Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Fotocamera kopen?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Fotocamera kopen? Empty Fotocamera kopen?

Bericht  Char1 vr 28 sep 2012 - 7:14

Er zijn hier vast veel mensen die een stuk meer verstand hebben van fototoestellen dan ik.
Ik zoek een digitale fotocamera die vooral bij beweging en met weinig licht (theater e.d.) een beetje mooie foto's moet kunnen maken. Ik heb er niet zoveel geld voor over en ik ben slecht in foto's maken, dus iets professionelers heeft totaal geen zin :p Het gaat er vooral om dat de camera een beetje kan handelen met weinig licht en beweging dus. Verder heb ik een voorkeur voor een camera met accu of oplaadbare batterij. En ik zou het handig vinden als ik geen los kaartje nodig heb voor de opslag van foto's.

Wie heeft er tips waar ik op moet letten? Of tips van goede toestellen? Eigenlijk vind ik ergens rond de €100 wel genoeg (mag ook goedkoper), dus het gaat vooral om goede prijs-kwaliteit verhouding. Wie kan me helpen?

Char1
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 464
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotocamera kopen? Empty Re: Fotocamera kopen?

Bericht  Char1 vr 28 sep 2012 - 21:27

Niemand met tips waar ik op moet letten?

Char1
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast vr 28 sep 2012 - 21:31

Ik denk sowieso dat camera's zonder sd-kaartjes amper tot niet te verkrijgen zijn, en áls ze er zijn kun je misschien hooguit 20 foto's opslaan.
Verder voldoen de meeste camera's wel aan jouw wensen en is het gewoon kijken welke jij het makkelijkst vindt. Ik vind zelf Canon en Nikon de betere merken en zou niet zo gauw voor een ander merk kiezen.

Gast
Gast

Bericht  silly-one vr 28 sep 2012 - 21:53

Ik zat vooral met jou budget. Ik vind 100 euro voor een camera weinig. Je hebt er wel camera's voor, maar die zijn ook heel standaard.
Ik heb altijd begrepen dat er een hoop dames hier de Canon IXUS een prettige camera vonden. Deze is iets duurder.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  Marin vr 28 sep 2012 - 21:59

Ik denk ook dat jouw budget te klein is voor de kwaliteit die je wilt. Als je het zou willen verhogen met 50 of 100 euro kom je al een heel eind verder.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast vr 28 sep 2012 - 22:46

Op zich kun je voor 100 euro en redelijke camera kopen, maar je moet in elk geval geen kwaliteitfoto's daarmee verwachten. De echt leuke camera's die mooie plaatjes maken beginnen bij minimaal 120-150 euro.

Gast
Gast

Bericht  Char1 vr 28 sep 2012 - 23:12

Dank jullie wel voor je reactie!
En als ik iets duurder ga zitten, hebben jullie dan behalve de ixus nog meer tips? En dan bedoel ik ook vooral de specificaties waar ik op moet letten. Ik denk dat ik voor de 'beweging' vooral op sluitertijd moet letten of niet? En wat is dan 'goed'? En waaraan kan ik zien of een camera goed om kan gaan met weinig licht?

Van de sd-kaartjes wist ik niet. Mijn ouders hebben een camera van een paar jaar oud en daar kunnen rond de 200 foto's op, maar daar hoef je geen kaartje uit te halen oid als je de foto's eraf wilt halen. Of kan het met een sd-kaart ook dat je de kaart er gewoon in laat zitten bij het afhalen van foto's?

**is bijvoorbeeld een Nikon Coolpix s3300 een leuk toestel? Ik vind 'm er erg leuk uitzien en de prijs staat me ook wel aan smile

Char1
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Char1 za 29 sep 2012 - 2:17

Ik heb maar gewoon de gok gewaagd en obv de consumentenbond een toestel besteld.

Char1
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast za 29 sep 2012 - 9:40

Ik ben zelf heel tevreden over Panasonic.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: