Schimmelinfectie
+5
ExpressoB
Silver
Jerry
Sweety
Jilke
9 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Schimmelinfectie
FryskeFlinter schreef:Oké, maar een maandverbandje wordt toch afgeraden? Ivm, broeïerigheid/schimmels kweken...
Ik doe heel vaak een vaginale douche, misschien moet ik dat maar eens afleren. Vanacht had ik ook de neiging, maar ik dacht nee.... want dat ei spoel ik er anders weer uit...
Vaginale douche kun je juist schimmelinfecties van krijgen...
Gast- Gast
Ja, dat lees ik ook overal....Goed... Ik leg een maandverbandje in de vriezer...
En je hebt gelijk als een bevroren maandverbandje gaat broeien, is er iets niet goed.
En je hebt gelijk als een bevroren maandverbandje gaat broeien, is er iets niet goed.
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10
Nou, net contact gehad met de ha. De eieren werken helemaal niet. Blijf vergaan van de jeuk e.d. Gelukkig nu wel wat beter kunnen slapen. Maar kan pas volgende week terrecht. Dus gevraagd om een ander alternatief om het weekend door te komen. Zij had het over lacacyt.
Nu zegt de ene dat werkt averrechts, en een ander zegt dat helpt wel. Maar wat is nou waar? Bevroren maandverbandje werkt idd wel verzachtend. Maar er moet toch iets zijn wat helpt? Of ik zoek in de verkeerde richting dat het misschien geen schimmelinfectie is.
*Sorry AmiAmi dat ik jou topic overneem..*
Nu zegt de ene dat werkt averrechts, en een ander zegt dat helpt wel. Maar wat is nou waar? Bevroren maandverbandje werkt idd wel verzachtend. Maar er moet toch iets zijn wat helpt? Of ik zoek in de verkeerde richting dat het misschien geen schimmelinfectie is.
*Sorry AmiAmi dat ik jou topic overneem..*
Silver- Ratel
Als ik vanavond Lactacyd gebruik heb ik morgenochtend een schimmelinfectie
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Rush schreef:Als ik vanavond Lactacyd gebruik heb ik morgenochtend een schimmelinfectie
+!000000000000000000000000
Gast- Gast
Ja, dat bedoelde ik dus. Ik moet nu een kweekje maken en dat wordt onderzocht. Volgende week weet ik dan meer. Nu is het meer een kwestie om de jeuk tegen te gaan. En te verminderen. Vooral het weekend nog doorkomen.
Silver- Ratel
Wat doet jouw huisarts moeilijk...Ik zou gewoon vragen om orale tabletten, Fluconazol ofzo!
Gast- Gast
Maar ik weet niet of dat wel samen kan met de rest van mijn medicijnen. Gelukkig schrijft ze zo wel wat voor, en hoef ik niet steeds daarheen voordat ik meer weet. Ik zal even opzoeken waar het niet mee samen kan.
*edit* ik heb dan kans op hartritmestoornissen door de wisselwerking met mijn andere medicijnen
*edit* ik heb dan kans op hartritmestoornissen door de wisselwerking met mijn andere medicijnen
Silver- Ratel
kijk ff in het andere topic in pijler algemeen
bioclin werkt goed!
bioclin werkt goed!
ExpressoB- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10
Ben ik weer. Gisteren leek het een heel eind weg, vandaag kwam het net zo hard weer terug. Hielp dus maar voor een dagje. Meteen maar weer gebeld vanmiddag naar de huisarts en heb nu fluconazol gehad. Net ingenomen dus hoop dat dit wat langer dan 1 dag werkt
Dat zalfje is volgens de apotheek bedoeld voor voetschimmel, maar je kunt het ook down under gebruiken. En het helpt goed tegen de jeuk.
Miconazolnitraat heet het. 20 mg/g.
Dat zalfje is volgens de apotheek bedoeld voor voetschimmel, maar je kunt het ook down under gebruiken. En het helpt goed tegen de jeuk.
Miconazolnitraat heet het. 20 mg/g.
Jilke- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10
Ik durfde toen niet naar de dokter (ondertussen wel hoor) en ben aan het inet dokteren geslagen. Las iets over daktarin, wat je in minder sterke dosis die je normaal voor de voeten gebruikt (daar stond daktarin30 achter en die voor 'daar' was daktarin60, maar die moet je op recept halen) gewoon bij de drogist haalt. Dat gedaan en werkte goed. Scheelde mij weer een bezoekje!
AmiAmi, vervelend dat het allemaal weer terug gekomen is, fijn dat je wel gelijk andere medicijnen kunt uitproberen. Oké, ik had dus de speciale créme (gyno miconazolnitraat) voor down under, maar dat werkte helemaal vervelend irriterend. Ik moet afwachten hoe mijn kweekje straks wordt onderzocht. Morgen gaat ie op de bus en volgende week weet ik meer...
Ik krijg de daktarin vergoed, dus waarom zelf kopen als het vergoed wordt door het ziekenfonds. Dat scheelt mij weer kosten. En ik hoef eerst niet naar de ha. Ik bel en zeg dat ik denk dat ik een schimmelinfectie heb. Ze vraagt naar mijn klachten en noem ze allemaal op. Ik zeg erbij dat ik vaker dakatarin heb gehad, en ze vraagt naar de dosis dit kon ik haar ook gewoon zo vertellen, en kreeg zo een receptje wat ik bij de apotheek kon halen.
Ik krijg de daktarin vergoed, dus waarom zelf kopen als het vergoed wordt door het ziekenfonds. Dat scheelt mij weer kosten. En ik hoef eerst niet naar de ha. Ik bel en zeg dat ik denk dat ik een schimmelinfectie heb. Ze vraagt naar mijn klachten en noem ze allemaal op. Ik zeg erbij dat ik vaker dakatarin heb gehad, en ze vraagt naar de dosis dit kon ik haar ook gewoon zo vertellen, en kreeg zo een receptje wat ik bij de apotheek kon halen.
Silver- Ratel
Ja ben ook blij dat ik het zo meteen krijg, anders moest ik weer wachten tot na het weekend, want vanwege mijn werktijden kan ik niet eerder.
Ik bel gewoon op, zeg dat ik een schimmelinfectie heb, vragen ze of ik het eerder had en wat ik toen kreeg. Nou als ik zeg dat ik het al zovaak gehad heb dat ik de tel kwijt ben en dat ik altijd zo'n ei krijg, is het al geen probleem meer. Dan ligt het altijd zo klaar. Zelfs nu het niet werkte en ik zelf voorstelde Fluconazol te geven kreeg ik het gewoon zo zonder de vraag waarom of langs hoeven te komen.
De zalf moest ik wel zelf betalen dit weekend trouwens, maar misschien was dat omdat ik bij de huisartsenpost en dienstapotheek geweest ben. De rest krijg ik wel allemaal vergoed.
Ik bel gewoon op, zeg dat ik een schimmelinfectie heb, vragen ze of ik het eerder had en wat ik toen kreeg. Nou als ik zeg dat ik het al zovaak gehad heb dat ik de tel kwijt ben en dat ik altijd zo'n ei krijg, is het al geen probleem meer. Dan ligt het altijd zo klaar. Zelfs nu het niet werkte en ik zelf voorstelde Fluconazol te geven kreeg ik het gewoon zo zonder de vraag waarom of langs hoeven te komen.
De zalf moest ik wel zelf betalen dit weekend trouwens, maar misschien was dat omdat ik bij de huisartsenpost en dienstapotheek geweest ben. De rest krijg ik wel allemaal vergoed.
Jilke- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad en moest ook nog even het weekend doorkomen. Wat mij er toen doorgeholpen heeft is actigel van multigyn. Het brand eerst een klein beetje, maar daarna verlicht het de jeuk.
May- Ratel
- Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Hmm... Is dat gewoon bij de apotheek of drogist te krijgen? Of moet dat op recept? Haha, de assistente ziet me alweer aankomen
Silver- Ratel
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Schimmelinfectie
» Schimmelinfectie
» Argg schimmelinfectie
» Schimmelinfectie door antibiotica
» Schimmelinfectie
» Schimmelinfectie