Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

oma lapt ons regels aan haar laars

+12
Spring
Liadan
Smaragdje
Dora
Fearie
Barbabella
LMCurious
Chelle
duckie
Lady4
ekjir@M
maiadebij
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

oma lapt ons regels aan haar laars Empty oma lapt ons regels aan haar laars

Bericht  maiadebij ma 27 jun 2011 - 9:26

Mijn oma (dus N zijn overgroot oma) heeft altijd de neiging kinderen (en ook de honden van mijn tante) vol te proppen. Toen N 5 maanden was had ze al bijna een hap slagroom in zijn mond toen we even niet oplette met de reden "hij heeft toch suiker nodig??" (hij kreeg pas bijvoeding vanaf 6 maanden!) sinds die tijd is het altijd een punt van discussie.

Toen N (in haar ogen 'eindelijk') bijvoeding kreeg wilde ze hem al snel chips, koek en andere slechte snaaierij toestoppen. Elke zondag opnieuw. En elke zondag legden we haar uit dat N dat nog niet krijgt, met de uitleg waarom. Nu is N 2,5 jaar en krijgt hij ook wel eens een chippie. We gaan er elke zondag heen en oma doet hem dan van die ringelings om zijn vinger. 10 chippies vind ik genoeg. Voor mijn vakantie was er al een keer dat ik duidelijk had gezegd tegen zowel oma als N dat hij 1x chips mocht en dat genoeg was omdat hij anders zijn avondeten niet lust. N bleef nog even met papa en ik ging eerder weg, toen ze ons uitzwaaiden zag ik alweer chips om zijn vingertjes.

Afgelopen zondag dus weer, 1x chips gehad, gezegd dat hij 1x mocht en verder niet omdat hij tijdens de afgelopen vakantie al teveel rotzooi had gegeten. Oma hoorde het zeker en vroeg er nog wat over. 10 minuten later ging ze naar de keuken, N liep er achteraan. Dus ik ging even een kijkje nemen en jahoor ze stopte hem weer chips toe. Toen ik binnen stapte wilde ze het nog weg moffelen maarja dat ging niet want N stond al klaar om het aan te pakken. Ik was geirriteerd en zei "Omaaa" (met verbazing) en zei antwoorde alleen "Oh... mocht dat niet dan?" het feit dat ze ze weg wilde moffelen en ze hem er maar 3 wilde geven (zodat hij ze op zou hebben voor hij terug de kamer is was) zegt dat ze dondersgoed wist dat ik het niet wilde hebben.

Ik word hier zo moe van. Hiermee laat ze toch merken dat ze mijn mening totaal niet respecteerd?

Ik heb mijn spullen gepakt, J in de Mei tai en N in de buggy gedaan en ben weg gegaan.... maar toch voelt het rot.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

oma lapt ons regels aan haar laars Empty Re: oma lapt ons regels aan haar laars

Bericht  ekjir@M ma 27 jun 2011 - 9:38

Ik heb dit dus met mijn moeder. Ze past 2 dagen per week op maar ik krijg haar maar niet aan het verstand dat ik een flesje diksap op z'n tijd niet erg vind maar dat een scheut diksap door z'n fruithap echt niet nodig is. Hij lust het ook graag zonder dus hoe ze aan het idee komt... Don't ask me...

Ik doe het nu anders, ik heb geen zin om steeds de discussie aan te gaan dus zoek ik maar steeds een tussenweg. De diksap heb ik meegenomen en zet 's ochtends een flesje perensap klaar. Ze wil hem graag een lange vinger geven 's middags, dat vind ik op zich nog niet zo erg maar dan krijgt hij wel lange vingers zonder suikerlaagje of ik leg een zakje rijstwafeltjes neer onder het mom 'ik had geen zin om naar de vomar te gaan voor lange vingers'. Op een broodje moet jam of appelstroop volgens m'n moeder, ik laat haar dan maar in die waan en geef hem derest van de week een broodje met alleen boter of een beetje smeerworst/kaas/kipfilet.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

oma lapt ons regels aan haar laars Empty Re: oma lapt ons regels aan haar laars

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 9:48

Eerlijk ? Ik vind dat je overdreven hebt gereageerd. Waarschijnlijk is je oma zo dol op jullie kinderen dat ze ze ontzettend graag verwend, en laat dat nu net met wat chipjes zijn. Ik vraag mezelf af wat nu precies het probleem is ? Dat ze hem wat extra chipjes heeft gegeven toen ze samen in de keuken waren ? Ik begrijp echt wel dat je het niet zo op prijs stelt als ze jullie 'regels' aan haar laars lapt maar het gaat hier toch niet om zulke ernstige misdrijven, of ben ik nu de enige die dat zo ziet ?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

oma lapt ons regels aan haar laars Empty Re: oma lapt ons regels aan haar laars

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 9:54

Volgens mij is het meer dat ze geen respect heeft voor de regels die er gelden voor haar achterkleinkinderen. Als maiadebij niet wil dat hij nog meer chips krijgt, moet ze niet stiekem in de keuken chips gaan geven, dat is toch niet zo moeilijk? Daar zou ik ook boos om worden. Verwennen prima, maar niet stiekem gaan doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

oma lapt ons regels aan haar laars Empty Re: oma lapt ons regels aan haar laars

Bericht  Lady4 ma 27 jun 2011 - 9:56

Mama_van2 schreef:Eerlijk ? Ik vind dat je overdreven hebt gereageerd. Waarschijnlijk is je oma zo dol op jullie kinderen dat ze ze ontzettend graag verwend, en laat dat nu net met wat chipjes zijn. Ik vraag mezelf af wat nu precies het probleem is ? Dat ze hem wat extra chipjes heeft gegeven toen ze samen in de keuken waren ? Ik begrijp echt wel dat je het niet zo op prijs stelt als ze jullie 'regels' aan haar laars lapt maar het gaat hier toch niet om zulke ernstige misdrijven, of ben ik nu de enige die dat zo ziet ?

+1
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

oma lapt ons regels aan haar laars Empty Re: oma lapt ons regels aan haar laars

Bericht  duckie ma 27 jun 2011 - 10:01

ik zou er denk ik op eengegeven moment ook klaar mee zijn.... Je bent elke keer duidelijk genoeg dat je noet meer wilt en als ze dan toch door blijft gaan... Bedoel een keertje meot kunnen misschien maar niet elke week en al helemaal niet stiekum.... ze moet jou regels respecteren vind ik.

Zie het hier bij mn schoonmoeder ook, die geeft de kleinkinderen (en volwassenen ook trouwens altijd moet er eterij genomen worden) ook erg veel snoepgoed.. Nu mag mn dochtertje nog niets van dat hebben maar als ze strax war ouder word ga ik daar ook wat tegen zeggen dat ze neit zoveel hoeft... Ik ben zelf stevig en als mn dochtertje die aanleg ook heeft wil ik dat niet voor haar...
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

oma lapt ons regels aan haar laars Empty Re: oma lapt ons regels aan haar laars

Bericht  maiadebij ma 27 jun 2011 - 10:10

N krijgt thuis geen chips, dus bij oma is het al een uitzondering. 10 chipjes vind ik dan genoeg, ik wil niet dat hij daar de hele middag vol gestopt wordt met rotzooi. Hij lust ook erg graag augurk, fruit, komkommer noem het maar op, dat mag ze geven hoeveel ze wilt. We leggen nu al 2 jaar uit waarom we het niet willen en nemen de regels die we thuis hebben al ruimer daar. Maar als we geen chips willen, dan komt ze met 1 chipje aan. Als hij dan wel een beetje chips mag dan moet er weer meer gegeven worden. En we gaan elke week heen, als je er niet zo vaak komt oke. Maar elke week weer vind ik gewoon niet goed.
En inderdaad, stiekem gaan geven in de keuken vind ik echt respectloos. Ze weet hoe wij hierin staan en dan toch achter ons rug om nog even wat geven...
Ik heb het al weken zo gelaten en elke keer maar weer uitgelegd hoe en waarom, maar nu was ik het zat.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

oma lapt ons regels aan haar laars Empty Re: oma lapt ons regels aan haar laars

Bericht  Chelle ma 27 jun 2011 - 10:44

Lady4 schreef:
Mama_van2 schreef:Eerlijk ? Ik vind dat je overdreven hebt gereageerd. Waarschijnlijk is je oma zo dol op jullie kinderen dat ze ze ontzettend graag verwend, en laat dat nu net met wat chipjes zijn. Ik vraag mezelf af wat nu precies het probleem is ? Dat ze hem wat extra chipjes heeft gegeven toen ze samen in de keuken waren ? Ik begrijp echt wel dat je het niet zo op prijs stelt als ze jullie 'regels' aan haar laars lapt maar het gaat hier toch niet om zulke ernstige misdrijven, of ben ik nu de enige die dat zo ziet ?

+1

ik vind dat een ander gewoon je regels moet accepteren en vooral respecteren. Het is jouw kind, en jij beslist. Ik vind het erg brutaal om dan toch chips te geven. Het heeft er niets mee te maken of het erg is dat je kindje een paar chipjes meer krijgt. Het gaat erom dat dit jouw regels zijn.

Ik denk dat je goed gereageerd hebt, hoe vervelend ook...
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

oma lapt ons regels aan haar laars Empty Re: oma lapt ons regels aan haar laars

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 18:28

Ik vind het voornamelijk ontzettend kinderachtig van jouw oma. Allejemig, dan sta je daar dus als (oudere) volwassen vrouw je achterkleinkind stiekem chips te voeren in de keuken. Als jij het niet wilt hebben, heeft ze dat maar te accepteren. Je kind gaat inderdaad niet dood van een paar chipjes, dus als het een keer gebeurt, a la, maar stelselmatig en op zo'n stiekeme manier zou mij ook irriteren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

oma lapt ons regels aan haar laars Empty Re: oma lapt ons regels aan haar laars

Bericht  LMCurious ma 27 jun 2011 - 18:40

Bazyle schreef:Volgens mij is het meer dat ze geen respect heeft voor de regels die er gelden voor haar achterkleinkinderen. Als maiadebij niet wil dat hij nog meer chips krijgt, moet ze niet stiekem in de keuken chips gaan geven, dat is toch niet zo moeilijk? Daar zou ik ook boos om worden. Verwennen prima, maar niet stiekem gaan doen.
+1
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

oma lapt ons regels aan haar laars Empty Re: oma lapt ons regels aan haar laars

Bericht  Barbabella ma 27 jun 2011 - 19:30

Ik zou daar ook pissig om kunnen worden. Als jij dat niet wil en daar duidelijk in bent moet een ander zich daar ook aan houden. Ik vind zoieso dat mensen maar rare gewoontes hebben mbt kinderen en vooral baby's zoetigheid geven.
Al vanaf dat Levi een maand of 5 is krijg ik op verjaardagen de vraag "Mag hij ook een beetje taart/slagroom"
Als ik dan uitleg dat dat niet nodig is bij een baby van 5 mnd gaat het daarna ook nog zo van "Ah mag jij geen slagroom van je mama" Zucht..
Of als ik de stad in wil gaan en zeg dat Levi eerst nog ff zn boterham moet eten 'oh lust ie nog geen frikandel uit de muur'
Ik kan dat echt niet volgen.
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

oma lapt ons regels aan haar laars Empty Re: oma lapt ons regels aan haar laars

Bericht  Fearie ma 27 jun 2011 - 20:04

LMCurious schreef:
Bazyle schreef:Volgens mij is het meer dat ze geen respect heeft voor de regels die er gelden voor haar achterkleinkinderen. Als maiadebij niet wil dat hij nog meer chips krijgt, moet ze niet stiekem in de keuken chips gaan geven, dat is toch niet zo moeilijk? Daar zou ik ook boos om worden. Verwennen prima, maar niet stiekem gaan doen.
+1

+1

Mijn schoonmoeder begint nu al over het helemaal verwennen van onze kleine. Ik zie dat helemaal niet zitten, omdat ik er een ander wijze van opvoeden op na wil houden dan dat zij heeft gedaan. Gelukkig heeft mijn vriend er gisteren al wat van gezegd (de kleine is nog geeneens geboren) en zitten we daarop dus redelijk over op 1 lijn.
Ik vind dan ook dat het meer te maken heeft met het respect voor jou als ouder zijnde ipv het willen verwennen van je kleinkind.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

oma lapt ons regels aan haar laars Empty Re: oma lapt ons regels aan haar laars

Bericht  Dora ma 27 jun 2011 - 20:10

Fearie schreef:
LMCurious schreef:
Bazyle schreef:Volgens mij is het meer dat ze geen respect heeft voor de regels die er gelden voor haar achterkleinkinderen. Als maiadebij niet wil dat hij nog meer chips krijgt, moet ze niet stiekem in de keuken chips gaan geven, dat is toch niet zo moeilijk? Daar zou ik ook boos om worden. Verwennen prima, maar niet stiekem gaan doen.
+1

+1

+ nog 1!

Tot nu toe houdt mijn schoonmoeder zich aan onze wensen, als wij erbij zijn. Maar volgens mij stopt ze A.nouk stiekem wel eens een extra koekje toe als wij er niet zijn. En dat vinden wij niet nodig, ookal is het zo een droog koekje.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

oma lapt ons regels aan haar laars Empty Re: oma lapt ons regels aan haar laars

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 20:20

mijn vader is daar ook toe in staat, maar gelukkig heb ik mijn moeder die 'm een sneer geeft als hij dat probeert terwijl wij dat niet willen Laughing


En of het overdreven is of niet dat ze nog geen chips mogen, daar gaat het toch niet om? Het gaat erom dat oma stelselmatig stiekem hun regels aan haar laars lapt. Dan kun je van alles vinden, maar het zijn toch echt de ouders die de eindbeslissing hebben daarin.

Ik weet ook niet zo goed wat je eraan kunt doen, de meeste mensen die stoppen wel met chips geven als je het duidelijk zegt en bijv. een alternatief (komkommer/augurk) biedt.

En de opmerkingen:'mag jij nog geen slagroom/snoepje/koekje/whatever van je mama' vind ik ook heel vervelend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

oma lapt ons regels aan haar laars Empty Re: oma lapt ons regels aan haar laars

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 20:21

Het gaat er niet om wát ze geeft, maar dát ze iets geeft toch? Dat stoort je zo, of niet? Zie ik het nu verkeerd. Voor maiadebij en teigertje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

oma lapt ons regels aan haar laars Empty Re: oma lapt ons regels aan haar laars

Bericht  Dora ma 27 jun 2011 - 20:28

Bazyle schreef:Het gaat er niet om wát ze geeft, maar dát ze iets geeft toch? Dat stoort je zo, of niet? Zie ik het nu verkeerd. Voor maiadebij en teigertje.

Ik heb liever dat ze dan wat fruit krijgt of een boterham... Daar is ze echt waar net zo gelukkig mee! Ik vind koekjes, snoepjes etc helemaal nog niet nodig. En het liefst zou ze zelfgemaakte (vette) slagroom geven aan A.nouk (oke, hij is erg lekker, dat wel) of andere zoete/suikerrijke/vette dingen.
Gelukkig vraagt ze het wel vaak, voordat ze het geeft omdat ze inmiddels wel weet dat wij dit niet willen hebben.

Tuurlijk krijgt A.nouk wel eens een koekje of een spekkie. Maar dat is misschien maar 1x in de week/2 weken. Op deze leeftijd vind ik niet dat ze dit al vaak moeten krijgen (maar dat is mijn mening)
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

oma lapt ons regels aan haar laars Empty Re: oma lapt ons regels aan haar laars

Bericht  maiadebij ma 27 jun 2011 - 21:03

Bazyle schreef:Het gaat er niet om wát ze geeft, maar dát ze iets geeft toch? Dat stoort je zo, of niet? Zie ik het nu verkeerd. Voor maiadebij en teigertje.

Klopt, het stoort dat ze blijkbaar geen respect heeft voor wat wij willen en keer op keer ons niet serieus neemt.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

oma lapt ons regels aan haar laars Empty Re: oma lapt ons regels aan haar laars

Bericht  Smaragdje ma 27 jun 2011 - 21:44

Verwennen kan inderdaad, maar stiekem chips geven als de ouders dat niet willen, vind ik vrij raar. Heel begrijpelijk dat je zo gereageerd hebt, als het zo vaak gebeurd. Een beetje respect mag wel.



Laatst aangepast door Smaragdje op ma 27 jun 2011 - 21:46; in totaal 1 keer bewerkt

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

oma lapt ons regels aan haar laars Empty Re: oma lapt ons regels aan haar laars

Bericht  Liadan ma 27 jun 2011 - 21:45

Ik zou het ook echt niet leuk vinden als oma stiekem van alles geeft waar van jij duidelijk hebt aangegeven dat je het niet wil. Een beetje verwennen is niet erg, maar je kan ze toch ook verwennen met dingen ze van jou wel mogen hebben.

En even offtopic, ik ben heel benieuwd hoe je vakantie was? Hebben jullie het goed gehad en is de reis goed gegaan?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

oma lapt ons regels aan haar laars Empty Re: oma lapt ons regels aan haar laars

Bericht  Spring ma 27 jun 2011 - 22:11

Ik begrijp je frustratie!
Het gaat niet om wat ze hem geeft maar omdat ze het geeft terwijl jij zegt dat je het niet wil.

Mijn vriend en ik hebben het hier ook wel eens over. En wat we dan doen. We waarschuwen dan een paar keer maar als ze niet luisteren dan is het heel simpel. Dan komt onze dochter daar dus een tijdje niet alleen.
Heel flauw misschien, maar het is onze dochter, en wij voeden haar op op onze manier.

Natuurlijk mogen ze haar best eens verwennen met wat lekkers maar niet zo op de manier als wat de TO beschrijft.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

oma lapt ons regels aan haar laars Empty Re: oma lapt ons regels aan haar laars

Bericht  miss22 di 28 jun 2011 - 4:51

LMCurious schreef:
Bazyle schreef:Volgens mij is het meer dat ze geen respect heeft voor de regels die er gelden voor haar achterkleinkinderen. Als maiadebij niet wil dat hij nog meer chips krijgt, moet ze niet stiekem in de keuken chips gaan geven, dat is toch niet zo moeilijk? Daar zou ik ook boos om worden. Verwennen prima, maar niet stiekem gaan doen.
+1

+ 1
miss22
miss22
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 299
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

oma lapt ons regels aan haar laars Empty Re: oma lapt ons regels aan haar laars

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 7:12

Lady4 schreef:
Mama_van2 schreef:Eerlijk ? Ik vind dat je overdreven hebt gereageerd. Waarschijnlijk is je oma zo dol op jullie kinderen dat ze ze ontzettend graag verwend, en laat dat nu net met wat chipjes zijn. Ik vraag mezelf af wat nu precies het probleem is ? Dat ze hem wat extra chipjes heeft gegeven toen ze samen in de keuken waren ? Ik begrijp echt wel dat je het niet zo op prijs stelt als ze jullie 'regels' aan haar laars lapt maar het gaat hier toch niet om zulke ernstige misdrijven, of ben ik nu de enige die dat zo ziet ?

+1
+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

oma lapt ons regels aan haar laars Empty Re: oma lapt ons regels aan haar laars

Bericht  Flemy di 28 jun 2011 - 8:20

Mijn oma is PRECIES zo en ik begrijp je dus helemaal.
Het gaat er echt totaal niet om wàt ze geeft, maar dàt ze het geeft terwijl jij aangeeft (meerdere keren) dat je het niet wil hebben. Mijn oma doet het dan ook stiekem als ik niet kijk en zegt dan ook 'ssst, niet tegen mama zeggen hoor'. Als dit nu een keertje voor de leuk was om haar even te verwennen kan ik er ook nog wel om lachen, maar het gaat er in dit geval bewust om dat ik het niet merk en dat zij tòch iets lekkers gegeven heeft.
En het gaat ook altijd met ongezonde troep. Ook altijd als ze op visite komen heeft ze een pakje koek of snoep mee en geeft die dan, wat voor mij als omkoperij voelt (zo is mijn familie namelijk wel een beetje). Ik heb ook al een paar keer aangegeven dat ik het niet wil, omdat de kinderen nu ook al vragen of ze wat mee hebben als ze binnen komen. Ik wil dat gewoon niet, de kinderen moeten het ook leuk vinden met ze zonder snoep of ander lekkers.
Inderdaad met de honden in de familie gaat dit net zo. Je kan 10x zeggen dat je hond het niet mag, om welke reden dan ook, dan geven ze het tòch stiekem onder tafel.
Mijn nicht was er laatst ook op visite met haar baby van net 6 maanden. Mijn dochter kreeg een koekje en mijn oma vond dat de baby zo zielig keek dat ze niets kreeg, dus gaf ze haar (zonder te vragen aan mijn nicht) zomaar een koekje. Dat is geen kwestie van onwetendheid, want ik heb 2 oudere kindjes en zeg iedere keer weer dat het niet mag of dat ze het eerst moet vragen.

Mijn oudste heeft ze een keer 3 happen slagroom achter mijn rug om gekregen toen ze 7 maanden was. Ja wel 3, maar voor mij gewoon een big deal omdat ik terwijl ik er naast zat zei dat ik het niet wilde hebben en ze er vervolgens gewoon een hap in schoof. Toen ik 'boos' werd en verontwaardigd mijn man naast me aan keek, stopte ze er gauw nog een hap in en voordat ik kon opstaan om mijn kind weg te halen gauw nog een hapje. En lachen! Evil or Very Mad

Het gaat er echt alleen maar op dat ze gewoon 'schijt hebben', om het maar even zo te zeggen.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

oma lapt ons regels aan haar laars Empty Re: oma lapt ons regels aan haar laars

Bericht  maiadebij di 28 jun 2011 - 8:58

Lieskuh schreef:
Lady4 schreef:
Mama_van2 schreef:Eerlijk ? Ik vind dat je overdreven hebt gereageerd. Waarschijnlijk is je oma zo dol op jullie kinderen dat ze ze ontzettend graag verwend, en laat dat nu net met wat chipjes zijn. Ik vraag mezelf af wat nu precies het probleem is ? Dat ze hem wat extra chipjes heeft gegeven toen ze samen in de keuken waren ? Ik begrijp echt wel dat je het niet zo op prijs stelt als ze jullie 'regels' aan haar laars lapt maar het gaat hier toch niet om zulke ernstige misdrijven, of ben ik nu de enige die dat zo ziet ?

+1
+1

Ik heb het al 2 jaar lang, weekend in weekend uit uitgelegd. Waarom we het niet willen, dat hij gezonde tussendoortjes ook heel lekker vind. Keer op keer op keer op keer doet ze eigenlijk net of ik onzin verkoop. En keer op keer hebben we die discussie weer. Het gaat inderdaad niet om ernstige misdrijven. Het gaat erom dat ze (zoals Flemy ook zegt) schijt heeft aan mijn mening en achter mijn rug om toch rotzooi naar binnen werkt.

Mijn ouders liepen hier overigens 28 jaar geleden ook tegenaan bij mijn oma. Ik had een koemelkallergie en mocht geen melkproducten, dit werd ook niet serieus genomen en er werden koemelkproducten toegestopt...

Flemy, ik kan me voorstellen dat het stoom uit je oren kwam. Ik begrijp het ook gewoon serieus niet. Als een kind net zo blij is met een manderijn, waarom wordt die dan niet gegeven!?
Mijn tante heeft 3 honden die ook geen koekjes oid mogen. Mijn oma heeft hier ook maling aan, laatst gaf ze 1 van die honden in de keuken stiekem een hap mayonaise!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

oma lapt ons regels aan haar laars Empty Re: oma lapt ons regels aan haar laars

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 9:36

miss22 schreef:
LMCurious schreef:
Bazyle schreef:Volgens mij is het meer dat ze geen respect heeft voor de regels die er gelden voor haar achterkleinkinderen. Als maiadebij niet wil dat hij nog meer chips krijgt, moet ze niet stiekem in de keuken chips gaan geven, dat is toch niet zo moeilijk? Daar zou ik ook boos om worden. Verwennen prima, maar niet stiekem gaan doen.
+1

+ 1

+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

oma lapt ons regels aan haar laars Empty Re: oma lapt ons regels aan haar laars

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum