Leeftijds verschil
+12
Rupsie
bella
Tazz
pindaatje
Dora
Liadan
tess05
Lilypie
LeeuwLeeuw
Bruintje Beer
meisjesmama
VeryCherry
16 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Leeftijds verschil
Wat is het leeftijds verschil tussen jullie kinders? Waarom heb je hier voor gekozen?
Als je nog geen meerdere kindjes hebt, wat lijkt je dan het mooiste verschil in leeftijd?
Als je nog geen meerdere kindjes hebt, wat lijkt je dan het mooiste verschil in leeftijd?
Gast- Gast
Re: Leeftijds verschil
Tussen de oudste 2 zit 1,5 jaar, dit wilden we graag, en is ook gelukt. Tussen de 2e en de 3e en 4e zit straks 2 jaar. Ook wat we zo ongeveer wilden. Het had al wel eerder gemogen, maar door omstandigheden moesten we even wachten. Nu het er 2 blijken te zijn vind ik 2 jaar wel erg lekker. De oudste is dan ruim 3,5 als de tweeling er is.
Gast- Gast
Wij willen voor een tweede gaan over een jaartje. Sowieso omdat we dan verhuisd en gesettled zijn in onze nieuwe woning en ik vind 3 jaar een mooie leeftijd tussen 2 kindjes. Ik heb het idee (uiteraard is dat puur een gevoel) dat je oudste dan iets zelfstandiger is en ik hem kan betrekking bij de verzorging van de baby, maar het leeftijdsverschil dan nog net niet te groot is dat ze niet samen spelen zeg maar.
Gast- Gast
het zou mij praktisch gezien ideaal lijken als de tweede komt, een half jaar voordat de eerste naar de basisschool gaat. Dan wordt je nog niet zo geleefd door schooltijden en alle andere verplichtingen. Aan de andere kant is je oudste dan als het goed is al behoorlijk zelfstandig, hopelijk zindelijk, kan zelf de trap op en af, hoef je niet meer zoveel te tillen etc etc.
Gast- Gast
Ik vind anderhalf jaar een mooi leeftijdsverschil, gaat het alleen bij ons niet meer worden. Stel dat er nog een kindje komt zal de oudste 8 zijn of ouder
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Bij ons zit er bijna 3 jaar tussen de meiden. Dit leek ons fijn omdat de oudste dan al aardig zelfstandig is en dus ook zelf even kan spelen en dergelijke.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10
Mij leek een leeftijdsverschil van 2 á 2,5 jaar mooi. Nu zit er straks zo'n 22/23 maanden tussen.
Het scheelt dat S. al redelijk zelfstandig is en niet moeilijk is. Hopelijk hebben we daar profijt bij straks.
Het scheelt dat S. al redelijk zelfstandig is en niet moeilijk is. Hopelijk hebben we daar profijt bij straks.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Wij willen graag 2 jaar tussen de kinderen. Hopelijk gaat dat ook lukken straks
Gast- Gast
Je hebt niets te kiezen natuurlijk, het komt wanneer het komt. Bij ons zit er 2 jaar en 7 maanden tussen. Ik vond het ideaal, de eerste uit de luiers en in een groot bed voordat de 2e kwam.
Gast- Gast
Hier willen we er graag iets van 2 a 2,5 jaar tussen hebben, maar hoe dat mag gaan lopen dat is dan de vraag natuurlijk.
LeeuwLeeuw- Fluisteraar
- Aantal berichten : 56
Punten : 58
Registratiedatum : 05-12-10
Een jaar of 3 ertussen lijkt mij fijn , dan zijn al wat zelfstandiger.
Lilypie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 474
Punten : 774
Registratiedatum : 12-12-10
Bij mij zit er tussen de oudste en mijn 2e zoontje 2 jaar, tussen mijn 2e zoon en mijn dochter zit ook 2 jaar en tussen mijn dochter en mijn jongste zoontje zit een jaar. Ik vind het ideaal zo.
tess05- Fluisteraar
- Aantal berichten : 78
Punten : 78
Registratiedatum : 23-11-10
Ik had er 1,5 jaar tussen zitten en achteraf vond ik dat wel te snel, het was makkelijker geweest als de oudste iets ouder was geweest.
Gast- Gast
Er zal straks 2 jaar en 4 maanden leeftijdsverschil zijn. We hebben hier niet voor gekozen, we wilden een tweede toen we er aan toe waren en hebben er niet naar gekeken welk leeftijdsverschil we het fijnst zouden vinden, dat is zo gelopen.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
ik heb nog geen kinderen, maar mij lijkt 2 jaar ertussen wel mooi.
ook al heb je er natuurlijk niet heel veel grip op
Gast- Gast
Puggle schreef:ik heb nog geen kinderen, maar mij lijkt 2 jaar ertussen wel mooi.
Ik denk als ik straks eenmaal zwanger ben, en we volgend jaar ook voor een huisje gaan i.p.v. de 3 kamerflat die we nu hebben, we dan ook al snel voor een volgende zullen gaan. Maargoed we hopen eerst nog dat we ons 1e kindje in 2011 mogen verwachten.
Gast- Gast
Bij ons zit er straks zo een 15 maanden tussen. Dit is ook wel redelijk wat we gehoopt hadden. Moet wel zeggen dat wij niet verwacht hadden dat het bij mij de eerste beste ronde raak zou zijn, dus dan had het leeftijdsverschil iets groter geweest.... (ging gewoon uit van een 6 maanden ongeveer voordat het raak zou zijn....)
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Ik zou graag 2 a 2,5 jaar ertussen willen. Of het daadwerkelijk ook zo gaat worden is nog afwachten.
pindaatje- Prater
- Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10
Hier zit er op ruim een maand 3 jaar tussen Dylan en Lynn.. niet zozeer gedaan voor de perfecte leeftijd maar gewoonweg waren we er eerder niet aan toe! Kan nu wel zeggen dat ik het een top leeftijd vind! Dylan is zindelijk,slaapt in een groot bed,loopt zelf de trap af,kan zelf zijn brood eten ect!
En nou hebben wij het geluk dat hij ontzettend lief voor haar is en ook heel goed zijn geduld kan opbrengen om te wachten als dit nodig is.
We zouden graag nog een 3e willen en nu is het idee om te proberen of het gaat lukken wanneer ze allebei op school zitten.. maar dat duurt nog heel lang en kan altijd nog een hoop gebeuren.
En nou hebben wij het geluk dat hij ontzettend lief voor haar is en ook heel goed zijn geduld kan opbrengen om te wachten als dit nodig is.
We zouden graag nog een 3e willen en nu is het idee om te proberen of het gaat lukken wanneer ze allebei op school zitten.. maar dat duurt nog heel lang en kan altijd nog een hoop gebeuren.
Gast- Gast
Wij hebben ook in eerste instantie gekeken wanneer we er allebei weer aan toe waren. Maar heb wel gezegd dat ik een leeftijdsverschil tussen de 2 en de 3 jaar erg mooi vind. Nu zal er ongeveer 2 jaar en 2 maanden tussen zitten.
A. is zindelijk, kan al lekker kletsen, begrijpt al veel, slaapproblemen zijn zo goed als over, kan zelfstandig eten en traplopen dus kan wel zeggen dat dit ideaal is. Hoe het irl is ga ik binnenkort ervaren natuurlijk. Toen ze 1,5 was had ik er echt nog geen baby bij kunnen hebben, maar dat was dan ook meer mijn eigen gevoel.
A. is zindelijk, kan al lekker kletsen, begrijpt al veel, slaapproblemen zijn zo goed als over, kan zelfstandig eten en traplopen dus kan wel zeggen dat dit ideaal is. Hoe het irl is ga ik binnenkort ervaren natuurlijk. Toen ze 1,5 was had ik er echt nog geen baby bij kunnen hebben, maar dat was dan ook meer mijn eigen gevoel.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Het leek mij het leukste als er zo'n 2 jaar verschil zou zijn tussen A. en haar broertje/zusje. Dat gaat niet meer lukken, het wordt waarschijnlijk pas rond juni dat we voor een tweede gaan proberen. Ik denk dus dat er 3 jaar verschil tussen zal zitten en dat vind ik eigenlijk ook wel best.
Gast- Gast
Hier schelen ze precies anderhalf jaar.
Met de tweede was het de eerste ronde raak, en dat was ook prima.
Een eventuele derde zou ik zo snel niet willen, je lichaam heeft het toch aardig te verduren.
Met de tweede was het de eerste ronde raak, en dat was ook prima.
Een eventuele derde zou ik zo snel niet willen, je lichaam heeft het toch aardig te verduren.
bella- Fluisteraar
- Aantal berichten : 190
Punten : 196
Hier zit tussen de 1e en de 2e 2 jaar en 1 maand.
Tussen de 2e en de 3e zit straks 2 jaar en 4 maanden. En de oudste is dan 4 1/2
Tussen de 2e en de 3e zit straks 2 jaar en 4 maanden. En de oudste is dan 4 1/2
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wat is het verschil...
» Waar zit dat verschil in?
» Verschil Wii fit/fit plus
» Verschil in kinderen, hoe ga je daarme om?
» Het verschil tussen 'lie' en 'lay'
» Waar zit dat verschil in?
» Verschil Wii fit/fit plus
» Verschil in kinderen, hoe ga je daarme om?
» Het verschil tussen 'lie' en 'lay'
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: