Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Lunch bruiloft

+10
LMCurious
rapa nui
Mizz_S
Caro
Pien
Toet
Antibes
minoessepoes
SarahKey
JM
14 plaatsers

Ga naar beneden

Lunch bruiloft Empty Lunch bruiloft

Bericht  JM wo 29 jun 2011 - 0:07

Eind augustus moeten wij een lunch voor een bruiloft verzorgen. Deze lunch zal hoogstwaarschijnlijk buiten of in een schuur gehouden worden (ligt een beetje aan het weer). Wij zijn op zoek naar leuke ideeën hiervoor met betrekking tot de aankleding en het eten op zich. Liever geen culinaire hoogstandjes maar gewoon simpele gerechten die net iets extra's hebben.

We hadden zelf gewoon aan broodjes kaas en ham gedacht en daarnaast krentenbollen/brood. We vinden het wel leuk om er nog iets anders bij te serveren. Misschien iets warms? Of omdat het zomer is iets met fruit?

Zouden jullie ook voor een aantal harde bollen kiezen, of alleen zachte?

Om te drinken hadden we gedacht aan karaffen met water en kannen met 'verse' jus d'orange (uit van die plastic flessen uit de supermarkt, net echt smile). En waarschijnlijk ook nog gewoon koffie en thee. Of zou men daar geen trek in hebben midden in de zomer?

Alle tips zijn welkom!

JM
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 16
Punten : 28
Registratiedatum : 17-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Lunch bruiloft Empty Re: Lunch bruiloft

Bericht  SarahKey wo 29 jun 2011 - 0:11

Op mijn eigen bruiloft heb ik het heel simpel gehouden.

Mijn tante had een grote pan groentensoep gemaakt. Stokbrood, bolletjes met beleg en krentenbolletjes erbij en dat was het. Drinken van alles wat. Kinderen aten ook gewoon mee.

En dat was meer dan genoeg want er was 's avonds ook nog een groot buffet en tussendoor de bruidstaart.

Ik ben op 8 juni getrouwd met 32 graden (phfff haha) maar mensen dronken gewoon met de lunch koffie. Ook idd veel water en voor de kinderen was er ranja.

Succes met organiseren!

SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Lunch bruiloft Empty Re: Lunch bruiloft

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 0:17

Ik zou kaiserbroodjeof pistolets + zachte bollen maken, en om het wat minder saai te maken zou ik er broodje gezond van maken met ham/kaas/ei/tomaat/komkommer; of ham met ipv boter een beetje roomkaas eronder met plakje komkommer, en kaas met een stukje tomaat en komkommer. Misschien kun je ook wat broodjes met ijsbergsla en een beetje zalm maken misschien? Anders hebben ze allemaal maar 1 smaak qua broodje. Of kipfilet / grillworst.

Verder zou ik jus d'orange / melk / water / koffie / thee serveren en voor de kinderen Ranja erbij doen. Verder een fruitsalade, lekker fris met appel, etc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lunch bruiloft Empty Re: Lunch bruiloft

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 0:18

wij zijn getrouwd op een dag dat het 36 graden was en er is heel veel over gebleven. Wij hadden naast harde en zacht bolletjes ook puddingbroodjes en fruitbroodjes. Je kunt er ook stokbroodjes met kruidenboter en rundvlees/huzaren/eier/selleriesalade bij doen, of een vruchtenmix van verse vruchten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lunch bruiloft Empty Re: Lunch bruiloft

Bericht  minoessepoes wo 29 jun 2011 - 0:19

Het is maar net waar je van houdt natuurlijk. Persoonlijk zou ik nooit broodjes met ham en kaas serveren. Dat vind ik dan weer echt te simpel.

Ik zou eerder gaan voor turks brood, kleine afbak ciabatta, meergranenbroodje enz. Kan je ook gewoon voor afbakbroodjes kiezen en dan allemaal verschillende. Daarbij misschien nog iets van saucijzenbroodjes of worstenbroodjes, of een kroketje voor op brood.

Ik zou zelf eerder gaan voor een puntje brie op tafel, zelfgemaakte eiersalade, gerookte zalm, rosbief enz. En dan ook schaaltjes met komkommer, tomaat, sla. Zodat mensen zelf een lekker broodje kunnen samenstellen.

Misschien zelfs nog wat pasta salade erbij of iets dergelijks.

Ook kan je lekkere smoothies maken, een bakje aarbeien erin (of diepvriesfruit van de AH), pak magere yoghurt, flinke scheut jus d'orange, staafmixer erdoor en je hebt echt een heerlijk frisse smoothie.

Maar het ligt er natuurlijk maar net aan wat voor een budget je hebt. Al hoeft het helemaal niet zo duur te zijn. Ga bij de Aldi allemaal verschillende afbakbroodjes halen en brie, zalm enz en dan vallen de kosten ook nog wel mee!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lunch bruiloft Empty Re: Lunch bruiloft

Bericht  Antibes wo 29 jun 2011 - 0:20

Ik zou wat luxere broodjes maken. Harde broodjes met zalm/roomkaas, mozzarella/pesto, dat idee. En inderdaad fruit is een goede!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Lunch bruiloft Empty Re: Lunch bruiloft

Bericht  Toet wo 29 jun 2011 - 0:35

Ik zou persoonlijk ook niet kiezen voor broodjes ham en kaas, dat vind ik dan wel weer erg standaard voor een bruiloft.

Je kunt bijvoorbeeld afbakbroodjes pakken zoals pistoletjes, kaiserbroodjes, meergranenbroodjes etc. Je kunt ze dan van te voren al beleggen maar je kunt ook schaaltjes beleg op tafel zetten (of een soort buffettafel maken) met wat standaard beleg (kaas/ham/kipfilet) en wat luxer beleg (zalm/roomkaas/brie/rosbief) en wat schaaltjes rauwkost. Eventueel nog eiersalade en tonijn.

Fruitsalade is erg leuk en lekker in de zomer!

Verder inderdaad koffie, thee, jus d'orange, melk en eventueel ranja voor kinderen serveren.

Wat minoes zegt is ook erg leuk, een smoothie en hoeft ook helemaal niet moeilijk/duur te zijn.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lunch bruiloft Empty Re: Lunch bruiloft

Bericht  Pien wo 29 jun 2011 - 0:53

Voor wie is het? Ik bedoel, wat is de band die jij met het bruidspaar hebt? ZOals ik het hier lees lijkt het namelijk net of je jezelf er een beetje té makkelijk vanaf wilt brengen...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lunch bruiloft Empty Re: Lunch bruiloft

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 1:06

Eens met Pien... Het lijkt mij dat je overlegd met het bruidspaar, wat zij willen en wat zij verwachten.
Als zij een redelijk grote, luxe bruiloft hebben zullen ze denk ik niet blij zijn met broodjes ham en kaas.

Ik zit dan eerder aan lekkere (vers gemaakte) salade's te denken.
tonijnsalade, garnalensalade, selleriesalade, eiersalade.

Fruit op een prikker (aardbei, druif, stukje kaas etc)
Meloen in parmaham

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lunch bruiloft Empty Re: Lunch bruiloft

Bericht  Caro wo 29 jun 2011 - 3:12

minoessepoes schreef:Het is maar net waar je van houdt natuurlijk. Persoonlijk zou ik nooit broodjes met ham en kaas serveren. Dat vind ik dan weer echt te simpel.

Ik zou eerder gaan voor turks brood, kleine afbak ciabatta, meergranenbroodje enz. Kan je ook gewoon voor afbakbroodjes kiezen en dan allemaal verschillende. Daarbij misschien nog iets van saucijzenbroodjes of worstenbroodjes, of een kroketje voor op brood.

Ik zou zelf eerder gaan voor een puntje brie op tafel, zelfgemaakte eiersalade, gerookte zalm, rosbief enz. En dan ook schaaltjes met komkommer, tomaat, sla. Zodat mensen zelf een lekker broodje kunnen samenstellen.

Misschien zelfs nog wat pasta salade erbij of iets dergelijks.

Ook kan je lekkere smoothies maken, een bakje aarbeien erin (of diepvriesfruit van de AH), pak magere yoghurt, flinke scheut jus d'orange, staafmixer erdoor en je hebt echt een heerlijk frisse smoothie.

Maar het ligt er natuurlijk maar net aan wat voor een budget je hebt. Al hoeft het helemaal niet zo duur te zijn. Ga bij de Aldi allemaal verschillende afbakbroodjes halen en brie, zalm enz en dan vallen de kosten ook nog wel mee!

Eens. Ik vind wat je nu doet wel erg simpel. Het is wel voor een bruiloft. Met een beetje fantasie kun je met hetzelfde budget veel meer bereiken.

Denk ook eens aan gewoon waterkaraffen met gesneden limoen/ komkommer of citroen erin. Hartstikke leuk gezicht, kost geen cent.

Of een zelfgemaakte quiche serveren. Met wat basic ingredienten kom je echt zo ver, en de kosten voor een quiche zijn te verwaarlozen. Je kan een fruitsalade maken..

Of je maakt mini sandwiches met wit brood, daar haal je de korst vanaf, vervolgens doe je hier bijvoorbeeld at boursin + ham op. Of kaas met een beetje mosterd, of een zelfgemaakte eiersalade en je serveert dit op een high-tea schaal. Staat leuk, staat verzorgd en wat aangekleder..

Je kan ook zelf muffins maken.. Nogmaals: duur hoeft het niet te zijn, maar je kan wel wat meer fantasie gebruiken.

Qua aankleding: je kunt voor witte tafelkleden gaan (altijd goed), je kan grote schalen met drijfbloemen op de tafel zetten. Of van die grote waxinehouders voor de aankleding.. Verder zou ik een a twee kleuren kiezen en dit goed doorvoeren in alles. Dan krijg je een mooie, uniforme uitstraling zonder er een kermis van te maken.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lunch bruiloft Empty Re: Lunch bruiloft

Bericht  Mizz_S wo 29 jun 2011 - 5:16

Voor hoeveel mensen is het, en hoe ziet de rest van de dag er uit qua eten en drinken?

Wat je er misschien nog bij zou kunnen doen, quiche in puntjes, of misschien wraps? Of lekkere schalen salade? Fruit is ook altijd lekker, zeker met warm weer.
Ik vind broodjes met ham en kaas best kunnen, als het bruidspaar dat ook goed vind. Misschien kun je evt nog wat variaties erbij bedenken, bv. brie, een lekkere salade en ander vleeswaar. Zodat er iets meer keuze is. Wij gaan bij onze bruiloft (november) ook geen superluxe lunch doen maar we houden het ook gewoon simpel, als je kijkt wat je verder nog allemaal te eten krijgt de hele dag vind ik dat ook niet echt nodig. Maar dat is voor iedereen weer verschillend natuurlijk.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lunch bruiloft Empty Re: Lunch bruiloft

Bericht  SarahKey wo 29 jun 2011 - 5:38

Ligt ook aan de tijd. Ik had op mijn bruiloft geen tijd om zelf een super de luxe lunch te maken. Naaste familie ook niet. Mijn tante had dan dag van te voren soep gemaakt en de ochtend van de bruiloft bolletjes staan smeren. Maar zij had ook niet echt tijd om er echt iets van te maken.
Als je onafhankelijk bent en je bent er puur voor de lunch, dan kun je het zo gek maken als je zelf wilt. Maar doe je het voor je eigen bruiloft en je hebt verder niemand om te helpen dan heb je echt geen tijd om dingen in de oven te maken.
En mensen klagen echt niet met warm weer, dan hebben we ook minder honger. Cool
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Lunch bruiloft Empty Re: Lunch bruiloft

Bericht  JM wo 29 jun 2011 - 6:12

Als we ons er makkelijk van af wilden maken dan hadden we hier niet gepost, dan hadden we wel gewoon broodjes ham en kaas gedaan punt. We hebben gewoon wat inspiratie nodig!

Daarnaast zitten we met het feit dat de gasten voornamelijk nuchtere hollanders zijn die leven onder het motto 'wat de boer niet kent dat vreet ie niet' smile Vandaar dat we niet om culinaire hoogstandjes vragen. Waarschijnlijk doen we de mensen hier geen plezier met broodjes met mozarella en een quiche. Dit is ook niet wat het bruidspaar verwacht!

We zijn niet alleen voor de lunch, we zijn ook gast op de bruiloft. Er zijn die dag wel 2 dames die de boel kunnen verzorgen maar het is de bedoeling dat wij de input leveren en ook zo veel mogelijk voorbereiden (het liefst dus dingen die de dag van te voren voorbereid/gemaakt kunnen worden.)

Kunnen we bijvoorbeeld een fruitsalade de ochtend ervoor maken? Ik heb wel eens gehoord dat men wat citroensap over stukjes appel sprenkelde zodat het niet bruin werd. Weet iemand of dit werkt?

Bedankt voor de tips m.b.t. de aankleding Caro! Vind vooral het idee van de drijfbloemen erg leuk! Zou natuurlijk helemaal leuk zijn als dit aansluit bij het bruidsboeket!

JM
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 16
Punten : 28
Registratiedatum : 17-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Lunch bruiloft Empty Re: Lunch bruiloft

Bericht  rapa nui wo 29 jun 2011 - 9:29

Moet het echt supergoedkoop zijn? Anders zou ik naast de wat gewonere broodjes met ham/kaas gewoon eens kijken bij de bakker wat die voor speciaals heeft wat niet al te duur is. En dan zou ik die bv. als extraatje appelflappen, of vruchtenkrakelingen of van die krentenbollen met pudding/perzik laten bezorgen zodat iedereen naast de gewonere broodjes ook een luxe broodje heeft. Of afhankelijk van de weersverwachting laat je de bakker warme sauzijnbroodjes bezorgen. Valt op zich wel mee qua prijs. Of ik zou zelf als extraatje voor op de bolletjes kroketten bakken of die laten bezorgen door de plaatselijke snackbar (mosterd niet vergeten). Onze groenteboer maakt zijn fruitsalade ook wel een dag ervoor maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Hier hebben ze bij vaak als broodmaaltijd voor een bruiloft per tafel of buffet een mandje met gemengde bollen, gewoon wit en bruin brood, wat plakken suikerbrood, krentenbrood of krentenbollen, wat van die luxere broodjes als hierboven genoemd en dan een schaal met plakken kaas, diverse vleeswaren. Een schaal met plakjes komkommer en tomaat, wat van die kleine jammetjes en ze serveren er dan een kroket bij.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lunch bruiloft Empty Re: Lunch bruiloft

Bericht  LMCurious wo 29 jun 2011 - 10:11

Ik zou inderdaad iets meer doen dan broodjes ham of kaas.
Je kunt bijv. van Hela sausen krijgen (ik haal ze zelf bij AH XL, maar weet niet waar ze ze verder hebben) die speciaal voor sandwiches en salades zijn. Ik had een mosterdsaus bij plakjes kipfilet en een cocktailsaus bij rosbief en had er nog eentje, maar weet niet meer precies welke. Of je je broodje nu besmeert met boer of met zoiets maakt qua tijd niets uit, maar is wel net ff lekkerder, en niet zo uitgesproken qua smaak dat mensen het niet lekker vinden. Als je een zakje voorgesneden ijsbergsla haalt, doe je die overal wat tussen, kost ook bijna geen tijd/moeite.

Qua soorten broodjes zou ik ook wat afwisselen, wit/bruin/meergranen/mais/hard en zacht. Voor elk wat wils. Verder heb je ook van die breekbroden die al met smaken zijn, dus italiaanse kruiden ofzo, dan hoef je ze niet te beleggen, maar zijn wel lekker.

Over de fruitsalade, ik maak altijd combinaties van de volgende soorten: ananas, meloen, sinaasappel, kiwi, rode bessen, nectarine, druiven (wit of rood maakt niet uit) en aardbeien. Ik pak altijd minimaal 4 soorten, maar afhankelijk van prijzen wissel ik af welke ik pak. Is altijd een enorm succes. Er zitten geen soorten tussen die bruin worden. En alles is wat zachter fruit. Ik vind bijv. zelf appel ertussen niet lekker qua structuur.

Qua decoraties zou ik zoals iemand hierboven al zei doen. een of 2 kleuren overleggen met bruidspaar. Google eens op stylingbureaus die dit soort dingen verzorgen of blader wat bruidsmagazines door, dan kom je wel wat inspiratie tegen. Met een leuk laken, servetten en bijvoorbeeld een draad om een setje bestek in een bijpassende kleur creeer je al vlug wat leuks.

Succes.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Lunch bruiloft Empty Re: Lunch bruiloft

Bericht  Tiana wo 29 jun 2011 - 10:32

ik zou zelf inderdaad ook wat meer voor luxere broodjes gaan. Dus afbakbroodjes en zachte puntjes, verschillende soorten. Ook qua beleg, een aantal salades zelf maken, een fruitsalade ernaast neerzetten. Misschien ook (mini) worstenbroodjes en saucijzenbroodjes?
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lunch bruiloft Empty Re: Lunch bruiloft

Bericht  Fayebella do 7 jul 2011 - 8:40

Je zou ook voor erbij een club sandwich kunnen maken, dit is ook niet zoveel werk, maar ziet er wel al luxer uit.
Verder ben ik het met de anderen eens, iets van verschillende salades is erg lekker.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lunch bruiloft Empty Re: Lunch bruiloft

Bericht  Beachgirl do 7 jul 2011 - 8:44

Je kunt ook een lekker soep erbij doen, en misschien een schaal met gemengde sla/tomaat/komkommer/fetakaas o.i.d.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lunch bruiloft Empty Re: Lunch bruiloft

Bericht  Inge do 7 jul 2011 - 8:48

Mijn bruiloft duurt nog wel even maar wil dan ook een lunch thuis doen voor de daggasten die daar al zijn (als wij foto's gaan maken) en dan wil ik lekkere sandwiches maken, afbakbroodjes, soep, salades, hartige taart of hartige hapjes en iets van een fruitsalade
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lunch bruiloft Empty Re: Lunch bruiloft

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum