Waar bezuinig jij juist niet/wel op?
+24
Paper Crown
luenca
SuperGrover
_Lacey_
Angela_1986
Zininzon
Mida4you
Zonnetje
Curious
Happydobby
Pussycat
Roxi3
Susan
Pien
Rovine
Dolphinne
Merai
Lady4
Tania
MissD
Snack a Jack
Atelier Madame
Rush
Moezie
28 plaatsers
Pagina 2 van 4
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Waar bezuinig jij juist niet/wel op?
Wij hebbben twee betaalrekeningen. Van de rekening waar het salaris op binnenkomt gaan alle vaste lasten af. Daar laat ik dus een bepaald bedrag op staan. Wat over blijft verdeel ik tussen de andere betaal rekening en de spaarrekening. Dan weet ik precies wat we uit kunnen geven want dat staat op de tweede betaalrekening. De vaste lasten worden dus sowieso altijd eerst betaald. Als ik ergens op zou moeten bezuinigen dan zou dat op de extraatjes zijn. Ik ga geen droog brood eten en wel kleding kopen bijvoorbeeld.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Poeh, even denken hoor!
Ik probeer vooral in de winter niet al te hoog te stoken en kom meestal ook niet boven de 19.5 graden uit. Een extra dekentje op de bank is vaak ook voldoende.
Als mijn geld op is aan het einde van de maand en ik wil toch leuke dingen doen, dan boek ik een klein bedrag over van mijn spaarrekening. Ik wil leven en hecht veel waarde aan gezelligheid en vrienden. Daar ga ik dus niet op bezuinigen.
Boodschappen doe ik bijna alleen maar bij de C1000, maar op een paar A-merken na, koop ik voornamelijk huismerken. Eens per maand ga ik naar Aldi of Lidl voor dingen als kaas, pistoletjes, Engelse thee en melk. Dit is niet eens zozeer om te bezuinigen maar omdat ik het leuk vind om daar af en toe even te sneupen in de koopjesbakken.
Kleding koop ik tegenwoordig minder vaak dan vroeger en dit is een van de dingen die ik nu wel echt kan laten als ik eens wat krap bij kas zit.
Over het algemeen hoef ik denk ik gewoon niet echt te bezuinigen, want ik kan vrij goed rondkomen van mijn salaris. Uiteraard ben ik ook aan het einde van de maand blij dat ik weer geld krijg, maar ik hoef nooit te kiezen tussen een week soep uit blik of een rekening betalen ofzo. Over ruim een maand krijg ik de sleutel van mijn koophuis en ga ik hypotheek betalen. Dit is meer dan wat ik nu aan huur betaal en ik ben benieuwd hoe ik dan ga uitkomen per maand. Ik kan het uiteraard betalen, anders had ik dat huis niet gekocht, maar ik denk dat het in het begin toch een beetje zoeken zal zijn naar een evenwichting inkomsten- en uitgavenpatroon.
Ik probeer vooral in de winter niet al te hoog te stoken en kom meestal ook niet boven de 19.5 graden uit. Een extra dekentje op de bank is vaak ook voldoende.
Als mijn geld op is aan het einde van de maand en ik wil toch leuke dingen doen, dan boek ik een klein bedrag over van mijn spaarrekening. Ik wil leven en hecht veel waarde aan gezelligheid en vrienden. Daar ga ik dus niet op bezuinigen.
Boodschappen doe ik bijna alleen maar bij de C1000, maar op een paar A-merken na, koop ik voornamelijk huismerken. Eens per maand ga ik naar Aldi of Lidl voor dingen als kaas, pistoletjes, Engelse thee en melk. Dit is niet eens zozeer om te bezuinigen maar omdat ik het leuk vind om daar af en toe even te sneupen in de koopjesbakken.
Kleding koop ik tegenwoordig minder vaak dan vroeger en dit is een van de dingen die ik nu wel echt kan laten als ik eens wat krap bij kas zit.
Over het algemeen hoef ik denk ik gewoon niet echt te bezuinigen, want ik kan vrij goed rondkomen van mijn salaris. Uiteraard ben ik ook aan het einde van de maand blij dat ik weer geld krijg, maar ik hoef nooit te kiezen tussen een week soep uit blik of een rekening betalen ofzo. Over ruim een maand krijg ik de sleutel van mijn koophuis en ga ik hypotheek betalen. Dit is meer dan wat ik nu aan huur betaal en ik ben benieuwd hoe ik dan ga uitkomen per maand. Ik kan het uiteraard betalen, anders had ik dat huis niet gekocht, maar ik denk dat het in het begin toch een beetje zoeken zal zijn naar een evenwichting inkomsten- en uitgavenpatroon.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Je bedoelt dat die ook niet de eerste van de maand (of wanneer je je salaris krijgt) er af gaan?ProudMama schreef:Yvaine: Mijn grote/ belangrijke dingen ook hoor, zoals hypotheek, Eneco, (zorg)verzekering ed.
Ik vind dat best wel lastig, omdat ik altijd genoeg geld heb gehad voor de dingen die ik deed. Toen ik weer ben gaan studeren werd dat wel wat lastiger, en ben ik ook gaan bezuinigen. Toen had ik nog m'n spaargeld, voor als het een keer een maandje mis ging. Ik lette dus niet echt heel erg op. Nu moet ik wel meer op m'n geld letten en ik merk dat als ik m'n loon binnenkrijg en m'n saldo zie, dat ik dan denk: oh, daar staat genoeg op..... Maar dan komen op de helft van de maand nog rekeningen die er af moeten..
Ik baal er eigenlijk wel van dat ik er altijd zo makkelijk mee omgegaan ben, want het is nu echt een omslag. Maar het is ook wel een fijn gevoel om meer zicht te hebben op wat er binnen komt en wat er uit gaat.
Gast- Gast
James schreef:Ik betaal 1 keer in de maand alle vaste lasten en andere rekeningen. Wat daarna opgestuurd word, komt weer bij de volgende maand op.
Maar ik betaal dus altijd wel mijn vaste lasten en andere rekeningen die die maand betaald moeten worden. Ik bezuinig ook niet echt op boodschappen. Ik stop het eerste met leuke dingen kopen/doen, als het echt niet anders kan dan op de boodschappen. Ik vind het namelijk wel belangrijk dat we gewoon gezond kunnen eten.
+1
Merai- Ratel
- Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Ik bedoel dat die via automatische incasso gaan, die beschouw ik niet als 'rekening'.
Wij hebben allebei een 4 weken loon, dus dat wisselt qua datum. Maar ik weet welke data de hypotheek ed afgeschreven wordt.
Wij hebben allebei een 4 weken loon, dus dat wisselt qua datum. Maar ik weet welke data de hypotheek ed afgeschreven wordt.
Gast- Gast
Ik bezuinig nergens op, tenminste ... voor zover ik weet niet.
Ik koop kleding als ik het wil, A-producten in de supermarkt, elke maand wat dvd's. Ik zou dus niet weten waar ik eventueel op zou bezuinigen.
Ik koop kleding als ik het wil, A-producten in de supermarkt, elke maand wat dvd's. Ik zou dus niet weten waar ik eventueel op zou bezuinigen.
Gast- Gast
Oh zo haha.ProudMama schreef:Ik bedoel dat die via automatische incasso gaan, die beschouw ik niet als 'rekening'.
Naast die uitgaven krijg ik eigenlijk niet echt andere rekeningen binnen zit ik me net te bedenken.
Gast- Gast
Ik heb nog wel wat dingetjes die ik per rekening binnen krijg. Iedere week weer van de zorgverzekering, maar zit inmiddels aan mijn eigen risico geloof ik...Yvaine schreef:Oh zo haha.ProudMama schreef:Ik bedoel dat die via automatische incasso gaan, die beschouw ik niet als 'rekening'.
Naast die uitgaven krijg ik eigenlijk niet echt andere rekeningen binnen zit ik me net te bedenken.
Gast- Gast
Ik vroeg net op mn stage wanneer het salaris (stagevergoeding) gestort ging worden, keken ze me echt aan van goh heb je het nodig dan? Nou uhmm het is toch de helft van mn inkomen dus vind het wel fijn als het op mn rekening staat
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Haha wat een rare reactie. Zij kunnen toch niet in jouw portemonnee kijken. Of je moet pochen met je geld..Atelier Madame schreef:Ik vroeg net op mn stage wanneer het salaris (stagevergoeding) gestort ging worden, keken ze me echt aan van goh heb je het nodig dan? Nou uhmm het is toch de helft van mn inkomen dus vind het wel fijn als het op mn rekening staat
Gast- Gast
Ik bespaar eerst op kleding, dan op de boodschappen (als in, naar de Aldi ipv plaatselijke supermarkt) en vervolgens op uitjes met familie/vrienden.
Sparen doe ik niet in de zin van elke maand overmaken. Ik spaar wel elke maand, ik heb namelijk geen loonheffing terwijl ik daar wel recht op heb. Zo spaar ik elke maand bijna een derde van mijn salaris. Het is bij mij namelijk wat ik niet heb kan ik niet uitgeven ook. Andersom geldt het ook, wat ik wel heb geef ik vaak ook uit...
Sparen doe ik niet in de zin van elke maand overmaken. Ik spaar wel elke maand, ik heb namelijk geen loonheffing terwijl ik daar wel recht op heb. Zo spaar ik elke maand bijna een derde van mijn salaris. Het is bij mij namelijk wat ik niet heb kan ik niet uitgeven ook. Andersom geldt het ook, wat ik wel heb geef ik vaak ook uit...
Gast- Gast
Ja vond ik ook (een andere collega keek ook al van ja maar ik wil het ook hebben ). Weet je het is niet dat ik deze week ineens zoveel moet kopen en betalen, maar het is gewoon fijn om salaris op je rekening te krijgen, mn vaste lasten zijn al gedekt, maar ik moet al mn vakantiepotjes (heb verschillende potjes gemaakt voor zakgeld op festival en zakgeld op vakantie) nog vullen, en dat wil ik nu graag doen!Storm schreef:Haha wat een rare reactie. Zij kunnen toch niet in jouw portemonnee kijken. Of je moet pochen met je geld..Atelier Madame schreef:Ik vroeg net op mn stage wanneer het salaris (stagevergoeding) gestort ging worden, keken ze me echt aan van goh heb je het nodig dan? Nou uhmm het is toch de helft van mn inkomen dus vind het wel fijn als het op mn rekening staat
Atelier Madame- Ratel
Eerst de vaste lasten, dan de rest. Daarbij wil ik eigenlijk niet meer uitgeven dan ik elke maand inkrijg. Nu wil dat nog, maar straks niet meer... dan moet mijn spaarrekening maar voor het een en ander opdraaien!
Gast- Gast
Ik betaal eerst alle vaste lasten (die gaan ook automatisch van mn rekening af).
Daarna zorg ik dat ik genoeg over heb om de weekboodschappen van te kopen. Ik probeer daarbij wel altijd op te letten op aanbiedingen etc, maar ga meestal wel naar de AH of c1000.
En dat ik kan tanken, anders kom ik niet op mn werk.
Als ik niks over heb koop ik ook geen extra dingen zoals kleding, schoenen, uitgaan etc.
Maar als ik dan geld over heb, koop ik liever wat luxere/duurdere merken. Die vind ik vaak mooier.
Ik koop liever 1 mooi iets van Esprit (bijv), dan 3 dingen die ik minder mooi vind, maar wel goedkoper zijn.
Daarna zorg ik dat ik genoeg over heb om de weekboodschappen van te kopen. Ik probeer daarbij wel altijd op te letten op aanbiedingen etc, maar ga meestal wel naar de AH of c1000.
En dat ik kan tanken, anders kom ik niet op mn werk.
Als ik niks over heb koop ik ook geen extra dingen zoals kleding, schoenen, uitgaan etc.
Maar als ik dan geld over heb, koop ik liever wat luxere/duurdere merken. Die vind ik vaak mooier.
Ik koop liever 1 mooi iets van Esprit (bijv), dan 3 dingen die ik minder mooi vind, maar wel goedkoper zijn.
Dolphinne- Prater
- Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Ik shop nogal veel online (bijna altijd met mijn cc) dus dan is het soms wel even slikken en touwtjes aan elkaar knopen aan het einde van de maand..
Natuurlijk weet ik wel hoeveel ik ongeveer binnen krijgt en kan uitgeven, maar soms zit ik daar net 20/30 euro boven en dan baal ik gewoon al haha.. Ik kan ook niet rood staan, ik wil dat verder ook niet. Ik wil alleen geld uitgeven wat ik heb. Ik zal ook nooit gaan lenen. (muv van ib groep door mijn studie en later natuurlijk als hypotheek voor een eventueel huis). Maar kan mij niet voorstellen dat ik voor een auto geld zou lenen bijv. Dan rijd ik liever gewoon in een krakbakkie.
Nu heb ik sowieso al niet veel met auto's, dus dat is iets waarop ik zou besparen later Ik ga liever op reis!
Natuurlijk weet ik wel hoeveel ik ongeveer binnen krijgt en kan uitgeven, maar soms zit ik daar net 20/30 euro boven en dan baal ik gewoon al haha.. Ik kan ook niet rood staan, ik wil dat verder ook niet. Ik wil alleen geld uitgeven wat ik heb. Ik zal ook nooit gaan lenen. (muv van ib groep door mijn studie en later natuurlijk als hypotheek voor een eventueel huis). Maar kan mij niet voorstellen dat ik voor een auto geld zou lenen bijv. Dan rijd ik liever gewoon in een krakbakkie.
Nu heb ik sowieso al niet veel met auto's, dus dat is iets waarop ik zou besparen later Ik ga liever op reis!
Gast- Gast
Vind het moeilijk iets specifieks aan te wijzen. In mijn studententijd had ik geen rooie cent (60-200 euro over na betalen van vaste lasten, moest ik ook nog van eten), dus ik heb geloof ik een beetje een ingebouwde bezuinigingsradar. Bij alles wat ik wil kopen denk ik na of ik het geld wel waard vind. Vooraf heb ik in mijn hoofd wat ik ervoor over heb, als het duurder is dan ik dacht zoek ik verder.
Zo had een collega een Ipad. Best een leuk dingetje, maar gevoelsmatig heb ik er niet meer dan 200 euro voor over. Dus koop ik die gewoon niet, misschien over een aantal jaar een verouderde versie. Als ik twijfel vraag ik me altijd af of ik langer plezier van het ding heb dan dat ik ervoor moet werken.
Nu heb ik een leuk salaris en weinig vaste lasten, dus ik ben stevig aan het sparen geslagen. Deels omdat ik van mijn studieschuld afwil en deels om mezelf een beetje op te voeden. Als ik het straks krapper krijg denk ik dat het moeilijk is van het idee af te stappen dat ik alles kan kopen. Bovendien geeft dat spaarpotje een leuk buffertje, toen ik een nieuwe fiets wilde kon ik zo de winkel instappen en er eentje uitzoeken.
Doe-dingen bespaar ik eigenlijk niet op, leuke herinneringen zijn belangrijker dan geld.
Zo had een collega een Ipad. Best een leuk dingetje, maar gevoelsmatig heb ik er niet meer dan 200 euro voor over. Dus koop ik die gewoon niet, misschien over een aantal jaar een verouderde versie. Als ik twijfel vraag ik me altijd af of ik langer plezier van het ding heb dan dat ik ervoor moet werken.
Nu heb ik een leuk salaris en weinig vaste lasten, dus ik ben stevig aan het sparen geslagen. Deels omdat ik van mijn studieschuld afwil en deels om mezelf een beetje op te voeden. Als ik het straks krapper krijg denk ik dat het moeilijk is van het idee af te stappen dat ik alles kan kopen. Bovendien geeft dat spaarpotje een leuk buffertje, toen ik een nieuwe fiets wilde kon ik zo de winkel instappen en er eentje uitzoeken.
Doe-dingen bespaar ik eigenlijk niet op, leuke herinneringen zijn belangrijker dan geld.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Wij kunnen gelukkig gewoon kopen wat we willen, zo hebben we in een half jaar tijd gewoon gigantsich veel geld kunnen uitgeven aan babyspullen zonder daar voor onze spaarrekening te laten krimpen. We hebben wel altijd de loonmaand april, dus eigenlijk de maand mei, een zware maand, gek genoeg moeten we dan altijd iets meer op de centen letten, komen bepaalde rekeningen binnen plus dat we dan ook altijd veel verjaardagen incl onze eigen verjaardagen hebben.
Wat wij doen als we even wat geld willen besparen, is wat meer uit de vriezer eten (hebben behoorlijke voorraad) en geen aparte wijntjes kopen. Mijn man vind het bijv leuk om vele soorten wijn en biersmaakjes uit te proberen, (ik normaal ook maar nu door de zwangerschap natuurlijk niet) als je dat iedere maand doet kost het ons al gauw een euro of 50. Is toch weer een week boodschappen! Daarnaast eten we ook zeer regelmatig buiten de deur.
Rekeningen betalen we altijd gelijk, dus komt er vandaag een rekening binnen, betalen we hem vandaag. En zo iedere dag. We zullen dus eerder op kosten aan uitjes en boodschappen besparen als op rekeningen.
Wat wij doen als we even wat geld willen besparen, is wat meer uit de vriezer eten (hebben behoorlijke voorraad) en geen aparte wijntjes kopen. Mijn man vind het bijv leuk om vele soorten wijn en biersmaakjes uit te proberen, (ik normaal ook maar nu door de zwangerschap natuurlijk niet) als je dat iedere maand doet kost het ons al gauw een euro of 50. Is toch weer een week boodschappen! Daarnaast eten we ook zeer regelmatig buiten de deur.
Rekeningen betalen we altijd gelijk, dus komt er vandaag een rekening binnen, betalen we hem vandaag. En zo iedere dag. We zullen dus eerder op kosten aan uitjes en boodschappen besparen als op rekeningen.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
NIET op eten/drinken. Gaan ook regelmatig uit eten varierend van 3 gangen t/m eenvoudig, maar oh zo lekkere tapas.
WEL op kleding die koop ik altijd in de sale, ook schoenen.
Het is niet echt bezuinigen,maar shampoo, douchegel, make up etc koop ik altijd van Etos, Kruidvat eigenmerk, maar da's omdat ze niet op dieren zijn getest vind ik erg van belang.
WEL op kleding die koop ik altijd in de sale, ook schoenen.
Het is niet echt bezuinigen,maar shampoo, douchegel, make up etc koop ik altijd van Etos, Kruidvat eigenmerk, maar da's omdat ze niet op dieren zijn getest vind ik erg van belang.
Laatst aangepast door Caribbeanlover op zo 26 jun 2011 - 22:51; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Reva schreef:Eet jij liever de rest van de maand soep uit blik, zodat je toch die fijne, maar dure nachtcreme/mascara/schoenen/wat dan ook kunt kopen of denk je nou dan koop ik het niet en blijf ik normaal koken. Schuif je die ene rekening nog even weg zodat je het weekend kan gaan stappen en de nodige drankjes kunt kopen of plof je met een betaalde rekening op de bank? Tref je een betalingsregeling voor H&M, maar rook je wel twee pakjes per dag weg? Wat laat jij als eerste en wat juist niet?
Ben jij van mening dat je eerst je plichten moet hebben voldaan (rekeningen, leningen etc) voordat je kunt uitgeven aan 'plezier' (stappen, luxeproducten) of zit daar geen volgorde in? Of dingen als vakantie, hebben mensen daar 'recht' op (er was een tijdje terug op t nieuws een item over het overwegen van een bijdrage voor bepaalde mensen zodat ze op vakantie kunnen). Ik 'verwonder' me soms over de keuzes die mensen maken, ook al weet ik dat het heel persoonlijk is wat iemand voor prioriteiten stelt.
Edit: laten we het wel beschaafd houden
Wat die vakantie betreft dat zag ik ook op tv. Die mensen kregen het toch?
Toen ze bij die mensen thuis waren zag je wel pakjes sigaretten en een dikke vette tv in hun huis. Nou dan konden ze beter niet doen, dan hadden ze niet hoeven bedelen.
Gast- Gast
Ik hecht voor mezelf geen waarde aan dure kleren of dure make-up. Ik heb een gevoelige huid, dus stel dat ik alleen goed zou reageren op een crème van een duur merk, dan zou ik dat wel kopen, maar ik heb toevallig geluk en reageer het beste op Biocura van de Aldi. Uitgaan doen we weinig en aan vakantie geven we ook niet veel uit.
Waar ik niet op bezuinig is speelgoed en kleren voor de kinderen, verzorgingsproducten voor de kinderen, Yrsa heeft gevoelige wangetjes en haar huidje reageert bijvoorbeeld heel goed op crème van La Roche-Posay en dat is wel duurder dan bijvoorbeeld Zwitsal, maar dat heb ik er echt graag voor over. Op eten bezuinig ik ook niet, al denk ik wel dat ik goedkoper boodschappen zou kunnen doen en nog steeds goed zou kunnen eten. Ik laat wel eens een rekening liggen, maar nooit zo lang dat ik aanmaningen krijg, ik probeer wel altijd voor de uiterste datum te betalen.
Waar ik niet op bezuinig is speelgoed en kleren voor de kinderen, verzorgingsproducten voor de kinderen, Yrsa heeft gevoelige wangetjes en haar huidje reageert bijvoorbeeld heel goed op crème van La Roche-Posay en dat is wel duurder dan bijvoorbeeld Zwitsal, maar dat heb ik er echt graag voor over. Op eten bezuinig ik ook niet, al denk ik wel dat ik goedkoper boodschappen zou kunnen doen en nog steeds goed zou kunnen eten. Ik laat wel eens een rekening liggen, maar nooit zo lang dat ik aanmaningen krijg, ik probeer wel altijd voor de uiterste datum te betalen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
De meeste rekeningen worden bij ons automatisch afgeschreven maar er komen altijd een stuk of 4 rekeningen los binnen en die betalen we gelijk. Wij proberen zo goedkoop mogelijk boodschappen te doen en winkelen vrij weinig (ook vanwege het tijdgebrek). Ik gebruik de auto alleen als het echt nodig is. Wij proberen wel tijd en geld te reserveren voor uitstapjes, weekendjes weg en korte vakanties omdat wij beiden druk zijn en elkaar daardoor minder zien dan we zouden willen.
Roxi3- Prater
- Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10
Ik heb dat niet gezien op tv over die vakantie. Dus weet totaal niet waar dat over gaat. Maar het kunnen toch ook mensen zijn die het vroeger goed hadden, maar dat er iets is gebeurd waardoor ze het nu niet meer breed hebben? Maar nog wel hun dure tv hebben bijvoorbeeld.
Maar ik betaal hier mijn huur en de maandelijkse vaste lasten. Ook gaat er een bedrag naar een andere rekening voor boodschappen. Wat er over is daar gaan we leuke dingen van doen en kleding kopen etc...
En wat er dan nog van over is tot de volgende salaris gaat door naar de spaarrekening. En daar blijft het geld ook gewoon opstaan totdat we iets groots willen kopen zoals een vakantie of een grote rekening ofzo.
Gelukkig kan ik bijna elke maand ook nog wat doorschuiven naar de spaarrekening. En eigenlijk bezuinigen we daardoor nergens op. Nou ja ik koop sowieso geen jas of broek van 200 euro of ik moet hem wel suuuuuper mooi vinden ofzo. En van sommige dingen waarvan ik het lekkerder/mooier vind koop ik wel een a-merk. Maar ik koop ook gerust andere merken of eigen merk van producten vooral als je toch bijna geen verschil proeft of ziet. En als ik iets wil dan wacht ik gerust wel op een aanbieding tenzij ik echt niet kan wachten.
Maar ik betaal hier mijn huur en de maandelijkse vaste lasten. Ook gaat er een bedrag naar een andere rekening voor boodschappen. Wat er over is daar gaan we leuke dingen van doen en kleding kopen etc...
En wat er dan nog van over is tot de volgende salaris gaat door naar de spaarrekening. En daar blijft het geld ook gewoon opstaan totdat we iets groots willen kopen zoals een vakantie of een grote rekening ofzo.
Gelukkig kan ik bijna elke maand ook nog wat doorschuiven naar de spaarrekening. En eigenlijk bezuinigen we daardoor nergens op. Nou ja ik koop sowieso geen jas of broek van 200 euro of ik moet hem wel suuuuuper mooi vinden ofzo. En van sommige dingen waarvan ik het lekkerder/mooier vind koop ik wel een a-merk. Maar ik koop ook gerust andere merken of eigen merk van producten vooral als je toch bijna geen verschil proeft of ziet. En als ik iets wil dan wacht ik gerust wel op een aanbieding tenzij ik echt niet kan wachten.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Ik probeer rekeningen altijd zoveel mogelijk gelijk te betalen, zodat ik een goed overzicht heb van wat ik nu echt nog te besteden heb. Af en toe schiet er wat bij in en krijg ik een betalingsherinnering. Ik hoef nooit uit te stellen om toch te kunnen kopen wat ik wil, wel sta ik daarvoor regelmatig rood.
Gast- Gast
Pussycat schreef:Ik heb dat niet gezien op tv over die vakantie. Dus weet totaal niet waar dat over gaat. Maar het kunnen toch ook mensen zijn die het vroeger goed hadden, maar dat er iets is gebeurd waardoor ze het nu niet meer breed hebben? Maar nog wel hun dure tv hebben bijvoorbeeld.
http://www.devakantiebank.nl/
Vakantiebank laat minima gratis op vakantie gaan
De stichting Vakantiebank uit Roden (Drenthe) geeft vierhonderd gratis vakanties weg aan mensen die voor lange tijd zijn aangewezen op een minimuminkomen. Dat heeft de stichting, een initiatief van kampeerhal De Vrijbuiter uit Roden, vrijdag bekendgemaakt. Het initiatief is bedoeld voor minima uit heel Nederland.
Vakantiegangers
Een commissie die aan de stichting is verbonden gaat de vakantieaanvragen beoordelen. Potentiële vakantiegangers moeten kunnen aantonen dat ze over beperkte financiële middelen beschikken. De stichting werkt samen met meerdere reisorganisaties die vakanties in Nederland en door heel Europa ter beschikking stellen. Daarnaast heeft de kampeerhal zelf ook een bedrag gestort voor de financiering van de Vakantiebank.
Maatschappelijk betrokken ondernemers
Stichting Vakantiebank is een initiatief van De Vrijbuiter in samenwerking met een aantal maatschappelijk betrokken ondernemers en organisaties. Mensen met een warm hart die graag wat ontspanning geven aan personen en gezinnen die het zwaar hebben.
De Vakantiebank heeft als doel mensen die in een moeilijke periode van hun leven zitten even op adem te laten komen. Dit is mogelijk dankzij de donateurs, vrijwilligers en bedrijven die belangeloos hun medewerking verlenen. De vakanties worden voor niets of zeer voordelig ingekocht, zodat de stichting ze gratis aan kan bieden aan zoveel mogelijk mensen die er langdurig niet tussenuit zijn geweest en dit écht verdienen.
Time out
De Vakantiebank laat iedereen die dat nodig heeft graag even genieten. Samen of alleen. Om een paar dagen los te zijn van de situatie, nieuwe energie te krijgen en er weer een tijdje tegen te kunnen.
Wanneer het iemand jarenlang persoonlijk of financieel niet mee zit, is een ‘time out’ een groot geschenk.
Soms zit het privé immers flink tegen. Door langdurige werkloosheid, arbeidsongeschiktheid of een scheiding bijvoorbeeld.
De Vakantiebank is een initiatief van De Vrijbuiter in samenwerking met Abovo media, Ardoer, Country Camp, Ferio vakanties en Hotel Graaf Bernstorff.
Ik vind voor mensen die het écht niet kunnen betalen, het wel verdiend een weekje een keer weg met de kinderen (maar ook mensen zonder kinderen moeten er IMO recht op kunnen hebben). Maar ik kan het niet uitstaan dat vakantie als een soort recht wordt gezien, terwijl de rest van Nederland hier ook voor moet sparen.
Atelier Madame- Ratel
Ik bezuinig nooit op groente en fruit. Wel let ik bij het kopen op welke groente/fruit in de aanbieding is, dan koop ik die.
Als ik een maand minder te besteden zou hebben, dan gaat mijn geld niet op aan luxe artikelen zoals kleding en make up. Stel dat ik een langere tijd minder te besteden zou hebben, dan zou ik op kleding bezuinigen door in goedkope winkels te kopen. Dan maar geen merk.
Als ik een maand minder te besteden zou hebben, dan gaat mijn geld niet op aan luxe artikelen zoals kleding en make up. Stel dat ik een langere tijd minder te besteden zou hebben, dan zou ik op kleding bezuinigen door in goedkope winkels te kopen. Dan maar geen merk.
Gast- Gast
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Waar bezuinig je juist niet op?
» Nav: Waar kijk jij niet naar uit?
» TV Programma's werk gerelateerd of juist niet?
» Gewoon rust houden of juist niet?
» Waar geef jij voornamelijk geld aan uit, en waar niet?
» Nav: Waar kijk jij niet naar uit?
» TV Programma's werk gerelateerd of juist niet?
» Gewoon rust houden of juist niet?
» Waar geef jij voornamelijk geld aan uit, en waar niet?
Pagina 2 van 4
Permissies van dit forum: