Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

kunnen baby's al op dieet?

+15
xxjojootjexx
Flemy
Teddyaapje
PiP
Flip Fluitketel
Dora
miss22
Jilke
-Ieniemienie-
Mamsie
Jelin
Pien
Parisienne
mauwmauw
loesje
19 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

kunnen baby's al op dieet? - Pagina 2 Empty Re: kunnen baby's al op dieet?

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 7:22

Niet teveel, maar in mijn ogen verkeerde tijden. Hij krijgt nu 2x een flink volle fles binnen 3 uur. Dat lijkt me een beetje aan de vele kant in zo'n korte tijd.

Edit: die 2 flessen doen trouwens niets af aan zijn stevigere lijfke. Ook die kwark niet. Ik zou de dag anders indelen maar verder vind ik het wel mevallen. Jens was ook zo'n heerlijke stevige jongen, dat is hij nu nog alleen is hij compleet in zijn velleke gegroeid. En inderdaad, toen hij ging bewegen veranderde alles. Dus geen zorgen maken.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Teddyaapje di 28 jun 2011 - 7:36

Misschien zou je ook de smeerleverworst en jam kunnen vervangen voor alleen boter en de kc toch proberen te vervangen voor water. Dan krijgt hij in elk geval minder suikers binnen. Als hij straks meer gaat bewegen wordt t bBYVET VANZELF MINDER.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 8:00

Teddyaapje schreef:Misschien zou je ook de smeerleverworst en jam kunnen vervangen voor alleen boter en de kc toch proberen te vervangen voor water. Dan krijgt hij in elk geval minder suikers binnen. Als hij straks meer gaat bewegen wordt t bBYVET VANZELF MINDER.

Ik vind het een beetje raar om alleen boter op de boterham te doen. Je hebt ook suikervrije jam en ik neem aan dat er geen dikke lagen beleg op zitten..

Gast
Gast

Bericht  Flemy di 28 jun 2011 - 8:06

Ik geef ook weleens alleen boter op brood aan de jongste hoor. Verder krijgt ze smeerkaas of smeerworst, zonnatura jam of fruitstroop en soms kook ik een eitje.

Ik ben het verder eens met wat al gezegd is. Ik denk niet dat hij zozeer te veel krijgt, maar dat je schema inderdaad niet helemaal 'goed' lijkt te zijn. Die fles van 10:00 zou ik echt weglaten en bijvoorbeeld nog wat melk voor het slapen gaan geven.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 8:13

appeltje schreef:
Teddyaapje schreef:Misschien zou je ook de smeerleverworst en jam kunnen vervangen voor alleen boter en de kc toch proberen te vervangen voor water. Dan krijgt hij in elk geval minder suikers binnen. Als hij straks meer gaat bewegen wordt t bBYVET VANZELF MINDER.

Ik vind het een beetje raar om alleen boter op de boterham te doen. Je hebt ook suikervrije jam en ik neem aan dat er geen dikke lagen beleg op zitten..

waarom is dat raar? Je kijkt nu vanuit je eigen referentiekader, maar een kind van 8 maanden snapt nog niet dat er allerlei beleg is voor op brood. Die eet wel wat mama 'm voorzet, of dat nu met boter of beleg is.

Gast
Gast

Bericht  xxjojootjexx di 28 jun 2011 - 8:54

Dromertje schreef:
appeltje schreef:

waarom is dat raar? Je kijkt nu vanuit je eigen referentiekader, maar een kind van 8 maanden snapt nog niet dat er allerlei beleg is voor op brood. Die eet wel wat mama 'm voorzet, of dat nu met boter of beleg is.
Tristan heeft nog nooit beleg op brood gehad.
Tristan eet sowieso niet veel, hij krijgt vooral bv, de rest is hij gewoon niet gek op.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387

Bericht  Parisienne di 28 jun 2011 - 9:07

N. krijgt ook niet altijd beleg op haar brood, wel bijna altijd wat boter. Ze mist het nog niet, al gaat een boterham met light jam of appelstroop er uiteraard wel wat sneller in. N. vind het bijvoorbeeld heerlijk om zelf haar boterham of zacht broodje op te eten, dus stukjes/'stroken' in haar hand. Dan gaat er niks op en eet ze net zo goed smile
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  loesje di 28 jun 2011 - 21:20

ik heb nu de fles van 10.00 weggelaten en hem een halve soepstengel gegeven ben benieuwd want schema is nu heel anders.

zijn schema gaat nu worden
7.15 pap 180+6 +4 scheppen granen
10.00 halve soepstengel
12.00 2 boterhammen + 90+3 aanmaak melk
15.00 fruithap
17.00 avondeten + sap
19.00 90+3 aanmaak melk
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 23:04

Dat ziet er al beter uit alleen zou ik echt de soepstengel en de fruit omdraaien. Fruit vult wat meer en om nu fruit te geven vlak voor zijn avondeten, dan prop je hem daar weer vol. Althans, dat vind ik dan he! Wink

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown di 28 jun 2011 - 23:38

Ik moest toen ik 6 maanden oud was op dieet van de kinderarts. Hij maakte zich zorgen om mijn gezondheid omdat ik hele dikke baby was. Maar ik kreeg dan ook kinderbiscuit met sinassappelsap met 2 maanden en borstvoeding en daarbij dronk ik ook al flesvoeding.. ik blijf huilen en de enige manier om me stil te krijgen was eten geven.. dan was ik gelukkig.. Ik heb nog foto's dat ik een armbandje om heb met blauwe kraaltjes maar het zit zo in mijn babyspekpolsjes weggemoffelt dat je 1 kraaltje ziet,haha! En ook foto's dat ze mij nutella gaven met een lepeltje.. was daar nog geen 6 maand.. laughcry

Tis goed gekomen.. mijn moeder heeft toen geen koekjes meer gegeven en ik was snel gaan lopen.. dan gaat het eraf.. Ik ben nu heel slank.. dus 't hoeft niet..

Mijn ouders woonde bij mijn opa en oma in toendertijd, en mijn pa had nog een broer en zus en die gaven me ook allemaal lekkers.. silent
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 0:08

Lieskuh schreef:Dat ziet er al beter uit alleen zou ik echt de soepstengel en de fruit omdraaien. Fruit vult wat meer en om nu fruit te geven vlak voor zijn avondeten, dan prop je hem daar weer vol. Althans, dat vind ik dan he! Wink

Ik zou ook het fruit `s ochtends geven....

Gast
Gast

Bericht  loesje wo 29 jun 2011 - 0:17

geloof niet dat hij er helemaal mee eens is hij is stront vervelend heeft schijnbaar honger Sad
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 0:20

hij heeft net een uur geleden 2 boterhammen en 90 cc melk gehad? Dan lijkt het me sterk dat hij honger heeft.

Gast
Gast

Bericht  loesje wo 29 jun 2011 - 0:46

denk dat ie gewoon even moet wennen aan zn nieuwe schema heb hem maar op bed gelegd want hij bleef vervelend.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Pien wo 29 jun 2011 - 0:51

Misschien moet hij idd wel even omschakelen maar Hij zal heus geen honger hebben...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  PapillonRose wo 29 jun 2011 - 0:59

Ik denk ook niet dat hij honger heeft met wat hij nu krijgt, tenminste dat lijkt me..

Hier is het schema nu zo:
- 180 + 6 + pap
- fruithap
- 1 boterham met boter (en soms ook beleg) en wat drinken
- fles 180 + 6
- tussendoortje + drinken
- avondeten + drinken
- fles 180 + 6

Het drinken wat erbij staat wisselt trouwens nogal hier. Ik bied het aan en dan kijkt ze zelf hoeveel ze wil. De ene keer is dat bijv. maar 30 cc en de andere keer 60 of soms als ze echt dorst heeft wel 100cc. En ze krijgt dan vaak water met een heeeel klein beetje diksap of roosvicée dat drinkt ze veel beter dan water. Beetje jammer, maar ze dronk zo slecht water dat ik dat ben gaan proberen en toen ging het meteen beter.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Teddyaapje wo 29 jun 2011 - 2:32

xxjojootjexx schreef:
Dromertje schreef:
appeltje schreef:

Tristan heeft nog nooit beleg op brood gehad.
Tristan eet sowieso niet veel, hij krijgt vooral bv, de rest is hij gewoon niet gek op.

T. krijgt ook alleen boter op zn boterham. Af en toe ook wel eens stroop, maar ik kan niet aan hem merken dat hij dat lekkerder vindt.

Ik denk dat het maar net is waar je je kindje aan laat wennen.

@ Loesje: Wat vervelend dat je zoontje zo vervelend is vandaag, het kan best zijn dat hij honger heeft omdat hij meer eten gewend is en dat hij aan zijn nieuwe schema moet wennen. Ik zou het een weekje zo volhouden, ookal is hij chargijnig, gewoon volhouden! Probeer hem af te lijden met spelletjes oid zodat hij er niet aan denkt dat hij honger heeft.

voorbeeld:
Als je zelf gewend bent om om 22u nog wat te snacken en je doet het dan een keer niet is de kans groot dat je een honger gevoel krijgt terwijl je dat eten helemaal niet nodig hebt. Laat je t snacken een week lang achterwege is het honger gevoel ook weg/ minder.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 3:05

Hij moet gewoon even wennen aan zijn nieuwe eet en drink schema. Wij hadden chagrijnige kereltjes als we weer een fles afgebouwd hadden. Duurde een kleine week en daarna was het goed. Gewoon even voldhouden, komt goed!

Edit: even ter vergelijking. Onze Jens woog met 7 maanden 10.140 gram en was 73cm lang. Met 9 maanden woog hij 11.660 gram en was hij 75cm. Ook niet bepaald een slanke den dus, maar het is allemaal goedgekomen.

Gast
Gast

Bericht  SparklingEyes wo 29 jun 2011 - 3:14

loesje schreef:punt is gewoon dat hij teweinig beweegt als hij dat nou eens iets meer zou doen is er niks aan de hand want het was een mager ding tot hij bijvoeding kreeg.

7.15 180+6 en dan 5 scheppen granen
10.00 180+6
12.00 2 broterhammen met boter en smeerleverworst of jam + 125 cc drinken
15.00 fruit met 50 gram kwak 125 cc drinken
17.30 200 gram aardapelen vlees groente 125 cc drinken
19.00 soepstengel

hij is 70 cm en volgens mij onderhand al 10 kilo
(op de foto is hij nog een stuk jonger)

Ik zie in je onderschrift dat je zoontje 8 maanden is.. wij mochten op het dagverblijf de kinderen onder de 1 jaar geen (smeer) leverworst geven. Er zit iets in wat niet goed voor ze is meen ik...

Daarbij.. niet om het een of ander: smeerleverworst is zó gruwelijk vet..

Verder ziet het er toch goed uit.. ? Als hij gaat bewegen, gaat het er vanzelf af..

EDit: ik zie nu dat je om 10u ook al weer iets gaf, goed dat je die er af gehaald hebt, want dat is wel erg vlot! Ik geef N. dan vaak een koekje (nijntje - koekje) met wat sap.

Laatst aangepast door SparklingEyes op wo 29 jun 2011 - 3:20; in totaal 1 keer bewerkt
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 3:17

Nee, het gaat om de vitamine A die er in zit, die slecht is voor de lever.
(A toch?)

Als je je kind 1 boterham geeft en normaal besmeert is dat geen probleem.

H. lust trouwens ook graag boterhammen met alleen wat boter.
Of helemaal droge. Die eet ze liever dan een koekje...

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose wo 29 jun 2011 - 8:55

Ja, vitamine A is het in de smeerleverworst wat niet goed is. Tenminste, teveel ervan is niet goed. Hier op het CB zeiden ze tegen me dat ik haar best al eens een boterham met smeerleverworst mag geven. Dat doe ik ook af en toe. Meestal krijgt ze boter op brood, en als ik er beleg op doe wil ik wel wat afwisselen qua zoet en hartig dus ook de smeerleverworst geef ik heel af en toe gewoon en dat mag ook. Zo lang je het niet op elke boterham geeft en elke dag, valt het met de vitamine A en de hoeveelheid vet wel mee denk ik=
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Dolphinne wo 29 jun 2011 - 23:32

Ons zoontje is ook altijd al stevig geweest.
Met 7,5 maand was hij 9860 gram en 70,5 cm en met 9 3/4 maand: 10.790 gram en 73,5 cm.
De laatste keer was hij met 2 jaar ong. 90 cm en 15,3 kilo.

Wij kregen het advies van het cb om goed op te letten met wat we hem gaven. Diksap bijv. maar een paar drupjes sap en vooral water (of liever helemaal water). Niet te dik beleg, Magere yoghurt etc, een soepstengel/theebiscuit ipv nijntje-koekjes. Geen pap in de ochtend maar liever een boterham (pap zet veel meer aan).

En later (toen was hij al 1/1,5 geweest denk ik) ook niet teveel zuivelproducten. Hij krijgt nu nog steeds 2 keer een halve beker (halfvolle) melk (1 keer bij het ontbijt en 1 bij de lunch) en een toetje van magere (vruchten) yoghurt.
ipv diksap krijgt hij alleen nog water of thee en soms als we ergens anders zijn krijgt hij wel iets anders, maar thuis dus niet.
En we letten op dat hij genoeg beweegt. Liever zelf laten lopen ipv de buggy pakken of tillen. Veel buiten spelen of een rondje door de wijk lopen etc.
Heb wel het idee dat dit heeft gewerkt. Zn buikje lijkt tegenwoordig een stuk minder. (heb hem al een tijd niet meer gewogen en gemeten)

Over het algemeen komt het wel goed, maar wij vonden het wel erg belangrijk om er goed op te letten dat het niet erger zou worden en hij later niet door "onze schuld" overgewicht zou hebben.

Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: