Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

oma lapt ons regels aan haar laars

+12
Spring
Liadan
Smaragdje
Dora
Fearie
Barbabella
LMCurious
Chelle
duckie
Lady4
ekjir@M
maiadebij
16 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

oma lapt ons regels aan haar laars - Pagina 2 Empty Re: oma lapt ons regels aan haar laars

Bericht  Tazz di 28 jun 2011 - 23:17

Ik snap dat oma's en overgrootoma's hun kleinkinderen willen verwennen, en de enige manier waarop ze dat in hun ogen kunnen doen is dat door snoep te geven. Dat is gewoon nog iets van vroeger, je kan wel uitleggen dat ze beter iets gezonds kunnen geven maar dat is in hun ogen niet hetzelfde. Gezond eten doen ze thuis al, als ze bij oma's zijn mogen ze wat lekkers.

Aan de andere kant snap ik heel erg goed dat ze je gezag ondermijnd en dat is echt heel vervelend. Zeker als ze je kind tegen jou laten liegen. "niet tegen mama zeggen hoor!" dat kan echt niet.

Ook ik vind het beter dat ze maar 1 of 2 koekjes krijgt en al helemaal niet iets met veel suiker. Maar toch laat ik dat een beetje los als we naar een overgrootoma toegaan. Het is niet zo dat we daar iedere dag/week zijn en als je het een beetje loslaat dan is het voor iedereen leuker. Bijvoorbeeld dat hij 10 chippies krijgt en daarna nog 1keer en dan is het afgelopen.

Misschien kan je haar van te voren vragen wat ze hem wil geven, elkaar een beetje tegemoet komen en daar een afspraak over maken?

En echt belachelijk trouwens dat mensen denken dat baby's suiker nodig hebben. Ook ik kreeg een keer de opmerking dat ik zo'n ontzettend strenge moeder ben omdat A. geen heel stuk chocola mocht toen ze net 1 was.

Ik ben nu ook bij mijn ouders op vakantie in M.acedonie. En begin volgende maand wordt L. 6 maanden, dan ga ik beginnen met bijvoeding. Maar ik krijg nu al anderhalve week bij bijna iedere maaltijd en drankje te horen dat hij ook mee wil eten en dat het wel zielig is dat hij niks krijgt want hij vind dat ook lekker. laughcry Tja hij zal nog even 'moeten' wachten. En ook geef ik BV, en als het dan warm is of ik hem niet ook een fles water moet geven. Dus kan ik weer de werking van BV gaan uitleggen, iets wat ik bij A. ook al zo vaak gedaan heb. Dat is even van een ander kaliber maar word ik af en toe ook wel moe van.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

oma lapt ons regels aan haar laars - Pagina 2 Empty Re: oma lapt ons regels aan haar laars

Bericht  maiadebij wo 29 jun 2011 - 2:07

Tazz, wat lekker om met je kindjes bij je ouders te zijn!! Mijn s.moeder hamerde er ook vaak op dat ik J water moest geven naast de bv. En het beste vond ze eigenlijk als ik J kunstvoeding naast de bv zou geven, ze was zo bang dat ze tekort zou krijgen! Gelukkig bleef het bij een paar adviezen want we kwamen er niet zo vaak, maar ik snap dat dat erg vervelend is als je dat keer op keer te horen krijgt.

In principe ben ik mijn oma al tegemoet gekomen, eigenlijk vind ik chips nog helemaal niet nodig. Misschien een keer op een verjaardag ofzo, maar niet elke zondag. Maar dat krijgt hij nu dus al wel elke zondag. Als we nu naast de 10 chipjes, nog een keer laten geven dan is het die week erna nog een 3e keer. Of een ijsje, of een cakeje etc... dus we zijn haar al tegemoet gekomen. En ik snap dat het iets van vroeger is, maar ik snap niet dat het zo moeilijk kan zijn om de wensen van de ouders te respecteren...

Maarja, zoals ik lees lopen er hier meerdere mama's tegenaan!

Ik ga weer snel verder, ben de muur aan het schilderen angel

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

oma lapt ons regels aan haar laars - Pagina 2 Empty Re: oma lapt ons regels aan haar laars

Bericht  Teddyaapje wo 29 jun 2011 - 2:51

Grrr Twisted Evil ik word gewoon kwaad als ik dit topic lees haha.

Toen mijn zoontje nog geen 3 maanden was wilde mijn moeder hem om een verjaardag slagroom van dr vinger laten likken. Ik zei dus dat ze dat niet moest doen, er werd niet op of om gekeken, ik zei dus nog eens dat ze het niet moest doen, ik kreeg een "och och" van dr terug en ze ging gewoon verder, de 3e keer schreeuwde ik het gewoon kwaad door de kamer (die helemaal vol zat met visite), waarop ze me beledigd aankeek maar gelukkig toch dr vinger weg deed. Ik kreeg nog een opmerking van een oom van me dat ik wel erg streng was (al weet ik niet of dat sarcastisch bedoeld was of niet).

Ik heb mijn moeder er de volgende dag nog eens over aangesproken en ze zei dat ze het niet meer zou doen...ik hoop dat ze het niet stiekem achter mn rug om gaat doen want als ik hier ooit achter zou komen dan zou ik T. denk ik wel een tijdje voor haar weg kunnen houden. Wíj moesten vroeger hun regels respecteren, nu moeten zij die van ons respecteren, en wie niet horen wil moet maar voelen in mijn ogen.

Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

oma lapt ons regels aan haar laars - Pagina 2 Empty Re: oma lapt ons regels aan haar laars

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum