Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen

+3
xxjojootjexx
Bruintje Beer
Pien
7 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen - Pagina 2 Empty Re: Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 22:02

x


Laatst aangepast door ivax op do 3 nov 2011 - 9:16; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen - Pagina 2 Empty Re: Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 22:06

Hazeltje schreef:
Maar wat verdient je man dan?
Want stel, dat het in het gekste geval 300.- zou worden. Jullie huis is 400.- dan kom je ongeveer 100.- boven jouw loon uit.
Maar je man zal toch wel een stuk meer verdienen dan jij doet? En wat voor werk doet hij? Zou hij eventueel in ploegen kunnen werken?

Zijn precieze loon wil ik liever niet vermelden, maar in ploegen werken is geen optie, want dat doen ze bij zijn werk niet, hij heeft voorheen wel in ploegen gewerkt bij een ander bedrijf maar toen verdiende hij 300 euro minder per maand als nu. dus wat dat betreft zijn we daar destijds al op vooruit gegaan, en ik ben met mijn baan er ook een stuk op vooruit gegaan,

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen - Pagina 2 Empty Re: Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 22:07

Nou, ik denk dat jullie toch wel redelijk wat verdienen Ivax...
De bedragen die jij noemt zouden wij ook niet opkunnen hoesten.
Ja, kan wel, maar dan zou ik ook aardig moeten inleveren terwijl nu echt niet gek doen.

Wij betalen nu 130.- aan de opvang. 1 Kind, 2 dagen.
Aan hypotheek betalen wij 600.- zelf.

En wij verdienen gewoon normaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen - Pagina 2 Empty Re: Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 22:08

ivax schreef:Of je man verdient heeeeeel weinig...of jullie doen iets verkeerd. Ik zie het negatieve plaatje niet zi eigenlijk. Of jullie betalen veel aan verzekeringen, boodschallen etc. wij betalen voor 1 kind opvang e.b. Van ruim 350. Hypotheek incl aftrek is anderhalf keer zoveel als jullie huur...ik werk dan wel 32u en partner 40 maar wij komen zeker rond....en kunne op vakantie, keer uit eten, etc. en onze salarissen zijn echt niet super hoog!
ik heb het vermoeden dat hij gewoon veel minder verdiend als jullie mannen....hij zit wel een flink stuk boven het minimum loon, maar aan het modale inkomen komt hij nog lang niet,..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen - Pagina 2 Empty Re: Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen

Bericht  Pien wo 29 jun 2011 - 22:08

Pien schreef:Maar heb je ooit een gesprek met een gastouder gehad? Heb je ooit jezelf ingeschreven bij een gastouderbureau om er wel vertrouwen in te krijgen?

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen - Pagina 2 Empty Re: Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 22:13

Pien schreef:
Pien schreef:Maar heb je ooit een gesprek met een gastouder gehad? Heb je ooit jezelf ingeschreven bij een gastouderbureau om er wel vertrouwen in te krijgen?
ik ben bij 3 verschillende gastouderbureau's geweest en bij een paar gastouders, maar ik heb er gewoon geen goed gevoel bij, gewoon het idee dat er buiten die gastouder niemand verder is...bij een kdv heb je verschillende leidsters en alles...

er is bij ons ( vooral bij mijn man in het verleden ) gewoon teveel gebeurd waardoor wij gewoon niet de kinderen bij maar 1 ( vreemd ) iemand alleen willen laten...

Dat is gewoon een gevoelskwestie waar wij niet vanaf komen, familie wel, maar dat is buiten mijn moeder om ook niet mogelijk omdat die allemaal zelf werken door de weeks

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen - Pagina 2 Empty Re: Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 22:18

Heb je niet een moeder van een vriendje/vriendinnetje in de buurt?

Dat jullie beide 1 dag op elkaars kinderen passen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen - Pagina 2 Empty Re: Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 22:20

Hazeltje schreef:Heb je niet een moeder van een vriendje/vriendinnetje in de buurt?

Dat jullie beide 1 dag op elkaars kinderen passen?
nee helaas, de meeste van mijn vriendinnen hebben nog geen kinderen, en echt vriendjes/vriendinnetjes heeft mijn zoon nog niet

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen - Pagina 2 Empty Re: Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen

Bericht  Pien wo 29 jun 2011 - 22:25

Ok, dat is duidelijk!

Tja, lastig hoor... Er blijft weinig keuze over. Sowieso ben ik nooit een voorstander van opa's en oma's die oppassen, gewoon omdat hun veel sneller weg kunnen vallen als een kdv of gastouder. Dat zie je nu in jullie situatie maar.

IK zou als ik jou was gewoon advertentie's blijven plaatsen, ik weet niet wat het kost op die lokale ding waar jij het over had, als dat gratis is, gewoon 1 keer per 2 weken ofzo een advertentie plaatsen, zorg dat je ook via via verspreid dat jij graag wilt schoonmaken bij mensen thuis.

Hazeltje bedoeld niet een vriend/ vriendin van jou maar van je kids. Hebben die geen vriendjes of vriendinnetjes waarvan de moeder een keer op jou kids kunnen passen en andersom.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen - Pagina 2 Empty Re: Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 23:36

Is die 200 euro aan eigen bijdrage per maand of per week ? En is dat voor 2 kinderen ? Wat zijn jullie nu kwijt aan kinderopvang ? Ik zou ook kijken voor een avond baantje, misschien ergens schoonmaken, b.v. in kantoren, mac donalds, zorginstelling. Dit in de tijd dat je man in de avond gewoon thuis is, zo heb je geen extra opvang nodig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen - Pagina 2 Empty Re: Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen

Bericht  xxjojootjexx wo 29 jun 2011 - 23:44

Je schrijft dat je aan 260 uur per maand aan opvang hebt voor 2 kids.
260/2 is 130 uur per maand per kind.
Dat is ongeveer 30 uur per week.. En je verdient 600 euro per maand..
Dan zou ik toch serieus ander werk gaan zoeken waar je meer verdient.. Want 30 uur per week werken en dan "maar" 600 euro verdienen is wel erg weinig.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen - Pagina 2 Empty Re: Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen

Bericht  Parisienne wo 29 jun 2011 - 23:53

Ja, ik zou inderdaad ook ander werk proberen te zoeken. Zo te horen verdien je echt heel erg weinig! Dit verdient mijn buurvrouw bijna, die werkt 16 uur bij een supermarkt (dit even ter vergelijking).
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen - Pagina 2 Empty Re: Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 23:53

Ik ben vast kippig hoor, maar waar lees je dat ze 600 euro per maand verdient voor 30 uur per week werken ? Als dat zo is dan zou ik meteen ander werk gaan zoeken, ik verdien het dubbele (gemiddeld 1240 euro) per maand en dat voor 16 uur per week werken, in totaal 7,5 dag in de maand.

*niet quoten graag*


Laatst aangepast door Mama_van2 op wo 29 jun 2011 - 23:55; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen - Pagina 2 Empty Re: Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen

Bericht  Pien wo 29 jun 2011 - 23:54

Zoals ik begrepen hebt via een topic bij werk en studie werkt ze "maar" 13,5 uur per week maar moet ze de rest van die 3 dagen stand by staan...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen - Pagina 2 Empty Re: Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen

Bericht  Pien wo 29 jun 2011 - 23:55

terwijl ik vaak maar tussen de 500 en 600 euro per maand aan loon heb

hier mamavan2!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen - Pagina 2 Empty Re: Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 23:56

Dank je ! Maar dat kan toch nooit voor 30 uur per week werken zijn ? Oh, ik lees nu dat ze 13,5 uur per week werkt, geen 30 uur dus, het leek mij al zo appart.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen - Pagina 2 Empty Re: Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 23:59

Ik zou echt niet zoveel onkosten willen hebben terwijl je maar 13.5u per week werkt maar wel 3 dagen klaar moet staan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen - Pagina 2 Empty Re: Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 0:09

Wow Very Happy, wat voor baan heb jij Mama van 2?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen - Pagina 2 Empty Re: Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 0:11

Vind je dat veel ? Ik ben verpleegkundige op een longreactivering afdeling. Ik werk voornamelijk avonddiensten en soms een paar nachter (ORT).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen - Pagina 2 Empty Re: Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 0:14

Mama_van2 schreef:Vind je dat veel ? Ik ben verpleegkundige op een longreactivering afdeling. Ik werk voornamelijk avonddiensten en soms een paar nachter (ORT).

Ja, dat vind ik wel veel ja. Naar mijn berekeningen zou je dan €19,30 netto verdienen per uur. Maar goed, met avonddiensten en nachten kom je daar natuurlijk al sneller aan dan als je overdag werkt smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen - Pagina 2 Empty Re: Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 0:15

Precies, vandaar dat ik ook avonden en nachten werk :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen - Pagina 2 Empty Re: Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 0:18

Mama_van2 schreef:Precies, vandaar dat ik ook avonden en nachten werk :P

Zou ik ook doen Very Happy. Nee, maar als ik dit alles zo lees raak ik wel 10 keer meer gemotiveerd om mijn studie af te ronden. Moet er niet aan denken om voor de rest van mijn leven een laag inkomen te hebben. Dan maar een paar jaar keihard blokken nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen - Pagina 2 Empty Re: Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 0:26

Ja, dat moet je echt doen hoor, komt ook helemaal goed. Ik heb net op mijn salarisstrook gekeken en ik verdien 14,80 per uur netto per uur. *niet quoten graag, haal het zo weer weg*. Met avonddiensten en nachtdiensten tikt de ORT natuurlijk goed door, vandaar dat ik dan tussen de 1200 - 1300 euro per maand verdien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen - Pagina 2 Empty Re: Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 0:29

Kan je je gegevens niet een keer na laten kijken door een boekhouder? Die kan je vaak goed opweg helpen wat betreft de kosten ed! Wij betalen voor 2 kids 2 dagen kinderdag verblijf 350 euro zelf en ik verdien rond de 1400 euro.. Daarbij weet ik niet wat je man verdient maar mijn man verdient gemiddeld en kunnen dit maand bedrag prima betalen.

Klinkt namelijk behoorlijk veel als je de helft van je salaris kwijt bent voor de opvang! En wanneer er voor de opvang geen andere oplossing is zou ik zeker gaan uitkijken naar een andere job of een baantje erbij..

Lastige situatie! Ik weet altijd wel dat iedereen zich rotschrikt van alle bezuiningen maar het beetje bij beetje ingevoerd wordt en je heus niet in 1 maand tijd ineens 200 euro bij moet leggen.. Eerst maar zien want er is inmiddels als wel honderd keer wat veranderd!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen - Pagina 2 Empty Re: Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 1:28

Het scheelt wel erg als je een koophuis hebt trouwens. Daar kwam ik laatst achter in een ander topic over kinderopvangtoeslag. Als je een koophuis hebt betaal je veel minder namelijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen - Pagina 2 Empty Re: Ik schrik hier gewoon enorm van - kinderopvang bezuinigingen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum