diepvries ontijzen
+3
Toet
Sjaantje
sanne-84
7 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
diepvries ontijzen
na een tijd zie je dat er ijsvorming in je diepvries komt, en schijnbaar is het beter om die er in de zoveel tijd af te halen. hoe vaak doen jullie dit? en nog belangrijker; hoe?? want jeetje, wat een rotwerk!!
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10
Re: diepvries ontijzen
Diepvries uitzetten, deur open, laatjes eruit, bak heet water erin en even laten opwarmen. Daarna kun je als het goed is vrij makkelijk de grote stukken ijs eraf tikken met bijvoorbeeld een houten spatel. Althans, zo heb ik het pasgeleden nog gedaan!
Zorg wel voor wat (grote) handdoeken bij de hand, want er kan nogal eens wat lekken... Succes!
Zorg wel voor wat (grote) handdoeken bij de hand, want er kan nogal eens wat lekken... Succes!
Sjaantje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
komt aardig overeen met de manier zoals ik het gedaan heb! heb er alleen geen emmer heet water ingezet. heb wel heet water gebruikt; mn doek erin en dan goed schoonvegen. alleen heb je die gaten in de 'planken' waar ik helemaal kriebelig van wordt.. zou het liefst de emmer water erin willen gooien!
mn diepvries staat buiten, dus knoeiboel maakt nie veel uit.
bedankt voor de reactie! ik denk dat ik maar moet accepteren dat dat mijn vervelendste huishoudelijke klus is (die gelukkig niet heel vaak gedaa hoeft te worden)
mn diepvries staat buiten, dus knoeiboel maakt nie veel uit.
bedankt voor de reactie! ik denk dat ik maar moet accepteren dat dat mijn vervelendste huishoudelijke klus is (die gelukkig niet heel vaak gedaa hoeft te worden)
sanne-84- Ratel
Je kunt ook een (schoon) plamuurmes gebruiken, daarmee kun je het ijs er af krabben gaat heel snel en makkelijk.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Ik was juist bang daarmee de binnenkant vd vriezer te beschadigen, vandaar dat ik een houten spatel heb gepakt (en volgens mij heb ik niet eens een plamuurmes, bedenk ik me nu hahaha)toetje_ schreef:Je kunt ook een (schoon) plamuurmes gebruiken, daarmee kun je het ijs er af krabben gaat heel snel en makkelijk.
Maar de bak heet water zorgt ervoor dat het ontdooien ietsjes sneller gaat! Of ik wil gewoon geloven dat het sneller gaat
plamuurmes heb ik volgesn mij ook niet.. en een houten spatel leek mij weer nie te helpen, dus had het met een lepel en schilmesje gedaan..
maar zal de volgende keer de bak met water gebruiken, kijken of het echt waar is, of we bijgelovig (willen) zijn
maar zal de volgende keer de bak met water gebruiken, kijken of het echt waar is, of we bijgelovig (willen) zijn
sanne-84- Ratel
Nou ja, het zal allicht iets doen want je warmt het ijs ermee op dus het zal wel eerder smelten. Maar als het zo'n brok ijs is, is het natuurlijk niet in Ă©Ă©n minuut gesmolten
Ik zit ineens aan een föhn te denken... misschien helpt dat ook wel!
Ik zit ineens aan een föhn te denken... misschien helpt dat ook wel!
gaat ook maar langzaam;) (al eens geprobeerd )
sanne-84- Ratel
Oh dankje, hoef ik de volgende x dus ook niet echt te proberen
het ging mij iig ook nie snel genoeg;)
sanne-84- Ratel
Sjaantje schreef:Diepvries uitzetten, deur open, laatjes eruit, bak heet water erin en even laten opwarmen. Daarna kun je als het goed is vrij makkelijk de grote stukken ijs eraf tikken met bijvoorbeeld een houten spatel. Althans, zo heb ik het pasgeleden nog gedaan!
Mijn vriend werkt in een keukenzaak en volgens hem is dat echt superslecht voor het element! Wij trekken de stekker eruit en laten hem zo een tijdje staan. Dan kan je ook al vrij snel het ijs eraf vegen.
Gast- Gast
Oh echt? Dat wist ik niet... Zal het onthouden voor de volgende keer, thanx!Eline schreef:Mijn vriend werkt in een keukenzaak en volgens hem is dat echt superslecht voor het element! Wij trekken de stekker eruit en laten hem zo een tijdje staan. Dan kan je ook al vrij snel het ijs eraf vegen.
mss dat ik het daarom nog niet had gehoord (en de rest wel)
dan ga ik het de volgende keren maar op mn eigen oude manier doen.
dan ga ik het de volgende keren maar op mn eigen oude manier doen.
sanne-84- Ratel
Sjaantje schreef:Ik was juist bang daarmee de binnenkant vd vriezer te beschadigen, vandaar dat ik een houten spatel heb gepakt (en volgens mij heb ik niet eens een plamuurmes, bedenk ik me nu hahaha)toetje_ schreef:Je kunt ook een (schoon) plamuurmes gebruiken, daarmee kun je het ijs er af krabben gaat heel snel en makkelijk.
Maar de bak heet water zorgt ervoor dat het ontdooien ietsjes sneller gaat! Of ik wil gewoon geloven dat het sneller gaat
Ja daar kan je hem misschein wel mee beschadigen, maar ik maak alleen de diepvries op het werk schoon (iedere 3 weken) en nog nooit iets beschadigd. Ontdooien gaat wel degelijk sneller met een bak water, da's toch logisch
Toet- Lady Post-a-lot
iedere 3 weken????
sanne-84- Ratel
Ja op mijn werk moet dat, maar die gaat ook wel 50 keer per dag open. De ene keer alleen kruimels e.d. er uit vegen en de andere keer helemaal laten ontdooien (eens in de 6 weken dus) Thuis hoef je dat niet te hoor. Afhangelijk van hoevaak je hem gebruikt en hoe vol hij zit is 1 keer per 1/2 jaar voldoende.
Toet- Lady Post-a-lot
Het is het makkelijkste om dat in de winter te doen. Dan kan je de laden eruit halen en buiten zetten, dan hoef je niet eerst je hele vriezer leeg te eten.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
hm denk nie dat ik 1x in het half jaar haal, ben blij als het 1x per jaar gebeurt (als ik het weer eens in mn hoofd heb gehaald..)
en de winter vind ik dus echt niet fijn, veel te koud!! (maja mijn diepvries staat dan ook buiten..) vandaag was een goede dag, niet te warm, en nie te koud.
en de winter vind ik dus echt niet fijn, veel te koud!! (maja mijn diepvries staat dan ook buiten..) vandaag was een goede dag, niet te warm, en nie te koud.
sanne-84- Ratel
Ik bedoelde 1 keer per jaar of per 2 jaar
Toet- Lady Post-a-lot
toetje_ schreef:Ik bedoelde 1 keer per jaar of per 2 jaar
ow hahaha
sanne-84- Ratel
Sjaantje schreef:Oh echt? Dat wist ik niet... Zal het onthouden voor de volgende keer, thanx!Eline schreef:Mijn vriend werkt in een keukenzaak en volgens hem is dat echt superslecht voor het element! Wij trekken de stekker eruit en laten hem zo een tijdje staan. Dan kan je ook al vrij snel het ijs eraf vegen.
Ik wist het ook niet, dus was m'n waterkoker al het aanzetten
Gast- Gast
iedere keer als ik de titel zie moet ik lachen, het is toch gewoon ontdooien?
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
+1Pien schreef:iedere keer als ik de titel zie moet ik lachen, het is toch gewoon ontdooien?
Gast- Gast
toetje_ schreef:Ik bedoelde 1 keer per jaar of per 2 jaar
Of alleen als je gaat verhuizen, zo eens per vijf jaar..
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Nooit! Mijn diepvries heeft zo'n automatische defrosting optie.
Ik heb dus nooit ijs in mijn vriezer.
Ik heb dus nooit ijs in mijn vriezer.
BJA- Prater
- Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» diepvries
» garnalen uit de diepvries..
» Lekker diepvries gebak?
» Pizzadeeg bewaren in diepvries?
» Zaterdagavond en pizza uit de diepvries....
» garnalen uit de diepvries..
» Lekker diepvries gebak?
» Pizzadeeg bewaren in diepvries?
» Zaterdagavond en pizza uit de diepvries....
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: