Naar Griekenland maar welk eiland/plaatsje?
+8
Aziraphale
Middleme
Enelya
boekenwurm83
Penny Blossom
Atelier Madame
Zininzon
caro86
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Naar Griekenland maar welk eiland/plaatsje?
Hey!
Ik en mijn vriend (25&27 jaar) houden van rondrijden op de scooter, uit eten, strandjes zoeken, kroeg opzoeken, zwemmen, en andere leuke excursies doen dus Griekenland lijkt ons DE bestemming. Maar we zijn er allebei nog nooit geweest en weten dus totaal niet waar we naartoe moeten. Het lijkt ons leuk als het plaatsje leuke restaurantjes heeft en ook een kroeg. Ben zo bang dat we ergens belanden waar niks te doen is en de gemiddelde leeftijd 50 is. (denk niet dat mijn beeld klopt hoor) Weten jullie een leuke bestemming?
alvast bedankt! x
Ik en mijn vriend (25&27 jaar) houden van rondrijden op de scooter, uit eten, strandjes zoeken, kroeg opzoeken, zwemmen, en andere leuke excursies doen dus Griekenland lijkt ons DE bestemming. Maar we zijn er allebei nog nooit geweest en weten dus totaal niet waar we naartoe moeten. Het lijkt ons leuk als het plaatsje leuke restaurantjes heeft en ook een kroeg. Ben zo bang dat we ergens belanden waar niks te doen is en de gemiddelde leeftijd 50 is. (denk niet dat mijn beeld klopt hoor) Weten jullie een leuke bestemming?
alvast bedankt! x
caro86- Fluisteraar
- Aantal berichten : 90
Punten : 109
Registratiedatum : 24-06-11
Re: Naar Griekenland maar welk eiland/plaatsje?
Ik ben op Kreta (Chersonissos), Rhodos (Trianta) en Corfu (Ipsos) geweest.
Chersonissos was toen wel bruisend, maar na Oh oh Cherso weet ik niet wat voor publiek er komt... Wel erg veel jeugd (18/22 jaar).
Rhodos en Corfu zijn allebei iets minder bekend, maar ook genoeg te doen.
Corfu ben ik met Beachmasters naartoe geweest, dat is een jongerenorganisatie. Dan kun je dus alle excursies en feestjes boeken met andere jongeren, weet je zeker dat je niet alleen bij 50+ zit.
Chersonissos was toen wel bruisend, maar na Oh oh Cherso weet ik niet wat voor publiek er komt... Wel erg veel jeugd (18/22 jaar).
Corfu ben ik met Beachmasters naartoe geweest, dat is een jongerenorganisatie. Dan kun je dus alle excursies en feestjes boeken met andere jongeren, weet je zeker dat je niet alleen bij 50+ zit.
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou niet naar hele drukke plaatsen zoals Chersonisos gaan, maar dat ligt ook meer aan mijn persoonlijke voorkeur. Ik gruwel van 'barstreets' e.d.
Begin deze maand zijn mijn vriend en ik naar Corfu geweest (heeft Zininzon ook al als tip gegeven).
Ik vond het prachtig. Wij zaten dan wel bij een erg rustig dorpje (Roda) met alleen maar een paar tavernas, maar als je een wat drukkere plaats wilt met wat meer vertier, heb je ook volop mogelijkheden.
Ik zou alleen niet naar Kavos gaan, dat is één grote kermis.
Edit: als ik weer naar Corfu zou gaan, zou ik geloof ik naar Paleokastritsa gaan of iets daarboven aan de kust. Ik ben ook verliefd geworden op de omgeving rondom Arillas.
Begin deze maand zijn mijn vriend en ik naar Corfu geweest (heeft Zininzon ook al als tip gegeven).
Ik vond het prachtig. Wij zaten dan wel bij een erg rustig dorpje (Roda) met alleen maar een paar tavernas, maar als je een wat drukkere plaats wilt met wat meer vertier, heb je ook volop mogelijkheden.
Ik zou alleen niet naar Kavos gaan, dat is één grote kermis.
Edit: als ik weer naar Corfu zou gaan, zou ik geloof ik naar Paleokastritsa gaan of iets daarboven aan de kust. Ik ben ook verliefd geworden op de omgeving rondom Arillas.
Gast- Gast
Cycladen zijn leuk: naxos, santorini, paros, mykonos. Desnoods ga je echt 'hoppen'
Anders Kos, Rhodos, Korfu of Samos
Anders Kos, Rhodos, Korfu of Samos
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Zininzon schreef:Ik ben op Kreta (Chersonissos), Rhodos (Trianta) en Corfu (Ipsos) geweest.
Ze zijn denk ik te oud voor Beachmasters denk je ook niet?!
Weet niet of ze op al die jongeren zitten te wachten.
Ik snap trouwens niet waarom zoveel hier naar Griekenland wil nu dat gezeik daar nog steeds speelt.
Laat ze het lekker uitzoeken daarzo!
Dmv te gaan geef je ze alleen geld toe en bovendien kunnen veel dingen duurder zijn dan normaal zo ook de reis erheen.
Voor hun 10 anderen landen hoor die misschien wel mooier zijn!
Gast- Gast
Kefalonia! Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Griekenland, en dan naar dit eiland. Het is nog niet heel erg bekend bij Nederlanders maar komt steeds meer. Ze hebben veel verschillende excursies, mooie stranden, havenstadjes, natuurbezienswaardigheden, en mogelijkheden om 1 dag naar Ithaka te gaan of Zakynthos.
Penny Blossom- Prater
- Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Caribbeanlover schreef:Zininzon schreef:Ik ben op Kreta (Chersonissos), Rhodos (Trianta) en Corfu (Ipsos) geweest.
Ik snap trouwens niet waarom zoveel hier naar Griekenland wil nu dat gezeik daar nog steeds speelt.
Dmv te gaan geef je ze alleen geld toe en bovendien kunnen veel dingen duurder zijn dan normaal zo ook de reis erheen.Voor hun 10 anderen landen hoor die misschien wel mooier zijn!
Dat interesseert me eerlijk gezegd niks (wat vakantie betreft dan). Ik ben gewoon dol op Griekenland, de mensen daar, de cultuur, het landschap, het eten, alles. Dus ik laat me niet tegenhouden door de situatie die zich daar op dit moment voordoet.
Samos zijn wij vorig jaar geweest. Vond ik echt top. En dan met name de plaats Kokkari waar wij zaten. Ontzettend gezellig, veel terrasjes en restaurants, maar niet echt veel kroegen en winkeltjes dus als je dat zoekt moet je daar niet naartoe.
Dit jaar gaan wij naar Parga. Ben ontzettend benieuwd want het schijnt daar ook heel mooi te zijn.
boekenwurm83- Prater
- Aantal berichten : 631
Punten : 681
Registratiedatum : 07-12-10
Caribbeanlover schreef:Zininzon schreef:Ik ben op Kreta (Chersonissos), Rhodos (Trianta) en Corfu (Ipsos) geweest.
Dmv te gaan geef je ze alleen geld toe en bovendien kunnen veel dingen duurder zijn dan normaal zo ook de reis erheen.
Voor hun 10 anderen landen hoor die misschien wel mooier zijn!
Je moet je natuurlijk wel realiseren dat de meeste mensen eerlijke hardwerkende mensen zijn, en vooral op de eilanden moet het gros het van het toerisme hebben. De shit waar Griekenland nu in zit, is mijns inziens niet te wijten aan de gewone man die op een eerlijke manier voor brood op de plank zorgt en ook nog eens keihard moet werken daarvoor.
Dus om Griekenland nou te boycotten, vind ik persoonlijk niet nodig. De economie moet toch blijven draaien.
Aangezien Europa zoveel geld gaat pompen in het land, zijn we er met z'n allen niet bij gebaat als Griekenland toch op de fles gaat..
Gast- Gast
De eilanden die hier genoemd zijn, zijn idd de moeite waard (Kos, Rhodos, Corfu, Kefalonia), maar ook Zakynthos is leuk. Op het vasteland ligt Parga, een leuk gezellig stadje waar van alles mogelijk is. Ook in de omgeving van Parga is van alles te doen en goed te bereiken met de scooter.
Enelya- Fluisteraar
- Aantal berichten : 147
Punten : 152
Registratiedatum : 21-12-10
Ik ga over 3,5 week naar Kos. Gekozen omdat het redelijkbetaalbaar is en er ook nog eea te doen is. Via mn zus weet ik dat Samos idd ook erg leuk is.
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Samos kan ik ook aanraden, was er een aantal jaren geleden met een ex vriendje. Buiten dat het om hem een k.u.t. vakantie was, was het eiland er niet minder mooi om. Zou er wel graag met mijn huidige vriend heen willen.
En Kreta vind ik ook erg mooi. Is ook een veelzijdig eiland waar veel te doen is.
En Kreta vind ik ook erg mooi. Is ook een veelzijdig eiland waar veel te doen is.
Gast- Gast
Samos, het plaatsje Kokkari, is m'n favoriete Griekse eiland.
Rhodos is ook leuk! Corfu ook, vooral het paleis van Sissi.
Rhodos is ook leuk! Corfu ook, vooral het paleis van Sissi.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Bedankt voor al jullie reacties!
We kijken nu naar Samos, Zakynthos Santorini en Rethymnon.
Samos en Santorini zijn volgens mij vrij klein. Rethymnon is daarentegen op Kreta en is veel groter.
De keuze vind ik erg moeilijk. Willen gewoon lekker terrasjes pakken, klein leuk kroegje opzoeken, rondtouren op de scooter en mooie dingen en historie bekijken. Gok dat Rethymnon dan wel goed zit. iemand nog tips?
We kijken nu naar Samos, Zakynthos Santorini en Rethymnon.
Samos en Santorini zijn volgens mij vrij klein. Rethymnon is daarentegen op Kreta en is veel groter.
De keuze vind ik erg moeilijk. Willen gewoon lekker terrasjes pakken, klein leuk kroegje opzoeken, rondtouren op de scooter en mooie dingen en historie bekijken. Gok dat Rethymnon dan wel goed zit. iemand nog tips?
caro86- Fluisteraar
In jouw geval zou ik niet voor Samos kiezen, ik vond dat toch vrij uitgestorven en oud (oude mensen dus )
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Hey Toetje!
Bedankt voor je reactie.
Is iemand bekend met Rethymnon???
Bedankt voor je reactie.
Is iemand bekend met Rethymnon???
caro86- Fluisteraar
Ik ben drie jaar geleden in rethymnon geweest en vond het echt geweldig!
Ik ging samen met een vriendin en we wilden bewust niet naar Chersonissos en hebben daarom voor Rethymnon gekozen. Het is niet zuipen-stappen en bruin bakken á la Cherso, maar wel toeristisch, gezellig en leuk.
We hadden een superfijn hotel. We hebben veel dingen gedaan (Samaria-kloof, parasailen, veel dingen bezocht en gezien) maar ook lekker gechilled op het strand. We hebben dingen vanuit de nederlandse reisorganisatie geregeld (Jiba volgens mij) en dat was perfect geregeld.
In Rethymnon heb je een hele lange boulevard met allemaal superleuke tentjes, daar hebben we ontzettend veel tijd doorgebracht. Ik zou alleen al nog eens terug willen om daar lekker uiteten te gaan!
Ik vond het vervelend dat je bij bijna ieder tentje naar binnen werd 'getrokken', maar op gegeven moment ga je daar gewoon veel gemakkelijker mee om. EN volgens mij is dat wel op meer plaatsen zo.
Ik vind het persoonlijk echt een aanrader!
Ik ging samen met een vriendin en we wilden bewust niet naar Chersonissos en hebben daarom voor Rethymnon gekozen. Het is niet zuipen-stappen en bruin bakken á la Cherso, maar wel toeristisch, gezellig en leuk.
We hadden een superfijn hotel. We hebben veel dingen gedaan (Samaria-kloof, parasailen, veel dingen bezocht en gezien) maar ook lekker gechilled op het strand. We hebben dingen vanuit de nederlandse reisorganisatie geregeld (Jiba volgens mij) en dat was perfect geregeld.
In Rethymnon heb je een hele lange boulevard met allemaal superleuke tentjes, daar hebben we ontzettend veel tijd doorgebracht. Ik zou alleen al nog eens terug willen om daar lekker uiteten te gaan!
Ik vond het vervelend dat je bij bijna ieder tentje naar binnen werd 'getrokken', maar op gegeven moment ga je daar gewoon veel gemakkelijker mee om. EN volgens mij is dat wel op meer plaatsen zo.
Ik vind het persoonlijk echt een aanrader!
Lieke128- Fluisteraar
- Aantal berichten : 308
Punten : 346
Registratiedatum : 08-12-10
Hai Lieke!
Bedankt voor je reactie, klinkt echt top! weet je toevallig nog in welk hotel je zat?
Deze springt er bij ons nu uit: http://www.zoover.nl/griekenland/kreta/rethymnon-platanes/iperion-beach/appartement/fotos
Bedankt voor je reactie, klinkt echt top! weet je toevallig nog in welk hotel je zat?
Deze springt er bij ons nu uit: http://www.zoover.nl/griekenland/kreta/rethymnon-platanes/iperion-beach/appartement/fotos
caro86- Fluisteraar
Ik ben zelf ook een paar jaar terug in Rethymnon geweest. En ik zou er zo weer naar terug willen! Ik vond het er echt helemaal super, dus wat mij betreft zeker een aanrader.
Dit jaar ga ik naar Kos, ben erg benieuwd. Zit net iets buiten Kos-Stad.
Dit jaar ga ik naar Kos, ben erg benieuwd. Zit net iets buiten Kos-Stad.
Chocolate Cookie- Ratel
- Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Super zeg! ik word er helemaal happy van nog tips qua hotel/appartement?
caro86- Fluisteraar
Ik ben laatst naar Zakynthos geweest met elizawashere.nl dat was echt heerlijk! Op mijn verlanglijstje staat nog Santorini, lijkt me waanzinnig mooi.
Veel plezier op vakantie!
Veel plezier op vakantie!
Gast- Gast
caro86 schreef:Super zeg! ik word er helemaal happy van nog tips qua hotel/appartement?
Het hotel zelf waar we zaten vond ik persoonlijk wat minder. Maar dat is eigenlijk meer gericht op het eten. Voor de rest was het prima daar. Dat was Flavos Beach als ik het zo goed schrijf.
Chocolate Cookie- Ratel
- Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Flisvos?
http://www.arke.nl/vakantie/griekenland/kreta/rethymnon/flisvos-beach.aspx?utm_source=zoover&utm_medium=review&utm_term=acco-flisvos+beach-66921&utm_content=textlink&utm_campaign=doorlopend
http://www.arke.nl/vakantie/griekenland/kreta/rethymnon/flisvos-beach.aspx?utm_source=zoover&utm_medium=review&utm_term=acco-flisvos+beach-66921&utm_content=textlink&utm_campaign=doorlopend
caro86- Fluisteraar
Ik vond Rethymnon ook heel erg leuk, denk dat dat wel mijn leukste vakantie was Er is lekker veel te doen, de boulevard is inderdaad heel leuk en ook een heel fijn strand. Zou er zeker weer een keer heen willen gaan!
Vorig jaar zijn wij naar Corfu geweest, ook heel leuk en je kunt met de scooter overal heen, maar het is wel rustiger dan Kreta. Wij zaten in het plaatsje met het mooiste strand maar daar was verder weinig te doen, je had dus echt een scooter of auto nodig. We hebben ook andere plaatsjes bekeken waar wel meer te doen was maar daar vond ik het strand helemaal niks. Het was dus het een of het ander
Dit jaar gaan wij naar Kos, ben benieuwd hoe het daar is
Vorig jaar zijn wij naar Corfu geweest, ook heel leuk en je kunt met de scooter overal heen, maar het is wel rustiger dan Kreta. Wij zaten in het plaatsje met het mooiste strand maar daar was verder weinig te doen, je had dus echt een scooter of auto nodig. We hebben ook andere plaatsjes bekeken waar wel meer te doen was maar daar vond ik het strand helemaal niks. Het was dus het een of het ander
Dit jaar gaan wij naar Kos, ben benieuwd hoe het daar is
Rizzie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 51
Punten : 55
Echt een aanrader hoor! Ik Zou ook zo terug willen, maar vind ik gewoon zonde omdat er zoveel andere leuke plaaten/landen zijn.
Wij zaten in hotel Atrium, was geloof ik driesterren maar heel erg netjes en heerlijk ontbijt!!! Klein zwembad maar groot genoeg voor het aantal (bezette?) kamers!
Wij zaten in hotel Atrium, was geloof ik driesterren maar heel erg netjes en heerlijk ontbijt!!! Klein zwembad maar groot genoeg voor het aantal (bezette?) kamers!
Lieke128- Fluisteraar
- Aantal berichten : 308
Punten : 346
Registratiedatum : 08-12-10
Staat er veel wind op Rethymnon?
caro86- Fluisteraar
Soortgelijke onderwerpen
» Verloskundige afbellen, maar welk nummer?
» Overgestapt naar Ben maar..
» Ik wil weer naar school! Maar wat.....?
» Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan
» Naar welke forummer en welk kindje ben jij benieuwd?
» Overgestapt naar Ben maar..
» Ik wil weer naar school! Maar wat.....?
» Naar welk land(en) zou jij nooit op vakantie gaan
» Naar welke forummer en welk kindje ben jij benieuwd?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: