Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen

+3
xxjojootjexx
Bruintje Beer
Pien
7 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen - Pagina 3 Empty Re: Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 1:29

James schreef:Het scheelt wel erg als je een koophuis hebt trouwens. Daar kwam ik laatst achter in een ander topic over kinderopvangtoeslag. Als je een koophuis hebt betaal je veel minder namelijk.

Kijk dan zal daar het verschil inderdaad wel inzitten!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen - Pagina 3 Empty Re: Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 2:16

xxjojootjexx schreef:Je schrijft dat je aan 260 uur per maand aan opvang hebt voor 2 kids.
260/2 is 130 uur per maand per kind.
Dat is ongeveer 30 uur per week.. En je verdient 600 euro per maand..
Dan zou ik toch serieus ander werk gaan zoeken waar je meer verdient.. Want 30 uur per week werken en dan "maar" 600 euro verdienen is wel erg weinig.

Ja ik moet voor een hele dag betalen terwijl ik ze meestal pas om half 9 breng en gelijk om half 5 ophaal, mijn werktijden zijn meestal van 9 tot 3 hooguit 4 uur, maar heb nu al een paar weken op een rij dat ik alleen s'ochtends hoef te werken of alleen s'middags, maar die uren bij de opvang staan dus vast.

Bij de thuiszorg hadden ze mij beloofd dat ik 6 dagendelen kon werken wat ongeveer zou neerkomen op 20 uur per week...

Nu ben ik al een paar weken maar 13,5 uur aan het werk ( overigens niet mijn keus )....en dan heb ik maar tussen de 500 en 600 en vanuit dat punt gezien dat ik daar nog meer over moet gaan betalen aan de opvang ben ik dus gewoon bang dat we niet gaan rondkomen, als ik gewoon die 20 uur krijg iedere week heb ik geen zorgen, maar dat is het probleem juist ik heb die zekerheid niet .

En ja ik solliciteer ook op andere banen, maar het is gewoon heel erg moeilijk te vinden hier, en het liefste wil ik in de thuiszorg blijven werken maar een diploma als helpende of verzorgende ig heb ik nog niet, daarom hoopte ik zo dat ik via mijn werkgever daar in september mee kon starten want je kon je daar opgeven voor een opleiding,maar ik moet dus nog een jaar wachten..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen - Pagina 3 Empty Re: Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 2:18

weet niet of het nog een beetje duidelijk is, maar ja dat is nu gewoon een beetje de hele situatie..

Een dag bij onze opvang staat 10 uur voor terwijl ik in mijn geval meestal maar 7 a 8 uur op een dag nodig zou hebben inclusief reistijd.....was al aan het denken of ik op mijn werk niet alleen s'ochtends kan gaan werken, iedere morgen tot 12 uur ongeveer, dan heb ik per week 1 dagdeel minder nodig per week en heb ik toch rond de 15 tot 20 uur als ik tenminste mijn uren ook krijg...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen - Pagina 3 Empty Re: Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 2:20

En is er geen flexibel KDV in de buurt?
Er zijn KDV waar je maar per uur hoeft te betalen en niet per dag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen - Pagina 3 Empty Re: Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen

Bericht  Pien do 30 jun 2011 - 2:23

En dat was voor ons dus een reden om voor een gastouder te kiezen! Onze gastouder heeft flexibele tijden en wij kunnen tot 48 uur van te voren de uren nog aanpassen. Mijn man werkt iedere dag van 10 tot half 4 dus hadden wij bij kdv ook 2 dagdelen moeten afnemen en hadden we véél meer betaald!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen - Pagina 3 Empty Re: Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 2:25

nee, de enige flexibele kdv hier in de buurt is 15 km verderop en die is een heel stuk duurder als die waar we nu zitten plus dat die best veel dagen dicht is, tussen kerst en nieuwjaar is die bijvoorbeeld alle dagen dicht, met carnaval zijn ze dicht enz enz, en ja die dagen moeten wij ook gewoon werken

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen - Pagina 3 Empty Re: Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen

Bericht  Jelin do 30 jun 2011 - 2:39

Pien schreef:Maar heb je ooit een gesprek met een gastouder gehad? Heb je ooit jezelf ingeschreven bij een gastouderbureau om er wel vertrouwen in te krijgen?

Het komt op mij wel over alsof je alles aan de kant schuift. Maar goed, dat kan ook mijn verkeerde interpretatie zijn.

Heb je bijv al eens op marktplaats een advertentie gezet voor schoonmaakster? Heb je al bij de supermarkt briefjes opgehangen? Heb je al een advertentie in de lokale krant gezet?
Vaak zoeken ze bij Mc Donalds bijv mensen voor de avond schoonmaak, misschien zou dat wat kunnen zijn?

Ik heb nog nooit gehoord voor de avond schoonmaak. Hier wordt er pas na sluitingstijd alles schoongemaakt en tussendoor moeten wij dat zelf doen. Maar ik werk zelf bij de grote gele M. Ik werk in de avonden en 's weekends zodat we geen oppas nodig hebben. Ik vind het nog steeds ideaal. Het salaris is echt geen vetpot, maar mijn man en ik redden het net zo. Mijn man heeft helaas niet zo hoog inkomen.

En anders zou ik idd verder zoeken in de schoonmaak sector. Daar is meestal ook wel werk te vinden voor in de avonduren. Ik snap je zorgen wel en ik hoop dat je snel een oplossing zult vinden.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen - Pagina 3 Empty Re: Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen

Bericht  Annemie do 30 jun 2011 - 8:39

1982angel1982, ik vind wel dat je veel verdiend voor 13,5 uur per week, ik wou dat ik zoveel verdiende
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen - Pagina 3 Empty Re: Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen

Bericht  Coccinelle do 30 jun 2011 - 8:52

Pien schreef:Een gastouder is vele malen goedkoper als een kdv! Ga daar eens naar kijken, een goed bureau die door heel nederland verspreid zit is 4-kids.

Bij ons scheelt de gastouder niet veel kwa uurprijs met het kdv. Het voordeel is dat je de dagen dat je kindje er niet heen gaat (als je b.v. op vakantie gaat) ook niet betaald. Het nadeel ervan is dat je zelf voor andere opvang moet zorgen als je gastouder vakantie heeft.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen - Pagina 3 Empty Re: Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum