Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Appartement te koop en ik baal verschrikkelijk !

+7
SoGood
Kqip
Zonnetje
CCC
Dennenappel
widko
TGR
11 plaatsers

Ga naar beneden

Appartement te koop en ik baal verschrikkelijk ! Empty Appartement te koop en ik baal verschrikkelijk !

Bericht  Gast di 28 feb 2012 - 21:56

Ons appartement staat nu een half jaar te koop en langzamerhand krijg ik er een hard hoofd in. Ik wil echt zo graag weg hier en gewoon verder gaan met m'n leven. Er kan bijv. nu geen 2e kindje komen hier omdat we gewoon geen slaapkamer over hebben en manlief wil niet dat er op onze slaapkamer een kindje komt. Voor 2 maanden oke maar dan? Ook kan ik niet tegen die onzekerheid. Wonen we nu hier over 3 jaar nog of wordt het over 3 weken verkocht? En hoe zit het dan met het financiele deel als we hier over 3 jaar nog wonen? Want we moeten dan natuurlijk gaan zakken met de prijs en er komt natuurlijk een moment dat die niet meer gunstig is voor ons zelf. Volgende maand gaan we al bijna 15.000 euro zakken in prijs. In ons complex staat er namelijk ook een te koop en die is ook gezakt en zit nu dicht bij onze prijs. Dat appartement staat al 2 jaar te koop

Bah ik kan hier zo slecht tegen tegen die onzekerheid. Het staat natuurlijk nog "maar" een half jaar te koop maar als je bij ons in de buurt kijkt naar huizen en appartementen die te koop staan. Dan hebben we nog even te gaan Sad Ik weet eigenlijk niet wat ik met dit topic moet maar ik moest het gewoon even kwijt..


Laatst aangepast door Razz_ op di 28 feb 2012 - 21:59; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Appartement te koop en ik baal verschrikkelijk ! Empty Re: Appartement te koop en ik baal verschrikkelijk !

Bericht  TGR di 28 feb 2012 - 21:58

Volgens mij staan huizen zo gemiddeld een jaar te koop tegenwoordig.

Wat je kunt overwegen is een huurder vinden voor jullie huis en overleggen met een hypotheekverstrekker of jullie wel al in aanmerking komen voor een nieuwe hypotheek als jullie nu een nieuw huis willen kopen.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Appartement te koop en ik baal verschrikkelijk ! Empty Re: Appartement te koop en ik baal verschrikkelijk !

Bericht  widko di 28 feb 2012 - 22:42

Het is zo moeilijk op dit moment om huizen te verkopen, Die van ons staat inmiddels al ruin 2,5 jaar te koop.
Van alles verandert om het zo neutraal mogelijk te maken. Maar ja als de kijkers niet eens binnen komen maart het ook niet uit.

We balen er gigantisch van want we willen heel graag weg. Positief blijven is belangrijk maar ik weet het is soms zo moeilijk!

widko
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 109
Punten : 119
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Appartement te koop en ik baal verschrikkelijk ! Empty Re: Appartement te koop en ik baal verschrikkelijk !

Bericht  Gast di 28 feb 2012 - 22:52

Bleehg balen zeg!

Mijn zus zit in een zelfde soort situatie (muv 2e kindje want zij hadden wel de ruimte). Zij willen ontzettend graag terug naar N.ijmegen verhuizen vanuit L.elystad. Maar probeer je huis daar maar eens te verkopen. Alle huizen lijken op elkaar, er staat mega veel te koop. Hun huis staat nu bijna een jaar te koop.

Vrijdag hebben ze weer een bezichtiging, ik hoop zo voor ze dat die mensen interesse hebben.


Jullie ook veel succes!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Appartement te koop en ik baal verschrikkelijk ! Empty Re: Appartement te koop en ik baal verschrikkelijk !

Bericht  Dennenappel di 28 feb 2012 - 22:57

Het lijkt mij echt heel moeilijk en lastig!
Juist omdat je graag een tweede wilt en je wilt richten op de toekomst. Hierdoor baal je meer en meer van waar je nu woont.

Ik zou proberen op de een of andere manier de knop daarin iets proberen bij te stellen, dat je hier nog een tijd woont en kijken wat voor leuks en goeds er kan zijn/is in die periode. Het is niet makkelijk, maar ik denk dat dit je niet gelukkiger maakt.

Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Appartement te koop en ik baal verschrikkelijk ! Empty Re: Appartement te koop en ik baal verschrikkelijk !

Bericht  Gast wo 29 feb 2012 - 0:12

Ik moet zeggen dat het ook wel een hele moeilijke tijd is om een huis te verkopen op dit moment.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Appartement te koop en ik baal verschrikkelijk ! Empty Re: Appartement te koop en ik baal verschrikkelijk !

Bericht  CCC wo 29 feb 2012 - 0:30

Het is echt een vervelende tijd om nu je huis te verkopen, mijn ouders hun huis staat ook alweer ruim 2 jaar te koop.... Probleem is dat de hypotheken ook niet meer zo maar worden gegeven nu in deze tijd... Lijkt me echt vervelend om in zo'n situatie te zitten.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Appartement te koop en ik baal verschrikkelijk ! Empty Re: Appartement te koop en ik baal verschrikkelijk !

Bericht  Gast wo 29 feb 2012 - 0:32

Het is idd ook een moeilijke tijd en iedereen wacht ook eerst totdat hun eigen huis wordt verkocht omdat ze niet met dubbele lasten willen zitten. Ook is het in dit dorp ook nog eens dat er veel nieuwe huizen en appartementen worden gebouwd voor mensen misschien wel eerder voor gaan. We hebben totaal nu 2 kijkers gehad waarvan er 1 2x is wezen kijken maar die heeft dus zelf een huis dat al bijna 3 jaar te koop staat. Misschien helpt het als we volgende maand toch een beetje zakken met de prijs. Maargoed dat zal wel niet.. Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Appartement te koop en ik baal verschrikkelijk ! Empty Re: Appartement te koop en ik baal verschrikkelijk !

Bericht  Gast wo 29 feb 2012 - 0:50

Ik herken je gevoel heel erg. Wij zitten 3 hoog zonder lift en 2 slaapkamers, en ik wil ook gewoon weg hier Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Appartement te koop en ik baal verschrikkelijk ! Empty Re: Appartement te koop en ik baal verschrikkelijk !

Bericht  Zonnetje wo 29 feb 2012 - 1:10

hug Wat vervelend voor je! Je hebt er ook zo weinig invloed op of je appartement verkocht wordt, dat maakt het zo lastig. En die nieuwbouw daar ben je natuurlijk ook niet zo blij mee. Is het niet zo dat er veel nieuwbouw in B. toch niet doorgaat? Dat is bij ons in Best namelijk wel zo. Er waren veel nieuwbouwprojecten gepland, maar die zijn afgelast, omdat mensen niet durven te kopen, zolang hun oude huis niet verkocht is en dat gaat bij nieuwbouw niet.

Wat bij de verkoop van ons appartement behoorlijk geholpen heeft en wat ik sowieso zie bij huizen/appartementen die snel verkocht worden, is dat ze scherp geprijsd zijn. Ik weet niet hoeveel ruimte jullie nog hebben om te zakken in prijs, maar dat zakken met 15.000 euro, wat jullie van plan zijn, kan mogelijk helpen. Misschien moet je nog wel meer zakken. Zoals je weet hebben mijn vriend en ik ons appartement vrij vlot verkocht, maar dat hebben we voornamelijk te danken aan het feit dat we zoveel in prijs gezakt zijn. We hebben er ruim * minder voor gekregen dan wat mijn vriend er in 2007 voor betaald heeft (niet quoten). Dat is super zuur, want je moet dat geld van je spaargeld bijleggen, maar zoveel hadden wij er voor over om weg te gaan uit dat veel te kleine appartement.

Ik duim voor je dat er snel iemand komt kijken die het wil kopen! Ik ken het gevoel van ergens weg willen heel goed en dat is echt niet fijn.


Laatst aangepast door zonnetje op wo 29 feb 2012 - 21:05; in totaal 1 keer bewerkt
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Appartement te koop en ik baal verschrikkelijk ! Empty Re: Appartement te koop en ik baal verschrikkelijk !

Bericht  Gast wo 29 feb 2012 - 1:24

Zonnetje als we idd gaan zakken met 15.000 euro hebben we nog 15.000 over om te kunnen zakken maar dat is eigenlijk echt de max. we krijgen dan niks extra's dus het geld wat we er dan allemaal in hebben gestoken is dan gewoon weg helaas

Toevallig kregen we net een mail over de Open Huizen Route en we hebben net besloten om er aan mee te doen. Alleen weten we nu niet of we dan voor of na de huizenroute gaan verlagen. Daar maken we binnenkort een afspraak over met de makelaar. Kijken wat hij het beste vind

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Appartement te koop en ik baal verschrikkelijk ! Empty Re: Appartement te koop en ik baal verschrikkelijk !

Bericht  Kqip wo 29 feb 2012 - 5:19

Ik zou de prijs laten zoals hij is tot na de open huizen route. Je zult je altijd afvragen of dat juist is als er niemand geweest is die dag. Aan de andere kant geef je misschien het signaal ermee af dat je heel snel ervan af wilt zijn. Is ook zo, maar dat gaat een kijker niks aan. Ik zou dat even goed overleggen met de makelaar idd wat handig is.
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Appartement te koop en ik baal verschrikkelijk ! Empty Re: Appartement te koop en ik baal verschrikkelijk !

Bericht  SoGood wo 29 feb 2012 - 7:48

Ons huis staat 2 maanden te koop nu.. Ik ben bang dat het 2 jaar gaat worden. Lekker optimistisch van me, maar potentiele kopers kunnen in deze straat uit 28 (!) woningen kiezen, dat schiet lekker op. Er worden er nauwelijks/geen verkocht.

Op dit moment vind ik het niet zo erg ivm lage lasten, midden in de stad wat straks weer fijn is met terrasjes enzo.. Maar ja. We willen toch binnenkort wel een grote stap gaan maken. Naar nieuwe huizen op Funda kijken doe ik niet (meer) want stel dat ons droomhuis er tussenstaat. We kopen niet voor het verkocht is!
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Appartement te koop en ik baal verschrikkelijk ! Empty Re: Appartement te koop en ik baal verschrikkelijk !

Bericht  TukTuk wo 29 feb 2012 - 8:05

Wat mijn ouders destijds gedaan hebben op advies van de makelaar, is ook gezakt in de prijs, maar het huis helemaal opnieuw op Funda laten zetten, waardoor je dus niet bij de gegevens kon zien dat het huis al langer te koop stond en dat de prijs gezakt was. Ook toen nieuwe foto's er op.

Dit hebben ze volgens mij toen juist wel voor de open huize route gedaan, want de kans dat er niemand komt kijken is zo enorm groot. Uiteindelijk is het niet veel later toen verkocht.

Succes er mee! Kan me voorstellen dat die onzekerheid slopend is!

Huis heeft overigs 8 maanden te koop totaal gestaan, met nog 5 of 6 andere woningen te koop in de straat.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Appartement te koop en ik baal verschrikkelijk ! Empty Re: Appartement te koop en ik baal verschrikkelijk !

Bericht  Star007 wo 29 feb 2012 - 8:22

Wij hebben ons appartement met een speciale regeling gekocht met 50 % korting. Enige regels zijn dat we het appartement bij verkoop eerst aan dat makelaarskantoor moeten aanbieden en de winst moeten we gedeeltelijk ( min de eigen toegevoegde waarde door bijvoorbeeld nieuwe badkamer etc.) delen. Wij hebben nu een bod liggen en moeten voor 12 maart beslissen of we het verkopen en dan kan het bij wijze van volgende maand rond zijn. Het enige nadeel is dat we een enorme restschuld over houden en dus waarschijnlijk geen nieuwe hypotheek kunnen krijgen. Dus bij ons is juist het verkopen geen probleem, maar juist het aankopen van een andere woning, omdat we waarschijnlijk geen nieuwe hypotheek krijgen. Huren is ook geen optie , verdienen we 'te veel' voor Neutral en voor particulier huren verdienen we te weinig. Dus wij zitten ook vast eigenlijk. Ook houdt ons dit straks tegen in onze plannen om over halfjaar ofzo voor een 2e kindje te gaan .

#^%^# huizenmarkt Rolling Eyes
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Appartement te koop en ik baal verschrikkelijk ! Empty Re: Appartement te koop en ik baal verschrikkelijk !

Bericht  sanne-84 vr 2 maa 2012 - 6:19

dat is inderdaad wel balen razz...
heb alleen verder ook weinig adviezen, ik kan alleen zeggen dat ik voor je zal blijven duimen!
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Appartement te koop en ik baal verschrikkelijk ! Empty Re: Appartement te koop en ik baal verschrikkelijk !

Bericht  Ibbeltje vr 2 maa 2012 - 6:38

Ik blijf duimen voor jullie Razz. Heb verder ook geen tips. Misschien op social media gooien ook ?
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Appartement te koop en ik baal verschrikkelijk ! Empty Re: Appartement te koop en ik baal verschrikkelijk !

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum