Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke baan zonder een diploma?

+5
Linda
Atelier Madame
Pompoen
Rush
Lenthe
9 plaatsers

Ga naar beneden

Welke baan zonder een diploma? Empty Welke baan zonder een diploma?

Bericht  Gast do 14 jun 2012 - 0:59

Mijn moeder heeft jaren in de zorg gewerkt als zorg/poesthulp maar wordt nu ontslagen wegens bezuinigen. Ik ben dus op zoek naar ideeen voor banen zonder een diploma, zodat ik haar daarin kan helpen. Kom niet echt verder als, postbode, schoonmaakwerk, productiewerk. Maar als jullie nog tips hebben hoor ik het graag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke baan zonder een diploma? Empty Re: Welke baan zonder een diploma?

Bericht  Lenthe do 14 jun 2012 - 1:15

supermarkt, winkel, horeca (eetcafé), in een magazijn?

Ik zou haar ook adviseren naar het uitzendbureau te gaan.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke baan zonder een diploma? Empty Re: Welke baan zonder een diploma?

Bericht  Gast do 14 jun 2012 - 1:20

Op een callcenter (verdient vaak nog goed ook) of voor licht administratief werk vragen ze vaak geen diploma's.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke baan zonder een diploma? Empty Re: Welke baan zonder een diploma?

Bericht  Rush do 14 jun 2012 - 1:21

In de supermarkt of bakkerij/slagerij etc. staan hier overdag ook oudere dames.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke baan zonder een diploma? Empty Re: Welke baan zonder een diploma?

Bericht  Pompoen do 14 jun 2012 - 2:23

Ik had bij Ikea zelfs een collega die tot ze bij Ikea kwam 40 jaar niet gewerkt had (tijdens haar huwelijk) en toen dus ging scheiden en weer aan de slag moest. Ze had geen opleiding, geen werkervaring, helemaal niets en toch kon ze bij ikea aan de slag. Helaas is bij haar haar contract niet verlengd, maar ze kreeg het ook meer niet in de vingers, ze bleef fouten maken met de kassa en was ook niet zo erg flexibel, maar ik denk dat je in winkels dus best nog kans maakt als oudere ongediplomeerde.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke baan zonder een diploma? Empty Re: Welke baan zonder een diploma?

Bericht  Atelier Madame do 14 jun 2012 - 2:33

Beetje afhankelijk hoe makkelijk ze met computers werkt, maar een klantenservice? kan je lekker bij zitten en is nog best leuk die interactie met klanten.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke baan zonder een diploma? Empty Re: Welke baan zonder een diploma?

Bericht  Linda do 14 jun 2012 - 2:41

Ik denk dat ze in een winkel wel kans maakt.
Mijn moeder heeft een eigen winkel en zij neemt graag wat ouder personeel aan.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke baan zonder een diploma? Empty Re: Welke baan zonder een diploma?

Bericht  Gast do 14 jun 2012 - 4:11

Dank jullie wel voor de tips. Vind het zo sneu, ze was helemaal in paniek. 30 juni is ze officieel werkloos! Erg snel vind ik. Heb haar al het advies gegeven om bij de post te gaan solliciteren en al callcenter-medewerker. In de winkel is zeker een optie. Ga ook wat sollicitatie brieven voor haar schrijven. Hopelijk heeft ze voor die tijd een nieuwe job, al vind ik het ontslag wel weg snel. Het uitzendbureau heb ik ook al aangegeven maar eerlijk gezegd weet ik niet hoe snel je bij zoiets aan de slag kan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke baan zonder een diploma? Empty Re: Welke baan zonder een diploma?

Bericht  Lenthe do 14 jun 2012 - 5:59

Dropdraakje schreef:Dank jullie wel voor de tips. Vind het zo sneu, ze was helemaal in paniek. 30 juni is ze officieel werkloos! Erg snel vind ik. Heb haar al het advies gegeven om bij de post te gaan solliciteren en al callcenter-medewerker. In de winkel is zeker een optie. Ga ook wat sollicitatie brieven voor haar schrijven. Hopelijk heeft ze voor die tijd een nieuwe job, al vind ik het ontslag wel weg snel. Het uitzendbureau heb ik ook al aangegeven maar eerlijk gezegd weet ik niet hoe snel je bij zoiets aan de slag kan.
Als je laat zien dat je heel gemotiveerd bent, graag wil werken en je altijd hebt gewerkt, is een uitzendbureau wel een goede optie. Ze zou zich overal in kunnen schrijven en regelmatig even bellen of langs gaan of ze al wat hebben. Daardoor willen ze vaak echt wel wat voor je zoeken!
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke baan zonder een diploma? Empty Re: Welke baan zonder een diploma?

Bericht  Rovine do 14 jun 2012 - 6:02

Mijn moeder werkt in het restaurantje van een bejaardentehuis. Restaurantje is misschien het goede woord niet, ze kunnen koffie, thee en wat hapjes halen daar. Ze heeft er volgens mij wel diploma's voor, maar heeft 15 jaar niet gewerkt toen wij jonger waren.

Hopelijk vindt ze snel wat. Het is niet gemakkelijk meer op die leeftijd, dus kan me voorstellen dat dit stress geeft.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke baan zonder een diploma? Empty Re: Welke baan zonder een diploma?

Bericht  Marin do 14 jun 2012 - 6:16

Voedingsassistente in een ziekenhuis kan je ook doen zonder diploma, wel met een cursus tegelijkertijd volgen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke baan zonder een diploma? Empty Re: Welke baan zonder een diploma?

Bericht  Atelier Madame do 14 jun 2012 - 8:53

Marin schreef:Voedingsassistente in een ziekenhuis kan je ook doen zonder diploma, wel met een cursus tegelijkertijd volgen.
bij mij in het ziekenhuis hoef je niet eens een diploma te hebben daarvoor, ze bieden je wel de mogelijkheid aan om het te volgen. Maar is idd ook een goede. Zou overigens sneller dat werk in een ziekenhuis doen dan in een verpleeghuis bijvoorbeeld, in dat laatste is de werkdruk veel hoger.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke baan zonder een diploma? Empty Re: Welke baan zonder een diploma?

Bericht  Gast do 14 jun 2012 - 8:55

In de Housekeeping kun je dan ook (bijna) altijd aan de slag!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke baan zonder een diploma? Empty Re: Welke baan zonder een diploma?

Bericht  Oasis do 14 jun 2012 - 9:08

Atelier Madame schreef:
Marin schreef:Voedingsassistente in een ziekenhuis kan je ook doen zonder diploma, wel met een cursus tegelijkertijd volgen.
bij mij in het ziekenhuis hoef je niet eens een diploma te hebben daarvoor, ze bieden je wel de mogelijkheid aan om het te volgen. Maar is idd ook een goede. Zou overigens sneller dat werk in een ziekenhuis doen dan in een verpleeghuis bijvoorbeeld, in dat laatste is de werkdruk veel hoger.

Ik doe het deze zomer als vakantiebaan in een ziekenhuis en heb er ook geen diploma voor, ook geen cursus voor gehad. Gaat dus prima en is best leuk werk!
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke baan zonder een diploma? Empty Re: Welke baan zonder een diploma?

Bericht  Marin vr 15 jun 2012 - 6:00

Oasis schreef:
Atelier Madame schreef:
Marin schreef:Voedingsassistente in een ziekenhuis kan je ook doen zonder diploma, wel met een cursus tegelijkertijd volgen.
bij mij in het ziekenhuis hoef je niet eens een diploma te hebben daarvoor, ze bieden je wel de mogelijkheid aan om het te volgen. Maar is idd ook een goede. Zou overigens sneller dat werk in een ziekenhuis doen dan in een verpleeghuis bijvoorbeeld, in dat laatste is de werkdruk veel hoger.

Ik doe het deze zomer als vakantiebaan in een ziekenhuis en heb er ook geen diploma voor, ook geen cursus voor gehad. Gaat dus prima en is best leuk werk!

Ja ik vond het ook echt super leuk werk, heb het ook als bijbaan (en tijdje full time) gedaan. Ik kreeg op een gegeven moment wel een cursus aangeboden, maar dat was niet voordat ik was aangenomen ofzo, dat kan dus gewoon zonder diploma. En het verdient nog best redelijk voor een diploma-loze baan.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke baan zonder een diploma? Empty Re: Welke baan zonder een diploma?

Bericht  Gast vr 15 jun 2012 - 20:39

Marin schreef:
Oasis schreef:
Atelier Madame schreef:
Marin schreef:Voedingsassistente in een ziekenhuis kan je ook doen zonder diploma, wel met een cursus tegelijkertijd volgen.
bij mij in het ziekenhuis hoef je niet eens een diploma te hebben daarvoor, ze bieden je wel de mogelijkheid aan om het te volgen. Maar is idd ook een goede. Zou overigens sneller dat werk in een ziekenhuis doen dan in een verpleeghuis bijvoorbeeld, in dat laatste is de werkdruk veel hoger.

Ik doe het deze zomer als vakantiebaan in een ziekenhuis en heb er ook geen diploma voor, ook geen cursus voor gehad. Gaat dus prima en is best leuk werk!

Ja ik vond het ook echt super leuk werk, heb het ook als bijbaan (en tijdje full time) gedaan. Ik kreeg op een gegeven moment wel een cursus aangeboden, maar dat was niet voordat ik was aangenomen ofzo, dat kan dus gewoon zonder diploma. En het verdient nog best redelijk voor een diploma-loze baan.

Om heel eerlijk te zijn lijkt het mij een hele leuke baan voor mijn moeder. Minder stressvol als huishoudelijkehulp bij de mensen thuis. Neem aan dat ze beter een open sollicitatie kan sturen bij verschillende zorg/ziekenhuis instellingen. Misschien kan ze nog kijken op de site Z.org aan Z.et. Ik ga haar wel helpen met het schrijven van brieven, ze heeft namelijk geen idee hoe ze het moet aanpakken. Embarassed Bovendien gaat ze er vanuit dat haar werkgever haar nu helpt met zoeken naar iets anders, omdat ze dat haar beloofd hebben. Maar is het erg naief om te zeggen of dit daadwerkelijk zal gebeuren? Heb er een beetje een hard hoofd in, bedoel ze willen haar weg hebben en dan ook helpen naar een andere baan?scratch

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke baan zonder een diploma? Empty Re: Welke baan zonder een diploma?

Bericht  Marin vr 15 jun 2012 - 20:43

Misschien helpen ze haar wel, maar ik zou dat zeker niet als enige handvat gebruiken. Zou je moeder dus zeker helpen, lief van je!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke baan zonder een diploma? Empty Re: Welke baan zonder een diploma?

Bericht  Gast vr 15 jun 2012 - 20:43

.


Laatst aangepast door rose_gordijn op ma 18 jun 2012 - 0:28; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke baan zonder een diploma? Empty Re: Welke baan zonder een diploma?

Bericht  Marin vr 15 jun 2012 - 20:46

Hier is wel een grappig filmpje over iemand die er over verteld en dan heb je beetje een beeld:

https://www.youtube.com/watch?v=zR6_KmHZ3Us

De zware dingen zijn dus inderdaad wel dat je veel moet lopen en die kar duwen, maar je zit meestal maar op 1 afdeling, dus valt ook wel weer mee. En je ziet soms hele zieke patienten, of dat ze ineens overleden zijn als je de dag daarna terug komt. Ook afhankelijk van de afdeling natuurlijk. Ik werkte op de neurochirurgie, en had daar met name mensen met hernia's maar ook wel eens met schroeven in hun hoofd enzo. Tja, ik kon er wel tegen, maar wennen is het wel.

Maar het dankbare is ZO fijn! Dat je een bezorgde moeder die bij haar zieke kind zit al blij kan maken met een kopje koffie en een praatje. Dat is zo mooi!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke baan zonder een diploma? Empty Re: Welke baan zonder een diploma?

Bericht  Marin vr 15 jun 2012 - 20:47

rose_gordijn schreef:Bij ons in het ziekenhuis mag je echt geen voedingassistente zijn zonder diploma want je moet echt heel veel van dieten afweten en van de zorg.

Viel bij mij nog wel mee. Daar ging die cursus ook over, maar van de zorg hoef je echt niet zo veel te weten. Op een gegeven moment mocht ik wel vaker mee lopen met bedden naar de OK brengen enzo, dat was wel heel leuk! Maar in principe heb je verder amper wat met de verpleging te maken, behalve overleg over patienten.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke baan zonder een diploma? Empty Re: Welke baan zonder een diploma?

Bericht  Gast vr 15 jun 2012 - 20:49

.


Laatst aangepast door rose_gordijn op ma 18 jun 2012 - 0:28; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke baan zonder een diploma? Empty Re: Welke baan zonder een diploma?

Bericht  Bazinga vr 15 jun 2012 - 23:51

Welke regio?
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke baan zonder een diploma? Empty Re: Welke baan zonder een diploma?

Bericht  Gast za 16 jun 2012 - 3:17

Jop schreef:Welke regio?



Limburg. Maar daar kom jij toch niet vandaan? smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke baan zonder een diploma? Empty Re: Welke baan zonder een diploma?

Bericht  Bazinga za 16 jun 2012 - 4:51

Dropdraakje schreef:
Jop schreef:Welke regio?



Limburg. Maar daar kom jij toch niet vandaan? smile

Nee maar ik werk in de horeca, bedrijfshoreca en 't bedrijf waar ik voor werk is echt heel groot Wink in Limburg zoeken we niet echt mensen, maar bedrijfshoreca is eigenlijk altijd wel op zoek naar mensen en herintreders zijn meer dan welkom. Je kan kijken bij S.odexo, A.lbron of E.urest.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke baan zonder een diploma? Empty Re: Welke baan zonder een diploma?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum