeding op zn tong en binnenkant van zn mondje moeten smeren daar gaat het ook tekens mee weg maar als we dan stoppen komt het weer net zo hard weer terug.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Huilen na de fles Empty Re: Huilen na de fles

Bericht  Teddyaapje vr 17 dec 2010 - 6:58

loesje schreef:
We hebben daktarine wat we na elke voeding op zn tong en binnenkant van zn mondje moeten smeren daar gaat het ook tekens mee weg maar als we dan stoppen komt het weer net zo hard weer terug.

Wij moesten als we zagen dat de spruw weg was nog minimaal 3dgn doorgaan met de medicatie, net zoals met antibiotica kuren eigenlijk. Als je niks meer ziet, wil het niet zeggen dat het ook al helemaal weg is werd ons verteld. Misschien kun je dat eens proberen? En anders eens vragen naar de medicatie die wij hebben gehad?
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huilen na de fles Empty Re: Huilen na de fles

Bericht  nillis za 18 dec 2010 - 1:45

Hoi even een update. T is opgenomen in het ziekenhuis, omdat ze veel ging spugen en gisteren huilde ze van 13.00- 22.30 uur. Ze gaan haar nu observeren en tevens het drinken bekijken, misschien dat daar haar klachten van buikpijn, pijn slokdarm en spugen vandaan komen.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huilen na de fles Empty Re: Huilen na de fles

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum