Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

(Tijdelijke) baan zonder diploma

3 plaatsers

Ga naar beneden

(Tijdelijke) baan zonder diploma Empty (Tijdelijke) baan zonder diploma

Bericht  Parisienne ma 27 jun 2011 - 0:02

Ik ben momenteel nog bezig met mijn afstudeerscriptie. Eind september/oktober hoop ik deze in te kunnen leveren. Voordat ik officieel mijn diploma zou hebben, ben ik alweer een paar maanden verder. Omdat mijn vriend in september ook weer een opleiding gaat doen (volwassenonderwijs, 1 dag in de week) moeten we wel wat extra geld hebben. Ik zou dus graag in september aan het werk gaan, voor 2 of 3 dagen in de week. Het probleem is dan dat ik mijn diploma nog niet heb. Ik heb de opleiding natuurlijk bijna afgerond, heb alleen nog geen papiertje om te laten zien.

Weet iemand of het nuttig is om al te solliciteren naar een baan op mijn opleidingsniveau? Het hoeft niet zozeer een baan als marketeer te zijn (wat aansluit op mijn opleiding), maar misschien wel al als 'gewone medewerker' op een marketingafdeling? En zo niet, heeft iemand dan nog andere tips voor een baan om even tijdelijk aan het werk te gaan en wel een redelijk salaris te kunnen verdienen (dus geen supermarkt o.i.d.)?

Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Tijdelijke) baan zonder diploma Empty Re: (Tijdelijke) baan zonder diploma

Bericht  Marie ma 27 jun 2011 - 0:07

Ik weet het niet zeker hoor. Maar ik dacht dat als je klaar bent met je opleiding en in afwachting van je diploma bent, dat je school dan een verklaring af kan geven waarin staat dat je al je vakken etc gehaald hebt. Hiermee zou je dus gewoon kunnen solliciteren naar banen die jou diploma vereisen..
Marie
Marie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 441
Punten : 519
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Tijdelijke) baan zonder diploma Empty Re: (Tijdelijke) baan zonder diploma

Bericht  Parisienne ma 27 jun 2011 - 0:11

Oke, alleen het probleem is dat ik, als ik ga solliciteren, nog bezig ben met mijn afstudeerscriptie. Ik ben dan dus nog niet officieel klaar.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Tijdelijke) baan zonder diploma Empty Re: (Tijdelijke) baan zonder diploma

Bericht  Curious ma 27 jun 2011 - 0:30

Bij de opleiding die ik heb, kan dat gewoon (SPH).
Bij ons werken zoveel 4e jaars, die hun diploma nog moeten/bijna halen. Omdat je in het 3e jaar eigenlijk al beginnend beroepsbeoefenaar bent, en in het 4e jaar alleen een afstudeeropdracht hoefde te doen. Wel werken ze allemaal zonder vast contract, op invalbasis.
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

(Tijdelijke) baan zonder diploma Empty Re: (Tijdelijke) baan zonder diploma

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 1:14

Ik heb hetzelfde, en merk met solliciteren dat je eerder kans hebt bij de kleinere bedrijven dan bij de multinationals. Ik heb toevallig vandaag een sollicitatie gehad waarbij ik hetzelfde werk doe als de mensen die daar nu zijn afgestudeerd, alleen mijn salaris zal dan ietsje lager liggen denk ik zomaar. Ze maakten er overigens helemaal geen probleem van, je kunt het ook in je motivatiebrief vermelden. Ik heb zoiets staan van: In januari verwacht ik af te studeren voor de opleiding...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(Tijdelijke) baan zonder diploma Empty Re: (Tijdelijke) baan zonder diploma

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 6:17

Yasmin schreef:Ik heb hetzelfde, en merk met solliciteren dat je eerder kans hebt bij de kleinere bedrijven dan bij de multinationals. Ik heb toevallig vandaag een sollicitatie gehad waarbij ik hetzelfde werk doe als de mensen die daar nu zijn afgestudeerd, alleen mijn salaris zal dan ietsje lager liggen denk ik zomaar. Ze maakten er overigens helemaal geen probleem van, je kunt het ook in je motivatiebrief vermelden. Ik heb zoiets staan van: In januari verwacht ik af te studeren voor de opleiding...

Ik ben afgelopen mei begonnen op een hbo functie zonder diploma, inmiddels ben ik afgestudeerd en met dat vooruitzicht mocht ik gewoon komen werken daar. Dus het kan!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(Tijdelijke) baan zonder diploma Empty Re: (Tijdelijke) baan zonder diploma

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum