Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Heb ik nog recht op dit geld?

+5
Antibes
Susan
Atelier Madame
Zininzon
Toet
9 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Heb ik nog recht op dit geld? - Pagina 2 Empty Re: Heb ik nog recht op dit geld?

Bericht  Fairlight ma 11 jul 2011 - 3:20

Rizzie schreef:
Fairlight schreef:Volgens mij zijn ze verplicht om die 2 uur uit te betalen. Ik had dat namelijk ook toen ik bij de AH werkte, had ik ook een contract voor minimaal zoveel uur. Als ik dan een week niet hoefde te werken, kreeg ik wel uitbetaald.

Ik heb ook een 2-12 uren contract bij een supermarkt maar als ik een week niet hoef te werken krijg ik niets betaald. Volgens mij zijn ze wel verplicht om mij 2 uur in te plannen als ik beschikbaar ben (en dus geen vrij heb gevraagd). Als ik een hele week ziek ben krijg ik 12 uur betaald.

Dat is toch alleen zo bij een nulurencontract? Dat je dan niets uitbetaald krijgt, is logisch. Maar volgens mij zijn ze echt verplicht om die 2 uur dan uit te betalen.

Maar goed, ik heb geen rechten gestudeerd, dus ik zal het nooit zeker weten :p
Fairlight
Fairlight
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 70
Punten : 87
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb ik nog recht op dit geld? - Pagina 2 Empty Re: Heb ik nog recht op dit geld?

Bericht  Rizzie ma 11 jul 2011 - 11:07

Fairlight schreef:
Dat is toch alleen zo bij een nulurencontract? Dat je dan niets uitbetaald krijgt, is logisch. Maar volgens mij zijn ze echt verplicht om die 2 uur dan uit te betalen.

Maar goed, ik heb geen rechten gestudeerd, dus ik zal het nooit zeker weten :p

Hm.. zou dat echt zo zijn? Volgens mij is het zo dat als ik aangeef dat ik wil werken dat ze verplicht zijn om me mininmaal 2 uur in te plannen. Als ik niet wil werken krijg ik ook niets betaald (bijv. in mijn vakantie).
Rizzie
Rizzie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 51
Punten : 55
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb ik nog recht op dit geld? - Pagina 2 Empty Re: Heb ik nog recht op dit geld?

Bericht  Snoopy di 12 jul 2011 - 6:49

Zou je goed in je contract moeten kijken, want soms is het ook op basis van een aantal maanden.
Ik moet op basis van 3 maanden een gemiddelde van 4 uur per week werken. Dus als ik 1 keer in de twee weken 8 uur werk, dan hoeven ze me niet de week dat ik niet werk 4 uur te betalen.

Ben benieuwd of de TO dat geld krijgt, want normaal als je een contract hebt voor een aantal uur en je werkt die niet, maar krijgt ze wel betaald, dan wordt dat geregistreerd als min-uren. En bij beëindiging van contract worden min-uren bij je in rekening gebracht.
Het vakantiegeld zou je nog wel recht op hebben.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb ik nog recht op dit geld? - Pagina 2 Empty Re: Heb ik nog recht op dit geld?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum