Fitness en afvallen.... werkt dat nou wel?
+4
Puk
CCC
Verona
Beachgirl
8 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Fitness en afvallen.... werkt dat nou wel?
Misschien dat ik iet wat ongeduldig ben. Maar sindskort probeer ik wat kilo's kwijt te raken. Ik probeer al minder te snoepen en ik probeer minstens 2 keer in de week te fitnessen. Het lijkt alsof ik alleen maar aankom in plaats van afval.
Wie doet er hier aan fitnessen en probeert ook af te vallen? Wat merken jullie? En wat denken jullie dat ik verkeerd doe?
Gast- Gast
Re: Fitness en afvallen.... werkt dat nou wel?
Het werkt wel als je op de goede manier aan fitness doet.
Wat doe je zoal, en hoe lang?
Wat doe je zoal, en hoe lang?
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10
Acht minuten fietsen en dan nog 8 minuten aan een soort van loopapparaat met van die hendels eraan. Dan nog wat kracht training. Dat zijn meestal 15-20 herhalingen met gewicht van 5 tot 12,2 kilo.
Mijn vriend zegt juist dat ik wel goed bezig ben omdat ik niet met zware gewichten train.
Mijn vriend zegt juist dat ik wel goed bezig ben omdat ik niet met zware gewichten train.
Gast- Gast
Als je goed aan fitness doet en ook bijvoorbeeld de krachttrainingen doet, is het niet zo gek dat je aankomt! Spieren wegen namelijk meer dan vet . Misschien merk je bijvoorbeeld wel dat je buik strakker wordt en je broeken losser gaan zitten. De fout die veel mensen maken is door bijvoorbeeld alleen aan cardio te doen. Terwijl krachttraining juist ook heel belangrijk is. Spieren zorgen er namelijk voor dat je blijft verbranden ook als je niet aan het trainen bent.
En gewichten mogen wel omhoog hoor! Je mag net zoveel gewichten doen als dat je aan kan, ook als je af probeert te vallen.
En gewichten mogen wel omhoog hoor! Je mag net zoveel gewichten doen als dat je aan kan, ook als je af probeert te vallen.
Laatst aangepast door Verona op wo 29 jun 2011 - 10:10; in totaal 1 keer bewerkt
Verona- Prater
- Aantal berichten : 581
Punten : 708
Je bent idd wel goed bezig qua combinatie van cardio en gewichten.
Veel mensen maken de fout door de denken dat ze van cardiotraining af gaan vallen, en van gewichttraining aankomen.
Eet je niet te weinig??
Had deze link nog gevonden, misschien heb je er iets aan maar denk het niet, want je bent al goed bezig:
http://fitness.rubriek.nl/fitness/cardio_gewichten.php
Veel mensen maken de fout door de denken dat ze van cardiotraining af gaan vallen, en van gewichttraining aankomen.
Eet je niet te weinig??
Had deze link nog gevonden, misschien heb je er iets aan maar denk het niet, want je bent al goed bezig:
http://fitness.rubriek.nl/fitness/cardio_gewichten.php
Beachgirl- Kletskop
Ah daarom dus. Wellicht dat ik er nu nog niet veel van merk, maar over een paar maanden wel. Ik ben pas sinds een maandje aan het fitnessen.
Gast- Gast
Je maakt spiermassa aan, daarom kom je aan... Als je doorgaat, zul je op langer termijn afvallen... dat is het vet wat er dan vanaf gaat. Dit is de juiste manier, je behoud je spiermassa of maakt je spiermassa sterker en daarna verbrand je het vet...
Ik heb zelf dat ik ook enorm aankom wanneer ik weer begin met trainen, vooral mijn kuiten... :S ik kan dan niet eens meer normale laarzen aandoen... Dat vind ik dus echt een nadeel... Ik ben begonnen met zwemmen en daarbij afwisselen met cardiofitness en krachttraining... Voelt wat lekkerder en zie meer verschil bij mezelf...
Ik heb zelf dat ik ook enorm aankom wanneer ik weer begin met trainen, vooral mijn kuiten... :S ik kan dan niet eens meer normale laarzen aandoen... Dat vind ik dus echt een nadeel... Ik ben begonnen met zwemmen en daarbij afwisselen met cardiofitness en krachttraining... Voelt wat lekkerder en zie meer verschil bij mezelf...
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Oke, tnx chococupcake! Ik heb heel weinig geduld denk ik, hahaha! Maar misschien heb je wel gelijk.
Bedankt voor de link, Beachgirl! Ik heb het even doorgelezen en het komt me wel bekend voor wat er allemaal gezegd wordt. Ik train normaal op dinsdag en donderdag. Soms schiet het er bij in en wordt het alleen 1 keer in de week. Maar ik ben sowieso van plan om het rustig aan op te bouwen.
Bedankt voor de link, Beachgirl! Ik heb het even doorgelezen en het komt me wel bekend voor wat er allemaal gezegd wordt. Ik train normaal op dinsdag en donderdag. Soms schiet het er bij in en wordt het alleen 1 keer in de week. Maar ik ben sowieso van plan om het rustig aan op te bouwen.
Gast- Gast
Ja geduld is een schone zaak Ik ben 6 jaar geleden 30 kilo afgevallen door op te letten met eten (weightwatchers als richtlijn gebruikt) en te sporten... Het komt dus echt wel goed, alleen je moet doorzetten en vooral geduld hebben!
CCC- Ratel
Ja je hebt gelijk hoor! Ik ga me binnenkort weer aanmelden voor weightwatchers. Doe jij weightwatchers online of met de cursus?
Gast- Gast
Bitterkoek_ schreef:Ja je hebt gelijk hoor! Ik ga me binnenkort weer aanmelden voor weightwatchers. Doe jij weightwatchers online of met de cursus?
Ik heb ook eens over WW nagedacht maar ik vind het best prijzig En sta je dan elke week met zo'n kudde te wachten tot je gewogen wordt? Of heb ik er een totaal verkeerd beeld van?
Beachgirl- Kletskop
Beachgirl_24 schreef:Bitterkoek_ schreef:Ja je hebt gelijk hoor! Ik ga me binnenkort weer aanmelden voor weightwatchers. Doe jij weightwatchers online of met de cursus?
Ik heb ook eens over WW nagedacht maar ik vind het best prijzig En sta je dan elke week met zo'n kudde te wachten tot je gewogen wordt? Of heb ik er een totaal verkeerd beeld van?
Bitterkoek: heb in de WW topic gereageerd...
Beachgirl: ik ga niet elke week, ik vind het ook prijzig...
CCC- Ratel
chococupcake schreef:Beachgirl_24 schreef:Bitterkoek_ schreef:Ja je hebt gelijk hoor! Ik ga me binnenkort weer aanmelden voor weightwatchers. Doe jij weightwatchers online of met de cursus?
Bitterkoek: heb in de WW topic gereageerd...
Beachgirl: ik ga niet elke week, ik vind het ook prijzig...
O ik dacht dat je dan juist verplicht was om te gaan... ook omdat je er voor betaald.
Beachgirl- Kletskop
Ja het is ook erg prijzig. De eerste keer moet je 60 euro betalen en daarna per maand ongeveer 15 euro. Dat zijn de kosten voor de online cursus en eigenlijk vind ik die het handigst! Ik heb niet altijd tijd om naar de cursus te gaan. Misschien dat ik er een boekje bij koop of zo.
Gast- Gast
Bitterkoek_ schreef:Ja het is ook erg prijzig. De eerste keer moet je 60 euro betalen en daarna per maand ongeveer 15 euro. Dat zijn de kosten voor de online cursus en eigenlijk vind ik die het handigst! Ik heb niet altijd tijd om naar de cursus te gaan. Misschien dat ik er een boekje bij koop of zo.
Hoe werkt het online dan? Weeg je dan zelf, en registreer je alles? Moet je dan de eerste keer wel naar een soort intake?
Beachgirl- Kletskop
Ja je moet jezelf wegen. Dat is dan je start gewicht en dan moet je ook je gewenste gewicht opgeven. Per week krijg je een aantal punten en ook per dag. Het aantal punten kun je per dag opmaken. En de punten die je per week krijgt zijn voor de onverwachte momentjes waarop je getrakteerd wordt. Op de website kun je het een week proberen, geloof ik.
Gast- Gast
Bitterkoek_ schreef:Ja je moet jezelf wegen. Dat is dan je start gewicht en dan moet je ook je gewenste gewicht opgeven. Per week krijg je een aantal punten en ook per dag. Het aantal punten kun je per dag opmaken. En de punten die je per week krijgt zijn voor de onverwachte momentjes waarop je getrakteerd wordt. Op de website kun je het een week proberen, geloof ik.
Ok thanks, ik ga even kijken!
Beachgirl- Kletskop
Ik volg het programma sportief afvallen en ik heb ook een coach, ik heb misschien wel wat tips voor je.
Wat heel goed is voor vetverbranding is 2 cardio apparaten achter elkaar doen. Ik ga altijd eerst een half uur op de crosstrainer en daarna stap ik gelijk 20 minuten op de fiets. Vervolgens doe ik krachtoefeningen die ik net aankan qua gewicht, om spierkracht op te bouwen, als laatste ga ik nog 10 minuten crossen, fietsen of lopen.
Succes!
Wat heel goed is voor vetverbranding is 2 cardio apparaten achter elkaar doen. Ik ga altijd eerst een half uur op de crosstrainer en daarna stap ik gelijk 20 minuten op de fiets. Vervolgens doe ik krachtoefeningen die ik net aankan qua gewicht, om spierkracht op te bouwen, als laatste ga ik nog 10 minuten crossen, fietsen of lopen.
Succes!
Puk- Prater
- Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10
Ik doe ook aan krachttraining (en cardio).
2/3x per week doe ik krachtraining. Ik werk met losse dumbbells en halters. Veel gewicht eraan en maximaal 10 herhalingen (in sets van 3).
Met mijn fullbody programma ben ik ongeveer 45 minuten bezig. Direct daarna loop ik nog 15 minuten hard op de loopband want dan is je vetverbranding in volle snelheid.
Die andere 2/3x per week doe ik aan hardlopen (45 minuten per keer) of tennis (uur per keer). Als je alleen cardio doet moet je weten dat je pas na 30 minuten je vetreserves aanspreekt. Voor die 30 minuten gebruikt het de suikers uit je lever/alvleesklier en andere organen (o.i.d.) je kunt erop googlen en dan vind je er veel informatie over.
Vandaar dat ik dus eerst de krachttraining doe en daarna de cardio.
Als je op jouw sportschool een weegschaal hebt die uitgebreid is (dus ook vet en spier meet) zou ik daar eens op gaan staan en dan na 4/6 weken weer kijken. Ik ben 4 weken tijd ruim 1.5% vet kwijt maar dat merk ik nauwelijks in mijn gewicht omdat mijn spiermassa ook wat is toegenomen.
2/3x per week doe ik krachtraining. Ik werk met losse dumbbells en halters. Veel gewicht eraan en maximaal 10 herhalingen (in sets van 3).
Met mijn fullbody programma ben ik ongeveer 45 minuten bezig. Direct daarna loop ik nog 15 minuten hard op de loopband want dan is je vetverbranding in volle snelheid.
Die andere 2/3x per week doe ik aan hardlopen (45 minuten per keer) of tennis (uur per keer). Als je alleen cardio doet moet je weten dat je pas na 30 minuten je vetreserves aanspreekt. Voor die 30 minuten gebruikt het de suikers uit je lever/alvleesklier en andere organen (o.i.d.) je kunt erop googlen en dan vind je er veel informatie over.
Vandaar dat ik dus eerst de krachttraining doe en daarna de cardio.
Als je op jouw sportschool een weegschaal hebt die uitgebreid is (dus ook vet en spier meet) zou ik daar eens op gaan staan en dan na 4/6 weken weer kijken. Ik ben 4 weken tijd ruim 1.5% vet kwijt maar dat merk ik nauwelijks in mijn gewicht omdat mijn spiermassa ook wat is toegenomen.
Gast- Gast
http://www.slank-en-sterk.nl/training.php?go=krachttraining
Website over krachttraining voor vrouwen.
(Vrouwen denken vaak dat ze breed worden of te gespierd.. Maar dat is bijna niet mogelijk.. Wij hebben zoveel minder testosteron dat mannen, dus bij ons gaat dat proces echt veel langzamer..) Vrouwen die eruit zien als bodybuidsters gebruiken bijna altijd wel extra middelen om er zo uit te zien, hebben een eetschema waar je "U" tegen zegt en liggen 2x per dag in de sportschool.. Wij zullen er (gelukkig) nooit zo uitzien
Website over krachttraining voor vrouwen.
(Vrouwen denken vaak dat ze breed worden of te gespierd.. Maar dat is bijna niet mogelijk.. Wij hebben zoveel minder testosteron dat mannen, dus bij ons gaat dat proces echt veel langzamer..) Vrouwen die eruit zien als bodybuidsters gebruiken bijna altijd wel extra middelen om er zo uit te zien, hebben een eetschema waar je "U" tegen zegt en liggen 2x per dag in de sportschool.. Wij zullen er (gelukkig) nooit zo uitzien
Gast- Gast
bij mij op de sportschool zeggen ze idd ook dat je eerst 10 min warming up moet doen (rustig cardio) dan de krachttraining, en dan 30 min cardio. juist omdat je met de krachttraining al bezig bent geweest begin je vrijwel meteen met calorieverbranding met de cardio.
en mbt je gewichten; kijk per oefening wat je aankan. je mag best veel gewicht nemen als dat kan.
en mbt je gewichten; kijk per oefening wat je aankan. je mag best veel gewicht nemen als dat kan.
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Dit bedoelde ik trouwens met die 'vetreserves' het heet glycogeen.
Als je krachttraining voor de cardio doet, heb je een tweeledig positief effect:
•Je hebt al je glycogeen nog, waardoor je merkbaar sterker zult zijn en meer uithoudingsvermogen in je spieren hebt. Dat bedoel ik dus met 'energie voor de training'. Ik heb het dus NIET over het gevoel wat je van cardio kunt krijgen (lekker opgewarmd), waardoor je je energieker kunt voelen als je aan de krachttraining begint. Dit is nl. alleen maar schijn, je hebt in werkelijkheid minder energie over.
•Als je klaar bent met krachttraining, ga je direct over op de vetverbranding als je gaat cardio-en. Je hebt zojuist je glycogeenvoorraden uitgeput en je lichaam heeft dus geen keuze dan vetverbranden
Als je krachttraining voor de cardio doet, heb je een tweeledig positief effect:
•Je hebt al je glycogeen nog, waardoor je merkbaar sterker zult zijn en meer uithoudingsvermogen in je spieren hebt. Dat bedoel ik dus met 'energie voor de training'. Ik heb het dus NIET over het gevoel wat je van cardio kunt krijgen (lekker opgewarmd), waardoor je je energieker kunt voelen als je aan de krachttraining begint. Dit is nl. alleen maar schijn, je hebt in werkelijkheid minder energie over.
•Als je klaar bent met krachttraining, ga je direct over op de vetverbranding als je gaat cardio-en. Je hebt zojuist je glycogeenvoorraden uitgeput en je lichaam heeft dus geen keuze dan vetverbranden
Gast- Gast
interessant topic...volgens mij doe ik t wel goed dan...ik doe eerst cardio, warming up. dan kracht. dan als laatste cardio en daarna powerplate. heb ook 2 fitness schema's gekregen van de fitnessinstructeur, met als doel afvallen en betere conditie. ik val niet elke week af, maar soms wel een kilo in de week, ben inmiddels ook al n tijdje bezig, en dat 5 keer in de week. icm spinning( soms niet elke week ) highshape, zumba ( allebei 1 of 2 keer per week )
luenca- Prater
- Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11
.Bitterkoek_ schreef:Acht minuten fietsen en dan nog 8 minuten aan een soort van loopapparaat met van die hendels eraan. Dan nog wat kracht training. Dat zijn meestal 15-20 herhalingen met gewicht van 5 tot 12,2 kilo.
Ik vind je cardio heel laag! Zoals fietsen, hardlopen, steps, enz. Ik zou dat omhhoog gooien naar 40 minuten per keer dat je gaat. Dat zul je dan echt gaan merken.
Gast- Gast
Eens met Jen... Alleen moet je een korte warming up doen, daarna kracht en daarna weer verder met cardio... Dat schijnt beter te werken als je vet wilt verbranden...
CCC- Ratel
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Pole Fitness
» Fitness tijdens zwangerschap
» Welke fitness/sport schoenen heb jij?
» Jouw ervaring met wii fitness coach club
» Afvallen II (=vol)
» Fitness tijdens zwangerschap