Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

fotocamera

2 plaatsers

Ga naar beneden

fotocamera Empty fotocamera

Bericht  Gast di 14 dec 2010 - 0:35

ik wil eigenlijk een iets betere fotocamera dan onze digitale, maar ik ben 'maar' een hobbyfotograaf. Ik wil de camera vooral gebruiken om mensen (en dan met name mijn dochter natuurlijk) te fotograferen. Voor een spiegelreflexcamera ben je zo 300 tot 500 euro (excl. extra lenzen) verder zag ik al wel en dat is misschien in mijn situatie een beetje overdreven, omdat ik denk ik toch niet van alle opties gebruik zal maken. Ik heb al wel gezien dat je ook camera's hebt die tussen een digitale en een spiegelreflex in zitten, je kunt dan meer instellingen aanpassen en hij heeft ook een groter zoombereik.

Heeft iemand misschien tips welke camera geschikt is voor mij? Merken, types o.i.d? Ik wil sowieso nog wel even naar een fotowinkel, maar ik wil me alvast een beetje orienteren.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

fotocamera Empty Re: fotocamera

Bericht  Monte di 14 dec 2010 - 1:01

Dromertje schreef:ik wil eigenlijk een iets betere fotocamera dan onze digitale, maar ik ben 'maar' een hobbyfotograaf. Ik wil de camera vooral gebruiken om mensen (en dan met name mijn dochter natuurlijk) te fotograferen. Voor een spiegelreflexcamera ben je zo 300 tot 500 euro (excl. extra lenzen) verder zag ik al wel en dat is misschien in mijn situatie een beetje overdreven, omdat ik denk ik toch niet van alle opties gebruik zal maken. Ik heb al wel gezien dat je ook camera's hebt die tussen een digitale en een spiegelreflex in zitten, je kunt dan meer instellingen aanpassen en hij heeft ook een groter zoombereik.

Heeft iemand misschien tips welke camera geschikt is voor mij? Merken, types o.i.d? Ik wil sowieso nog wel even naar een fotowinkel, maar ik wil me alvast een beetje orienteren.

Ik zit zelf ook de kijken naar zo'n camera en heb er 3 gevonden die hele hoge kwaliteit hebben maar toch geen spiegelreflex zijn.
- Canon G12 (of de oudere G11)
- NIkon coolpix p100
- Olympus pen E-PL 1
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 14 dec 2010 - 3:49

die nikon heeft wel een aardig prijsje, de canon vind ik dan nog wel weer aardig aan de prijs, daar kun je ook een spiegelreflex voor kopen.

Ik ben er alleen nog over aan het twijfelen wat wijsheid is. Nu een goedkopere camera en dan het risico lopen dat ik de smaak te pakken krijg en daar geen genoegen meer mee neem, of direct een dure spiegelreflex kopen en het risico lopen dat ik niet alle opties e.d. ga gebruiken en dan dus eigenlijk een, voor mij, veel te duur toestel heb.

Gast
Gast

Bericht  Sarah1985 di 14 dec 2010 - 3:54

ik heb zelf 2 camera's een spiegelreflex en een compact camera

nikon coolpix s8000 is mijn compact camera, een hele fijne mooie camera, maakt super mooie foto's en hij is ook nog eens goedkoop
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud