New York! Reisverslagje en wat foto's
+5
Rosa
Zeepje89
Lejow
Beachgirl
Monte
9 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
New York! Reisverslagje en wat foto's
Afgelopen dinsdag zijn wij terug gekomen van een week in New York City. De reis was in 1 woord ge-we-dig. Prachtige stad met veel indrukwekkende dingen.
Wel zijn we enorm vermoeid en zijn nu nog aan het bijkomen. Maar wat hebben we genoten.
Dingen die we gezien hebben zijn:
- Empire state building
- Top of te rock
- Statue of Liberty
- Ellis Island
- Central Park
- Batter Park
- Staten Island Ferry
- Times Square
- enz enz
We hadden een reisschema gemaakt en dat allemaal ruimschoots gehaald. Ook regelmatig lekker ergens wat zitten drinken. Het eten in NYC viel ons wel tegen. Onze mening is dat je hier in NL lekkerder kunt eten als daar. Het is vooral veel fastfood.
Vluchten zijn allebei erg goed gegaan, alleen was onze vlucht om de heenreis geannuleerd en wisten wij dit niet. Daardoor 6 uur op schiphol rond moeten hangen. Maar och dat had ook wel iets gezelligs.
Daar aangekomen met taxi naar hotel gegaan. Werden op het vliegveld al allemaal meegetrokken door mensen die een taxi zouden hebben. Maar gelukkig onderschept door een gele taxi. Die chauffeur vertelde dat je echt altijd een gele taxi moet pakken en geen andere. Die andere hebben vieze taxi's waar je met teveel man inzit, geen verzekering en is te duur. Rit ging goed en waren zo in hotel.
Op terugweg zijn we met metro naar het vliegveld gegaan. Dit is ook erg goed bevallen! Als je weet waar je op moet letten (welke metro je moet nemen) is het ideaal!
Hotel Pennsylvania hadden we erg slechte verhalen over gehoord. Dus ik was echt blij toen ik onze kamer zag. Oke, het hotel is verouderd. Maar we hadden een kingsize bed, schone badkamer, schoon bed, schone handdoeken.. Elke dag werden de handdoeken en het bed verschoond. Dus wij hebben echt meer als prima gezeten. Ligging was echt perfect. Om de hoek bij Empire State, times square op de hoek en metro recht tegenover voordeur.
Zal wat foto's van onze reis plaatsen. Als iemand nog meer extra informatie wil, kan ik die altijd nog geven
Nieuwe toren twin towers (waarmee ze met de bouw op de helft zijn), op ground zero
Kaarsje aansteken in St Pauls Chapel, tegenover ground zero. Erg indrukwekkend kerkje.
Skyline vanaf Staten Island Ferry
Times Square
Jummie, (dure) M&M's tappen
Empire State
Een, helaas, wat bewolkte Top of the Rock
Central Park
Brooklyn Bridge
Statue of Liberty
En toen we van in een park waren, waren ze aan het filmen. Bleek het voor Men in Black 3 te zijn. Als je heel goed kijkt, zie je Will Smith en 2 andere acteurs zitten
Wel zijn we enorm vermoeid en zijn nu nog aan het bijkomen. Maar wat hebben we genoten.
Dingen die we gezien hebben zijn:
- Empire state building
- Top of te rock
- Statue of Liberty
- Ellis Island
- Central Park
- Batter Park
- Staten Island Ferry
- Times Square
- enz enz
We hadden een reisschema gemaakt en dat allemaal ruimschoots gehaald. Ook regelmatig lekker ergens wat zitten drinken. Het eten in NYC viel ons wel tegen. Onze mening is dat je hier in NL lekkerder kunt eten als daar. Het is vooral veel fastfood.
Vluchten zijn allebei erg goed gegaan, alleen was onze vlucht om de heenreis geannuleerd en wisten wij dit niet. Daardoor 6 uur op schiphol rond moeten hangen. Maar och dat had ook wel iets gezelligs.
Daar aangekomen met taxi naar hotel gegaan. Werden op het vliegveld al allemaal meegetrokken door mensen die een taxi zouden hebben. Maar gelukkig onderschept door een gele taxi. Die chauffeur vertelde dat je echt altijd een gele taxi moet pakken en geen andere. Die andere hebben vieze taxi's waar je met teveel man inzit, geen verzekering en is te duur. Rit ging goed en waren zo in hotel.
Op terugweg zijn we met metro naar het vliegveld gegaan. Dit is ook erg goed bevallen! Als je weet waar je op moet letten (welke metro je moet nemen) is het ideaal!
Hotel Pennsylvania hadden we erg slechte verhalen over gehoord. Dus ik was echt blij toen ik onze kamer zag. Oke, het hotel is verouderd. Maar we hadden een kingsize bed, schone badkamer, schoon bed, schone handdoeken.. Elke dag werden de handdoeken en het bed verschoond. Dus wij hebben echt meer als prima gezeten. Ligging was echt perfect. Om de hoek bij Empire State, times square op de hoek en metro recht tegenover voordeur.
Zal wat foto's van onze reis plaatsen. Als iemand nog meer extra informatie wil, kan ik die altijd nog geven
Nieuwe toren twin towers (waarmee ze met de bouw op de helft zijn), op ground zero
Kaarsje aansteken in St Pauls Chapel, tegenover ground zero. Erg indrukwekkend kerkje.
Skyline vanaf Staten Island Ferry
Times Square
Jummie, (dure) M&M's tappen
Empire State
Een, helaas, wat bewolkte Top of the Rock
Central Park
Brooklyn Bridge
Statue of Liberty
En toen we van in een park waren, waren ze aan het filmen. Bleek het voor Men in Black 3 te zijn. Als je heel goed kijkt, zie je Will Smith en 2 andere acteurs zitten
Gast- Gast
Re: New York! Reisverslagje en wat foto's
Wat een mooie foto's heb je gemaakt zeg. En ik wist helemaal niet dat ze al bezig waren met die nieuwe toren op ground zero, worden dat eigenlijk ook weer kantoren en zo'n hoge toren als dat er eerst stond?
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Thnx!
Geen idee of het kantoren worden, maar ze waren nu iig pas weer op de helft van wat het zou worden. En ze zijn nu alweer bijna de hoogste torens van de skyline. Eerlijk gezegd vonden wij het een beetje 'dom' dat ze ze weer zo hoog gaan maken. Wie weet dat er weer een enge gek komt met een idee..
Geen idee of het kantoren worden, maar ze waren nu iig pas weer op de helft van wat het zou worden. En ze zijn nu alweer bijna de hoogste torens van de skyline. Eerlijk gezegd vonden wij het een beetje 'dom' dat ze ze weer zo hoog gaan maken. Wie weet dat er weer een enge gek komt met een idee..
Gast- Gast
oh ja inderdaad, hoewel het dan een ander gebouw is, is het voor nabestaande toch altijd de plek waar de twin towers stonden. Ik zou het ook heel raar vinden om daar bijvoorbeeld te moeten werken, omdat je inderdaad toch denk van: wat als...Lize schreef:Thnx!
Ik vind die avondfoto's ook wel heel indrukwekkend omdat je dan pas ziet hoe groot New York is, tot aan de horizon is het alleen maar stad.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Lize schreef:Thnx!
Mooie foto's!
Raar idee he, ground zero? Ze werken zelfs dag en nacht door is ons verteld toen we daar stonden. Zodat het klaar is met het 10jarig 'jubileum' in september.
Gast- Gast
Mooie foto's! Begint meteen te kriebelen om ook eens naar NY te gaan.
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Reva: Ja ze werken daar idd dag en nacht. Bij zo'n stadion bij ons tegenover waren ze ook dag en nacht aan het bouwen. Misschien is dat iets typisch amerikaans?
Wij vonden op het Empire State ook erg indrukwekkend.. Misschien wel het mooiste wat we hebben gezien.
Wij vonden op het Empire State ook erg indrukwekkend.. Misschien wel het mooiste wat we hebben gezien.
Gast- Gast
Ohh die avondfoto's..!! Ik kreeg echt een kriebel en ontzettend kippenvel..
Wat wil ik graag naar New York zeg!
Wat wil ik graag naar New York zeg!
Gast- Gast
Wat grappig wat je over het eten zegt... ik zie het precies andersom. We hebben echt heerlijk gegeten in New York.
Mooie foto's, fijn dat jullie het leuk hebben gehad en dat het hotel ook meeviel. Ook best lekker weer gehad of niet?
Mooie foto's, fijn dat jullie het leuk hebben gehad en dat het hotel ook meeviel. Ook best lekker weer gehad of niet?
Gast- Gast
Haha misschien dat we dan bij de verkeerde dingen zijn gaan eten.
Het weer was geweldig, elke dag tussen 28 en 31 graden. Wel heet, maar niet benauwd.
1x regen gehad toen we aan het douchen waren. Keiharde plensbui, maar was na 20 min ook over.
Het weer was geweldig, elke dag tussen 28 en 31 graden. Wel heet, maar niet benauwd.
1x regen gehad toen we aan het douchen waren. Keiharde plensbui, maar was na 20 min ook over.
Gast- Gast
Wow! Gaaf zeg!! Mooie foto's en grappig dat je Will Smith gezien hebt
Over het annuleren van je vlucht zonder jullie medeweten, kun je contact op nemen met EU-Claim. Je kunt hier namelijk flink veel geld voor terug krijgen! Wij hebben dit 2,5 jaar geleden ook gehad toen we naar Parijs gingen met het vliegtuig en deze niet bleek te vliegen. Ze hadden ons toen ook niet ingelicht. Uiteindelijk hebben ze 1000 euro weten te claimen voor ons (26 % ging toen naar hun, dus 740 voor ons!!!)
Over het annuleren van je vlucht zonder jullie medeweten, kun je contact op nemen met EU-Claim. Je kunt hier namelijk flink veel geld voor terug krijgen! Wij hebben dit 2,5 jaar geleden ook gehad toen we naar Parijs gingen met het vliegtuig en deze niet bleek te vliegen. Ze hadden ons toen ook niet ingelicht. Uiteindelijk hebben ze 1000 euro weten te claimen voor ons (26 % ging toen naar hun, dus 740 voor ons!!!)
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Lize schreef:Haha misschien dat we dan bij de verkeerde dingen zijn gaan eten.
Kwam het toevallig uit de douchekop?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ik was heel benieuwd hoe je het had gehad. Je foto's zien er goed uit, nu heb ik nog meer zin om in augustus te gaan! Fijn dat het hotel mee viel. Heb je nog aanraders?
Zeepje89- Fluisteraar
- Aantal berichten : 47
Punten : 102
Mooie foto's! Wil ook zo graag eens naar New York!
Rosa- Fluisteraar
- Aantal berichten : 310
Punten : 463
Registratiedatum : 05-12-10
Zeepje89 schreef:Ik was heel benieuwd hoe je het had gehad. Je foto's zien er goed uit, nu heb ik nog meer zin om in augustus te gaan! Fijn dat het hotel mee viel. Heb je nog aanraders?
Bedoel je kwa eten ofzo?
Gast- Gast
New York lijkt me geweldig! Mooie foto's en goed om te lezen dat jullie het zo fijn hebben gehad.
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Lize schreef:Zeepje89 schreef:Ik was heel benieuwd hoe je het had gehad. Je foto's zien er goed uit, nu heb ik nog meer zin om in augustus te gaan! Fijn dat het hotel mee viel. Heb je nog aanraders?
Bedoel je kwa eten ofzo?
Dat zouden toch eerder afraders zijn aangezien jij het eten vond tegenvallen. Apart hoor, want er zijn zoveel keukens daar dat er voor ieder wat wils is.
Mooie foto's maak je.
Gast- Gast
Caribbeanlover schreef:Lize schreef:Zeepje89 schreef:Ik was heel benieuwd hoe je het had gehad. Je foto's zien er goed uit, nu heb ik nog meer zin om in augustus te gaan! Fijn dat het hotel mee viel. Heb je nog aanraders?
Bedoel je kwa eten ofzo?
Dat zouden toch eerder afraders zijn aangezien jij het eten vond tegenvallen. Apart hoor, want er zijn zoveel keukens daar dat er voor ieder wat wils is.
Mooie foto's maak je.
Kan me voorstellen als je er een aantal dagen bent dat je niet elk restaurant uit gaat proberen
En ieder zijn smaak/ding. je moet ook net weten waar je lekker kunt eten.
Voor oktober hebben we een aantal tips van mijn tante gehad, die is er in mei geweest.
@Lize, erg leuk verslag en mooie foto's! Fijn dat het hotel mee viel, hoop dat het in oktober ook nog zo schoon is
Juul- Fluisteraar
- Aantal berichten : 456
Punten : 485
Registratiedatum : 02-02-11
Wanneer ga je naar SM? Zo doe maar duur hoor en over 3 mdn al naar NYC, wat een luxe.
Gast- Gast
Caribbeanlover schreef:Wanneer ga je naar SM? Zo doe maar duur hoor en over 3 mdn al naar NYC, wat een luxe.
We vertrekken zondag 10 juli naar SM. Nog een kleine twee weken. Kijk er echt naar uit.
We hebben voor deze reizen dan ook erg hard gespaard en een gedeelte alvast cadeau gekregen voor ons huwelijk in september
Mazzel gehad dus
Juul- Fluisteraar
- Aantal berichten : 456
Punten : 485
Registratiedatum : 02-02-11
hele mooie fotos heb je gemaakt zeg! Fotograaf je profesioneel dat er een logo opstaat?
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Juul schreef:Caribbeanlover schreef:Wanneer ga je naar SM? Zo doe maar duur hoor en over 3 mdn al naar NYC, wat een luxe.
We vertrekken zondag 10 juli naar SM. Nog een kleine twee weken. Kijk er echt naar uit.
We hebben voor deze reizen dan ook erg hard gespaard en een gedeelte alvast cadeau gekregen voor ons huwelijk in september
Mazzel gehad dus
Dus je gaat niet meer op honeymoon, want dat is SM toch?!
Mag ik mee?
Gast- Gast
Atelier Madame schreef:hele mooie fotos heb je gemaakt zeg! Fotograaf je profesioneel dat er een logo opstaat?
Bedankt
Niet echt professioneel, maar maak bv vaak foto's van evenementen ofzo. En als mensen dan foto's krijgen, vind ik het wel leuk als er een naam onder staat. Doe het allemaal voor niks, maar wil er misschien (als ik over hele lange tijd beter erin ben geworden) klein bedrag voor vragen. Heb bv ook 50jarige trouwkaart van mn opa en oma gemaakt en ontworpen. Erg leuk!
Gast- Gast
Moest trouwens ook wel lachen. Heb nu zelf een fotoboek ontworpen en laten drukken. Nu willen natuurlijk allemaal familie en vrienden foto's zien, kei leuk. En nu kreeg ik van verschillende mensen de vraag of ik tegen betaling ook hun foto's wilde bewerken en er een boek van wilde maken. Want mijn boek 'leek net gewoon in NYC in een boekhandel te zijn gekocht, zo mooi'
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: